دفترچه

نسخه‌ی کامل: فرقه مودودی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این فزقه یکی از فزقه های اهل سنت است.موسس این فرقه ابو الاعلی مودودی است.
نفکرات و اندیشه های مودودیها به نقل از ویکی پدیا فارسی:

مودودی، متعلق به جریانی است که بنیادگرا خوانده می‌شود. این جریان در واکنش به مدرنیته شکل گرفته و معتقد به بازگشت به سنت‌های اصیل اسلامی بدون هرگونه وسوسه برای انطباق آن با آموزه‌های بشری است. یکی از بارزترین مشخصه‌های مودودی، رویکرد انکاری وی نسبت به پدیده‌های غربی بوده است. [SUP][۲][/SUP] اسلام سیاسی ریشه در تفکرات افرادی از قبیل مودودی دارد. مودودی با صراحت اعلام کرد که اسلام، دموکراسی و لیبرالیسم نیست. اسلام مشروطه‌خواه و لیبرالیسم نیست. اسلام تنها اسلام است و مسلمانان باید تصمیم بگیرند یا مسلمانی ناب باشند و به خد شرک نورزند یا از رویارو شدن با جهان بر سر اسلام و مقتضای ایمان خویش اجتناب ورزند. [SUP][۳][/SUP] مودودی تاکید دارد که اسلام واجد قوانین متعدد و گوناگونی برای نظام اجتماعی و مدنی است.[SUP][۴]
[/SUP]
اما گویا مودودیها با خیلی از احکام اسلام مشکل دارند در اینجا به چند نمونه به نقل از وبلاگ عقیده اهل سنت و الجماعت اشاره میشود:
1-عدم اعتماد بر حدیث که دومین ماخذ ومنبع احکام دین اسلام است.( ترجمان القران ماه های مارس، اوریل، مئی، ژوئن 1945 م(
2-انکار رفع جسمانی حضرت عیسی به اسمانها.( تفهیم القران ص 420 ج)
-3 استهزاء وتمسخر نسبت به امام مهدی موعود . ( تجدید واحیای دین ص 55 چاپ ششم- زندگینامه فارسی ص 252)
4-انکار دجال واحادیث وارده در مورد ظهور دجال.( ص 53 ج 1 رسائل ومسائل طبع اول)
5-انکار عصمت انبیاء .( ص 43 ج2 تفهیمات چاپ دوم 1955 م)
6-انبیا فطرتاً واز اول ولادت موحد ومومن بدنیا امده اند، اما بعقیده مودودی مومن و موحد بودن انبیاء وهبی وفطری نیست، کسبی است.( رسائل ومسائل چاپ دوم ص 29 ج 1)
7-نفوس انبیاء کرام را شرور می داند.( تفهیمات چاپ پنجم ص 161 ج 1)
8-حضرت نوح دارای جذبات جاهلیت بود.( ص 344 ج 2 تفهیم القران چاپ نهم) اما خود مودودی یک لفظ هم خلاف حق نگفته، واز جذبات پاک است.(ص 306 ج 1 رسائل ومسائل چاپ دوم)
9-خود خداوند انبیاء را به گناهی واداشته است.( ص 43 ج2 تفهیمات چاپ دوم)
10-خداوند انبیاء را مجازات کرده است.( ص 158 ترجمان القران مئی 1955 م(
11-ا حضرت محمد را نیز بکوتاهی در انجام وظایف تهمت زده است(البته میدانیم که توهین نیست!).( ص 156 قران کی چار بنیادی اصطلاحین چاپ چهاردهم نوامبر 1981)
12-گذشت سیزده قرن ثابت نمود که گمان پیامبر در مورد ظهور دجال درست نبود.( ماهنامه ترجمان القران فوریه 1946)
در مورد احادیث چنین گفته:
13-اصول روایت ها را رها کنید زیرا در این دور جدید به سخنان فضول ادوار گذشته چه کسی می تواند گوش بدهد.( ص 111 ترجمات القران ج 14 شماره 2)
و.........