11-04-2010, 08:20 PM
body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}
تا جایی که من میدانم، عیسی چنین ادعایی در انجیل نکرده است. بلکه، گفته است که بعد از او بسیاری پیامبران دروغین و مسیحان دروغین ظهور خواهند نمود.
حال، توجّه شود که قرآن صریحاً ادعا نموده است که خدا به عیسی مسیح «الإِنجِيل» داده است.
بر این اساس، شکی منطقاً برجای نمیماند که قرآن نهتنها انجیل مسیحیت را همان انجیلی میداند که به عیسی مسیح داده شد، بلکه مدعی است که در آن میتوان «نبی امِّی» (= پیامبر اسلام) را یافت.
قرآن صریحاً خود را مصدِّق (= گواهیدهنده بر راستی و درستییِ) آنچه بهعنوان کتابِآسمانی نزد مسیحیان موجود است، میداند. (رک. البقرة ۴۱و۸۹و۹۱و۹۷و۱۰۱؛ النساء ۴۷؛ آلعمران ۳؛ المائده ۴۸؛ الانعام ۹۲؛ فاطر ۳۱؛ الاحقاف ۱۲و۳۰؛ الاعراف ۱۵۷؛ المائدة ۴۷و۶۸.)
با این وجود، آنچه بهعنوان کتابِآسمانی (یعنی: مجموعهیِ تورات و انجیل) نزد مسیحیان موجود است، در بنیادیترین آموزهها (مانندِ مصائب و مرگِ مسیح و آموزهی فدا) با قرآن اختلافاتِ آشتیناپذیر دارد. در واقع، قرآن کتابی را تصدیق نموده (= بر راستی و درستی آن گواهی داده) که در بنیادیترین آموزهها مخالف آن است. این نشان میدهد که یا دستاندرکاران ساخت قرآن هیچ دانش یا آموزش آگاهنه، مستفیم و موثقی از متون تورات و انجیل نداشتند یا از قصد دروغ گفتهاند تا بدین وسیله کسبِ اعتبار کنند و اعراب جاهل را بفریبند؛ و یا ممکن است ترکیبی از هر دو این مورد باشد.
آیتالله محمدهادی معرفت، از معتبرترین قرآنپژوهان معاصر شیعه، در کتابش با عنوان مصونیت قرآن از تحریف، چنین اظهار داشته است: «بـه اعتقاد ما، در قرآن مطلبى نيست كه دلالت كند بر وقوع تحريف اصطلاحى در تورات و انجيل، يعنى تبديل متن كتاب يا كم و زياد كردن آن، بلكه قرآن مىگويد: كتب عهدين دستخوش تحريف معنوى شده، آن را به غيرمعناى خودش تفسير كردند و در اخبار اسلامى و سخنان بزرگان اسلام نيز چيزى كه گوياى وقوع تغيير يا تبديل و تحريف در نص عهدين باشد وجود ندارد، البته دليلى هم بر آن نداريم. حضرت امام باقر (ع) مىفرمايد: «حروف و الفاظ كتاب را بهخوبى برپا مىداشتند، اما حدود و محتواى آن را تحريف مىكردند. لذا، آن را روايت مىكردند، ولى مراعات نمىكردند.» [كافى، ج ۸، ص ۵۳، حديث ۱۶]»
در ثانی، انجیل نهتنها همخوان با قرآن نیست، بلکه حاوی هیچنوع بشارت یا نبوتی بهنفع حقانیت نبوتِ ادعایی پیامبر اسلام هم نیست.
بر این مبنا، جای هیچ شکی برجای نمیماند که پیامبر اسلام از مصادیق آن نبییِ دروغینی است که در تورات معرفی شده و سزایش اعدام دانسته شده است.
sonixax نوشته: بنده در برخی جاها مطالبی خوندم مبنی بر اینکه عیسی گفته تمام پیامبران بعد از خودش دروغین هستند ، یعنی عیسی آخرین پیامبر هستش .
از طرفی مسلمانان مدعی هستند که محمد خاتم النبیین هستش ! حالا باید حرف کیو قوبل کنیم عیسی یا محمد ؟
اصلن هیچ منبعی هست که این سخن عیسی رو تائید کنه ؟ (یعنی من در آوردی نباشه و در انجیل یا سایر منابع مسیحیت موجود باشه) .
البته سایر بحث ها در مورد محمد رو هم میتونیم توی همین جستار ادامه دهیم و زندگیش رو بررسی کنیم .
تا جایی که من میدانم، عیسی چنین ادعایی در انجیل نکرده است. بلکه، گفته است که بعد از او بسیاری پیامبران دروغین و مسیحان دروغین ظهور خواهند نمود.
مسیحان کاذب و پیامبران دروغین برخاسته، آیات و معجزات عظیم بهظهور خواهند آورد تا اگر ممکن باشد، حتی برگزیدگان را گمراه کنند. (متی ۲۴ : ۲۴)
البته، در تورات چنین آمده است: «در صورتیكه نبی به اسم خداوندْ سخن گويد، اگر آن چيز واقع نشود و به انجام نرسد، اين امری است كه خداوند نگفته است، بلكه آن نبی آن را از رویِ خودسری گفته است. پس، از او نترس.» (تثنیه ۱۸ : ۲۲) بر طبق شریعت تورات (که پیامبر اسلام خودْ را مصدِّق آن خوانده)، یک چنین پیامبری بایستی اعدام میشده است (رک. تثنیه ۱۸ : ۲۰). حال، توجّه شود که قرآن صریحاً ادعا نموده است که خدا به عیسی مسیح «الإِنجِيل» داده است.
به دنبال آنها [= پیامبران گذشته]، عَيسَى ابْن مَرْيَم را درآوردیم كه مصدِّقِ تورات بود كه پيشرویِ او بود، و به او إِنجيل (الإنجِيل) داديم؛ [کتابی] كه در آن راهنما و نوری هست و مصدِّقِ تورات است كه پيشرویِ آن است، و راهنما و پندآموز پارسايان است. (المائدة ۴۶)
سپس، از پى ايشان، رسولانمان را آورديم، و عَيسَى ابْن مَرْيَم را از پى آورديم، و به او انجيل (الإنجِيل) داديم. (الحدید ۲۷)
قرآن در آیات دیگری ادعا نموده است که «الإِنجِيل» نزدِ مسیحیان معاصر با اسلام موجود است.سپس، از پى ايشان، رسولانمان را آورديم، و عَيسَى ابْن مَرْيَم را از پى آورديم، و به او انجيل (الإنجِيل) داديم. (الحدید ۲۷)
کسانى كه از این رسول، این نبی امِّى، پيروى مىكنند، کسی كه او را در تورات و إِنجيل، در نزدشان، بهصورت مکتوب مىيابند (يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ)،… (الاعراف ۱۵۷)
بايد كه اهلإِنجيل (أَهْلُ الإِنجِيل) بر وفق آنچه الله در آن نازل كرده حكم كنند؛ [چراکه] كسانى كه بر وفق آنچه الله نازل كرده، حكم نكنند، اینان (همان) افراد فاسق هستند. (المائده ۴۷)
بگو: «اى اهلكتاب، بر چیزی [= آیین برحقی] نیستید، تا آنگاه که تورات و إِنجيل (التَّوْرَاة وَالإِنجِيل) و آنچه از سوى پروردگارتان بر شما نازل شده است، را برپای دارید.» (المائده ۶۸)
در قرآن سخن از هیچ نوع انجیل دروغینی یا انجیل دیگری یافت نمیشود و هرکجا از انجیل سخنی بهمیان آمده است، تنها تصدیق و تأیید صورت گرفته است. بايد كه اهلإِنجيل (أَهْلُ الإِنجِيل) بر وفق آنچه الله در آن نازل كرده حكم كنند؛ [چراکه] كسانى كه بر وفق آنچه الله نازل كرده، حكم نكنند، اینان (همان) افراد فاسق هستند. (المائده ۴۷)
بگو: «اى اهلكتاب، بر چیزی [= آیین برحقی] نیستید، تا آنگاه که تورات و إِنجيل (التَّوْرَاة وَالإِنجِيل) و آنچه از سوى پروردگارتان بر شما نازل شده است، را برپای دارید.» (المائده ۶۸)
بر این اساس، شکی منطقاً برجای نمیماند که قرآن نهتنها انجیل مسیحیت را همان انجیلی میداند که به عیسی مسیح داده شد، بلکه مدعی است که در آن میتوان «نبی امِّی» (= پیامبر اسلام) را یافت.
قرآن صریحاً خود را مصدِّق (= گواهیدهنده بر راستی و درستییِ) آنچه بهعنوان کتابِآسمانی نزد مسیحیان موجود است، میداند. (رک. البقرة ۴۱و۸۹و۹۱و۹۷و۱۰۱؛ النساء ۴۷؛ آلعمران ۳؛ المائده ۴۸؛ الانعام ۹۲؛ فاطر ۳۱؛ الاحقاف ۱۲و۳۰؛ الاعراف ۱۵۷؛ المائدة ۴۷و۶۸.)
با این وجود، آنچه بهعنوان کتابِآسمانی (یعنی: مجموعهیِ تورات و انجیل) نزد مسیحیان موجود است، در بنیادیترین آموزهها (مانندِ مصائب و مرگِ مسیح و آموزهی فدا) با قرآن اختلافاتِ آشتیناپذیر دارد. در واقع، قرآن کتابی را تصدیق نموده (= بر راستی و درستی آن گواهی داده) که در بنیادیترین آموزهها مخالف آن است. این نشان میدهد که یا دستاندرکاران ساخت قرآن هیچ دانش یا آموزش آگاهنه، مستفیم و موثقی از متون تورات و انجیل نداشتند یا از قصد دروغ گفتهاند تا بدین وسیله کسبِ اعتبار کنند و اعراب جاهل را بفریبند؛ و یا ممکن است ترکیبی از هر دو این مورد باشد.
آیتالله محمدهادی معرفت، از معتبرترین قرآنپژوهان معاصر شیعه، در کتابش با عنوان مصونیت قرآن از تحریف، چنین اظهار داشته است: «بـه اعتقاد ما، در قرآن مطلبى نيست كه دلالت كند بر وقوع تحريف اصطلاحى در تورات و انجيل، يعنى تبديل متن كتاب يا كم و زياد كردن آن، بلكه قرآن مىگويد: كتب عهدين دستخوش تحريف معنوى شده، آن را به غيرمعناى خودش تفسير كردند و در اخبار اسلامى و سخنان بزرگان اسلام نيز چيزى كه گوياى وقوع تغيير يا تبديل و تحريف در نص عهدين باشد وجود ندارد، البته دليلى هم بر آن نداريم. حضرت امام باقر (ع) مىفرمايد: «حروف و الفاظ كتاب را بهخوبى برپا مىداشتند، اما حدود و محتواى آن را تحريف مىكردند. لذا، آن را روايت مىكردند، ولى مراعات نمىكردند.» [كافى، ج ۸، ص ۵۳، حديث ۱۶]»
در ثانی، انجیل نهتنها همخوان با قرآن نیست، بلکه حاوی هیچنوع بشارت یا نبوتی بهنفع حقانیت نبوتِ ادعایی پیامبر اسلام هم نیست.
بر این مبنا، جای هیچ شکی برجای نمیماند که پیامبر اسلام از مصادیق آن نبییِ دروغینی است که در تورات معرفی شده و سزایش اعدام دانسته شده است.
[INDENT]آنچه مقدّس است، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوکان میندازید، مبادا آنها را پایمال کنند و برگردند و شما را بِدَرند. (متی ۷ : ۶)
فرزندان این عصر در مناسبات خود با همعصران خویش از فرزندان نور عاقلترند. (لوقا ۱۶ : ۹)
(ترجمهیِ هزارهیِ نو)
[/INDENT]وبلاگِ من: پژوهشهای شاهپور برنابا جوینده
فرزندان این عصر در مناسبات خود با همعصران خویش از فرزندان نور عاقلترند. (لوقا ۱۶ : ۹)
(ترجمهیِ هزارهیِ نو)