11-15-2010, 12:06 PM
sonic نوشته: توهین به ادیان برخلاف عقاید کوروش کبیر است یک دلیل دیگر که با آرش مخالفت دارم نداشتن عقاید ناسیونالیستی است اومرتب ملیگرایان را به باد تمسخر میگیرد به مطلبی که در وبلاگش با عنوان محمود هخامنشی نوشته توجه کنید ادعای ناسیونالیست بودن دارد ولی ناسیونالیم ایرانی در ارادت به کوروش کبیر خلاصه میشود .از شما که دارای عقاید ناسیونالیستی هستید انتظار است بیشتر به این موارد توجه کنید.
ناسیونالیسمی که منطقی و قابل دفاع باشه رو آرش بارها گفته که قبول داره. در نوشته هاش بارها به تاریخ و فرهنگ کشورش افتخار کرده. ولی اونچه که آرش باهاش مخالفه ناسیونالیسم افراطی هست. درست مثل پان تورک ها که ناسیونالیست افراطی هستند. در ضمن کوروش کبیر یکی از نمادهای ملی گرایی ماست ولی دلیلی وجود نداره که هر چه کوروش نظر داشته باشه ما هم اکنون نظرمون همون باشه. کوروش شاید بیخدایی رو تقبیح کنه ولی ما ناسینالیست بیخدا هم داریم.
sonic نوشته: الان کم است چون کسی جرات ندارد حتی با نام مستعار مقاله بر ضد دین بنویسد صبر کنید جمهوری ایرانی که برپا شد هزاران انسان فرهیخته از این دست انسان های مثل آرش میبینی
پس تا اونموقع.
sonic نوشته: آرش یک بار با رادیو فردا پیرامون مساله پرویز کامبخش صحبت کرده فکر کنم.
آرش هنوز باید شاگردی بهرام مشیری ها راکند تا به این جایگاهی که میگویی برسد خودم بارها دیدم آرش جلوی مسلمانان وجلوی ادن کاربر مسیحی کم آورد الان بنشیند در تلویزیون با علمای تحصیل کرده مناظره کند حسابی ضایع میشود.
من ندیدم کم بیاره بلکه از بحث کناره گیری کرده. این سیاست خوبیه که آدم خودش رو درگیر بحث های سطح پایین و دست چندم نکنه. فرض کنید کسی بیاد با آرش در مورد مساله پیش پا افتاده ای مثل عدم نقد اسلام بحث کنه!
البته من اینجا وکیل مدافع آرش نیستم ولی این حرف ها که زدید پاسخی داشت که باید به عنوان یک شخص سوم می دادم.[color="silver"]
---------- ارسال جدید اضافه شده در 02:32 pm ---------- ارسال قبلی در 02:26 pm ----------
[/color]
sonixax نوشته: مخالفم - آرش فوق العاده موجود سخت کوشیه و شایسته تقدیر ، به طور یقین هم در راسته تیز هوشان قرار داره . چون یک فرد کودن یا معمولی نمیتونه کاری که اون کرده رو بکنه .
ولی در عین حال نابغه خطاب کردن و یا پتانسیل گرفتن جای بزرگانی مثل رضا فاضلی رو گرفتن یک مقداری نون قرض دادن هست .
بزرگترین مشخصه رضا فاضلی ها و بهرام مشیری ها و فرخزاد ها و ... سوای استعداد و هوش بالا ، شجاعتشون و تحمل زیادشون در برابر سختی ها بوده ، یکی از اون سختی ها عدم توانایی سفر به کشور هست - برای کسانی که مثل من خارج هستند این سخن قابل درکه .
رضا فاضلی پدر معنوی من هست. من بخشی از دیدگاه امروزم رو مدیون او هستم. ولی این دلیل نمیشه که نگم که فاضلی از منطق و فلسفه سر در نمیاورد. فاضلی مردی بود که تاریخ جهان رو در سر داشت. از هزاره های پیش گرفته تا همین الان رو بلد بود. شاهنامه رو حفظ بود. اسلام رو خوب می شناخت و خیلی چیزهای دیگه. ولی او در فلسفه و منطق کم میاورد. همه گمان می کردند که او به دلیل پایین آوردن سطح سخنانش اینطوری حرف میزنه. ولی بارها شده بود که در پاسخ یک نامه یا تلفن فلسفی، حرفها و جواب های سطحی می داد که قابل قبول نیست.
در مقابل آرش با داشتن مقدار زیادی از ویژگی های تاریخ شناسی رضا فاضلی، فلسفه و منطق رو استاد هست. آرش تازه 25- 26 سالشه و تا سن 70 سالگی فاضلی خیلی راه داره. بنابر این نه من هندونه زیر بغل کسی گذاشتم و نه از او بیخود تعریف کردم. آرش نابغه ایران امروز هست و چه برای کسی خوش باشه یا نباشه، بطور ناشناس خودش رو اینچنین بالا کشونده.[COLOR="Silver"]
---------- ارسال جدید اضافه شده در 02:36 PM ---------- ارسال قبلی در 02:32 PM ----------
[/COLOR]
sonic نوشته: بله آدم سخت کوشی است ولی تیز هوش حساب کردنش هم به نوعی نون قرض دادنش است چون تو هیچی ازش نمیدونی وممکنه تفکری رو که نسبت بهش داری با واقعیت وباطن اون فرد کلی فرق کنه از نظر من آدمی مثل آرش که هیچوقت تو نوشته هاش به تاریخ ایران باستان توجهی نمیکنه نباید بیخودی گنده بشه آرش بارها غیر مستقیم با فرهنگ ایرانی دشمنی ورزیده است.
اتفاقن خیلی شده که آرش تاریخ ایران رو به رخ بکشه. نمیشه از کار بزرگی مثل پروژه تازش که با همت او استارت خورد گذشت. برگه تازش که در زندیق تهیه شده بود یکی از افتخارات ایرانیان آزادست و منبع بسیار بسیار خوبی برای مطالعه. ولی بله آرش بارها از فرهنگ چاپلوسی و دو رویی و تعارفات بیجا و این مسائل ایرانی انتقاد کرده که البته با دلیل بوده و راجع بهش بحث کرده.
[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
خردگرایی و ایمان ستیزی