دفترچه

نسخه‌ی کامل: لوازم آرایش و زیبایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5
sonixax نوشته: این دردی که من ازش سخن گفتم درد زنهای خاورمیانه است و فقط محدود به ایران نمیشود .
همین مردها وقتی که خارج از ایران میشند علاقه ی بیشتری به زنهای ساده و بدون آرایش نشون میدند ولی خانمهای ایرانی در همینجا هم آرایش سنگین را ول نمیکنند.
من فکر نمیکنم مشکل از سلیقه آقایون باشه چون اگر واقعن سلیقه مرد ایرانی اون طوری باشه باید در اروپا هم همون سلیقه رو حفظ کنه . ولی این طوری نیست .
خب بهرحال مدتی اقامت در اونجا به رشد فکری افرادکمک میکنه و شاید همین عامل باعث میشه که کمی تغییر سلیقه بدن.
وگرنه چیزی که بوضوح دیده میشه(چه در جامعه ویا دانشگاه)دخترانی که آرایش غلیظ دارن بیشتر در بین پسرهای جوان پسند میشن.
mahtab71 نوشته: خب بهرحال مدتی اقامت در اونجا به رشد فکری افرادکمک میکنه و شاید همین عامل باعث میشه که کمی تغییر سلیقه بدن.
وگرنه چیزی که بوضوح دیده میشه(چه در جامعه ویا دانشگاه)دخترانی که آرایش غلیظ دارن بیشتر در بین پسرهای جوان پسند میشن.

یعنی شما میفرمایید خانمهای ایرانی در مقابل رشد و پیشرفت فرهنگی و فکری مقاوم هستند ؟
کسانی که در خارج از ایران زندگی میکنند میدونند من چی میگم ، به محض اینکه یک زن ایرانی ولو بلوند و با پوست سفید و با چشمهای آبی و بدون لهجه ببینند میفهمند طرف ایرانیست ! بسکه به خودش مالیده !!!
sonixax نوشته: یعنی شما میفرمایید خانمهای ایرانی در مقابل رشد و پیشرفت فرهنگی و فکری مقاوم هستند ؟
کسانی که در خارج از ایران زندگی میکنند میدونند من چی میگم ، به محض اینکه یک زن ایرانی ولو بلوند و با پوست سفید و با چشمهای آبی و بدون لهجه ببینند میفهمند طرف ایرانیست ! بسکه به خودش مالیده !!!
منظور من اینه که در جوامعی مثله کشور ما که بافت سنتی و مذهبی داره زیبایی زن در حد افراطی ارزش گذاری میشه و این باور ملکه ی ذهن زنهای ما میشه که اگه زیبا نباشن فاقد هر نوع ارزشی هستن.
نتیجه ی اینطور تلقیناتی هم اینه که بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش و جراحی های پلاستیک بین ایرانی هاست.
اگه مردای ایرانی در خارج از وطن از زنان ساده خوششون میاد یکی از دلایلش تغییر دیدشون در اثر جو فرهنگی خاص اونجاست.
mahtab71 نوشته: اگه مردای ایرانی در خارج از وطن از زنان ساده خوششون میاد یکی از دلایلش تغییر دیدشون در اثر جو فرهنگی خاص اونجاست.

و چرا این تغییر در بین زنها بوجود نمیاد ؟
sonixax نوشته: و چرا این تغییر در بین زنها بوجود نمیاد ؟
این تغییر هم در بین زنها بوجود میاد اما خیلی کمتر
یکی از دلایلش اینه که این ارزش گذاری برای خانمها خیلی پررنگتربوده تا آقایون.پس امکان تغییر در خانمها سخت تر میشه تا آقایون.
بعداین که مردها از زن های زیبا و آراسته خوششون میاد تقریبا یه امر جهانیه.
نشریه چشم انداز ایران یه مصاحبه ای رو حدود 12سال پیش با مرضیه مرتاضی(دقیق خاطرم نیست)کرده بود و این خانم در بحثی مشابه گفته بودند که یکی از دانشگاههای اروپایی آماری میگیره بر این مبنا که آقایون از زنان زیبای فریبا خوششون میاد یا زن فهمیده...
نتیجه این بود که 70درصد مردها زن شکیل رو به زن باشعور ترجیح داده بودن.پس این نگاه به زنان عمومیت جهانی داره و تنها شدتش متفاوته.
* دوستان از مُدل های ساده ی زیر کدامیک را می پسندید ؟



[عکس: 81.jpg]
sonixax نوشته: و چرا این تغییر در بین زنها بوجود نمیاد ؟
به وجود میاد, یعنی من هر زنی که می شناسم و از ایران رفته دیگه به آرایش کردن اهمیتی نمی ده و می گن اینجا خیلی ضایع هست که آرایش کنی!شاید برای بعضی ها بیشتر زمان ببره که بخوان خودشون رو با شرایط جدید تطابق بدن, اینها کسایی هستند که آرایش توی ایران اهمیت زیادی براشون داشته و یه بخش مهم از شخصیتشون بوده ... در مورد مردها هم شبیه این پیش میاد, مساله اینجاست که دیگه فرهنگ روی صورتشون نیست که دیده بشه!
ببخشید دوستان من متوجه نمیشم.اصولا چرا آرایش کردن رو مالیدن عنوان میکنن!! و چرا تقبیح میشه؟
من اصلا اینطور فکر نمیکنم که چیز بدی باشه.تنها به نظرم این هست که هر کس همونطور که از ظاهر خودش راضی تره میتونه همون رو برای خودش انتخاب کنه.چه در اینجا و چه در غرب..؟!
Angela نوشته: به وجود میاد, یعنی من هر زنی که می شناسم و از ایران رفته دیگه به آرایش کردن اهمیتی نمی ده و می گن اینجا خیلی ضایع هست که آرایش کنی!

همشون بهتون دروغ گفتند گرامی !
من در ۳-۴ منطقه ایرانی‌ نشین دنیا زندگی‌ کردم ، زن‌های ایرانی‌ بخواهند بروند از مغازه ایرانی‌ خرید بکنند ۲ ساعت آماده میشوند ، یک خرید کردن ۶ ساعت طول میکشه ، واقعا خارجی‌‌ها زن‌های ایرانی‌ رو می‌بینند میگند چرا اینها این شکلی‌ هستند! یک اصطلاحی هست به کسانی‌ که زیاد در کانادا آرایش میکنند می‌گویند motel whore ! واقعا هم همینگونه هست ، در میان غیر ایرانی‌‌ها ، تنها کسانی‌ که خیلی‌ آرایش میکنند کسانی‌ هستند که از استفاده زیاد ماده مخدر شیشه یا هروئین تمام صورت آنها خراب شده و برای تن فروشی مجبورند آرایش بکنند که زخم‌ها معلوم نشود!. ولی‌ در ایران دختر‌ها از روی بیکاری ۳ ساعت به صورت خود ور میروند!
صفحات: 1 2 3 4 5