دفترچه

نسخه‌ی کامل: قرآن انجمن دفترچه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4
Theodor Herzl نوشته: اصلا فکر میکنی‌ کوروش منظور قرآن چی‌ که میگه اگر میتوانید آیه‌ای مثل قرآن بیاورید؟ اگر مسائل ادبیات باشه که خوب خیلی‌ راحت می‌شه یک چیز بسیار زیباتر و بهتر از قرآن نوشت!
بله چه بسا بسیار هم آوردند. من فکر میکنم این موضوع مربوط به فصاحت و معیارهای زیبایی شناسی نیست. اگر این آیات همون آیاتی باشند که در زمانی که قرآن هنوز گردآوری نشده بود توسط محمد سروده شدند، من فکر میکنم منظور محمد در واقع اشاره به شیوه نزول آیه ها بوده. یعنی یک رجز خوانی تکنیکی هست. مثلن در سوره بقره آیه 23 قرآن میگه:
نقل قول:و اگر در آنچه بر بندة خویش نازل کرده‌ایم شک دارید، سوره‌ای «مثل» آن بیاورید و جز خدا همة حاضرانتان را فرا خوانید اگر راست می‌گویید
خود قرآن در مورد این موضوع سکوت کرده و معیاری رو ارائه نداده. فقط گفته سوره ای مثل قرآن بیارید: فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ
میگه سوره ای بیاورید. نمیگه بسرایید. احتمالن منظورش هرچیزی جز زیبایی و فصاحت بوده. به خصوص مسائل تکنیکی نزول آیات. با توجه به اینکه محمد در حالت خاصی آیات رو دریافت میکرد و برای مدتی از خود بیخود میشد.
این راه را باید مسلمین نشان دهند و تا آنزمان نباید وارد چنین بحثی شد و وقت را تلف کرد.یکی از روشهای مومنین برای دفاع از ادعای اولیه خود، ابطال ناپذیر کردنش در مراحل بعد و طی شرط و شروط بعدی است. مقاله مهم آنتونی فلو در این زمینه بخوانید:


Theology Falsification: A Golden Jubilee Celebration

مقاله حجت الله نیکویی در زمینه ابطال ناپذیر بودن این ادعا:


gooya news :: politics : نگاهی نقادانه به تحدی قرآن، حجت الله نیکویی


kourosh_bikhoda نوشته: این تحدی یک استدلال ابطال ناپذیره. آیا واقعن راهی هست که بشه کذب/صدق تحدی رو آزمایش کرد؟
لینک زیر ترجمه و شرحی از مقاله آنتونی فلو هست:


خیالگون: ایمان و تعقل ۷
نظریه آخوندی در مورد این مساله چیه؟
پاسخ به نقد محمد علی ایازی در مورد تحدی قرآن | زندیق

اخوندها نظریه مظریه حالیشون نمیشه!
تخصصشون سفسطه کردن هست با عنوان پاسخ به شبهات.

بررسی برخی ازشبهات هماوردطلبى قرآن



Theodor Herzl نوشته: نظریه آخوندی در مورد این مساله چیه؟
kourosh_bikhoda نوشته: این تحدی یک استدلال ابطال ناپذیره. آیا واقعن راهی هست که بشه کذب/صدق تحدی رو آزمایش کرد؟

اگر مقصود از "تحدی" را فصاحت و بلاغت لفظی و ایجاز کلام در نظر بگیریم، چطور ادعایی ابطال‌ناپذیر خواهد بود؟!!
قران در بسیاری از موارد حتی نثر زیبایی هم ندارد، آیات آن به لحاظ ادبی سرشار از فراز و نشیب ظاهری می‌باشد.
Alice نوشته: اگر مقصود از "تحدی" را فصاحت و بلاغت لفظی و ایجاز کلام در نظر بگیریم، چطور ادعایی ابطال‌ناپذیر خواهد بود؟!!
قران در بسیاری از موارد حتی نثر زیبایی هم ندارد، آیات آن به لحاظ ادبی سرشار از فراز و نشیب ظاهری می‌باشد.
من متخصص زبان تازی نیستم ولی آیا واقعن راهی هست که بشه فصاحت و بلاغت رو «اندازه گیری» گرد؟
مثلن فصاحت و بلاغت حافظ نمره بالاتری داره یا سعدی؟
با براوردی نزدیک به‌‌‌ یک سوم قرآن حتی برای عرب زبانان هم گنگ و نارسا است. آین آیه‌ها ، برای نمونه، زمانی‌ که به فارسی بازگردان میشوند ناچار یا مترجم از خودش بار معنا به‌‌‌ آن می‌‌بندد و یا توی پرانتز می‌‌نویسد. که این یک کاستی بشمار می‌‌رود.

نزدیک به‌‌‌ نیمی از قران هم داستان است که نیمی از آن‌ها هم تکراری هستند. پس این‌ها هم چنگی بدل نمی زند..
از نگر درونمایه هم پر از اشتباه‌های پیش پا افاده است.
اگر نتوان سوره ایّ مانند قرآن آورد دلیل آسمانی و مینویی بودن آن نیست. ولی تنها بودن یک نادرستی در آن، آسمانی بودن آن را باطل میکند.

یک نمونه: باران و تگرگ:
نویسنده ی قرآن می‌‌پندارد که منبع آب آسمان است. که این برداشت نادرست را هم از تورات برداشته است. که در طوفان نوح هم در فلک‌ها باز شد .. و آب روی زمین را فرا گرفت.

یعنی، یک سقفی هست که بالای آن آب است ، اریکه و تخت الله هم آن بالا روی آب است. بسخنی دیگر، گوینده ی قرآن نمی دانسته که زمین منبع آب است نه‌ آسمان.

در باره ی تگرگ هم گفته است که در آسمان کوه هایی از یخ هستند که الله از آن‌ها کنده و پرت میکند و به هرجا و کسی‌ که میخواهد می‌زند و نخواهد نمی زند.

باز بسادگی، آین الله نحوه ی باریدن باران و تگرگ را اشتباهی‌ گفته است.

پس ما نیازی نداریم سوره ایّ بیاریم که از آین اشتباه‌ها داشته باشد ..
Theodor Herzl نوشته: یکی‌ از چیز‌هایی‌ که قرآن زیاد می‌گوید این هست که اگر میتوانید یک آیه مثل قرآن بیاورید! خوب بیایید اینجا آیه و سوره مثل قرآن که نه ، بهتر از قرآن بیاوریم! سوره عدالت و برابری
۱-‌ای کسانی‌ که ایمان آوردید ، با ادیان دیگر به احترام برخورد کنید و آنها را به زور شمشیر مجبور به گرویدن به دین خود نکنید که همانا خدا همه را دوست دارد.
۲- در بعد از جنگ زن‌های قبیله دشمن را به کنیزی نبرید زیرا آنها انسان هستند و نه کالا.
۳- مسیحیان و یهودیان را نکشید ، چون خدا آنها را دوست دارد و دین آنها با شما برابر است.
۴- با کودک ۶ ساله ازدواج نکنید تا با او بخوابید در ۹ سالگی ، بلکه با افرادی سکس داشته باشید که به سنّ قانونی‌ ۱۶ سال رسیده باشند و بتوانند تصمیم بگیرند!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
آقای هرزل راستی تو اینهمه مهربانی ؟به تو چه که پرچم اسلام را در فروگاه آفتاب به زیر بکشانی مگر مغز ایشان کار نمی کند که خود بپذیرند یا کنار بگذارند یا گمانت اینه که به زور مرگ آتشبار! گناهش که باور کرد به خداوند؟
1-باور یا ایمان به کی؟خداوند یا گمانشان, کدام آیین یا گرایشها ؟ناباوران به خداوند , همتاگذاران به خداوند ؟به زور شمشیر نه هر چند آنها هسته ای یا آتشپاره دارند که همیشه برسرتان می ریزند در میان دوستانتان رخنه برای برادر کشی دارند ؟ وادار به گرویدن یا وادار به فرمان پذیری؟خداوند همه را دوست دارد هرچند دشمن چشم در چشمش باشند
2- در پس جنگ برده های دشمن را برده نگیرید یا زن های دشمن را به بردگی؟برده گیران زنانشان را اگر برده بگیریم چرا بد است
3-مسیحیان هم یهودیان را نکشید هر چند که سراسر را به چنگ می گیرند می کشند برای خداوند همتا تراشیدند گفتند{آمرزش از خداوند می خواهم} فرزند دارد خودشان را فرزندش دانستند هر چه دلشان خواست؟
۴-با کودک 6 ساله ازدواج نکنید تا با او در 9 سالگی بخوابید ما درسوره زن یا نساء در نشانه یا آیه 6 در باره بی پدر مادران چنین چیزی داریم اما سن 16 از کجا آمد؟نمی دانم خداوند گفت اگر رسیدند آمیزش پذیری هم پیشرفت کردند.. کنون بروند 9 سالگی جفت پیدا کردند خانه اش چه بد است؟ نه بروند هرزه گی بهتر است.!
خداوندا آسیب ناباورمند به خودت را هم همتا گذاران به خودت را به خودشان برگردان که رودر روی گفته هاشان که گرامی دارنده اند نه چنینند هم سخت دشمنند
نقل قول:سم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین الرحمن الرحیم مالک یوم الدین ایاک نعبد وایاک نستعین اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم ولا الضالین

آین الله شما خودش نماز را را هم "دیزاین" کرده که اینجوری برایم نماز بخوانید. هی‌ از خودش مایه گذاشته و خودش را تعریف و توصیف کرده. خوب چرا در جلد سوم شخص آین حرف‌ها را زده است؟ "قول !" من عله‌ام بله ام'
از آین‌ها هم که بگذریم "الله" ترجمه ندارد همنگونه که "محمد" ترجمه ندارد. الله یک نام "خاص" است.
واژه ی خدا در زبان عربی "الاه ، اله" است نه‌ "الله"
صفحات: 1 2 3 4