دفترچه

نسخه‌ی کامل: پاکستان سازی ایران !!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
David Hume نوشته: لبته من یک حزب‌اللهی ‌شیعه را به جانوران سلفی ترجیح میدهم، پاکستان یک جنگلی‌ برای خودش است ، افراطی‌ترین نوع ‌شیعه در مقابل سلفی‌ها و وهابی‌ها هیچ به حساب می‌‌آید!

ما هم گمان کنیم که این ها در پی تولید این سلاح و جنگ افزار هستند. E52d

ببینید درست است که شعیه حالتی کمابیش مانند چند خدایی دارد که می تواند گاهی و بسیار اندک مدارا کند. ولی پیشتر این طور نبود اکنون برخی حاضرند برای خامنه ای آدم بکشند. این ها در حال برنامه ریزی هستند تا به این نیز برسند. من آماری دقیقی ندارم ولی به نگر میرسد که شیعه انتحاری تا کنون نداشته ایم. یا تعداد بسیار اندکی بوده اند بسیار کمتر از سنی ها

بیشتر به نگر می رسد که ایران تنها تامین کننده پول برای تبلیغات و اسلحه بوده است.
از سوی دیگر نمی توانیم انکار کنیم که با وجود تنها یک کشور شیعه و نقطه فشاری که غرب شاید نمی خواهد از دست بدهد برای توازون قوا در اسلام ناچار است یک حکومت شیعی را در کنار چند ده حکومت سنی نگه دارد.
البته جاهایی مانند سوریه نمی توان دانست که با به هم خوردن سوریه به نفع سنی ها چه رخ خواهد داد.
بهمنیار نوشته: خوب نخست که شما، مانند بقیه آخوندها کلامی برخورد می کنید اگر خواستید که ما گوش می دهیم که چرا ما از پاکستان بالاتر هستیم ولی در یک تاپیک دیگر بفرمایید و با آمار معتبر هم چنین دلیل برتری شعیه نسبت به وهابی یا سلفی گری
خودوتون متوجه شدید چه فرماشی کردید بهمنیار نازنین!

بهمنیار نوشته: از سوی دیگر جناب خداشناس گرامی شما یک بار دیگر از روی دقت پست یکم را بخوانید! ما نگفتیم که تفاوت نداریم گفتیم که در حال رفتن به سوی پاکستان شدن هستیم تا بتوانند در این جا هم بمب گذار انتحاری تولید کنند.
اساسا غیر ممکن است!
ایران به جلو میرود ولی پاکستان ساکن است وراهی برای پیشرفت ندارد!
بعدشم انتحاری بستن در مکتب علی وآل علی حرام است وغیر ممکن است ایران پاکستان شود.
khodashenas نوشته: انتحاری بستن در مکتب علی وآل علی حرام است وغیر ممکن است ایران پاکستان شود.
بگمانم پس مکتب ج.ا و حماس و حزب الله چند سال نوری با این مکتب "جناب علی و دوستان" فاصله دارد.
Russell نوشته: بگمانم پس مکتب ج.ا و حماس و حزب الله چند سال نوری با این مکتب "جناب علی و دوستان" فاصله دارد.
کدام شیعه دست به انتحاری زده جناب راسل!
khodashenas نوشته: خودوتون متوجه شدید چه فرماشی کردید بهمنیار نازنین!

من که متوجه شدم جناب خداشناس...مطلب واضح بود به گمانم !!!
khodashenas نوشته: کدام شیعه دست به انتحاری زده جناب راسل!

البته برادران اسلامی شیعه بیشتر از طریق حمایت برادران سنی این عمل رو انجام میدهند اما به طور بالقوه انتحار رو در صورت لزوم تجویز هم میکنند:

[ATTACH=CONFIG]1256[/ATTACH]
گردان استشهادیون شهید نادر مهدوی ، بعد از ظهر پنجشنبه در مزار شهدای نهضت جهانی اسلام در بهشت زهرا (س) اعلام موجودیت كرد.
ایلنا/عكس: علی رفیعی/تاریخ:04/03/1385



خبرآنلاین - گروه استشهادی در قم برای مقابله با فتنه

سیاست سبز - اعلام موجودیت گردان استشهادیون « شهاب ثاقب»

[URL="http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=102834&ParentID=0&BookID=83547&MetaDataID=25608&Volume=1&PageIndex=0&PersonalID=0&NavigateMode=CommonLibrary&Content="]کتابخانه اینترنتی تبیان - از شهادت طلبی شیعه تا عملیات انتحاری القاعده - احمد نجفی
[/URL]

نقل قول:گستره عملیات های شهادت طلبانه چقدر است؟

هرچند بحث عملیات شهادت‏طلبانه، به ویژه پس از مسائل فلسطین مطرح شده، اما تاکنون، بحث فقهى دقیقى در این‏باره نشده است. بنابراین، مسئله‏اى مستحدثه است که بیشتر در فتاواى فقهى و رعایت احتیاطات لازم مطرح شده است. در اینجا می کوشیم با تحلیل این فتواها و اشاره به برخى منابع روایى آن‏ها در فقه شیعه، حدود و کیفیت تقریبى دفاع استشهادى در فرهنگ سیاسى ـ دفاعى معاصر شیعه را ارزیابى کنیم:
در یکى از استفتائات آیت‏الله العظمی فاضل لنکرانى سؤال شده است: «آیا جایز است که براى کشتن دیگران دست به انتحار بزنیم؛ مثل عملیات‏هاى انتحارى ملت فلسطین؟»
ایشان در پاسخ نوشته‏اند: «مسئله فلسطین، مسئله دفاع است و دفاع از خود و حریم و ناموس و کیان اسلام به هر نحوى که باشد، جایز است.»(19)
آیت الله العظمی فاضل لنکرانى در جاى دیگرى توضیح بیشترى دارند. ایشان در جلد دوم جامع المسائل مى‏نویسند: «اگر انسان احتمال دهد یا بداند که دفاع او از جان خود یا بستگان خود، منجر به کشته شدن خودش خواهد شد، باز هم دفاع جایز، بلکه واجب است. ولى نسبت به مال، اگر مى‏داند که دفاع او از مال منجر به کشته شدن خودش مى‏شود، دفاع واجب نیست، بلکه احوط ترک است.»(20)
اشارات آیت الله العظمی فاضل لنکرانى نشان مى‏دهد که ایشان، عملیات انتحارى فلسطینیان را ذیل شرایط عمومى وجوب دفاع از نفس یا اساس اسلام قرار مى‏دهند و تحت مقرّرات دفاع تعریف مى‏کنند. بدین‏سان، آیت‏الله فاضل لنکرانى، با درج برخى دفاع‏هاى انتحارى ذیل شرایط عمومى جهاد دفاعى، از تأیید آن دسته از عملیات انتحارى که در فلسطین انجام شده و شهروندان غیرنظامى را هدف قرار داده‏اند، خودداری مى‏کنند.
به دلیل آنکه این بخش از فتاواى فقهى اهمیت بسیارى از دیدگاه مقاله حاضر دارند، در ادامه، تفصیل استفتایى دیگر و پاسخ آیت‏الله العظمی فاضل لنکرانى را مىآوریم:
س 294: مدتى قبل یک فلسطینى در پاساژ اسرائیلى با انفجار خود دست به انتحار زد. آیا بنابر قوانین جهاد در اسلام، جایز است فردى دانسته زنان و کودکان را بکشد؟
ج 294: «اگر دزدى به حریم خانه کسى تجاوز کرد، با او مقابله مى‏کنند، اگر چه با زن و بچه خود آمده باشد. اما در مورد پرسش شما، باید توجه داشته باشیم که این، اشغالگران صهیونیست هستند که کودکان فلسطین را در آغوش مادرانشان شهید و خانه آنان را بر سرشان خراب مى‏کنند... لکن از نظر اسلامى، لازم است مجاهدین فلسطین با نظامیان اسرائیلى و با غیرنظامیانى که پشتیبانى و حمایت از صهیونیست‏ها مى‏کنند، مبارزه و جهاد کنند.»(21)
دو نکته اساسى در فتواى ایشان قابل توجه است:
نخست آن که ایشان، عملیات و دفاع انتحارى را نه در جهت قتل شهروندان، بلکه فقط برای مقابله با نظامیان اسرائیلى و حامیان مستقیم و فعّال هجوم‏هاى نظامى اسرائیل تجویز مى‏کنند و این امر را دقیقا ذیل ادلّه و موارد دفاع مشروع مى‏دانند.
دوم آنکه استفتاى مزبور با تکیه بر ادلّه فقهى شیعه در باب «دزد متجاوز» (لصّ محارب) پاسخ داده شده است.
برخى، گزارش‏ها و فتاواى معاصر دفاع انتحارى یا عملیات شهادت‏طلبانه را با تکیه بر چنین زمینه‏اى از فرهنگ دفاعى و با قید «عدم تعرّض به غیر نظامیان» تجویز کرده‏اند. با این حال، ادبیات بحث، هنوز در تحقیقات شیعى معاصر، دارای غناى لازم براى داورى و درک قطعى نیست و به لحاظ تفاوت با اهل سنّت، نمى‏توان ادبیات موجود در فقه معاصر اهل سنّت را به جوامع شیعى تعمیم داد. اما به نظر مى‏رسد، تحوّلات اخیر در فلسطین اشغالى و به ویژه حوادث اخیر عراق و یا برخی بمب گذاری ها در اروپا که مسلمانان را در معرض اتهام قرار داده است، زمینه لازم براى گسترش این مباحث را آماده مى‏کنند. ظهور موج استفتائات از مراجع شیعه، به ویژه آیت‏الله العظمى سیستانى در عراق و نیز تأمّلات و اظهارات همراه با احتیاط ایشان و خوددارى از خون‏ریزى بیشتر در عراق تا مرحله‏اى که ناگزیر باید شیعیان از اقدامات بازدارنده‏ترى سخن بگویند، این مباحث را در افکار عمومى شیعه زنده‏تر کرده است.
بهمنیار نوشته: ما هم گمان کنیم که این ها در پی تولید این سلاح و جنگ افزار هستند.

ببینید درست است که شعیه حالتی کمابیش مانند چند خدایی دارد که می تواند گاهی و بسیار اندک مدارا کند. ولی پیشتر این طور نبود اکنون برخی حاضرند برای خامنه ای آدم بکشند. این ها در حال برنامه ریزی هستند تا به این نیز برسند. من آماری دقیقی ندارم ولی به نگر میرسد که شیعه انتحاری تا کنون نداشته ایم. یا تعداد بسیار اندکی بوده اند بسیار کمتر از سنی ها

بیشتر به نگر می رسد که ایران تنها تامین کننده پول برای تبلیغات و اسلحه بوده است.
از سوی دیگر نمی توانیم انکار کنیم که با وجود تنها یک کشور شیعه و نقطه فشاری که غرب شاید نمی خواهد از دست بدهد برای توازون قوا در اسلام ناچار است یک حکومت شیعی را در کنار چند ده حکومت سنی نگه دارد.
البته جاهایی مانند سوریه نمی توان دانست که با به هم خوردن سوریه به نفع سنی ها چه رخ خواهد داد.
ببینید افراطی‌ترین ‌شیعه الان مثلا کی‌ هست؟ حسن نصرالله؟ مصباح یزدی؟ آیت‌الله سیستانی؟ هرکه را می‌خواهید نام ببرید ، هیچ کدام از آنها نمی‌روند در مدرسه دخترانه بمب بگذارند یا به صورت دانش‌آموزان دختر اسید بپاشند! یا رانندگی‌ را برای زن‌ها ممنوع کنند! من نمی‌گویم اینها بهتر هستند ، ولی‌ درجه وحشیگری ‌شیعه با سنی قابل مقایسه نیست!
کدام وحشیگری دوست آمریکا پرست من همه ی این گروهها را که همین آمریکا جون شما ساخت تا در برابر شوروی علم کند هیچ کدام از این گروههای سلفی اگر غربی ها نبودند که اینقدر پیشروی نداشتند القاعده را آمریکا پرو بال نداد؟
همین حسن نصرالله قبل از بمباران حیفا پیام داد که مردم شهرها را ترک کنند تا آسیبی نبینند.
khodashenas نوشته: همین حسن نصرالله قبل از بمباران حیفا پیام داد که مردم شهرها را ترک کنند تا آسیبی نبینند.
آخی چقدر این حسن نصرالله انسان مهربانی هست! تا گردن به خون مردم سوریه آلوده هست!
David Hume نوشته: آخی چقدر این حسن نصرالله انسان مهربانی هست! تا گردن به خون مردم سوریه آلوده هست!
دوست عزیز دلیل دشمنی شما با حسن نصرالله نمیدانم برای چیست جنگ سوریه بین بشار اسد والقاعده تحت رهبری اسرائیل وآمریکاست.
صفحات: 1 2 3