05-10-2013, 10:29 AM
با سلام
نمیدونم با سایت askdin.com آشنا هستید یا نه. در این سایت ملت سوالات دینی خودشون رو میپرسند و کارشناسان (که احتمالا آخوند هستند) به سوالات جواب میدهند. من فکر میکردم آخوندا برای لاپوشونی هم که شده میان در مورد برخی از قوانین جواب غلط میدهند اما بعضا اینطور نیست و از اون مسخره تر اینه که کمتر کسی به این قوانین احمقانه اعتراض میکنه. من فکر میکردم مردم ما چنین چیزهایی رو بشنوند دیگر اسلام را کنار میگذارند اما ظاهرا حماقت در بین مردم ما یک اصل پذیرفته شده هست!
مثلا چند تا قسمت رو از تاپیک های مختلف این سایت در این تاپیک نقل قول میکنم:
حکم مرتد چیست؟
جواب کارشناس:
[SIZE=4]بازگشت به کفر ارتداد و ردّه نامیده میشود.
مرتد فطری (مسلمان زاده) اعدام می شود با شرائطی که در قانون آمده است، اما مرتد ملی (کافرزاده) توبه اش می دهند که اگر توبه نکرد اعدام می شود.
مرتد نیز چون برگشتن از اسلام را تبلیغ کرده مستحق چنین مجازاتی است
بنابراین قطع دست عفونی شده و اعدام [SIZE=4]سارق مسلح و قات[SIZE=4]ل، و قتل مر[SIZE=4]ت[SIZE=4]د[SIZE=4]، همگی [SIZE=4]به یک دلیل بوده [SIZE=4][SIZE=4]و آن حفظ سلام[SIZE=4]ت جامعه در همه ابعاد دینی و دنیوی است.
یعنی به صرف اینکه کسی از اسلام برگردد اعدام میشود! بعد کارشناس میگوید کسی که برگشتن از اسلام را تبلیغ میکند حکمش اعدام است! جایگاه آزادی بیان هم در اسلام مشخص شد! جالب اینکه کشتن یک کسی که صرفا از اسلام برگشته را با قطع دستی که عفونت کرده مقایسه میکند! جالب تر اینجاست که مسلمین به خودشون حق میدن که دینشون رو تبلیغ کنن و غیر مسلمین رو مسلمون کنن اما چنین حقی رو به طرف مقابلشون نمیدن!
چرا اعراب اسرای جنگی در ایران و روم شرقی را برده کردند؟
جواب کارشناس:
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]اسلام فقط در یك مورد اجازة برده گیری داد و آن در مورد اسیران جنگی بود كه این حكم اسلام در زمان ما نیز به قوّت خود باقی است.
جوری میگویند اسلام فقط در یک مورد اجازه برده گیری داد انگار که چند روش برای برده گیری وجود دارد! جالب تر اینکه میگویند الان هم این حکم به قوت خودش باقیه یعنی اگه الان هم اسیر جنگی بگیرند اون رو برده میکنند! طالبان عقب مونده این کار رو نمیکنه اینها میگن اگه بتونیم این کار رو میکنیم!
حکم اسلام در مورد اقلیت های مذهبی چیست؟
جواب کارشناس:
در جامعه امروزی اسلامی نیز مسلمانان مکلف به پرداخت خمس و زکات هستند علاوه بر آنچه که بعنوان مالیات معمول جوامع است. پس اقلیت های مذهبی هم باید جزیه بپردازند
میخوان در قرن 21 جزیه هم بگیرن! نهایت پررویی مسلمین را ببینید!
حد زنای محصنه چیست؟
جواب کارشناس:
حد زنای محصنه سنگسار است وغیر آن اگر کسی با محرم خود زنا کرده باشد حدش کشته شدن واعدام است ولی اگر با غیر محرم خود زنا کرده باشد 100ضربه شلاق می باشد. حد سنگسار به صراحت درقرآن نیامده است ،ودر احادیث معتبری که در منابع حدیثی مانند من لایحضره الفقیه جلد 4نقل شده آمده است. ولی چون در آیه دو سوره نور آمده است که زنا کننده مرد وزن را هرکدام صد تازیانه بزنید،لذا بعضی از فقهاءبا توجه به جمع بین دو حکم گفته اند اول صد تازیانه زده شود وبعد سنگسار گردد(شرح لمعه،ج3، ص276) البته حکم اصلی همان سنگسار است وجمع بین این دو از نظر فقهاءواجب نیست.
در قرن 21 میگویند یک نفر را بخاطر اینکه به همسرش خیانت کرده در خاک کنید و انقدر با سنگ بزنید تا بمیرد. آیا این عمل وحشیانه نیست؟ نمیکنند لاپوشونی کرده بگویند اعدام است بلکه میگویند سنگسار است روی حرفشان هم پافشاری میکنند!
آیا قطع دست سارق یک نوع خشونت نیست؟
جواب کارشناس:
اگر به نظام هستی از این زاویه بنگریم که نظام هستی در مجموع نظام مصلحت است و احکام الهی برای ایجاد مصالح و دفع مفاسد تشریع گردیده، مسأله به خودی خود حل می شود.
آنجائیکه مفسده ای در جریان است برای برطرف کردن آن باید احکام الهی جاری و ساری گردد وگرنه مفاسد، که اقتضای طبیعت مادی انسان است، کل عالم هستی را فرا خواهد گرفت. و به تعبیر عامیانه "سنگ روی سنگ بند نمی آید".
مثلاً در مسألۀ قطع دست سارق و اعدام قاتل حربی و مفسد فی الارض و نظایر آن، برای دفع مفاسد جاریه، اجرای احکام الهی با شرایط آن، نه تنها مصداق خشونت نیست بلکه عین عدالت و حق است.
این مسأله نه تنها به حکم نقل بلکه به حکم عقل نیز، ثابت و یقینی است، زیرا:
ترحم بر پلنگ تیز دندان/ ستمکاری بود بر مستمندان
اولا که استدلال عقلی کارشناس را ببینید! دوما که سطح سواد کارشناس را ببینید! ستمکاری بود بر گوسفندان را نوشته ستمکاری بود بر مستمندان! سوما چنین جمله ای رو برای مواقعی میشود آورد که طرف قتل انجام داده نه اینکه دزدی کرده! واقعا تفکر دینی تا چه حد چشم آدم رو کور میکنه که حاضر میشه هر عمل ضد انسانیی رو انجام بده.
البته اینها که من گفتم صرفا برخی از جواب های کارشناسان بود که من پیدا کردم وگرنه حرفهای خیلی احمقانه تری میشه از جواب های بقیه کاربرهاشون پیدا کرد!
سوالی که من برام پیش اومده اینه که چرا کمتر کسی به این جواب ها اعتراض میکنه؟ یعنی مردم ما واقعا انقدر احمق هستند؟ چگونه در قرن 21 سخن از اعدام کردن یک فرد صرفا بخاطر عقیده اش میکنند و احمقانه تر اینکه این کار را با قطع کردن دستی که عفونت کرده مقایسه میکنند؟! چگونه در قرن 21 حرف از برده داری میزنند؟! چگونه در قرن 21 حرف از جزیه گرفتن میزنند؟! چگونه در قرن 21 عمل وحشیانه ای مثل سنگسار رو تایید میکنند؟! چگونه در قرن 21 عمل ضد انسانیی مثل قطع کردن دست رو توجیه میکنند؟!
نمیدونم با سایت askdin.com آشنا هستید یا نه. در این سایت ملت سوالات دینی خودشون رو میپرسند و کارشناسان (که احتمالا آخوند هستند) به سوالات جواب میدهند. من فکر میکردم آخوندا برای لاپوشونی هم که شده میان در مورد برخی از قوانین جواب غلط میدهند اما بعضا اینطور نیست و از اون مسخره تر اینه که کمتر کسی به این قوانین احمقانه اعتراض میکنه. من فکر میکردم مردم ما چنین چیزهایی رو بشنوند دیگر اسلام را کنار میگذارند اما ظاهرا حماقت در بین مردم ما یک اصل پذیرفته شده هست!
مثلا چند تا قسمت رو از تاپیک های مختلف این سایت در این تاپیک نقل قول میکنم:
حکم مرتد چیست؟
جواب کارشناس:
[SIZE=4]بازگشت به کفر ارتداد و ردّه نامیده میشود.
مرتد فطری (مسلمان زاده) اعدام می شود با شرائطی که در قانون آمده است، اما مرتد ملی (کافرزاده) توبه اش می دهند که اگر توبه نکرد اعدام می شود.
مرتد نیز چون برگشتن از اسلام را تبلیغ کرده مستحق چنین مجازاتی است
بنابراین قطع دست عفونی شده و اعدام [SIZE=4]سارق مسلح و قات[SIZE=4]ل، و قتل مر[SIZE=4]ت[SIZE=4]د[SIZE=4]، همگی [SIZE=4]به یک دلیل بوده [SIZE=4][SIZE=4]و آن حفظ سلام[SIZE=4]ت جامعه در همه ابعاد دینی و دنیوی است.
یعنی به صرف اینکه کسی از اسلام برگردد اعدام میشود! بعد کارشناس میگوید کسی که برگشتن از اسلام را تبلیغ میکند حکمش اعدام است! جایگاه آزادی بیان هم در اسلام مشخص شد! جالب اینکه کشتن یک کسی که صرفا از اسلام برگشته را با قطع دستی که عفونت کرده مقایسه میکند! جالب تر اینجاست که مسلمین به خودشون حق میدن که دینشون رو تبلیغ کنن و غیر مسلمین رو مسلمون کنن اما چنین حقی رو به طرف مقابلشون نمیدن!
چرا اعراب اسرای جنگی در ایران و روم شرقی را برده کردند؟
جواب کارشناس:
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]اسلام فقط در یك مورد اجازة برده گیری داد و آن در مورد اسیران جنگی بود كه این حكم اسلام در زمان ما نیز به قوّت خود باقی است.
جوری میگویند اسلام فقط در یک مورد اجازه برده گیری داد انگار که چند روش برای برده گیری وجود دارد! جالب تر اینکه میگویند الان هم این حکم به قوت خودش باقیه یعنی اگه الان هم اسیر جنگی بگیرند اون رو برده میکنند! طالبان عقب مونده این کار رو نمیکنه اینها میگن اگه بتونیم این کار رو میکنیم!
حکم اسلام در مورد اقلیت های مذهبی چیست؟
جواب کارشناس:
در جامعه امروزی اسلامی نیز مسلمانان مکلف به پرداخت خمس و زکات هستند علاوه بر آنچه که بعنوان مالیات معمول جوامع است. پس اقلیت های مذهبی هم باید جزیه بپردازند
میخوان در قرن 21 جزیه هم بگیرن! نهایت پررویی مسلمین را ببینید!
حد زنای محصنه چیست؟
جواب کارشناس:
حد زنای محصنه سنگسار است وغیر آن اگر کسی با محرم خود زنا کرده باشد حدش کشته شدن واعدام است ولی اگر با غیر محرم خود زنا کرده باشد 100ضربه شلاق می باشد. حد سنگسار به صراحت درقرآن نیامده است ،ودر احادیث معتبری که در منابع حدیثی مانند من لایحضره الفقیه جلد 4نقل شده آمده است. ولی چون در آیه دو سوره نور آمده است که زنا کننده مرد وزن را هرکدام صد تازیانه بزنید،لذا بعضی از فقهاءبا توجه به جمع بین دو حکم گفته اند اول صد تازیانه زده شود وبعد سنگسار گردد(شرح لمعه،ج3، ص276) البته حکم اصلی همان سنگسار است وجمع بین این دو از نظر فقهاءواجب نیست.
در قرن 21 میگویند یک نفر را بخاطر اینکه به همسرش خیانت کرده در خاک کنید و انقدر با سنگ بزنید تا بمیرد. آیا این عمل وحشیانه نیست؟ نمیکنند لاپوشونی کرده بگویند اعدام است بلکه میگویند سنگسار است روی حرفشان هم پافشاری میکنند!
آیا قطع دست سارق یک نوع خشونت نیست؟
جواب کارشناس:
اگر به نظام هستی از این زاویه بنگریم که نظام هستی در مجموع نظام مصلحت است و احکام الهی برای ایجاد مصالح و دفع مفاسد تشریع گردیده، مسأله به خودی خود حل می شود.
آنجائیکه مفسده ای در جریان است برای برطرف کردن آن باید احکام الهی جاری و ساری گردد وگرنه مفاسد، که اقتضای طبیعت مادی انسان است، کل عالم هستی را فرا خواهد گرفت. و به تعبیر عامیانه "سنگ روی سنگ بند نمی آید".
مثلاً در مسألۀ قطع دست سارق و اعدام قاتل حربی و مفسد فی الارض و نظایر آن، برای دفع مفاسد جاریه، اجرای احکام الهی با شرایط آن، نه تنها مصداق خشونت نیست بلکه عین عدالت و حق است.
این مسأله نه تنها به حکم نقل بلکه به حکم عقل نیز، ثابت و یقینی است، زیرا:
ترحم بر پلنگ تیز دندان/ ستمکاری بود بر مستمندان
اولا که استدلال عقلی کارشناس را ببینید! دوما که سطح سواد کارشناس را ببینید! ستمکاری بود بر گوسفندان را نوشته ستمکاری بود بر مستمندان! سوما چنین جمله ای رو برای مواقعی میشود آورد که طرف قتل انجام داده نه اینکه دزدی کرده! واقعا تفکر دینی تا چه حد چشم آدم رو کور میکنه که حاضر میشه هر عمل ضد انسانیی رو انجام بده.
البته اینها که من گفتم صرفا برخی از جواب های کارشناسان بود که من پیدا کردم وگرنه حرفهای خیلی احمقانه تری میشه از جواب های بقیه کاربرهاشون پیدا کرد!
سوالی که من برام پیش اومده اینه که چرا کمتر کسی به این جواب ها اعتراض میکنه؟ یعنی مردم ما واقعا انقدر احمق هستند؟ چگونه در قرن 21 سخن از اعدام کردن یک فرد صرفا بخاطر عقیده اش میکنند و احمقانه تر اینکه این کار را با قطع کردن دستی که عفونت کرده مقایسه میکنند؟! چگونه در قرن 21 حرف از برده داری میزنند؟! چگونه در قرن 21 حرف از جزیه گرفتن میزنند؟! چگونه در قرن 21 عمل وحشیانه ای مثل سنگسار رو تایید میکنند؟! چگونه در قرن 21 عمل ضد انسانیی مثل قطع کردن دست رو توجیه میکنند؟!