11-29-2014, 06:32 AM
sonixax نوشته: خوب این تسلا که میفرامیید میدونید قیمتش چنده ؟ تازه دست دومش!!!من مطمئن نیستم این همون باشه. مشخصات دقیقش رو هم ظاهرا نزده (سرعت و شتاب و برد).
Tesla Tesla Model S 85 Performance wie NEU EU Fahrzeug als Limousine in Berching
115 هزار یورو! خوب آدم میرود فراری میخرد یک دفعه ای!
بهرحال معلومه که باید گرون باشه چون یک ماشین اسپورته. اونطور که طرف میگفت حتی پرشتاب ترین اتومبیل جهانه! باور کن! طرف خودش نشست توش گاز که داد گفت مغزم داشت میامد توی دهنم
حالا قیمت فراری چنده مگه؟
ضمنا ماشین برقی بهرحال بعضی مزایایی داره. مثلا سر و صدای تقریبا صفر، خرابی و بنظرم نگهداری ساده تر و کمتر.
نقل قول:تنها هزینه ی تعویض باتری یک اسمارت برقی حدودن نصف قیمت کل ماشین است!خب باید دید باتریش چه طول عمری داره چقدر احتمال خرابی داره هر چند وقت چقدر باید پول بدی و در مقابل هزینه های دیگری که نداره و صرفه جویی میکنه صرف میکنه یا نه.
اتفاقا فکر کنم توی اون برنامه دربارهء هزینه های نگهداریش هم یک مقدار صحبت کردن ولی متاسفانه من یادم نیست.
نقل قول:در مدلهای جدید حدود نیم ساعت!من میگم میتونن باتری ها رو بصورت ماجولی که میشه راحت و سریع تعویضش کرد درست کنن و مثلا در مکانهای شارژ اینطوری باشه که باتری هایی رو که از قبل کاملا شارژ شدن با باتری هایی که روی ماشین هست فورا تعویض کنن. اینطوری زمان رو میشه به حداقل رسوند!
نقل قول:در حال حاضر بهترین نوع خودروهای Hybrid هستند که با مدت کمی راندن با سوخت فسیلی باتری شارژ شده و میتوانید سوییچ کنید! در نتیجه مصرف سوخت به شدت پایین می آید! ولی با همه اینها این ماشینها یخ، بی صدا و بی بخار هستند.بهرحال Hybrid مثل برقی خالص نمیشه. در یک Hybrid شما پیچیدگی و هزینه های هردوی احتراقی و برقی رو کم و بیش با هم ترکیب و جمع کردید، بعد وزن اضافی دارید که زمانیکه یک موتور کار میکنه باید هزینه وزن اضافی اون یکی رو هم بپردازه.