دفترچه

نسخه‌ی کامل: بیماری‌های مختلف روحی‌ و روانی‌
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3
این تاپیک رو باز کردم تا در مورد بیماری‌های مختلف روحی‌ و روانی‌ بحث کنیم ، من خیلی‌ به مطالعه به این مسائل علاقمند هستم و امیدوارم از همدیگر یاد بگیریم. برای شروع یک بیماری رو معرفی‌ می‌کنم که ممکن هست کسی‌ که در ایران دستگیر بشه در زندان دچارش بشه ، خیلی‌‌ها هم که اعتراف میکنند به این بیماری دچار میشوند. نام این بیماری هست Stockholm Syndrome ، این بیماری باعث میشود که زندانی یا گروگان با زندان بان یا گروگان گیر خود رابطه عاطفی پیدا کند و با او احساس همدردی کند و هرچه آنها بگویند گوش دهد.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

نقل قول: In psychology, Stockholm syndrome is a psychological phenomenon in which hostages express empathy and have positive feelings towards their captors, sometimes to the point of defending them. These feelings are generally considered irrational in light of the danger or risk endured by the victims, who essentially mistake a lack of abuse from their captors for an act of kindness.[1][2] The FBI’s Hostage Barricade Database System shows that roughly 27% of victims show evidence of Stockholm Syndrome.
مثلا ابطحی رو دیدید قبل انتخابات چقدر از کروبی دفاع میکرد؟ وقتی‌ دستگیر شد ، بعد یک مدت زندان حتّی بعد از آزادی نیز نسبت به زندان بان‌ها و آن جناحی از رژیم که او را دستگیر و زندانی کرده بود ابراز علاقه و همدردی میکرد ، ولی‌ مثلا یکی‌ مثل محمد نوریزاد در خارج از زندان هم فیلم می‌سازد و تا به امروز ابراز ندامت نکرده است و مخالفت خود را ابراز می‌کند ، ابطحی به نظر من ۱۰۰% دچار این سندرم استکهلم است.
David Hume نوشته: این تاپیک رو باز کردم تا در مورد بیماری‌های مختلف روحی‌ و روانی‌ بحث کنیم ، من خیلی‌ به مطالعه به این مسائل علاقمند هستم و امیدوارم از همدیگر یاد بگیریم. برای شروع یک بیماری رو معرفی‌ می‌کنم که ممکن هست کسی‌ که در ایران دستگیر بشه در زندان دچارش بشه ، خیلی‌‌ها هم که اعتراف میکنند به این بیماری دچار میشوند. نام این بیماری هست Stockholm Syndrome ، این بیماری باعث میشود که زندانی یا گروگان با زندان بان یا گروگان گیر خود رابطه عاطفی پیدا کند و با او احساس همدردی کند و هرچه آنها بگویند گوش دهد.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome

البته این یک پدیده روانشناسی است و بیماری نیست. معمولا هم در شرایط گروگانگیری
و یا آدم ربایی مشاهده شده. در اعترافها علت شکنجه است و یا ترس از تهدید و شکنجه
خود و بستگان. ریشه فرگشتی هم برای آن قائل شده اند. این پدیده منجر به بقا زن دزدیده
شده در نزد مهاجم و فرزندانش می شده و به این ترتیب در انتخاب طبیعی این رفتار ماندگار
شده است.
Kaveh نوشته: البته این یک پدیده روانشناسی است و بیماری نیست. معمولا هم در شرایط گروگانگیری
و یا آدم ربایی مشاهده شده. در اعترافها علت شکنجه است و یا ترس از تهدید و شکنجه
خود و بستگان. ریشه فرگشتی هم برای آن قائل شده اند. این پدیده منجر به بقا زن دزدیده
شده در نزد مهاجم و فرزندانش می شده و به این ترتیب در انتخاب طبیعی این رفتار ماندگار
شده است.
فقط این‌گونه نیست ، این سندرم ابعاد دیگری هم دارد ، مثلا در تلوزیون‌های آمریکا بحث این بود که چرا یک عده مثلا به کسی‌ رای میدهند که کاملا مخالف منافع آنها عمل می‌کند ، مثلا چرا یک زن عضو حزب جمهوری خواه آمریکا میشود که به تصویب قوانین ضّد زن معروف است؟ و اینها را به Stockholm syndrome نسبت میدادند!
David Hume نوشته: مثلا ابطحی رو دیدید قبل انتخابات چقدر از کروبی دفاع میکرد؟ وقتی‌ دستگیر شد ، بعد یک مدت زندان حتّی بعد از آزادی نیز نسبت به زندان بان‌ها و آن جناحی از رژیم که او را دستگیر و زندانی کرده بود ابراز علاقه و همدردی میکرد ، ولی‌ مثلا یکی‌ مثل محمد نوریزاد در خارج از زندان هم فیلم می‌سازد و تا به امروز ابراز ندامت نکرده است و مخالفت خود را ابراز می‌کند ، ابطحی به نظر من ۱۰۰% دچار این سندرم استکهلم است.
البته این اصلاح طلبان توضیحات ساده تری هم برای رفتارشون وجود داره!!
البته از بیرون گود یمقدار غیر واقعی میتونه باشه،اما بعد از این همه مدت که اومده بیرون از زندان و هنوز سر حرفش هست.مشخص هم هست همین امروز هم بگه من رو مجبور کرده بودن و خرد کرده بودن منو و اینها کسی بهش خرده نمیگیره،ولی نمیگه خوب
بقول محمدرضا نیکفر این اساس ج.ا باید در این بازداشتگاه ها باشه،چون هر کی بیرونه درست نمیفهمه اسلام رو،میره اون تو تازه توجیه میشه
David Hume نوشته: فقط این‌گونه نیست ، این سندرم ابعاد دیگری هم دارد ، مثلا در تلوزیون‌های آمریکا بحث این بود که چرا یک عده مثلا به کسی‌ رای میدهند که کاملا مخالف منافع آنها عمل می‌کند ، مثلا چرا یک زن عضو حزب جمهوری خواه آمریکا میشود که به تصویب قوانین ضّد زن معروف است؟ و اینها را به Stockholm syndrome نسبت میدادند!
حالا اینها نمایندگان زن مجلس ایران رو ندیدن که برای نابودی قانون حمایت از خانواده صف میبندن
[video=youtube;riwHaBHnTi0]http://www.youtube.com/watch?v=riwHaBHnTi0[/video]
ببینید مسئله ی ابطحی و نوریزاد خیلی ساده س ! بحث ترس و شجاعته .. کسی که دیگه چیزی برای از دست دادن نداشته باشه خب طبیعی هست که دل به دریا بزنه و تمام حقایق رو فاش کنه . در مقابل یکی هست مثل همین ابطحی که شاید خیلی حرفا برای گفتن داشته باشه ولی خب به خاطر جلوگیری از نابودی زندگیش و دلبستگی به این دنیا حاضر نیست ریسک کنه و جونشو به همین سادگی به خطر بندازه .

در مورد همدردی با بازجو و زندانبان ها این هم طبیعی هست .. وقتی شما رو چند ماه بندازن سلول انفرادی و هیچ ارتباطی به دنیای بیرون نداشته باشید و تنها کسی رو که هر روز می بینید و باهاش در ارتباط هستید فقط زندانبان هست و بازجو .. به خصوص اگه کمی بهت محبت بکنند تا حدودی جذبشون میشی و سعی می کنی کمی بهشون اعتماد کنی
به نظرتون مثلا زنانی در ایران که مثلا از چند همسری دفاع میکنند که شدیدا مساله‌ای ضّد زن هست که تمامی‌ احساسات و عواطف یک زن را ندیده می‌گیرد دچار نوع از این سندرم استکهلم نیستند؟ چگونه یک زن میتواند به کسی‌ علاقه داشته باشد که خلاف منافع او عمل می‌کند؟ در مورد زندانیان هم خوب خیلی‌‌ها هستند تا پای جان مقاومت میکنند و زندان و شکنجه روی اونها تاثیر نداره ، به نظر شما چه عاملی باعث میشه این سندرم در اونها ایجاد نشه؟ من به این قضیه هم فکر می‌کردم که مثلا چرا مردم ایران از جنایت کارانی مثل موسوی کروبی که در آدم کشی‌ احمدی‌نژاد پیش آنها فرشته است حمایت میکنند؟ موسوی در سیاه‌ترین دوران جمهوری اسلامی یعنی‌ دههٔ ۶۰ نفر دوم مملکت بوده است ، احمدی‌نژاد حداکثر یک پاسدار دون پایه بوده است ، چرا مردم به چنین شخصی‌ احساس علاقه پیدا میکنند؟
David Hume نوشته: به نظرتون مثلا زنانی در ایران که مثلا از چند همسری دفاع میکنند که شدیدا مساله‌ای ضّد زن هست که تمامی‌ احساسات و عواطف یک زن را ندیده می‌گیرد دچار نوع از این سندرم استکهلم نیستند؟ چگونه یک زن میتواند به کسی‌ علاقه داشته باشد که خلاف منافع او عمل می‌کند؟ در مورد زندانیان هم خوب خیلی‌‌ها هستند تا پای جان مقاومت میکنند و زندان و شکنجه روی اونها تاثیر نداره ، به نظر شما چه عاملی باعث میشه این سندرم در اونها ایجاد نشه؟ من به این قضیه هم فکر می‌کردم که مثلا چرا مردم ایران از جنایت کارانی مثل موسوی کروبی که در آدم کشی‌ احمدی‌نژاد پیش آنها فرشته است حمایت میکنند؟ موسوی در سیاه‌ترین دوران جمهوری اسلامی یعنی‌ دههٔ ۶۰ نفر دوم مملکت بوده است ، احمدی‌نژاد حداکثر یک پاسدار دون پایه بوده است ، چرا مردم به چنین شخصی‌ احساس علاقه پیدا میکنند؟

کسرا جان - عمع ی بنده از چند همسری دفاع میکنه ولی وای به روزی که شوهرش یه زن دیگه بگیره !!!! اصولن این مدل زنها به این خاطر دفاع میکنند چون یه چیزی بهشون میماسه .

در مورد موسوی و کروبی ولی واقعن جای شگفتی داره دفاع ازشون !!!
صفحات: 1 2 3