نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوستی با مسلمانان و پیروان دیگر مذاهب
#11

Ouroboros نوشته: 53
مدیای ِ فارسی یک تجربه‌ی ِ موفق در رابطه با سایش / هم‌اندیشی میان ِ مذهبیون و لامذهبان دارد بنام ِ «گفتمان»، که سطحی متعالی و کم‌نظیر در کیفیت را ارائه داد. ویژگی ِ برتر و نقطه‌ی ِ قوت ِ آن فروم، توانایی ِ گردهم ِ آوردن ِ کاربرانی با طیفی وسیع و متناقض از باورها، دانسته‌ها و افکار بود. برخلاف ِ تصور بسیاری دوستان تالارهای فان یا حضور ِ گسترده‌ی ِ کاربران ِ مسلمان هرگز تخصصی بودن ِ آنجا را تهدید نکرد، بالعکس به «تأثیرگذاری» آن کمک ِ شایانی کرد. هدف ِ ما از گفتگوی ِ مذهبی یا سیاسی، نمی‌تواند چیزی بجز تنویر افکار باشد، و همدلی همواره آفت ِ چنین هدفی خواهد بود. شباهت‌های ِ فکری میان ِ کاربران ِ حاضر در این انجمن به قدری زیاد است که اختلافات را به حاشیه می‌راند، در چنین وضعی دیگر «بحث» چه معنا دارد؟ در اوج ِ مخالفت هم من برای شما تنکس خواهم فشرد و شما هم برای ِ من ماچ خواهید فرستاد. اینکه مسلمانان ِ جانوران ِ بی‌مغزی هستند که هرگز تغییر عقیده نمی‌دهند اشتباه است، هرکس می‌تواند پیشرفت بکند اگر بستر مناسب برای ِ آن محیا بشود. و حتی باورهای ِ خود ما از طریق ارتباط ِ مداوم با خصم‌ ِ خود می‌توانند قوی‌تر و وسیع‌تر و مستدل‌تر بشوند.

به باور ِ من باید این ترس از کاربران ِ مسلمان/اسلامگرا را کنار گذاشت، ترس از «غیرتخصصی شدن» فروم را کنار گذاشت، و تا سرحد ِ امکان اشخاص ِ نوجوان، دور از مباحث ِ مذهبی/سیاسی و همینطور متعلق به جناح ِ مخالف را در اینجا گرد آورد. هرچه بیشتر بهتر.
من با نوشته های شما موافقم امیر گرامی،و با اضافه شدن تالارهای سرگرمی هم مشکلی ندارم.ولی مطلب اینجاست که گفتگو هم در دسته بندی تالاز سرگرمی آنچنان نداشت و قالبی شبیه به همبنجا داشت.البته تبلیغات بهتری نسبت به اینجا داشت.به نظر من باید یک فکر عملی درباره پیشرفت بیشتر سایت کرد.به نظر من علاوه بر بازبینی تالارها باید با انتشار مطالب و یا حظور در تالارهای دیگر و دعوت کاربران آن به بحث آزاد در دفترچه شروع کرد.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#12

من هر چه آدم مسلمان می‌شناختم این روزها خود به خود به دست دولت آتئیست شده!
کسی برای بحث و گفتمان نمانده ... 21
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان