دفترچه

نسخه‌ی کامل: سایت تخصصی مناظره
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
من از خیلی وقت پیش فکر راه انداختن یک سایت تخصصی مناظره در سرم هست. البته نمونه خارجی چنین سایتی وجود دارد ولی من به یک سطح بالاتر و اشکالات کمتر و رونق بیشتر فکر میکنم. از دوستان خواش میکنم در بحث شرکت کنند و بگویند چنین سایتی چه امکاناتی باید داشته باشد و چه امکاناتی نباید داشته باشد، همراه با توضیح و استدلال.
وب 2.0 و مناظرات آنلاین: شهروندان مناظر‌ه‌گر | یک پزشک

در لینک بالا دو سایت خارجی مناظره معرفی شده است. این دو سایت را نقد کنید.
سایت دیگری اگر میشناسید معرفی کنید.
فایدش چیه؟ یعنی کی با کی مناظره میکنه اینجا؟
kourosh_bikhoda نوشته: فایدش چیه؟ یعنی کی با کی مناظره میکنه اینجا؟
خب مناظره میکنند با همدیگر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم.
این همه اندیشه و باور متضاد وجود دارد که همگی ادعا میکنند بر حق هستند. اگر یک محیط مناسب آماده شود اینها حاضر به طرح اندیشه های خود و دفاع از آن نخواهند بود؟

انتقادات خودتان به این ایده را به صورت منظم و دستبندی شده بنویسید. اعضای این فروم دارای کوله باری از تجربه هستند: دفترچه، گفتگو ، بالاترین و ...

لطفا یک نگاهی به اون دو سایت هم بندازید. هر چند به نظر من سطحشون پایینه.
برای مناظره لازم هست دو نفر با تخصص قابل قبول در اون موضوع در اون سایت حاضر باشند که سخت هست. مساله جاش نیست (که همینجا باید قاعدتا راحت بشه برگزارش کرد مثل مناظره‌یِ اخیر کوروش و مزدک گرامی درباره‌یِ کاپیتالیسم) بلکه مساله پیدا کردن اهلش هست.
Russell نوشته: برای مناظره لازم هست دو نفر با تخصص قابل قبول در اون موضوع در اون سایت حاضر باشند که سخت هست. مساله جاش نیست (که همینجا باید قاعدتا راحت بشه برگزارش کرد مثل مناظره‌یِ اخیر کوروش و مزدک گرامی درباره‌یِ کاپیتالیسم) بلکه مساله پیدا کردن اهلش هست.

انتقاد شما وارد است، کسی راه حلی به نظرش میرسه؟
مثلا خیلی از شخصیتهای معروف بعد از گل کردن بالاترین در اون عضو شدن و فعالیت هم داشتن. باید راهی پیدا کنیم که اعتماد اینگونه افراد را جلب کنیم و عضویت در چنین سایتی را برای آنها توجیه کنیم.

یک انتقاد دیگر به نظر من ، مشکل رای گیری است که باعث سرکوب اقلیت فکری و باندبازی میشود. مثل وضعیت کنونی بالاترین.
ایده‌ی خوبی‌ست اگر خودتان آنرا اجرایی کنید شاید پولی هم به جیب زدید!
ولی بدرد این انجمن نمی‌خورد، و اساسا راه خوبی برای نزدیک‌تر شدن به حقیقت نیست چراکه فاکتورهای بسیاری، از جنگ روانی تا سفسطه تا داوری دیگران و پیشفرضهای شخصی ... بر گفتگو چیره هستند. بیشتر برای همان سوالات سطحی و عوام‌پسندی که در آن دو سایت نمونه‌اش آمده و سرگرمی یا کمی هم رد و بدل شدن اطلاعات روبنایی میان کاربران جوان و نوجوان اینترنت مناسب است.
Ouroboros نوشته: ایده‌ی خوبی‌ست اگر خودتان آنرا اجرایی کنید شاید پولی هم به جیب زدید!
ولی بدرد این انجمن نمی‌خورد، و اساسا راه خوبی برای نزدیک‌تر شدن به حقیقت نیست چراکه فاکتورهای بسیاری، از جنگ روانی تا سفسطه تا داوری دیگران و پیشفرضهای شخصی ... بر گفتگو چیره هستند. بیشتر برای همان سوالات سطحی و عوام‌پسندی که در آن دو سایت نمونه‌اش آمده و سرگرمی یا کمی هم رد و بدل شدن اطلاعات روبنایی میان کاربران جوان و نوجوان اینترنت مناسب است.
سطح فکری کاربران و اعضای فعال، سطح سایت را مشخص میکند. اگر راهی برای برای جذب افراد نخبه در آن سایت پیدا کنیم، سطح سایت (سایتی که هنوز متولد نشده) هم بالا میرود.

قسمت ( ولی بدرد این انجمن نمیخورد) را متوجه نشدم؟ من فقط قصد نظرخواهی از اعضای این انجمن را دارم.
razi نوشته: سطح فکری کاربران و اعضای فعال، سطح سایت را مشخص میکند. اگر راهی برای برای جذب افراد نخبه در آن سایت پیدا کنیم، سطح سایت (سایتی که هنوز متولد نشده) هم بالا میرود.
نه میزان تعلق خاطر به موضوع بحث و سرمایه‌گذاری شخصی افراد به روی آن و ... هم موثر هستند، همینجا بحثهایی در حد صف اتوبوس درباره‌ی کمونیسم درگرفته. اصولا بحث اگر جنجالی باشد به جدل کشیده می‌شود، فارغ از سطح کاربرانی که در آن شرکت دارند. شما هم اگر می‌خواهید کاری والا انجام بدهید بهتر است زمان و انرژی و پول و ... خود را هدر ندهید. و روی سایتی سرمایه‌گذرای بکنید که در آن عموم بحثها روی «سونی یا سامسونگ» و «باقالی پولو یا قیمه» متمرمکز هستند. هم میزان زیادی از نا امیدی و سرخوردگی اینده را خنثی می‌کنید، هم به هدفت نهایی‌تان نزدیک‌تر می‌شوید زیرا چنان سایتی امکان ایجاد تغییر احتمالی در گوشه‌ای از جامعه را با دیدنی‌تر کردن مباحث احتمالا جدی‌تر فراهم می‌آورد، راه رسیدن به مخاطب خاص جلب کردن گروه بزرگی مخاطب عام است. به مشکل فیلترینگ در ایران هم بیاندیشید بد نیست.
Ouroboros نوشته: نه میزان تعلق خاطر به موضوع بحث و سرمایه‌گذاری شخصی افراد به روی آن و ... هم موثر هستند، همینجا بحثهایی در حد صف اتوبوس درباره‌ی کمونیسم درگرفته. اصولا بحث اگر جنجالی باشد به جدل کشیده می‌شود، فارغ از سطح کاربرانی که در آن شرکت دارند. شما هم اگر می‌خواهید کاری والا انجام بدهید بهتر است زمان و انرژی و پول و ... خود را هدر ندهید. و روی سایتی سرمایه‌گذرای بکنید که در آن عموم بحثها روی «سونی یا سامسونگ» و «باقالی پولو یا قیمه» متمرمکز هستند. هم میزان زیادی از نا امیدی و سرخوردگی اینده را خنثی می‌کنید، هم به هدفت نهایی‌تان نزدیک‌تر می‌شوید زیرا چنان سایتی امکان ایجاد تغییر احتمالی در گوشه‌ای از جامعه را با دیدنی‌تر کردن مباحث احتمالا جدی‌تر فراهم می‌آورد، راه رسیدن به مخاطب خاص جلب کردن گروه بزرگی مخاطب عام است. به مشکل فیلترینگ در ایران هم بیاندیشید بد نیست.
این نکاتی که شما میگویید صحیح است و در هرجا که بحث صورت گیرد به جدل کشیده میشود. که امکان آن در مناظره های تلویزیونی و رادیویی بیشتر خواهد بود.
من نمیدانم اندیشمندان و مدافعان سطح بالای کمونیسم و کاپیتالیسم در بین فارسی زبانان چه کسانی هستند. ولی اگر بشود آنها را دعوت کرد و یک صفحه اختصاصی به کمونیستها و یک صفحه اختصاصی به کاپیتالیستها داد باز هم به نظر شما چنین سایتی شکل نمیگیرد؟
با وجود فیلترینگ برگ فیسبوک خواننده ای مانند ابی 1 میلیون و 900 هزار لایک خورده، یعنی این تعداد فارسی زبان توان عبور از فیلترینگ را داشته اند. برای داشتن یک سایت خوب چه تعداد مخاطب عام لازم است؟
صفحات: 1 2