04-08-2017, 08:23 AM
با درود به شایستگان درود
عوارض نا سزاگویی
ناسزا گویی از دومنظر اخلاق و تعقل ،مهر تاییدی است بر ابطال ادعای ناسزا گو و باز گشت عواقب منفی ان به گوینده
ابطال و محکومیت فحاشی از منظر اخلاق
البته از نظر عقلی کسانی که به خداو حیات بعد از مرگ معتقد نیستند اخلاق نمی تواند مبنای درستی داشته باشد و اخلاق در این گونه افراد بسیار شکننده است و ما نیز چنین توقعی از بیخدایان نداریم لذا بسیار گذرا به این منظر اشاره میشود اما اشاره ما به بعد اخلاقی از ان جهت است که کاربران این سایت اعمال غیر اخلاقی مخالفان خود را محکوم میکنند لذا به لحاظ عقلی خود میبایست به اصول اخلاقی پایبند باشند در غیر این صورت خود حق اعتراض به دیگران را ندارند .
نقد اخلاقی به مطالب شما در دو سطح میباشد
سطح اول این است که در این تخاصم حق به جانب شما باشد و طرف مقابل بر باطل ولی این حقانیت شما جوازی برای فحاشی نیست زیرا زیر بنای اخلاق نفی خود و دیگر خواهی است و فحاشی نقطه مقابل این دیدگاه است البته این مبنای اخلاق که ما میگوییم از دل ادیان بیرون نکشیدیم که شما بتوانید بران خرده بگیرید بلکه این مبنا از دل جدید ترین تئوری علمی (فرگشت ) و از دل قانون طبیعت که تماما مادی است که میتوان ناب ترین اخلاق را از ان بیرون کشید که دقیقا باطن همان چیزی است که ادیان به ان دعوت کرده ند که خود بحث مفصلی است و اگر دوست داشتید میتوان روی ان بحث کرد . لذا طبق این قانون فحاشی باز گشت به مرتبه حیوانیت است که چکیده ان خود خواهی و نفی دیگران به خاطر ارضاء تمایلات درونی است و نقطه مقابل اخلاق و انسانیت است
سطح دوم این است که بر فرض این که ما یک درجه به شما تخفیف دهیم و شما را مجاز به عمل متقابل بدانیم (یعنی پایین ترین مرتبه اخلاق که مرز بین انسانیت و حیوانیت است ) در این صورت شما تنها مجاز به عمل متقابل هستید یعنی اگر کسی به شما فحش داد شما نیز مجاز به فحاشی در همان سطح هستید و نکته مهمتر این است که شما تنها مجاز به حمله و فحاشی به همان فرد هستید و مجاز نیستید افراد دیگر اعم زنده یا مرده را مخاطب قرار دهید و این عمل خود عملی بسیار ناجوانمردانه و غیر اخلاقی است زیرا ایشان به شما اسیبی نرسانده که شما مجاز به عمل متقابل باشید پس در این سطح شما نه تنها مجاز نیستی بلکه خود به حکم عقل متجاوز محسوب خواهی شد
گنه کرد در بلخ اهنگری / به شوشتر زدند گردن مس گری
فحاشی در بعد عقلانی
قبل از هر چیز ذکر نکته ای ضروری است و ان اینکه شما وقتی سایتی ایجاد گرده و در ان در تمام زمینه های معرفتی و عقلانی به بحث پرداخته و با تیغ علم و منطق مخالفان خود را نقد میکنید خود به خود این قائده را قبول کرده اید که تابع قوانین عقل و منطق هستید و ما هم به حکم همین عقل که شما دست اویز خود قرار داده اید عمل شما را نقد میکنیم و شما هم اگر بیان ما را خوش ندارید تنها با دلیل منطقی میتوانید بیان ما را نقد کنید و این روشن است پس شما به ناچار وارد عرصه ای شده اید که مشمول قوائد منطقی خواهید شد
خلاصه اینکه شما اگر بر فرض محال بتوانید از قواعد اخلاقی فرار کنید مطلقا قادر نخواهید بود از سیطره قواعد منطقی فرار کنید.
اما فحاشی از نظر عقلی در دو سطح میتواند بروز کند یکی در امور روزمره و رو در رو که نتیجه خشم و غضب است و دیگری در حالت عادی و غیر حضوری مانند همین موارد اینترنتی
رایطه خشم و تعقل
البته خشم یک مکانیسم دفاعی موجود زنده است که د رجای خود قابل دفاع است و ما فعلا با ان جنبه از خشم نظر نداریم بلکه به کیفیت بروز ان نظر داریم .
ما وقتی در امور روزمره در تقابل با افراد دیگراحساس میکنیم حقی از ما ضایع شده سعی میکنیم از خود دفاع کنیم و از انجا که انسان موجودی دو بعدی است معمولا میتواند دو رویکرد متفاوت برای دفاع از خود داشته باشد یا مانند عملکرد حیوانات به صورت فیزیکی و بدنی از خود دفاع میکند که در عالم انسانیت این عمل میتواند عینا اتفاق بیفتد و یا در صورت عدم امکان و توانایی برخورد فیزیکی شخص دست به فحاشی و ناسزا گویی میزند و بدین ترتیب خود را تخلیه میکند که در هر صورت این عملکرد به بعد حیوانی انسان بر میگردد
نحوه دیگر دفاع از خود میتواند به صورت منطقی و دلیل و برهانی باشد یعنی طرف اگر زیرک باشد با اصول روانشناسی اولا خشم طرف مقابل را خنثی کرده و سپس با دلیل و منطق حقانیت خود را به اثبات میرساند و اگر طرف باز هم زیر بار نرفت میتواند از طریق مکانیسم های حقوقی حق خود را بستاند و یا حتی اگر حق هم با او نباشد قادر است با ترفندهای حقوقی و عقلانی طرف را محکوم کند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و این از خصوصیات انسانی است که حیوانات را به ان راهی نیست .
خلاصه اینکه کسی که دست به فحاشی میزند عملا به اثبات میرساند که هنوز در سطح عالم حیوانات است و با مکانیسم حیوانات از خود دفاع میکند و فرسنگها با عقل و منطق فاصله دارد .زیرا چنان که بیان شد انسان قادر است با روشهای معقول حق خود را بستاند یا به هر طریق به دشمن خود ظربه بزند که پایین ترین مرتبه این روشها روشن زدو خورد فیزیکی و فحاشی است که بیان شد خاص عالم حیوانی ماست
اما سطح دوم فحاشی که در بعد غیر حضوری و در شرایط عادی است (مانند مطالب وبلاگ شما ) کار بر شما بسیار سخت تر و غیر قابل دفاع تر میشود زیرا در سطح نوع اول شما میتوانی بهانه بیاوری که عصبی هستی و وقتی عصبانی میشوی نیروی منطقی شما کمرنگ شده و قادر نیستی به درستی از عقل و منطق خود استفاده کنی و این حرف تا حدودی قابل دفاع است زیرا افراد انسانی در خصوصیات رفتاری با هم یکی نیستند لذا عملکرد انان نیز یکی نخواهد بود و ما توقعی که از یک انسان ریلکس داریم نمیتواند با یک شخص عصبی برابر باشد .ولی این تبصره نه برای این است که ثابت کند توهین و ناسزای شما امر مجازی است بلکه در این حد قابل دفاع است که ثابت میکند شمادر زمان فحاشی کنترلی بر خود نداشته ای لذا این حقیقت از کراهت و زشتی عمل شما اندکی میکاهد ولی زشت بودن اصل فحاشی بر جای خود برقرار است .(یعنی میشود فحاشی غیر عمد )
اما در حا لت عادی فحاشی تنها به یک نکته دلالت دارد و ان تجلی عالم حیوانیت و نبود عقل و منطق زیرا انسان عاقل خصوصا در شرایط عادی به راحتی قادر است با دلیل و منطق حقانیت خود را اثبات و باطل بودن خصم را نمایان کند و یا حتی حرف باطل خود را حق جلوه دهد .مضاف براینکه گاهی ما میتوانیم اصلا پایبند به اخلاقیات هم نباشیم ولی با قدرت تعقل و دوری از تجسمات عالم حیوانی خود را انسانی برجسته جلوه دهیم یعنی منظورم این است که ما گاهی میتوانیم اخلاق و تعقل را موقتا از هم جدا در نظر بگیریم و لااقل اگر با اخلاق نیستیم میتوانیم معقولانه رفتار کنیم اما این گونه رفتارها و بیانات به وضوح نشان میدهد که گوینده نه پایبند اخلاقیات است نه پایبند اصول عقلی و این خود بزرگترین توهینی است که شخصی میتواند به خود بکند لذا از نظر عقلی و اخلاقی تمام تبعات منفی ناسزا گویی به خود گوینده و تایید کننده برمیگردد بدون اینکه کوچکترین اثار تخریبی بر مخاطب خود داشته باشد خصوصا اینکه اصلا ایشان در قید حیات نباشند و اتفاقا اثر این توهینات بر طرفداران این اشخاص کاملا برعکس است یعنی هر چه شما به این عزیزان توهین کنید محبت طرفداران بیشتر میشود زیرا این توهینات انان را در حالت مظلومیت قرار داده و ارزش انان را دو چندان میکند و شما با این عمل افراد بی طرف را نیز به دوری از خود و نزدیکی به طرف مقابل میکشانید . پس عملا شما هر چه در این مسیر گام بردارید تماما نتیجه عکس خواهد داد .
حاصل کلام اینکه طبق بیانات بالا مدیران این سایت یا باید خود را بری از هرگونه خرد ورزی واخلاق اعلام کنند یا اینکه باید دلیل عقلانی موجهی برای این بیانات ارائه کنند زیرا این بیانات و درج انان درست مانند این است که با کلمات درشت نوشته شود ما مخالف هر گونه اخلاق و عقلانیت هستیم و طبق اصول عقلی از این بیانات معنی دیگری حاصل نخواهد شد . مضاف براینکه ما فرض را بر حقانیت شما گزارده و اصلا وارد این نشده ایم که مخاطبان شما چه کسانی هستند و ایا لایق این فحاشی ها هستند یا خیر بلکه مطلب را به طور عام و کلی بیان کردیم با محوریت اینکه شما دارای حق باشید یعنی از نظر عقلی جانب شما را نگه ولی باز هم با تمام این تسامحات تنها از عالم حیوانات سر در اورده و بیانات شما را هیچ راهی به عالم انسانیت نیست و بسیار ممنون میشوم اگر کسی از این فحاشی ها راهی به مرتبه انسانیت به ما نشان دهد
با درود به شایستگان درود
عوارض نا سزاگویی
ناسزا گویی از دومنظر اخلاق و تعقل ،مهر تاییدی است بر ابطال ادعای ناسزا گو و باز گشت عواقب منفی ان به گوینده
ابطال و محکومیت فحاشی از منظر اخلاق
البته از نظر عقلی کسانی که به خداو حیات بعد از مرگ معتقد نیستند اخلاق نمی تواند مبنای درستی داشته باشد و اخلاق در این گونه افراد بسیار شکننده است و ما نیز چنین توقعی از بیخدایان نداریم لذا بسیار گذرا به این منظر اشاره میشود اما اشاره ما به بعد اخلاقی از ان جهت است که کاربران این سایت اعمال غیر اخلاقی مخالفان خود را محکوم میکنند لذا به لحاظ عقلی خود میبایست به اصول اخلاقی پایبند باشند در غیر این صورت خود حق اعتراض به دیگران را ندارند .
نقد اخلاقی به مطالب شما در دو سطح میباشد
سطح اول این است که در این تخاصم حق به جانب شما باشد و طرف مقابل بر باطل ولی این حقانیت شما جوازی برای فحاشی نیست زیرا زیر بنای اخلاق نفی خود و دیگر خواهی است و فحاشی نقطه مقابل این دیدگاه است البته این مبنای اخلاق که ما میگوییم از دل ادیان بیرون نکشیدیم که شما بتوانید بران خرده بگیرید بلکه این مبنا از دل جدید ترین تئوری علمی (فرگشت ) و از دل قانون طبیعت که تماما مادی است که میتوان ناب ترین اخلاق را از ان بیرون کشید که دقیقا باطن همان چیزی است که ادیان به ان دعوت کرده ند که خود بحث مفصلی است و اگر دوست داشتید میتوان روی ان بحث کرد . لذا طبق این قانون فحاشی باز گشت به مرتبه حیوانیت است که چکیده ان خود خواهی و نفی دیگران به خاطر ارضاء تمایلات درونی است و نقطه مقابل اخلاق و انسانیت است
سطح دوم این است که بر فرض این که ما یک درجه به شما تخفیف دهیم و شما را مجاز به عمل متقابل بدانیم (یعنی پایین ترین مرتبه اخلاق که مرز بین انسانیت و حیوانیت است ) در این صورت شما تنها مجاز به عمل متقابل هستید یعنی اگر کسی به شما فحش داد شما نیز مجاز به فحاشی در همان سطح هستید و نکته مهمتر این است که شما تنها مجاز به حمله و فحاشی به همان فرد هستید و مجاز نیستید افراد دیگر اعم زنده یا مرده را مخاطب قرار دهید و این عمل خود عملی بسیار ناجوانمردانه و غیر اخلاقی است زیرا ایشان به شما اسیبی نرسانده که شما مجاز به عمل متقابل باشید پس در این سطح شما نه تنها مجاز نیستی بلکه خود به حکم عقل متجاوز محسوب خواهی شد
گنه کرد در بلخ اهنگری / به شوشتر زدند گردن مس گری
فحاشی در بعد عقلانی
قبل از هر چیز ذکر نکته ای ضروری است و ان اینکه شما وقتی سایتی ایجاد گرده و در ان در تمام زمینه های معرفتی و عقلانی به بحث پرداخته و با تیغ علم و منطق مخالفان خود را نقد میکنید خود به خود این قائده را قبول کرده اید که تابع قوانین عقل و منطق هستید و ما هم به حکم همین عقل که شما دست اویز خود قرار داده اید عمل شما را نقد میکنیم و شما هم اگر بیان ما را خوش ندارید تنها با دلیل منطقی میتوانید بیان ما را نقد کنید و این روشن است پس شما به ناچار وارد عرصه ای شده اید که مشمول قوائد منطقی خواهید شد
خلاصه اینکه شما اگر بر فرض محال بتوانید از قواعد اخلاقی فرار کنید مطلقا قادر نخواهید بود از سیطره قواعد منطقی فرار کنید.
اما فحاشی از نظر عقلی در دو سطح میتواند بروز کند یکی در امور روزمره و رو در رو که نتیجه خشم و غضب است و دیگری در حالت عادی و غیر حضوری مانند همین موارد اینترنتی
رایطه خشم و تعقل
البته خشم یک مکانیسم دفاعی موجود زنده است که د رجای خود قابل دفاع است و ما فعلا با ان جنبه از خشم نظر نداریم بلکه به کیفیت بروز ان نظر داریم .
ما وقتی در امور روزمره در تقابل با افراد دیگراحساس میکنیم حقی از ما ضایع شده سعی میکنیم از خود دفاع کنیم و از انجا که انسان موجودی دو بعدی است معمولا میتواند دو رویکرد متفاوت برای دفاع از خود داشته باشد یا مانند عملکرد حیوانات به صورت فیزیکی و بدنی از خود دفاع میکند که در عالم انسانیت این عمل میتواند عینا اتفاق بیفتد و یا در صورت عدم امکان و توانایی برخورد فیزیکی شخص دست به فحاشی و ناسزا گویی میزند و بدین ترتیب خود را تخلیه میکند که در هر صورت این عملکرد به بعد حیوانی انسان بر میگردد
نحوه دیگر دفاع از خود میتواند به صورت منطقی و دلیل و برهانی باشد یعنی طرف اگر زیرک باشد با اصول روانشناسی اولا خشم طرف مقابل را خنثی کرده و سپس با دلیل و منطق حقانیت خود را به اثبات میرساند و اگر طرف باز هم زیر بار نرفت میتواند از طریق مکانیسم های حقوقی حق خود را بستاند و یا حتی اگر حق هم با او نباشد قادر است با ترفندهای حقوقی و عقلانی طرف را محکوم کند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و این از خصوصیات انسانی است که حیوانات را به ان راهی نیست .
خلاصه اینکه کسی که دست به فحاشی میزند عملا به اثبات میرساند که هنوز در سطح عالم حیوانات است و با مکانیسم حیوانات از خود دفاع میکند و فرسنگها با عقل و منطق فاصله دارد .زیرا چنان که بیان شد انسان قادر است با روشهای معقول حق خود را بستاند یا به هر طریق به دشمن خود ظربه بزند که پایین ترین مرتبه این روشها روشن زدو خورد فیزیکی و فحاشی است که بیان شد خاص عالم حیوانی ماست
اما سطح دوم فحاشی که در بعد غیر حضوری و در شرایط عادی است (مانند مطالب وبلاگ شما ) کار بر شما بسیار سخت تر و غیر قابل دفاع تر میشود زیرا در سطح نوع اول شما میتوانی بهانه بیاوری که عصبی هستی و وقتی عصبانی میشوی نیروی منطقی شما کمرنگ شده و قادر نیستی به درستی از عقل و منطق خود استفاده کنی و این حرف تا حدودی قابل دفاع است زیرا افراد انسانی در خصوصیات رفتاری با هم یکی نیستند لذا عملکرد انان نیز یکی نخواهد بود و ما توقعی که از یک انسان ریلکس داریم نمیتواند با یک شخص عصبی برابر باشد .ولی این تبصره نه برای این است که ثابت کند توهین و ناسزای شما امر مجازی است بلکه در این حد قابل دفاع است که ثابت میکند شمادر زمان فحاشی کنترلی بر خود نداشته ای لذا این حقیقت از کراهت و زشتی عمل شما اندکی میکاهد ولی زشت بودن اصل فحاشی بر جای خود برقرار است .(یعنی میشود فحاشی غیر عمد )
اما در حا لت عادی فحاشی تنها به یک نکته دلالت دارد و ان تجلی عالم حیوانیت و نبود عقل و منطق زیرا انسان عاقل خصوصا در شرایط عادی به راحتی قادر است با دلیل و منطق حقانیت خود را اثبات و باطل بودن خصم را نمایان کند و یا حتی حرف باطل خود را حق جلوه دهد .مضاف براینکه گاهی ما میتوانیم اصلا پایبند به اخلاقیات هم نباشیم ولی با قدرت تعقل و دوری از تجسمات عالم حیوانی خود را انسانی برجسته جلوه دهیم یعنی منظورم این است که ما گاهی میتوانیم اخلاق و تعقل را موقتا از هم جدا در نظر بگیریم و لااقل اگر با اخلاق نیستیم میتوانیم معقولانه رفتار کنیم اما این گونه رفتارها و بیانات به وضوح نشان میدهد که گوینده نه پایبند اخلاقیات است نه پایبند اصول عقلی و این خود بزرگترین توهینی است که شخصی میتواند به خود بکند لذا از نظر عقلی و اخلاقی تمام تبعات منفی ناسزا گویی به خود گوینده و تایید کننده برمیگردد بدون اینکه کوچکترین اثار تخریبی بر مخاطب خود داشته باشد خصوصا اینکه اصلا ایشان در قید حیات نباشند و اتفاقا اثر این توهینات بر طرفداران این اشخاص کاملا برعکس است یعنی هر چه شما به این عزیزان توهین کنید محبت طرفداران بیشتر میشود زیرا این توهینات انان را در حالت مظلومیت قرار داده و ارزش انان را دو چندان میکند و شما با این عمل افراد بی طرف را نیز به دوری از خود و نزدیکی به طرف مقابل میکشانید . پس عملا شما هر چه در این مسیر گام بردارید تماما نتیجه عکس خواهد داد .
حاصل کلام اینکه طبق بیانات بالا مدیران این سایت یا باید خود را بری از هرگونه خرد ورزی واخلاق اعلام کنند یا اینکه باید دلیل عقلانی موجهی برای این بیانات ارائه کنند زیرا این بیانات و درج انان درست مانند این است که با کلمات درشت نوشته شود ما مخالف هر گونه اخلاق و عقلانیت هستیم و طبق اصول عقلی از این بیانات معنی دیگری حاصل نخواهد شد . مضاف براینکه ما فرض را بر حقانیت شما گزارده و اصلا وارد این نشده ایم که مخاطبان شما چه کسانی هستند و ایا لایق این فحاشی ها هستند یا خیر بلکه مطلب را به طور عام و کلی بیان کردیم با محوریت اینکه شما دارای حق باشید یعنی از نظر عقلی جانب شما را نگه ولی باز هم با تمام این تسامحات تنها از عالم حیوانات سر در اورده و بیانات شما را هیچ راهی به عالم انسانیت نیست و بسیار ممنون میشوم اگر کسی از این فحاشی ها راهی به مرتبه انسانیت به ما نشان دهد .
ضمنا باز هم تاکید میکنم که بر فرض که طرف شما هم ناسزا گو باشد باز هم طبق بیاناتی که گذشت جوازی برای شما نیست و بیان شد در خوشبینانه ترین حالت شما مجاز به مقابله به مثل از همان نوع و به همان اشخاص هستید و این امری بدیهی و روشن است
با سپاس از اهل خرد
عوارض نا سزاگویی
ناسزا گویی از دومنظر اخلاق و تعقل ،مهر تاییدی است بر ابطال ادعای ناسزا گو و باز گشت عواقب منفی ان به گوینده
ابطال و محکومیت فحاشی از منظر اخلاق
البته از نظر عقلی کسانی که به خداو حیات بعد از مرگ معتقد نیستند اخلاق نمی تواند مبنای درستی داشته باشد و اخلاق در این گونه افراد بسیار شکننده است و ما نیز چنین توقعی از بیخدایان نداریم لذا بسیار گذرا به این منظر اشاره میشود اما اشاره ما به بعد اخلاقی از ان جهت است که کاربران این سایت اعمال غیر اخلاقی مخالفان خود را محکوم میکنند لذا به لحاظ عقلی خود میبایست به اصول اخلاقی پایبند باشند در غیر این صورت خود حق اعتراض به دیگران را ندارند .
نقد اخلاقی به مطالب شما در دو سطح میباشد
سطح اول این است که در این تخاصم حق به جانب شما باشد و طرف مقابل بر باطل ولی این حقانیت شما جوازی برای فحاشی نیست زیرا زیر بنای اخلاق نفی خود و دیگر خواهی است و فحاشی نقطه مقابل این دیدگاه است البته این مبنای اخلاق که ما میگوییم از دل ادیان بیرون نکشیدیم که شما بتوانید بران خرده بگیرید بلکه این مبنا از دل جدید ترین تئوری علمی (فرگشت ) و از دل قانون طبیعت که تماما مادی است که میتوان ناب ترین اخلاق را از ان بیرون کشید که دقیقا باطن همان چیزی است که ادیان به ان دعوت کرده ند که خود بحث مفصلی است و اگر دوست داشتید میتوان روی ان بحث کرد . لذا طبق این قانون فحاشی باز گشت به مرتبه حیوانیت است که چکیده ان خود خواهی و نفی دیگران به خاطر ارضاء تمایلات درونی است و نقطه مقابل اخلاق و انسانیت است
سطح دوم این است که بر فرض این که ما یک درجه به شما تخفیف دهیم و شما را مجاز به عمل متقابل بدانیم (یعنی پایین ترین مرتبه اخلاق که مرز بین انسانیت و حیوانیت است ) در این صورت شما تنها مجاز به عمل متقابل هستید یعنی اگر کسی به شما فحش داد شما نیز مجاز به فحاشی در همان سطح هستید و نکته مهمتر این است که شما تنها مجاز به حمله و فحاشی به همان فرد هستید و مجاز نیستید افراد دیگر اعم زنده یا مرده را مخاطب قرار دهید و این عمل خود عملی بسیار ناجوانمردانه و غیر اخلاقی است زیرا ایشان به شما اسیبی نرسانده که شما مجاز به عمل متقابل باشید پس در این سطح شما نه تنها مجاز نیستی بلکه خود به حکم عقل متجاوز محسوب خواهی شد
گنه کرد در بلخ اهنگری / به شوشتر زدند گردن مس گری
فحاشی در بعد عقلانی
قبل از هر چیز ذکر نکته ای ضروری است و ان اینکه شما وقتی سایتی ایجاد گرده و در ان در تمام زمینه های معرفتی و عقلانی به بحث پرداخته و با تیغ علم و منطق مخالفان خود را نقد میکنید خود به خود این قائده را قبول کرده اید که تابع قوانین عقل و منطق هستید و ما هم به حکم همین عقل که شما دست اویز خود قرار داده اید عمل شما را نقد میکنیم و شما هم اگر بیان ما را خوش ندارید تنها با دلیل منطقی میتوانید بیان ما را نقد کنید و این روشن است پس شما به ناچار وارد عرصه ای شده اید که مشمول قوائد منطقی خواهید شد
خلاصه اینکه شما اگر بر فرض محال بتوانید از قواعد اخلاقی فرار کنید مطلقا قادر نخواهید بود از سیطره قواعد منطقی فرار کنید.
اما فحاشی از نظر عقلی در دو سطح میتواند بروز کند یکی در امور روزمره و رو در رو که نتیجه خشم و غضب است و دیگری در حالت عادی و غیر حضوری مانند همین موارد اینترنتی
رایطه خشم و تعقل
البته خشم یک مکانیسم دفاعی موجود زنده است که د رجای خود قابل دفاع است و ما فعلا با ان جنبه از خشم نظر نداریم بلکه به کیفیت بروز ان نظر داریم .
ما وقتی در امور روزمره در تقابل با افراد دیگراحساس میکنیم حقی از ما ضایع شده سعی میکنیم از خود دفاع کنیم و از انجا که انسان موجودی دو بعدی است معمولا میتواند دو رویکرد متفاوت برای دفاع از خود داشته باشد یا مانند عملکرد حیوانات به صورت فیزیکی و بدنی از خود دفاع میکند که در عالم انسانیت این عمل میتواند عینا اتفاق بیفتد و یا در صورت عدم امکان و توانایی برخورد فیزیکی شخص دست به فحاشی و ناسزا گویی میزند و بدین ترتیب خود را تخلیه میکند که در هر صورت این عملکرد به بعد حیوانی انسان بر میگردد
نحوه دیگر دفاع از خود میتواند به صورت منطقی و دلیل و برهانی باشد یعنی طرف اگر زیرک باشد با اصول روانشناسی اولا خشم طرف مقابل را خنثی کرده و سپس با دلیل و منطق حقانیت خود را به اثبات میرساند و اگر طرف باز هم زیر بار نرفت میتواند از طریق مکانیسم های حقوقی حق خود را بستاند و یا حتی اگر حق هم با او نباشد قادر است با ترفندهای حقوقی و عقلانی طرف را محکوم کند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و این از خصوصیات انسانی است که حیوانات را به ان راهی نیست .
خلاصه اینکه کسی که دست به فحاشی میزند عملا به اثبات میرساند که هنوز در سطح عالم حیوانات است و با مکانیسم حیوانات از خود دفاع میکند و فرسنگها با عقل و منطق فاصله دارد .زیرا چنان که بیان شد انسان قادر است با روشهای معقول حق خود را بستاند یا به هر طریق به دشمن خود ظربه بزند که پایین ترین مرتبه این روشها روشن زدو خورد فیزیکی و فحاشی است که بیان شد خاص عالم حیوانی ماست
اما سطح دوم فحاشی که در بعد غیر حضوری و در شرایط عادی است (مانند مطالب وبلاگ شما ) کار بر شما بسیار سخت تر و غیر قابل دفاع تر میشود زیرا در سطح نوع اول شما میتوانی بهانه بیاوری که عصبی هستی و وقتی عصبانی میشوی نیروی منطقی شما کمرنگ شده و قادر نیستی به درستی از عقل و منطق خود استفاده کنی و این حرف تا حدودی قابل دفاع است زیرا افراد انسانی در خصوصیات رفتاری با هم یکی نیستند لذا عملکرد انان نیز یکی نخواهد بود و ما توقعی که از یک انسان ریلکس داریم نمیتواند با یک شخص عصبی برابر باشد .ولی این تبصره نه برای این است که ثابت کند توهین و ناسزای شما امر مجازی است بلکه در این حد قابل دفاع است که ثابت میکند شمادر زمان فحاشی کنترلی بر خود نداشته ای لذا این حقیقت از کراهت و زشتی عمل شما اندکی میکاهد ولی زشت بودن اصل فحاشی بر جای خود برقرار است .(یعنی میشود فحاشی غیر عمد )
اما در حا لت عادی فحاشی تنها به یک نکته دلالت دارد و ان تجلی عالم حیوانیت و نبود عقل و منطق زیرا انسان عاقل خصوصا در شرایط عادی به راحتی قادر است با دلیل و منطق حقانیت خود را اثبات و باطل بودن خصم را نمایان کند و یا حتی حرف باطل خود را حق جلوه دهد .مضاف براینکه گاهی ما میتوانیم اصلا پایبند به اخلاقیات هم نباشیم ولی با قدرت تعقل و دوری از تجسمات عالم حیوانی خود را انسانی برجسته جلوه دهیم یعنی منظورم این است که ما گاهی میتوانیم اخلاق و تعقل را موقتا از هم جدا در نظر بگیریم و لااقل اگر با اخلاق نیستیم میتوانیم معقولانه رفتار کنیم اما این گونه رفتارها و بیانات به وضوح نشان میدهد که گوینده نه پایبند اخلاقیات است نه پایبند اصول عقلی و این خود بزرگترین توهینی است که شخصی میتواند به خود بکند لذا از نظر عقلی و اخلاقی تمام تبعات منفی ناسزا گویی به خود گوینده و تایید کننده برمیگردد بدون اینکه کوچکترین اثار تخریبی بر مخاطب خود داشته باشد خصوصا اینکه اصلا ایشان در قید حیات نباشند و اتفاقا اثر این توهینات بر طرفداران این اشخاص کاملا برعکس است یعنی هر چه شما به این عزیزان توهین کنید محبت طرفداران بیشتر میشود زیرا این توهینات انان را در حالت مظلومیت قرار داده و ارزش انان را دو چندان میکند و شما با این عمل افراد بی طرف را نیز به دوری از خود و نزدیکی به طرف مقابل میکشانید . پس عملا شما هر چه در این مسیر گام بردارید تماما نتیجه عکس خواهد داد .
حاصل کلام اینکه طبق بیانات بالا مدیران این سایت یا باید خود را بری از هرگونه خرد ورزی واخلاق اعلام کنند یا اینکه باید دلیل عقلانی موجهی برای این بیانات ارائه کنند زیرا این بیانات و درج انان درست مانند این است که با کلمات درشت نوشته شود ما مخالف هر گونه اخلاق و عقلانیت هستیم و طبق اصول عقلی از این بیانات معنی دیگری حاصل نخواهد شد . مضاف براینکه ما فرض را بر حقانیت شما گزارده و اصلا وارد این نشده ایم که مخاطبان شما چه کسانی هستند و ایا لایق این فحاشی ها هستند یا خیر بلکه مطلب را به طور عام و کلی بیان کردیم با محوریت اینکه شما دارای حق باشید یعنی از نظر عقلی جانب شما را نگه ولی باز هم با تمام این تسامحات تنها از عالم حیوانات سر در اورده و بیانات شما را هیچ راهی به عالم انسانیت نیست و بسیار ممنون میشوم اگر کسی از این فحاشی ها راهی به مرتبه انسانیت به ما نشان دهد
با درود به شایستگان درود
عوارض نا سزاگویی
ناسزا گویی از دومنظر اخلاق و تعقل ،مهر تاییدی است بر ابطال ادعای ناسزا گو و باز گشت عواقب منفی ان به گوینده
ابطال و محکومیت فحاشی از منظر اخلاق
البته از نظر عقلی کسانی که به خداو حیات بعد از مرگ معتقد نیستند اخلاق نمی تواند مبنای درستی داشته باشد و اخلاق در این گونه افراد بسیار شکننده است و ما نیز چنین توقعی از بیخدایان نداریم لذا بسیار گذرا به این منظر اشاره میشود اما اشاره ما به بعد اخلاقی از ان جهت است که کاربران این سایت اعمال غیر اخلاقی مخالفان خود را محکوم میکنند لذا به لحاظ عقلی خود میبایست به اصول اخلاقی پایبند باشند در غیر این صورت خود حق اعتراض به دیگران را ندارند .
نقد اخلاقی به مطالب شما در دو سطح میباشد
سطح اول این است که در این تخاصم حق به جانب شما باشد و طرف مقابل بر باطل ولی این حقانیت شما جوازی برای فحاشی نیست زیرا زیر بنای اخلاق نفی خود و دیگر خواهی است و فحاشی نقطه مقابل این دیدگاه است البته این مبنای اخلاق که ما میگوییم از دل ادیان بیرون نکشیدیم که شما بتوانید بران خرده بگیرید بلکه این مبنا از دل جدید ترین تئوری علمی (فرگشت ) و از دل قانون طبیعت که تماما مادی است که میتوان ناب ترین اخلاق را از ان بیرون کشید که دقیقا باطن همان چیزی است که ادیان به ان دعوت کرده ند که خود بحث مفصلی است و اگر دوست داشتید میتوان روی ان بحث کرد . لذا طبق این قانون فحاشی باز گشت به مرتبه حیوانیت است که چکیده ان خود خواهی و نفی دیگران به خاطر ارضاء تمایلات درونی است و نقطه مقابل اخلاق و انسانیت است
سطح دوم این است که بر فرض این که ما یک درجه به شما تخفیف دهیم و شما را مجاز به عمل متقابل بدانیم (یعنی پایین ترین مرتبه اخلاق که مرز بین انسانیت و حیوانیت است ) در این صورت شما تنها مجاز به عمل متقابل هستید یعنی اگر کسی به شما فحش داد شما نیز مجاز به فحاشی در همان سطح هستید و نکته مهمتر این است که شما تنها مجاز به حمله و فحاشی به همان فرد هستید و مجاز نیستید افراد دیگر اعم زنده یا مرده را مخاطب قرار دهید و این عمل خود عملی بسیار ناجوانمردانه و غیر اخلاقی است زیرا ایشان به شما اسیبی نرسانده که شما مجاز به عمل متقابل باشید پس در این سطح شما نه تنها مجاز نیستی بلکه خود به حکم عقل متجاوز محسوب خواهی شد
گنه کرد در بلخ اهنگری / به شوشتر زدند گردن مس گری
فحاشی در بعد عقلانی
قبل از هر چیز ذکر نکته ای ضروری است و ان اینکه شما وقتی سایتی ایجاد گرده و در ان در تمام زمینه های معرفتی و عقلانی به بحث پرداخته و با تیغ علم و منطق مخالفان خود را نقد میکنید خود به خود این قائده را قبول کرده اید که تابع قوانین عقل و منطق هستید و ما هم به حکم همین عقل که شما دست اویز خود قرار داده اید عمل شما را نقد میکنیم و شما هم اگر بیان ما را خوش ندارید تنها با دلیل منطقی میتوانید بیان ما را نقد کنید و این روشن است پس شما به ناچار وارد عرصه ای شده اید که مشمول قوائد منطقی خواهید شد
خلاصه اینکه شما اگر بر فرض محال بتوانید از قواعد اخلاقی فرار کنید مطلقا قادر نخواهید بود از سیطره قواعد منطقی فرار کنید.
اما فحاشی از نظر عقلی در دو سطح میتواند بروز کند یکی در امور روزمره و رو در رو که نتیجه خشم و غضب است و دیگری در حالت عادی و غیر حضوری مانند همین موارد اینترنتی
رایطه خشم و تعقل
البته خشم یک مکانیسم دفاعی موجود زنده است که د رجای خود قابل دفاع است و ما فعلا با ان جنبه از خشم نظر نداریم بلکه به کیفیت بروز ان نظر داریم .
ما وقتی در امور روزمره در تقابل با افراد دیگراحساس میکنیم حقی از ما ضایع شده سعی میکنیم از خود دفاع کنیم و از انجا که انسان موجودی دو بعدی است معمولا میتواند دو رویکرد متفاوت برای دفاع از خود داشته باشد یا مانند عملکرد حیوانات به صورت فیزیکی و بدنی از خود دفاع میکند که در عالم انسانیت این عمل میتواند عینا اتفاق بیفتد و یا در صورت عدم امکان و توانایی برخورد فیزیکی شخص دست به فحاشی و ناسزا گویی میزند و بدین ترتیب خود را تخلیه میکند که در هر صورت این عملکرد به بعد حیوانی انسان بر میگردد
نحوه دیگر دفاع از خود میتواند به صورت منطقی و دلیل و برهانی باشد یعنی طرف اگر زیرک باشد با اصول روانشناسی اولا خشم طرف مقابل را خنثی کرده و سپس با دلیل و منطق حقانیت خود را به اثبات میرساند و اگر طرف باز هم زیر بار نرفت میتواند از طریق مکانیسم های حقوقی حق خود را بستاند و یا حتی اگر حق هم با او نباشد قادر است با ترفندهای حقوقی و عقلانی طرف را محکوم کند و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد و این از خصوصیات انسانی است که حیوانات را به ان راهی نیست .
خلاصه اینکه کسی که دست به فحاشی میزند عملا به اثبات میرساند که هنوز در سطح عالم حیوانات است و با مکانیسم حیوانات از خود دفاع میکند و فرسنگها با عقل و منطق فاصله دارد .زیرا چنان که بیان شد انسان قادر است با روشهای معقول حق خود را بستاند یا به هر طریق به دشمن خود ظربه بزند که پایین ترین مرتبه این روشها روشن زدو خورد فیزیکی و فحاشی است که بیان شد خاص عالم حیوانی ماست
اما سطح دوم فحاشی که در بعد غیر حضوری و در شرایط عادی است (مانند مطالب وبلاگ شما ) کار بر شما بسیار سخت تر و غیر قابل دفاع تر میشود زیرا در سطح نوع اول شما میتوانی بهانه بیاوری که عصبی هستی و وقتی عصبانی میشوی نیروی منطقی شما کمرنگ شده و قادر نیستی به درستی از عقل و منطق خود استفاده کنی و این حرف تا حدودی قابل دفاع است زیرا افراد انسانی در خصوصیات رفتاری با هم یکی نیستند لذا عملکرد انان نیز یکی نخواهد بود و ما توقعی که از یک انسان ریلکس داریم نمیتواند با یک شخص عصبی برابر باشد .ولی این تبصره نه برای این است که ثابت کند توهین و ناسزای شما امر مجازی است بلکه در این حد قابل دفاع است که ثابت میکند شمادر زمان فحاشی کنترلی بر خود نداشته ای لذا این حقیقت از کراهت و زشتی عمل شما اندکی میکاهد ولی زشت بودن اصل فحاشی بر جای خود برقرار است .(یعنی میشود فحاشی غیر عمد )
اما در حا لت عادی فحاشی تنها به یک نکته دلالت دارد و ان تجلی عالم حیوانیت و نبود عقل و منطق زیرا انسان عاقل خصوصا در شرایط عادی به راحتی قادر است با دلیل و منطق حقانیت خود را اثبات و باطل بودن خصم را نمایان کند و یا حتی حرف باطل خود را حق جلوه دهد .مضاف براینکه گاهی ما میتوانیم اصلا پایبند به اخلاقیات هم نباشیم ولی با قدرت تعقل و دوری از تجسمات عالم حیوانی خود را انسانی برجسته جلوه دهیم یعنی منظورم این است که ما گاهی میتوانیم اخلاق و تعقل را موقتا از هم جدا در نظر بگیریم و لااقل اگر با اخلاق نیستیم میتوانیم معقولانه رفتار کنیم اما این گونه رفتارها و بیانات به وضوح نشان میدهد که گوینده نه پایبند اخلاقیات است نه پایبند اصول عقلی و این خود بزرگترین توهینی است که شخصی میتواند به خود بکند لذا از نظر عقلی و اخلاقی تمام تبعات منفی ناسزا گویی به خود گوینده و تایید کننده برمیگردد بدون اینکه کوچکترین اثار تخریبی بر مخاطب خود داشته باشد خصوصا اینکه اصلا ایشان در قید حیات نباشند و اتفاقا اثر این توهینات بر طرفداران این اشخاص کاملا برعکس است یعنی هر چه شما به این عزیزان توهین کنید محبت طرفداران بیشتر میشود زیرا این توهینات انان را در حالت مظلومیت قرار داده و ارزش انان را دو چندان میکند و شما با این عمل افراد بی طرف را نیز به دوری از خود و نزدیکی به طرف مقابل میکشانید . پس عملا شما هر چه در این مسیر گام بردارید تماما نتیجه عکس خواهد داد .
حاصل کلام اینکه طبق بیانات بالا مدیران این سایت یا باید خود را بری از هرگونه خرد ورزی واخلاق اعلام کنند یا اینکه باید دلیل عقلانی موجهی برای این بیانات ارائه کنند زیرا این بیانات و درج انان درست مانند این است که با کلمات درشت نوشته شود ما مخالف هر گونه اخلاق و عقلانیت هستیم و طبق اصول عقلی از این بیانات معنی دیگری حاصل نخواهد شد . مضاف براینکه ما فرض را بر حقانیت شما گزارده و اصلا وارد این نشده ایم که مخاطبان شما چه کسانی هستند و ایا لایق این فحاشی ها هستند یا خیر بلکه مطلب را به طور عام و کلی بیان کردیم با محوریت اینکه شما دارای حق باشید یعنی از نظر عقلی جانب شما را نگه ولی باز هم با تمام این تسامحات تنها از عالم حیوانات سر در اورده و بیانات شما را هیچ راهی به عالم انسانیت نیست و بسیار ممنون میشوم اگر کسی از این فحاشی ها راهی به مرتبه انسانیت به ما نشان دهد .
ضمنا باز هم تاکید میکنم که بر فرض که طرف شما هم ناسزا گو باشد باز هم طبق بیاناتی که گذشت جوازی برای شما نیست و بیان شد در خوشبینانه ترین حالت شما مجاز به مقابله به مثل از همان نوع و به همان اشخاص هستید و این امری بدیهی و روشن است
با سپاس از اهل خرد