10-17-2011, 11:20 AM
دكتر علی سينا چند سال قبل چند نوشتار را با عنوان مناظره با آيت الله منتظری در وب سايتش منتشر كرده بود. كه ترجمه آن در سايت زنديق موجود است. دفتر آيت الله منتظری بعد از ديدن ترجمه فارسی اون مناظره اعلام كرد كه آيت الله منتظری چيزی به عنوان مناظره با چنين فردی نداشته است. همان وقت سايت زنديق (افشای سابق) پاسخی به دفتر آيت الله منتظری داد كه پاسخ ديگری دريافت نكرد.
Debate with Grand Ayatollah Montazeri
Debate with Grand Ayatollah Montazeri
علی سینا و منتظری، جنگهای پیامبر.
علی سینا و منتظری، سن پایین عایشه.
علی سینا و منتظری،صفیه زن یهودی پیامبر.
علی سینا و منتظری، قتل عام یهودیان
پاسخ به دفتر آیت الله منتظری در مورد مناظره
اين قضيه همين طور ماند و همانطور كه اطلاع داريد آيت الله منتظری هم مرد. در سال 1386 فردی به نام مصطفی حسينی طباطبايی مقالهای در مورد اين نوشتار نوشتند كه من بعدها در اينترنت آنرا پيدا كردم. و چند ماه پيش از دوست گرامی بهمنيار خواستم كه آنرا برای دكتر علی سينا ارسال كند كه دكتر سينا نيز بلافاصله پاسخی به آن دادند و گفتند كه اين پاسخ ادامه دارد. مصطفی حسينی طباطبايی هم دوباره پاسخی به نوشته دكتر علی سينا داده كه من اميدوارم اين مباحثه ادامه يابد.
در پاسخ به ایرادات دکتر سینا
در پاسخ به شبهات دکتر سینا ۲
[COLOR="Silver"]
---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:18 AM ---------- ارسال قبلی در 11:14 AM ----------
[/COLOR]درباره
سیّد مصطفی حسینی طباطبائی نـواده ی مرحـوم آیت الله سیّد محمّد طباطبائی از بنیانگذاران نهضت مشروطیّت، مادر محترم ایشان نیز دختر مرحوم آیت الله میرزا احمد آشتیانی می باشد. ایشان از دوران کودکی تحت تربیت و تعلیم پدر بزرگ با فضیلت خویش قرار داشتند؛ پس از گذراندن دروس عربی و مقدّمات اجتهاد نـزد مرحوم استاد دهقان، اصول فقه و فلسفه را محضر جدّ گرامی خویش آموخته و در دوران جوانی بنا بر تأیید معظّمٌ له به مقام اجتهاد نائل گشتند .
استاد طباطبایی از اوان جوانی اهل قلم و سخن بوده، در علوم مختلف اسلامی از جمله: فلسفه، منطق، اصول فقه، فقه، حدیث، تاریخ و بخصوص تفسیر قرآن کریم تبحّر داشته و پیوسته به تدریس آن علوم پرداخته اند. نوشته های ایشان در زمینه ی نقد فرهنگ، فلسفه و مکاتب مختلف غربی نشانگر آگاهی و اطلاع دقیق ایشان در این زمینه می باشد . همین مهارت ها و آگاهیهای همراه با ایمان و تقوا بوده که موجب شده در تمام گذشته ی پرافتخار خویش با جدّیت تمام به مبارزه ی علمی با مادّیگرایان مخالف اسلام برخاسته و از طرف دیگر با احیای ارزش های اصیل اسلامی و دعوت به “توحید و وحدت” به مخالفت با “سطحی نگری و خرافات مذهبی” بپردازند. به حق می توان گفت که استاد طباطبایی از مصادیق بارز آیهِ ی شریفهی ” والَّذِینَ جَاهَدُوا فِیناَ لَنَهدِینََّهُم سُبُلَنَا” می باشند.
بسیاری از جوانان، دانشجویان، استادان و اندیشمندان از داخـل و خـارج پیوسته مشکلات مذهبـی خــود را با ایشـان در میان گذاشته و خواستار ارائه ی طریق شده اند. به تأیید مخالفان و موافقان مباحثات و مناظرات ایشان با روشنفکران غیر مذهبی و کج اندیشان مذهبی با صبر و حوصله ی فراوان و با روش علمی صورت گرفته و با دلایل و براهین محکم همراه بوده است. به یقین می توان گفت که آن استاد ارجمند زندگی خود را وقف تعلیم و تفسیر قرآن کریم و دفاع از اسلام راستین نموده و در این راه جـز توکّل بر خدایتعالی و امید پاداش الهی انتظار و توقّعی نداشته اند .[COLOR="Silver"]
---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:20 AM ---------- ارسال قبلی در 11:18 AM ----------
[/COLOR][h=2]فهرست آثار[/h]
۱- راهی به سوی وحدت اسلامی: ( ذی القعده ۱۴۰۰ هـ. ق.)، در راستای سفارشات قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و سایر پیشوایان اسلام بر وحدت و اتّحاد در سایهی کتاب الهی و سنّت رسول خدا (ص) که به تعبیر امام علی(ع) سنّتِِ وحدت آفرین است و نه تفرقه انداز .
۲- خیانت درگزارش تاریخ: ( در ۳ جلد ) ( ناشر: چاپخش، آخرین چاپ ۱۳۶۶)، پاسخی است متین و مستدل بـر کتاب ۲۳ سال علی دشتی که به ظاهر شرح زندگانی حضرت رسول (ص) و در حقیقت در ردّ نبوت و رسالت آنحضرت نگاشته شده است .
۳- دین ستیزی نافرجام: (ناشر: انتشارات روزبه، ۱۳۸۰)، در دفـاع از اسـلام و توحیـد؛ پاسخـی است بـر کتاب ” تـولّـدی دیگـر” اثـر شجاع الدّین شفا، که علیه ادیان الهی و اعتراض بر جمهوری اسلامی تألیف یافته است. استاد محترم در این کتاب به دفاع از اسلام و ادیان الهی پرداخته اشکالات و شبهات ایشان را پاسخ داده اند .
۴- نقد آثار خاورشناسان: ( ناشر: چاپخش، ۱۳۷۵)، شامل نقد علمی آثار بیست تن از خاورشناسان مشهور همچون نولدکه، پطروشفسکی، گلدزیهر، بلاشر، لامنس، لوئی ماسینیون، ادواربراون، هانری کربن و …
۵- ماجرای باب و بهاء ( ناشر: انتشارات روزبه، چاپ دوم، ۱۳۷۹)، پژوهشی نو درباره ی بهائیگری، مستند به ۴۶ کتاب از مآخذ بابی و بهائی .
...