06-13-2016, 07:58 PM
solo نوشته: یک تاکتیک را برای بچالش کشیدن اسلام، در اینجا بیان میکنیم، که تمام مسلمانان را در هر مناظره ای کیش و مات میکند.
یک انتقاد محکم است که، شخصا آن را برای چند مسلمان مطرح کرده ام، اکثرشان گفته اند که نمیدانیم، باید برویم از چند آخوند سوال کنیم و جواب را برایتان بیاوریم! به دنبال نخود سیاه رفته اند، دو نفر از آنها که تا امروز شش ماه شده است ولی هنوز پیدایشان نیست!
انتقاد چیز خوبی است اما
به شرطی که از روی فهم و شعور و آگاهی باشد نه صرف خالی کردن عقده های درونی!!
نماز دارای واجباتی است که یکی از آنها قرائت است یعنی قرائت مقداری از قرآن
در اینکه آیا می شود در قرائت قصد انشاء (همان که شما به آن می گویید گفتگوی با خدا) کرد یا نه بین فقها اختلاف است
بعضی اصلا قبول نکرده اند و حتی سوره حمد را که حالت گفتگوی دو طرفه دارد را جایز نمی دانند به قصد انشاء خوانده شود و می گویند در نماز باید این آیات را تنها خواند و قرائت کرد
در مقابل عده ای دیگر می گویند تمام نماز باید به قصد انشاء خوانده شود به جز سوره ای که بعد از حمد خوانده می شود به طور مثال از آیت الله مکارم شیرازی استفتاء شده است که :
نقل قول: آیا میتوان اذکار وقرائت های نماز را به قصد انشاءخواند؟
جواب:
تمام اذکار و قرائتها به قصد انشاء است بجز سوره ای که بعد از حمد می خوانند.
لذا گفتن قل در سوره توحید در نماز خطاب به خداوند نیست بلکه صرفا قرائت این سوره به عنوان یکی از سوره های قرآن است.
ما در عالمي زندگي ميكنيم كه جلوهگاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديدههاي عالم تا كوچكترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستيشناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهادهاند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازيهاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني