دفترچه

نسخه‌ی کامل: نظرتان راجع به مشیری چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4
Ouroboros نوشته: برنامه‌ای بسیار مزخرف و نماد ِ انحطاط ِ کامل ِ اپوزیسیون ِ هخاپرست. مجموعه‌ای سرسام‌آور از انتقادات ِ تکراری به اسلام به همراه ِ هجم ِ زیادی تبلیغات ِ ضدچپ، ناسیونالیستی و فاشیستی!

البته من فکر میکنم که کمی بی انصافی میکنید،مشکل درک نادرست سیاست توسط ایشان است.برنامه بیشتر تاریخی ادبیست که هر چند تکراری ولی بسیار ضروریست.
حزب توده ایران هم که روی همه را سفید کرده و حمله به آن کسی را فاشیست نمیکند.کلاً نداشتن چهارچوب سیاسی درستیپ (و حتی بسیار متناقض) ایشان و کمی هم ناسیونالیسم بالایان مشکل است وگرنه انسان دوست داشتنی هستند و حداقل به تمام اپوزیسیون خارج که کاری جز فجاشی ندارند از نظر من میارزد.
همین سخنان ایشون بسیاری رو با منطق و تاریخ اسلام و تاریخ علم در حد ابتدایی آشنا میکند که در جامعه بسته ایران مهمتر از هر چیزیست.
من پیرامون ِ «رسوایی» حزب توده چندان با شما هم‌نظر نیستم، بله عملکرد ِ آنها مملو از اشتباهات ِ سهوی و عمدی ِ نابخشودنی‌ست، از اعتقاد ِ کور و مذهبی‌وار به انقلاب ِ اکتبر و دستاوردهای ِ آن تا فراموش کردن نقش ِ پیشتاز حزب در جامعه و شروع به پیروی کردن از آن بجای خط دادن به آن و غیره... وانگهی این «توده‌ای‌های ِ خائن که برای عمو استالین گریه می‌کردند» کسانی بودند در حد و اندازه‌های ِ احسان طبری و بزرگ علوی و سیاوش کسرایی و ایرج اسکندری که یک تار موی هرکدامشان می‌ارزید به هزارتا استاد ِ ایران پرست ِ مثل دکی.

من مخالفتی با تکرار ِ انتقادی که همچنان وارد است ندارم، اصلا 90% گفتمان اسلام ستیزی تکرار انتقادات متفکرین مسیحی به آنست و بالعکس، مخالفت ِ من با سود بردن از عقاید دیگران برای اشاعه‌ی ِ مشتی عقاید فاشیستی و عقب افتاده لابلای ِ آنهاست.
من فکر نمیکنم نظرات ایشون درباره سیاست هوادار چندانی داشته باشه،و مهمتر اینکه این نظرات بیشتر از روی ناآگاهی سیاسی هست تا قصد و غرضی.اصولاً من فکر میکنم اگر اوضاع ایران چنین نبود ایشون طرف سیاست هم نمیرفت و شخصیتش سنخیتی هم با کار سیاسی ندارد.
Russell نوشته: من فکر نمیکنم نظرات ایشون درباره سیاست هوادار چندانی داشته باشه،و مهمتر اینکه این نظرات بیشتر از روی ناآگاهی سیاسی هست تا قصد و غرضی.اصولاً من فکر میکنم اگر اوضاع ایران چنین نبود ایشون طرف سیاست هم نمیرفت و شخصیتش سنخیتی هم با کار سیاسی ندارد.

زنده کردن یک تاپیک قدیمی!

من هم ایشان را متخصص امور سیاسی نمی دانم ولی نظریات و دیدگاههای سیاسی شان را می پسندم. واضح و مشخص تنها از آزادی در ایران دفاع می کنند و مقابله با هر نوع استبداد چه سرخ و چه سیاه و یا پادشاهی. بر خلاف بسیاری اهل لس آنجلس شاه پرست نیستند و از طرفی به مذاق چپیها هم فکر نمی کنند. دیدگاهی نزدیک به سمت و سوی نهضت آزادی و دکتر مصدق. فکر کنم همینها برای ناراحت کردن بخش بزرگی از اپوزوسیون ایران کافی باشد. هر چه باشد استکبار در ژنهای ماست!3
Kaveh نوشته: زنده کردن یک تاپیک قدیمی!

من هم ایشان را متخصص امور سیاسی نمی دانم ولی نظریات و دیدگاههای سیاسی شان را می پسندم. واضح و مشخص تنها از آزادی در ایران دفاع می کنند و مقابله با هر نوع استبداد چه سرخ و چه سیاه و یا پادشاهی. بر خلاف بسیاری اهل لس آنجلس شاه پرست نیستند و از طرفی به مذاق چپیها هم فکر نمی کنند. دیدگاهی نزدیک به سمت و سوی نهضت آزادی و دکتر مصدق. فکر کنم همینها برای ناراحت کردن بخش بزرگی از اپوزوسیون ایران کافی باشد. هر چه باشد استکبار در ژنهای ماست!3
البته حمایت از نهضت آزادی و ملیون مشکل دار نیست.مساله اینست که ایشون بیشتر تاریخ و ادبیات ایران رو بهش مسلط هستن ولی در سیاست خیلی تاپخته و سردگم هست هم در مورد سیاست در ایران بعد از انقلاب هم در مورد سیاست جهانی.
cyrusofgreat نوشته: من اول از همه بگم که ارادت خاصی به آقای فاضلی دارم...(در واقع ایشون مثل مثل پدر نداشتم بود..)که بعد از درگذشتشون...من خیلی ناراحت شدم...آقای مشیری هم مرد بدی نشون نمیده...حداقل از بقیه ی افرادی که در تلویزیون پارس هستند به نظر من الان ایشون بهترند...به خاطر اینکه طرفداری بی خود از شاه گذشته نمی کنه...
اول اینکه آقای مشیری یک مصدقی هست و اتفاقن مخالف شاه بوده و هست و سال ها پیش از انقلاب از کشور خارج شد تا به اکنون ... سخن از رضا فاضلی به میان اومد من نیز با این دوستمون هم عقیده م ..از اولین افرادی که جرقه ای رو در ذهن من روشن کرد همین آقای فاضلی بود .. به روح که اعتقاد نداشت ، ولی نور به قبرش بباره .. یادم نمیره وقتی از تلویزیون کانال یک خبر فوتش رو شنیدم ناخودآگاه پای تلویزیون نیم ساعت زار زدم ..درسته یه مقدار افراطی بود ولی در کل صحبت هاش درست بود . رضا فاضلی رفت ولی رضا فاضلی ها تکثیر خواهند شد و راه این بزرگمرد رو ادامه خواهند داد.. در حال حاضر هم در میان شخصیت های اسلام ستیز ایرانی گمان می کنم بهرام مشیری از همه شاخص تر باشه .. ..اگر هم هست من اطلاعی ندارم
کافر نوشته: اول اینکه آقای مشیری یک مصدقی هست و اتفاقن مخالف شاه بوده و هست و سال ها پیش از انقلاب از کشور خارج شد تا به اکنون ... سخن از رضا فاضلی به میان اومد من نیز با این دوستمون هم عقیده م ..از اولین افرادی که جرقه ای رو در ذهن من روشن کرد همین آقای فاضلی بود .. به روح که اعتقاد نداشت ، ولی نور به قبرش بباره .. یادم نمیره وقتی از تلویزیون کانال یک خبر فوتش رو شنیدم ناخودآگاه پای تلویزیون نیم ساعت زار زدم ..درسته یه مقدار افراطی بود ولی در کل صحبت هاش درست بود . رضا فاضلی رفت ولی رضا فاضلی ها تکثیر خواهند شد و راه این بزرگمرد رو ادامه خواهند داد.. در حال حاضر هم در میان شخصیت های اسلام ستیز ایرانی گمان می کنم بهرام مشیری از همه شاخص تر باشه .. ..اگر هم هست من اطلاعی ندارم

رضا فاضلی مرد شریفی بود که متاسفانه آنطور که باید شناخته نشد. من ابتدا باورم نشد و فکر کردم اشتباه شده است!
واقعا داستان غریبی داریم ما ایرانیان. تصورش را کنید اینهمه افراد با استعداد در خارج آواره شدند و به سختی پول و سرمایه ای جمع می کنند تا صدایشان را به گوش مردم برسانند و در داخل ایران امکانات و پول و سرمایه می افتد دست امثال شمقدری و شریعتمداری.
و چه بسیار که از ایران رفتند و در تنهایی خاموش شدند و در خاموشی مردند, امثال شاهرخ مسکوب.
جناب مشیری آدم تاریخ شناس،شاهنامه شناس و کتابخوانی هست و در زمینه تاریخ ایران تسلط خوبی داره اما شوربختانه یکی در زمینه سیاسی تندرو و کوبنده عمل میکنه و یکی هم در زمینه شیعه گری! این جناب مشیری ناخواسته عده ای از مسلمانهای ایران که حاضر نیستند دست از اسلام بکشند رو سنی کرده و من ترجیح میدم هموطنم شیعه باشه تا سنی! از چاله انداختشون توی چاه! اما با مواضع ضد فدرالیسم ایشون موافقم و درکل انسان دلسوزی هست
مشت اش پر است . موضع بی طرفانه ای دارد . میهن دوست است و بی پروا سخن می گوید .
azadah نوشته: مشت اش پر است . موضع بی طرفانه ای دارد . میهن دوست است و بی پروا سخن می گوید .
بنظر من فقط جملاتی حفظ کرده و تفکراتش رادیکاله! در کل احمقه..
یه روز در مورد سید ها میگفت. کاملا چرت و پرت بود.. میگفت سید ها نوادگان امامان شیعه نیستند. بلکه حرومزادگان حمله اعراب به ایرانند.
وقتی اعراب به ایران حمله کردند و زنان ایرانی ناخواسته باردار شدند، از طرفی اینها برای اشاعه دین اسلام و خوبی و دوستی آمده بودند.. گفتند چکار کنیم که گندش بالا نیاد؟! به این نوزادان میگوییم اینها سید هستند و نوادگان امام!

خب یکی نیست به این مشیری بیسواد بگه آیکو؟! وقتی اعراب حمله کردند ایرانیان که اصلا امام شیعه نمیشناختند!
در ضمن سید که فقط مختص ایران نیست.
در لبنان و عراق و بحرین هم سید داریم. یعنی اونها هم به خودشان تجاوز کرده اند؟!

بقیه حرفاشم همینجوریه..
صفحات: 1 2 3 4