نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موسیقی معماری زمان و معماری موسیقی مکان !
#21

سارا نوشته: با سلام و عرض ادب دوست عزیز منظورم از فروم دیگر ، فروم فارسی زبان نبود. من در چند فروم انگلیسی زبان مربوط به فلسفه و مباحث فلسفی عضو هستم البته در یکیشان که مربط به دانشگاهم هست خیلی فعالم ولی در یک فروم philosophy فعالیتم را با یک نام کاربری جدید از سر گرفته ام و در این فروم اصلا تالاری برای مسائل مابعد الطبیعه وجود دارد. اگر بخواهید شما را به این فروم دعوت کنم چون یک جستاری را هم در مورد رابطه ی ریاضی و متافیزیک باز کرده ام و مباحثی هم آنجا صورت گرفته است.

سپاسگزارم بابت معرفی آن کتاب:e303:
بله من مایل هستم که با فروم های فلسفی انگلیسی زبان، دارای کاربرانی دانا و متشکل از مباحث اساسی مورد نظرم آشنا شوم؛ و اگر شما آنها را در اینجا به من معرفی کنید، قطعا قدرشناس خواهم بود.
اما اینکه گفتگوهای ناتمام در این انجمن را ادامه نداده و به حاشیه بپردازیم، فکر نمی کنم نتیجه ی سودمندی برایمان حاصل کند!



سارا نوشته: ببینید دوست عزیز من اصلا کاری به کاربران اینجا ندارم
ولی من با نگاهی گذرا به آن پاتوق شب نشینی، چیز دیگری دیدم!
در هر حال به نظر می رسد در پست قبلی ام(همچون بیشتر مواقع) نتوانستم مقصودم را به دیگران انتقال دهم...
پس بهتر است در مورد مشکل شما با کاربران اینجا هم، زبان در کام خفه کنم و تنها بر شنیدن و آموختن متمرکز شوم...
...!

همین بود زندگی؟! پس تحقیر بیشتر، شکست بیشتر، رنج بیشتر...
پاسخ
#22

Rationalist نوشته: سپاسگزارم بابت معرفی آن کتاب:e303:
بله من مایل هستم که با فروم های فلسفی انگلیسی زبان، دارای کاربرانی دانا و متشکل از مباحث اساسی مورد نظرم آشنا شوم؛ و اگر شما آنها را در اینجا به من معرفی کنید، قطعا قدرشناس خواهم بود.


اینرا فعلا داشته باشید :)

Philosophy Forums
البته من قبلا در این فروم فعال بودم حالا با یک نام کاربری جدید عضو این فروم شدم بعضی از اعضای آن واقعا در فلسفه با سواد هستند حتی در فلسفه اسلامی. البته من خودم بیشتر در فروم دیگری فعال هستم البته آنجا بیشتر پاتوق دوستان اگزیستنسیالیست می باشد و مثلا من از همین فروم دریافتم که نیچه بیشتر مکتب فکری اش بر مبنای نیهیلیسم بوده است تا اگزیستنسیالیسم.
Rationalist نوشته: اما اینکه گفتگوهای ناتمام در این انجمن را ادامه نداده و به حاشیه بپردازیم، فکر نمی کنم نتیجه ی سودمندی برایمان حاصل کند!
مگر تقصیر بنده است؟ من دوست دارم ادامه دهم ولی مگر نمی بینید که برای بنده دندان تیز کرده اند و وعده ی تازیانه و شلاق می دهند !!! مگر نه اینست که حرف بنده را از اینجا می برند پاتوق! یا می آیند در فلسفه هنر و ترول می کنند و می گویند آن یکی شعر بهتر بود!! من خودم هم دوست دارم که بحث را در اینجا ببندم ولی مگر این دوستان گرامی می گذارند! اگر اینها نویز نباشند و کاری حداقل به این جستار نداشته باشند من در همین جستار بحث را ادمه می دهم.

Rationalist نوشته: ولی من با نگاهی گذرا به آن پاتوق شب نشینی، چیز دیگری دیدم!
در هر حال به نظر می رسد در پست قبلی ام(همچون بیشتر مواقع) نتوانستم مقصودم را به دیگران انتقال دهم...
پس بهتر است در مورد مشکل شما با کاربران اینجا هم، زبان در کام خفه کنم و تنها بر شنیدن و آموختن متمرکز شوم...
...!
معلوم است که شما حق را به دوستانتان می دهید در اینکه شکی نیست ولی من مقصر نبودم! و نیستم! من از شعرهای خودم هم در این فروم استفاده کرده ام آنگاه می گویند تو خودت معنای شعرها را نمی دانی اگر هیچ چیز را ندانم اشعار خودم را می دانم! انکسی که حتی ابتدایی ترین اصول مکتب امپرسیونیسم رانمی داند و بجای اعتراف بر ندانستنش برای من خط و نشان می کشد را باید متهم به نادانی و نفهمی کرد نه مرا!






پاسخ
#23

سارا نوشته: مگر تقصیر بنده است؟ من دوست دارم ادامه دهم ولی مگر نمی بینید که برای بنده دندان تیز کرده اند و وعده ی تازیانه و شلاق می دهند !!! مگر نه اینست که حرف بنده را از اینجا می برند پاتوق! یا می آیند در فلسفه هنر و ترول می کنند و می گویند آن یکی شعر بهتر بود!! من خودم هم دوست دارم که بحث را در اینجا ببندم ولی مگر این دوستان گرامی می گذارند! اگر اینها نویز نباشند و کاری حداقل به این جستار نداشته باشند من در همین جستار بحث را ادمه می دهم.


معلوم است که شما حق را به دوستانتان می دهید در اینکه شکی نیست ولی من مقصر نبودم! و نیستم! من از شعرهای خودم هم در این فروم استفاده کرده ام آنگاه می گویند تو خودت معنای شعرها را نمی دانی اگر هیچ چیز را ندانم اشعار خودم را می دانم! انکسی که حتی ابتدایی ترین اصول مکتب امپرسیونیسم رانمی داند و بجای اعتراف بر ندانستنش برای من خط و نشان می کشد را باید متهم به نادانی و نفهمی کرد نه مرا!
آه! به نظر می رسه اظهار آن یکی دو جمله هم، در این مورد خطایی فاحش از من بوده!E403

همین بود زندگی؟! پس تحقیر بیشتر، شکست بیشتر، رنج بیشتر...
پاسخ
#24

سارا نوشته: مگر تقصیر بنده است؟ من دوست دارم ادامه دهم ولی مگر نمی بینید که برای بنده دندان تیز کرده اند و وعده ی تازیانه و شلاق می دهند !!! مگر نه اینست که حرف بنده را از اینجا می برند پاتوق! یا می آیند در فلسفه هنر و ترول می کنند و می گویند آن یکی شعر بهتر بود!! من خودم هم دوست دارم که بحث را در اینجا ببندم ولی مگر این دوستان گرامی می گذارند! اگر اینها نویز نباشند و کاری حداقل به این جستار نداشته باشند من در همین جستار بحث را ادمه می دهم.


!
حالا شما خون خودتو کثیف نکن و اگر واقعا چیزی در چنته داری رو کن E105
آدم با دوتا حرف و چهارتا لیچار ک از کوره در نمیره که تازه شما که درویش هم هستی باید صبورتر از این حرفا باشی آبجی :-)
از موضوع تاپیکت خیلی خوشم اومد خیلی هوشمندانه بود و خوب هم شروع کردی ولی مث اینکه کم آوردی شروع کردی به آه ناله کردن نه؟ این روش قدیمیه اگه واقعا چیزی سرت میشه این گوی و این میدون به بقیه چیکار داری درویش:-)E306

Je pense, donc je suis
پاسخ
#25

سارا نوشته: اگر واقعا تمایل به بحث داشته باشید خب می توانیم در فروم دیگری این مباحث را ادامه دهیم. من دوست ندارم مباحثی را که با سختی فرا گرفته ام به باد تمسخر گرفته شوند . تمسخر با به چالش کشیدن فرق می کند . من عاشق این هستم که افکارم و برداشت هایم را مورد نقد و بررسی قرار بگیرند و اصلا رد شوند چون سبب حرکتم می شوند حرکتی به سمت جلو. ولی تمسخر فرق می کند اینجا مثلا جناب مهربد که خیلی ادعای خردمندی می کنند "عالم معنا" را به باد تمسخر می گیرند و و آن را هپروتستان می نامند و به بنده می گویند آن را تعریف کن تا با اکاذیب برادران ِ خودفریب بیشتر آشنا شویم!!! یعنی ایشان هنوز نمی دانند که از نخستین کسانی که در باب این عالم صحبت کرده اند افلاطون بوده بعد دیوژن و ........ تا رسید به فلاسفه ی اسلامی نظیر ابن سینا و خب عین القضات و شهاب الدین سهروردی آن را تکمیل کرده اند و در اشعار مولانا هم بیشتر در مورد این عالم صحبت شده است، بعد ایشان یعنی جناب مهربد شروع به تحقیر و تمسخر می کنند!!

باور بفرمایید یا نه, این واژه را نخست خود درویشان راه حضرت حق یا همان سیمرغ بکار بردند:


عالم هپروت کجاست ؟از عالم ماده چقدر یا نزدیک است ؟

nasr12 نوشته: در ذهن انسان چه می گذرد؟
عالم هپروت کجای عوالم خلق شده موجود است ؟

جهان هستى داراى عوالم گوناگونى است: عالم اسماى الهى، عالم تجرد، عالم مثال و عالم مادى. میان عالم مادى و اسماى الهى دو عالم تجرد و مثال وجود دارد. در فلسفه اسلامى- به ویژه در حكمت متعالیه- مستدل شده است كه عوالم هستى با نظام و ترتیب خاصى از ذات حق- كه در مظاهر اسما متجلى است- سرچشمه گرفته است. عوالم وجود از آثار و جلوه‏هاى اسماى الهى‏اند.

نخستین عالم پس از عالم اسماى الهى عالم تجّرد و جبروت است. این عالم از آثار ضعف وجود پاك است، و از این‏رو عالم «جبروت» نامیده مى‏شود یعنى، عالمى كه با قرب به مبدأ متعال و برخوردارى از اشراق‏هاى ربانى، كمبودهایش جبران گشته و جاى آنها را كمالات گرفته است.

عالم بعدى، عالم مثال، برزخ یا ملكوت است. این عالم مترتب بر عالم تجرد، و نشأت گرفته از آن است. این عالم، جلوه آخرین عوالم تجرد است كه در آن حقایق مجرد، در مرتبه نازل و در حد و اندازه‏ها و قالب‏ها جلوه‏گر است. عالم برزخ هم داراى عوالم دیگرى است كه برخى برتر از برخى دیگر و بعضى مترتب بر بعضى دیگر و نشأت گرفته از آن مى‏باشند.

عالم آخر، عالم جسم و نظام مادى است كه عالم «ناسوت» و در اصطلاح قرآن عالم «شهادت» نیز نامیده مى‏شود. این عالم متأخر از عالم برزخ و نشأت گرفته از آن است. عالم مادى، دورترین عالم از مبدأ متعال بوده، از وجود ضعیف‏ترى برخوردار است. حقایق عالم مادى، ظهورات و تابش‏هاى نازله و محدود حقایق مثالى است كه در ماده جلوه مى‏كند.
[عکس: 1.jpg]



پس میبینید که باز هم پیش‌داوری نابجا کردید.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#26

Mehrbod نوشته: باور بفرمایید یا نه, این واژه را نخست خود درویشان راه حضرت حق یا همان سیمرغ بکار بردند:


عالم هپروت کجاست ؟از عالم ماده چقدر یا نزدیک است ؟

چه جالب که این جستار را از زیر خروار ها خاک کشیدید بیرون آنهم وفتی که سازم را دستم گرفته بودم و داشتم بر اساس آهنگهای آسمانی ِ همان کسی که سخنرانی بی نظیرش در مورد موسیقی و معماری مرا به آغازیدن چنین جستاری برانگیخت، قطعه ای می نواختم! عجیب بود بعد از مدتها سازم را به دست گرفتم و برای نواختنش مجبور شدم خاکها را از رویش بزدایم که این همان کاری بود که شما با این جستار کردید!

و اما در مورد آغازگر آن جستار هپروت باید بگویم که خود آن شخص براستی یک هپروتی است و به جرات می توانم بگویم بی خردترین و هپروتی ترین جستارها از آنِ ایشان است! از جستارهای با محوریت حجاب گرفته که در آن هم به بانوان بی حجاب و هم با حجاب توهین های ناروایی می گردد و چه جستارهای فلسفی اش که بهتر است حرفی نزنم که بهترینش همان است که خودتان نشان دادید!
اما اینکه شما چنین شخص دگم اندیش و بسته و تندرویی را درویش خطاب می کنید براستی بی انصافی است یعنی واقعا توهین را از حد گذرانده اید!! یک عده ای در هم میهن راستی راستی گمان می کنند من درویشم و اهل طریقت و.. ولی بنده تنها یک دوستدار راه طریقت هستم و درویشی کجا و من ِ حقیر کجا! درویش یعنی مولانا و ابوالحسن خرقانی!

هیچ یک از فلاسفه ی اسلامی چنین واژه ای را به کار نبردند و این آغاز گر جستار اصلا نمی داند فلسفه چیست !! وقتی که مدیر تالار فلسفه می آید و می گوید جهان باید چگونه باشد تا خدا وجود داشته باشد! یعنی خدا را به صورت تابعی از چگونگی جهان معرفی می کند و اینکه در کنارش خدا را همان آفریننده می داند.. یعنی یک سوال از بیخ غلط چه از لحاظ فلسفی چه از منطقی و عقلی و چه از لحاظ کلامی دیگر تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!



Mehrbod نوشته: پس میبینید که باز هم پیش‌داوری نابجا کردید.
نه بنده باز هم درست پیش داوری کرده ام! برای نمونه همین الان در جستار پارادوکس شما تنها به خاطر آنکه مسلمانم با من اینگونه رفتار می کنید و به دنبال تحقیر و آزارم هستید! خودتان بیلیون بار گفته اید که همتایتان نیستم چرا؟ چون خداباورم و اهل شعر و خداوندگارِ شما نیچه شاعران را دروغزن خطاب کرده و شاعر یعنی خودفریب ِ تمام عیار!
خوب چون همتایتان نیستم پستهایم هم نباید کامل خوانده شود و احتمالا برای پاسخگویی به آنها هم یک کدی باید نوشته باشید چرا که در هر موضوعی و بحثی به بنده یکجور پاسخ می دهید!!!!
خب راستش را بخواهید بنده از بحث با شما نا امید شده ام چرا؟ چون به نظر شما وقتی کسی خودش را بسیار برتر از طرف مقابل ببیند و از طرف مقابل توقع کرنش که نه سجده را داشته باشد ایا می توان بحثی انجام داد؟ برای نمونه شما دو فرد را در نظر بگیرید یکی بر روی تختی جلوس کرده و دیگری در برابر آن شخص به خاک افتاده و زانو زده باشد ! آیا به نظر شما بحث میان آن دو خنده دار نیست؟ آیا خردمندانه نیست که آن شخص در خاک افتاده سکوت کند و بیش از این مایه ی رنج ارباب نگردد؟!!!!

در هم میهن سر یک مبحثی با یکی از هم کیشان شما چند وقتی است که یک بحث طولانی ای داریم و اینکه ایشان از اهل طریقت بیزارند و وقتی علت را جویا شدم فرمودند چون پیشه ی ایشان مبازره و ستیز با خرافه و خودفریبی و.. است یعنی درست همکار شما هستند! هم همکیشتان هستند و هم همکاراتان!! و البته به بنده گفتند که از من بدشان نمی آید چون گمان می کنند من به نقد اعتقاد داشته باشم!! یعنی دقیقا مثل شما که مثلا از بنده بدتان نمی آید ولی خب دلیل ِ شما به خاطر خودآگاهی بود:))

ولی ایشان یک تفاوت اساسی با شما دارند و آن اینکه مرا مسخره نمی کنند و جدی بحث می کنند و اینکه تک تک جملاتم را نقد می کنند و تمام مطالبم را مو به مو می خوانند تا بقول خودشان مچم را بگیرند! من هیچ گلایه ای از ایشان ندارم هیچ بلکه از اینگونه بحث کردن خوشم هم می آید و لذت می برم اما در برابر شما باید .. بگذریم . بنده بحثی با شما ندارم ارباب چون می دانم که بی فایده است!






پاسخ
#27

Mehrbod نوشته: باور بفرمایید یا نه, این واژه را نخست خود درویشان راه حضرت حق یا همان سیمرغ بکار بردند:


عالم هپروت کجاست ؟از عالم ماده چقدر یا نزدیک است ؟





پس میبینید که باز هم پیش‌داوری نابجا کردید.

الان این پستت چه ربطی به جستار داشت؟ هان؟ اگر پاسخی ندهی یعنی پاسخی نداری که بدهی یعنی خودت هم متوجه اسپمر بودنت شده ای!
پاسخ
#28

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلاَّ أَسْماءً سَمَّیْتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكُمْ ما أَنْزَلَ اللَّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلَّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ ذلِكَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ "
"چه بندگی می کنید از پایینتریش جز شناسه هایی شناسه گذاشتید شما هم پدرهاتان چه فرود آورد خداوند بِهِش از انگیزانی اگرِ فرمان جز برای خداوند؟ دستور داد که نه بندگی می کنید جز آری خودشُ این آیینِ برپاشده هم تا بوده فروانی مردمها نه می دانند "
سارا نوشته: و اما در مورد آغازگر آن جستار .. باید بگویم که خود آن شخص براستی یک ... است
ببینید همان جستار برگه دومش پایانی همین نشانه یا آیه را ایشان خوب آوردند...خداوندا ما باورمندها را یگانه پرستی پایدار کن نه چند خداگزین جورِ آدمهایی که رفتند سودی به کسی نمی رسانند هم ما را نمازخوان بدار نه روگرداننده هم از بخششهای پاکت چون خوراکی اندیشه زمین آسمان هم آنچه میانشان هست بهره مند کن هم پرداخت گرِ آن نه چشم تنگ برای خود
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: