11-30-2014, 07:12 AM
sonixax نوشته: قیمت فراری صفر کیلومتر هم :32 هزار یورو قیمتشون فرق میکنه. کمه بنظرت؟
Ferrari F430 Spider "NEU" ohne Km Lp. 210.000 als Cabrio/Roadster in Mühlheim/Main
یعنی قیمت صفرش تو مایه های دست دوم این هست! خود شما بودی این جیگر طلای 489 اسب بخاری رو میخریدی یا تسلا ؟ :دی
ضمنا اون عددهای ریزتر زیرش که زده برای تسلا مثلا 97,059 EUR (net) دقیقا نمیدونم چیه. اختلاف اونم 27 هزار تاست.
بعد تسلا لیموزین هست و 4 درب و جای 5 نفر داره، درحالیکه اون فراری رودستر 2 درب و جای 2 نفر داره. بنابراین از نظر کاربردی بودن تسلا خیلی بیشتر همه کاره است.
بعد تجهیزات جانبی و اینا که زده ظاهرا برای تسلا بیشتره.
قدرت فراری هم درسته که 68 اسب بخاطر بیشتره، ولی فکر نمیکنم این اختلاف خیلی زیاد و سرنوشت سازی در انتخاب باشه (مگر اینکه بخوای مدام توی اتوبان اونم اگر بتونی و جاش باشه و قانونی باشه مسابقه بدی!)، و از طرف دیگه فقط قدرت نیست که حداکثر سرعت و شتاب رو مشخص میکنه بلکه به پارامترهای دیگر مثل وزن و غیره هم بستگی داره. اطلاعات راجع به حداکثر سرعت و شتاب اونا رو نزده ظاهرا. تازه حالا هرچی بنظر من این اختلافهای کم در عمل چندان اهمیتی ندارن چون مسابقه که نمیخوایم بدیم! اصلا نه جاش هست نه چیز دیگه. اینا بیشتر ترفندهای تبلیغاتیه یا مال آدمهای به شدت دیوونه سرعت و مسابقه! فکر نمیکنم برای من و شما اهمیت چندانی داشته باشی که مثلا یکی از صفر تا 100 چند ثانیه کمتره و حداکثر سرعتش مثلا 350 کیلومتره یا 300 کیلومتر بر ساعت! البته من قبلا به این موارد درمورد تسلا اشاره کرده بودم بخاطر نشون دادن میزان پیشرفت و توانایی این فناوری جدید باتری ها و الکتروموتورهاشون که به حد قابل رقابت و حتی برتر نسبت به اتومبیل های سوخت فسیلی رسیده.
نقل قول:من یکی که هیچ وقت این کار رو نمیکنم به خصوص که پشت هر دوتاش نشستم و به جرات میتونم بگم رانندگی با تسلا اصلن حال نمیده.این احتمال زیاد صرفا عادته. اگر تاحالا فقط ماشین برقی سوار شده بودی و حالا میرفتی اتومبیل بنزینی سوار بشی احتمالا این احساس بعکس بود.
بهرحال من خودم باشم این فکر رو هم میکنم که با خرید تسلا به محیط زیست کمتر آسیب میزنم و به بقا و پیشرفت صنعت اتومبیل های برقی کمکی کرده باشم.