...
کوشا نوشته: مرید رفت و آمد و گفت: در جهنم آتش اضافه ای نیافتم، هر کس به آتش عمل خویش مشغول بود
از انجا که کار هرکس مرزمند است ( چون زندگی اش مرزمند است)
پس هیچ کاری، هتّا کشتن مسلمان (!) بیگناه ، نمیتواند شکنجه ی
جاودان در پی داشته باشد. پس این سخن یارو هم کشک است !
•
کوشا نوشته: مستحقّ عذابهاى طولانى در برزخ و قیامت خواهند بود و
این برزخ که شما گفتید، تا روز رستاخیز است و نمیتواند جاودانه باشد
پس ناچار هر کس باید یا به بهشت و یابه جهنم برود. اکنون جناب ادیسون
ملحد پس از برزخ، روانه ی دوزخ است یا بهشت!؟
نادرستی دیگر این است که همه در روز رستاخیز
داوری میشوند و نمیشود
کسی را بی داوری پیش از ان شکنجه داد و بر این پایه، "دوزخ و بهشت برزخی"
هم با خود دین اسلام نمیخواند!
«و أن الله یبعث من فی
القبور» (فاطر/22) .
از سوی دیگر برزخ در زبان تازی به دورا (فاصله) گفته میشود
و از آنجا که خود قران گفته است که مردگان را از
گورهایشان
بر میخیزاند، پس این برزخ همان زمانی است که از مرگ کسی تا
روز رستاخیز به دیرا می کشد و این داستان هایی که اخوند ها
در باره ی برزخ و شکنجه و پاداش در ان ساخته اند، کشک است.
--->
1.
یوْمَئِذٍ یصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتاً لِیرَوْا أَعْمَالَهُمْ؛ فَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیراً یرَهُ؛ وَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یرَهُ زلزال/6،7،8 ؛
در آن روز مردم به صورت گروههای پراکنده (
از قبرها) خارج میشوند تا اعمالشان به آنها نشان داده شود. پس هر کس هم وزن ذره ای کار خیر انجام دهد، آن را میبیند و هر کس هم وزن ذرهای کار بد کند، آن را میبیند.
برزخ - WiKi
•
مزدك بامداد نوشته: برای اینها بنمایه ی قرانی یا رفتار محمد بیاورید.
•
فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ
وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ
پس هر كس هموزن ذرّهاى كار خیر انجام دهد آن را
مىبیند!
و هر كس هموزن ذرّهاى كار بد كرده آن را
مىبیند!
کوشا نوشته: فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ
وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ
پس هر كس هموزن ذرّهاى كار خیر انجام دهد آن را مىبیند!
و هر كس هموزن ذرّهاى كار بد كرده آن را مىبیند!
بیجاست، گفتیم که این ها در ستیز با آیه های ناسخ دیگر است که میگوید:
هیچ دینی جز اسلام نزد الله پذیرفته نیست :
هر كس جز اسلام، آیینی برای خود برگزیند، از او پذیرفته نخواهد شد و او در جهان واپسین از زیانكاران است
گفتیم این را چگونه ماست مالی میکنید و گرنه خود ما این گفتاورد شمارا میدانیم و خودمان به آن بازگشت دادیم!
همچنین نشان دادیم که داستان پاداش و پادافره پیش از رستاخیز و در برزخ که آوردید کشک است و با خود قران نمیخواند.
از این گذشته کسانی هستند که " فیها خالدون"
هستند. پس پاداش کارهای نیک اینها کجاست؟
اینکه دوزخ کلاس های گوناگون دارد در دوزخ بودن
آن چیزی را دگرگون نمیکند و شکنجه برپاست ،پس
خوشی ان کارهای خوب کجا رفته است؟
•
کوشا نوشته: چنین نیست كه همه اهل بهشت از اول به بهشت بروند؛ همچنان كه همه اهل جهنم «خالد» نیستند؛ یعنى براى همیشه در جهنم باقى نمىمانند.
بگویید در کجای
قران آمده است که کسی از جهنم به بهشت خواهد رفت؟
(گذرا بودن دوزخ برای برخی از گناهکاران؟)
•
مزدك بامداد نوشته: ...
از انجا که کار هرکس مرزمند است ( چون زندگی اش مرزمند است)
پس هیچ کاری، هتّا کشتن مسلمان (!) بیگناه ، نمیتواند شکنجه ی
جاودان در پی داشته باشد. پس این سخن یارو هم کشک است !
•
در اینکه بین عمل در این دنیا و نتیجه آن در آخرت رابطه این همانی و عینیت برقرار است هیچ شک و شبهه ای نیست و این از معارف مسلم است
پس مرزمند و غیر مرزمند ندارد و خود خواسته را تدبیر نیست الا ما رحم ربی.
کوشا نوشته: . این مراتب و تفاوتها، درباره اهل بهشت به عنوان «درجات» و درباره اهل جهنم به عنوان «دركات» تعبیر مىشود.
خنده دار بودن اشکوب های بهشت!
میگویند که در آن جهان بهشت هم چند کلاس دارد، رده های بالاتر برای
شیعیان رزرو شده و امام علی هم با شمشیر لب حوض کوثر ایستاده
که هتّا برخی از بهشتیان هم نمیتوانند با آن ملاغه ی الهی از آن آب بخورند
( علی مانده و حوضش)
و دیگر نیکوکاران تراز دوم و سوم و تا هفتم ! در بهشت های زیرین تر
بسر خواهند برد( مانند هتل های پنج ستاره تا دو ستاره ). به ان بالایی
ها هفتاد تا هفتاد حوری میدهند ولی پایین ها باید با یکی دو تا حوری
میلیاردها سال سر کنند!
در این سامانه ی خنده دار، که تا جاودان به دیرا میکشد، ( یا به گفته ی
قران،
بهشت و دوزخ تا زمانی که آسمانها و زمین هستند! به دیرا
میکشند !!) زیریان پیوسته با بالایی ها با اشک و آرزو خواهند نگریست .
آیا این زیری ها پس چند میلیارد سال راه به ان بالا ها خواهند یافت؟
( چون گناهشان هرچه بوده، مرزمند بوده خب !)
برای نمونه ابوبکر که نخستین مرد مسلمان و نخستین
خلیفه از خلفای راشدین است، اگر در دوزخ نباشد
در اشکوب هفتم و زیرین بهشت است ولی ملا
باقر مجلسی در اشکوب نخست! گاندی هم که چون
بت پرست بوده در اشکوب پنجم دوزخ بسر میبرد!
تا یادم نرفته، "روایت" است که زرتشتیان در
اشکوب ششم اند !
•
مزدك بامداد نوشته: این برزخ که شما گفتید، تا روز رستاخیز است و نمیتواند جاودانه باشد
پس ناچار هر کس باید یا به بهشت و یابه جهنم برود. اکنون جناب ادیسون
ملحد پس از برزخ، روانه ی دوزخ است یا بهشت!؟
نمی دانم
من تنها با توجه به نوع عمل او می توانم بگویم مستحق جهنم است یا لایق بهشت.
نقل قول:نادرستی دیگر این است که همه در روز رستاخیز داوری میشوند و نمیشود
کسی را بی داوری پیش از ان شکنجه داد و بر این پایه، "دوزخ و بهشت برزخی"
هم با خود دین اسلام نمیخواند!
در مورد شهدا آمده که عند ربهم یرزقون اند
و در کلام پیامبر خدا صلی الله علیه و سلم است که:
فَإِنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا مَاتَ فَقَدْ قَامَتْ قِیَامَتُهُ یَرَى مَا لَهُ مِنْ خَیْرٍ أَوْ شَر
بعد از مرگ هر کس قیامت او برپا می شود و خیر و شر خود را می بیند.
و
وَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان
قبر یا باغی از باغهای بهشت است یا چاهی از چاههای جهنم
نقل قول:«و أن الله یبعث من فی القبور» (فاطر/22) .
این بعث در مورد جسم است.
نقل قول:از سوی دیگر برزخ در زبان تازی به دورا (فاصله) گفته میشود
و از آنجا که خود قران گفته است که مردگان را از گورهایشان
بر میخیزاند، پس این برزخ همان زمانی است که از مرگ کسی تا
روز رستاخیز به دیرا می کشد و این داستان هایی که اخوند ها
در باره ی برزخ و شکنجه و پاداش در ان ساخته اند، کشک است.
قدری در باره عالم مثال (ملکوت) مطالعه کنید.
نقل قول:1. یوْمَئِذٍ یصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتاً لِیرَوْا أَعْمَالَهُمْ؛ فَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیراً یرَهُ؛ وَمَنْ یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یرَهُ زلزال/6،7،8 ؛
در آن روز مردم به صورت گروههای پراکنده (از قبرها) خارج میشوند تا اعمالشان به آنها نشان داده شود. پس هر کس هم وزن ذره ای کار خیر انجام دهد، آن را میبیند و هر کس هم وزن ذرهای کار بد کند، آن را میبیند.
از امام صادق علیه السلام روایت شده که ما در آخرت به فریاد شما می رسیم اما قبر و برزختان با خودتان
وجود این عالم لطفی است برای بندگان نیک و بد برای کم کردن آثار بدی ها .
کوشا نوشته: در اینکه بین عمل در این دنیا و نتیجه آن در آخرت رابطه این همانی و عینیت برقرار است هیچ شک و شبهه ای نیست و این از معارف مسلم است
پس مرزمند و غیر مرزمند ندارد و خود خواسته را تدبیر نیست الا ما رحم ربی.
بیجاست، نخست اینکه بخشایش پروردگار نمیتواند با دادگری او همساز
باشد ، چرا باید یکی را ببخشاید و دیگرا را که درست مانند او کار کرده است
نبخشاید ( لابد الله هرچه دلش خواست میکند =سفسته)
دیگر اینکه گفتیم که هر کاری که ما می کنیم ، هتا اگر امام تان را کشته باشیم
مرزمند است، یک تن را کشته ایم یا هزار تا را. نمیشود که برای این، کسی
را بی مرز پادافره نمود و سودی برای کسی که کشته شده یا برای الله ندارد.
( جز انتقام و کینه جویی؟؟)
تازه، کسانی که در قران به دوزخ جاودان افکنده میشوند به انگیزه ی دگراندیشی
است و نه گناه راستین: کسانی که آیات مارا دروغ پنداشتند و به محمد شتر و زن ندادند!
در شکنجه و آتش دوزخ جاودانند!
در جاییکه خودش گفته که با خردورزی دین را برگزینید !
پس میبینم که سر و ته این داستان با خرد جور در نمی آید !
•
مزدك بامداد نوشته: بیجاست، گفتیم که این ها در ستیز با آیه های ناسخ دیگر است که میگوید:
هیچ دینی جز اسلام نزد الله پذیرفته نیست :
هر كس جز اسلام، آیینی برای خود برگزیند، از او پذیرفته نخواهد شد و او در جهان واپسین از زیانكاران است
گفتیم این را چگونه ماست مالی میکنید و گرنه خود ما این گفتاورد شمارا میدانیم و خودمان به آن بازگشت دادیم!
پذیرش و عدم پذیرش دین چه ربطی به دیدن نتیجه کارهای نیک دارد؟
نقل قول:از این گذشته کسانی هستند که " فیها خالدون"
هستند. پس پاداش کارهای نیک اینها کجاست؟
اینکه دوزخ کلاس های گوناگون دارد در دوزخ بودن
آن چیزی را دگرگون نمیکند و شکنجه برپاست ،پس
خوشی ان کارهای خوب کجا رفته است؟
محکوم شدن به کار اجباری در صحرای سیبری با سینه خیز رفتن و یا شستن توالت در یکی از پادگانهای شمال ایران یکی است؟
در همین دنیا همین دنیا هم تخفیف در مجازات خوشی غیر قابل وصفی به دنبال دارد چه رسد به تخفیف در عذاب جهنم.