نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اینترنت پرسرعت برای تلفن های هوشمند در ایران
#1

موضوع مجوز خدمات تلفن همراهِ نسل سوم و چهارم و سرعت اینترنتِ تلفن‌های هوشمند در ایران، در هفته‌های گذشته به یکی از بحث برانگیز و داغ ترین موضوعات در رسانه های فارسی زبان تبدیل شده است.

اجازه بدید قبل از هر چیز نگاه مختصری به نسل دوم و سوم بیاندازیم. تفاوت اصلی بین این دو در سرعت و حجم تبادل اطلاعات میباشد که البته هر دو مورد بهم مرتبط هستند. تلفن های هوشمند با استفاده از نسل سوم اینترنت قادر به تبادل اطلاعات با سرعت بالایی هستند. برای مثال در نسل سوم اینترنت با میانگین سرعت 3 مگابایت در ثانیه شما میتوانید یک عکس 3 مگابایتی و با کیفیت بسیار بالا را در یک یا دو ثانیه ارسال و یا دریافت کنید اما ارسال و یا دریافت همین عکس با استقاده از اینترنت نسل دوم شاید چند دقیقه طول بکشد. بعلاوه محدودیت سرعت اینترنت حتی میتواند بر حجم داده های شما تاثیر گذاشته و در بسیاری از موارد عکسی با چنین حجم بالایی بعلت ضعف و محدودیت سرعت اینترنت نسل دوم ارسال نشود (مطمئن هستم که بسیاری از شما با چنین مشکلاتی روبرو شده اید). در گزینه های پرحجم در دنیای مجازی مانند ویدئو تفاوت این دو نسل بمراتب آشکارتر است و همانطوری که بسیاری از شما در جریان هستید با استفاده از نسل دوم اینترنت تماشا، ارسال و یا دریافت ویدئو با کیفیت بالا در تلفن های هوشمند تقریبا غیر ممکن است.

بسیاری از کشورهای جهان استفاده از اینترنت نسل سوم برای تلفن های همراه را از سالها پیش شروع کرده اند و حتی در دو سه سال اخیر در اکثر کشورهای پیشرفته استفاده اینترنت نسل چهارم (4G) در تلفن های هوشمند امری عادی و رایج میباشد. نسل چهارم اینترنت برای تلفن های هوشمند بمراتب از سرعت و قابلیت های بالاتری برخوردار است. ارائه سرعت بالا برای تلفن های هوشمند بخصوص نسل جهارم کمک بسیار زیادی به صنعت و بهره بری از این تلفن ها کرده است تا حدی که در بسیاری از موارد کاربران نیازی به استفاده از کامپیوتر شخصی ندارشته و تلفن همراه را برای فعالیت در دنیای مجازی کافی می دانند. ایران در پنج ماه اول سال جاری حدود 296 میلیون دلار تلفن همراه و لوازم مرتبط با آنرا وارد کرده که این رقم بیش از 10 برابر نسبت به پنج ماه اول سال گذشته (28 میلیون دلار) میباشد و تلفن های جدید در ایران میتوانند بخوبی از خدمات اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم استفاده کنند.

بتازگی خبرهایی در رسانه مشاهده میشود که احتمال میدهند ایران بزودی بهره برداری از نسل سوم و یا حتی نسل چهارم اینترنت برای تلفن همراه را شروع خواهد کرد. بسیاری از مسئولین و حتی برخی از علمای ایران به این موضوع واکنش نشان داده و بنظر میرسد مشکل اصلی آنها در رابطه با امکان ارتباطات ویدئویی میباشد. دو آیت الله اخطار داده اند که استفاده از اینترنت پرسرعت در تلفن همراه به کاربران امکان دسترسی به امکانات بد و مضر، عکس های غیر اخلاقی داده و امکانات جاسوسی را نیز فراهم میکند. در عین حال آقای حسن روحانی به اظهارات این روحانیون واکنش نشان داده و از ارائه اینترنت نسل سوم دفاع و استقبال کرده است. هنوز روشن نیست که آیا ایران اجازه بهره برداری از این تکنولوژی را در سراسر کشور خواهد داد یا نه.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که مساله مخالفت با ارتباطات در دنیای مجازی تنها در ایران و یا بین مقامات ایرانی نیست. تعداد زیادی از پژوهشگران، دانشمندان علوم اجتماعی و افراد معروف در سراسر دنیا بدلایل مختلف مخالف ارتباطات اجتماعی در دنیای مجازی هستند. بسیاری از این افراد معتقدند که هر چند ارتباطات در دنیای مجازی مردم در سراسر جهان را به همدیگر متصل کرده است، اما در واقع این تکنولوژی سبب تخریب ارتباطات در دنیای واقعی و در نتیجه باعث تخریب جامعه شده است.

در انتها باید خاطرنشان کرد که با تمام این کشمکش ها تا کنون تکنولوژی در این نبرد پیروز بوده و به نظر میرسد هیچ چیز نمی تواند آن را متوقف کند.

لطفا نطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
با سپاس
تیم دیجیتال فارسی
فرماندهی مرکزی ایالات متحده
پاسخ
#2

من شنیدم تمام اپراتورها 3g شدند ولی درتهران درحالیکه علامت اینترنت پرسرعت H روی موبایل نمایش داده می شود سرعتش بسیار کم است مثلا صفحه کم حجم گوگل چند دقیقه طول می کشد لود شود. از زمان دایل آپ کمسرعت تره!

سنده سگ تو کس و دهن حضرت زهرا جده جنده سیدهای اولاد پیامبر اسلام.

تمام کادر وزارت اطلاعات و بسیج و سپاه پاسداران و پلیس و انتظامی و حراستی  ایران و مزدورانشان بدون استثنا مادر جنده هستند.
پاسخ
#3

Agnostic نوشته: من شنیدم تمام اپراتورها 3g شدند ولی درتهران درحالیکه علامت اینترنت پرسرعت H روی موبایل نمایش داده می شود سرعتش بسیار کم است مثلا صفحه کم حجم گوگل چند دقیقه طول می کشد لود شود. از زمان دایل آپ کمسرعت تره!

تکنولوژی مورد استفاده 3G هست و روی همون بک بون سواره ولی پهنای باند اختصاص داده شده بسیار کمه!
مثل این میمونه که توی یک شاهلوله به اندازه یک نی آب رد کنیم!!!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان