در پایان این نکته رو اضافه کنم که برادران شیعه جهت تطهیر علی بن ابی طالب از این قضیه، باز رو آوردن به اینکه راویان این روایات نمیدونم با پیامبر دشمن بودن یا دیوانه بودن و این حرف ها که دیگه بهانه های تکراری ای هست جهت فرار از واقعیت های دین خودشون و کاملا نخ نما شده !!
گویا الله هم شراب خواری را ستوده(آیه ی 69 سوره ی نحل)
اما وقتی زیاده روی ها را میبیند آن را حرام میکند.
با این حال در تاریخ اعراب شرابخواری همواره وجود داشته چنانکه تمایم سخت گیری های اسلام هم نتوانست آنان را از شرابخواری بازدارد.شعرایی که در دربار های خلفای عباسی و اموی بودند همواره در مدح شراب و مستی شعر ها میسرودند.جالب اینکه جایی خوانده بودم بسیاری از این شعرا این گونه شعر ها را گه گاه به عمد از روی مخالفت با احکام
اسلامیون میگفتند و با لحن خاصی به خواندن مشغول میشدند که نشان از تمسخر اسلام داشت.
شراب خودن در سه مرحله حرام شد در قرآن، اما می توانیم به اطمینان بگیم خلفای راشدین(چهارتا) بعد از اتمام وحی اصلاً طرف شراب نرفتن ولی انصار خیلی هاشون مثل یزید و معاویه و غیره بعد از محمد به گونه ای مرتد و طرف شراب رفتن. در ضمن جناب آنارچی درباره سند احادیث دقت كنید صدای آمریكا هفته پیش در برنامه صفحه آخر با یك دین پژوه مصاحبه داشت ایشون گفتند امام ابوحنیفه اولین امام بزرگ جهان اسلام
تنها 17 حدیث رو صحیح می دانست حالا شما حساب كنید توی صحاح سته اهل سنت و كتب اربعه شیعه چند حدیث وجود دارد.
ابوحنیفه نعمان بن ثابت - WiKi
iranbanoo نوشته: گویا الله هم شراب خواری را ستوده(آیه ی 69 سوره ی نحل)
این آیه که در مورد عسل هست ایران بانو جان !!
Aquarius نوشته: می توانیم به اطمینان بگیم خلفای راشدین(چهارتا) بعد از اتمام وحی اصلاً طرف شراب نرفتن
از کجا با اطمینان میتونیم بگیم وقتی سند هست که بعدش هم خوردن؟ مثل همین جناب عمر ...
Aquarius نوشته: در ضمن جناب آنارچی درباره سند احادیث دقت كنید صدای آمریكا هفته پیش در برنامه صفحه آخر با یك دین پژوه مصاحبه داشت ایشون گفتند امام ابوحنیفه اولین امام بزرگ جهان اسلام تنها 17 حدیث رو صحیح می دانست حالا شما حساب كنید توی صحاح سته اهل سنت و كتب اربعه شیعه چند حدیث وجود دارد.
17 حدیث از کدم منبع ؟؟ یعنی از بین تمام منابع؟ به طور کلی علمای اسلامی شکر اضافی زیاد خوردند که هر گاه مطالبی در این دینشون به ضررشون بود فوری گفتن روایت ضعیف هست و حدیث جعلی هست و گرنه چیزی رو بخوایم جعلی و غیر واقعی بدونیم اول از همه باید دست روی قرآن بذاریم که در اصل مصحف جناب عثمان هست و قطعا نمیتونه همون حرف های محمد باشه...
Anarchy نوشته: این آیه که در مورد عسل هست ایران بانو جان !!
-ثم
کلی من کل
الثمرات: سپس از میوه های شیرین تغذیه کنید
-فاسلکی سبل ربک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف الونه فیه شفا للناس: و راه پروردگارتان را به اطاعت بپویید آنگاه از درون آنها شربت شیرینی به رنگهای مختلف بیرون آید که در آن شفا مردمانست
-ان فی ذلک لایه لقوم یتفکرون:........:))
سه بخشش کردم آیه رو .کاملا مشخصه که داره درمورد شراب های حاصله از میوه ها می گه!
iranbanoo نوشته: -ثم کلی من کل الثمرات: سپس از میوه های شیرین تغذیه کنید
نحل یعنی زنبور، ثمرات هم که معنای آن مشخص است.
Ouroboros نوشته: نحل یعنی زنبور، ثمرات هم که معنای آن مشخص است.
نحل که اسم سوره است.
ثمرات هم اینجا(قران گشوده شده در برابرم+آیه) به معنی میوه است.
ضمن اینکه خطاب آیه به انسان است.به زنبور نمی گوید که میوه بخورید
ایران بانو جان ، آیه های 68 و 69 در مورد زنبور عسل و اتفاقا بخش ابتدایی آیه 69 خطاب به زنبور عسل هست...بخش مورد نظر شما به گمان باید آیه های پیشین سوره نحل باشد :
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]وَمَا أَنزَلْنَا عَلَیْكَ الْكِتَابَ إِلاَّ لِتُبَیِّنَ لَهُمُ الَّذِی اخْتَلَفُواْ فِیهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ﴿۶۴﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: و ما [این] كتاب را بر تو نازل نكردیم مگر براى اینكه آنچه را در آن اختلاف كردهاند براى آنان توضیح دهى و [آن] براى مردمى كه ایمان مىآورند رهنمود و رحمتى است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: ما قرآن را بر تو نازل نكردیم مگر برای اینكه آنچه را در آن اختلاف دارند برای آنها تبیین كنی و مایه هدایت و رحمت است برای گروهی كه ایمان دارند.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: و قرآن را جز براى این بر تو فرو نفرستادیم كه [حقیقت] آنچه را اختلاف دارند، برایشان روشن كنى، و براى آنكه براى اهل ایمان رهنمود و رحمت باشد
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]وَاللّهُ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْیَا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَسْمَعُونَ ﴿۶۵﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: و خدا از آسمان آبى فرود آورد و با آن زمین را پس از پژمردنش زنده گردانید قطعا در این [امر] براى مردمى كه شنوایى دارند نشانهاى است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: خداوند از آسمان آبی فرستاد، و زمین را بعد از آنكه مرده بود حیات بخشید در این نشانه روشنی است برای جمعیتی كه گوش شنوا دارند!
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: و خداوند از آسمان آبى فرو فرستاد و با آن زمین را پس از پژمردنش زنده كرد، بىگمان در این براى سخن شنوایان مایه عبرت هست
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]وَإِنَّ لَكُمْ فِی الأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِیكُم مِّمَّا فِی بُطُونِهِ مِن بَیْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَآئِغًا لِلشَّارِبِینَ ﴿۶۶﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: و در دامها قطعا براى شما عبرتى است از آنچه در [لابلاى] شكم آنهاست از میان سرگین و خون شیرى ناب به شما مىنوشانیم كه براى نوشندگان گواراست
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: و در وجود چهار پایان برای شما (درسهای) عبرتی است، از درون شكم آنها از میان غذاهای هضم شده، و خون، شیر خالص و گوارا به شما مینوشانیم!
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: و در چارپایان براى شما عبرتى است كه از شكمهایشان، از میان سرگین و خون، شیرى پاك به شما مىنوشانیم، كه گواراى آشامندگان است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِیلِ وَالأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَكَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿۶۷﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: و از میوه درختان خرما و انگور باده مستىبخش و خوراكى نیكو براى خود مى گیرید قطعا در این[ها] براى مردمى كه تعقل مىكنند نشانهاى است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: و از میوههای درختان نخل و انگور مسكرات (ناپاك) و روزی خوب و پاكیزه میگیرید در این روشنی است برای جمعیتی كه اندیشه میكنند.
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: و از میوههاى خرما و انگور هم [شراب] مستىآور و هم خوراك نیكو به دست مىآورید، بىگمان در این امر براى خردورزان مایه عبرتى است
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
iranbanoo نوشته: نحل که اسم سوره است.
ثمرات هم اینجا(قران گشوده شده در برابرم+آیه) به معنی میوه است.
ضمن اینکه خطاب آیه به انسان است.به زنبور نمی گوید که میوه بخورید
به انسان میگوید از عسل زنبور بخورید دیگر.
به نظر من که با توجه به آیه 68 ، باید خطاب به خود جناب زنبور عسل بوده باشد :
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ ﴿۶۸﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [=الهام غریزى] كرد كه از پارهاى كوهها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفتهسازى] مىكنند خانههایى براى خود درست كن
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: پروردگار تو به زنبور عسل وحی (الهام غریزی) فرستاد كه از كوهها و درختان و داربستهائی كه مردم میسازند خانههائی برگزین!
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: و پروردگارت به زنبور عسل الهام كرد كه از كوهها و درختان و آنچه برمىافرازند [براى خود] خانه بساز
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranArabic"]ثُمَّ كُلِی مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِی سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا یَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ ﴿۶۹﴾
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]فولادوند: سپس از همه میوهها بخور و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بیرون مىآید در آن براى مردم درمانى است راستى در این [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مىكنند نشانه [قدرت الهى] است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]مکارم: سپس از تمام ثمرات تناول كن، و راههائی را كه پروردگارت برای تو تعیین كرده به راحتی بپیما، از درون شكم آنها نوشیدنی خاصی خارج میشود، به رنگهای مختلف، كه در آن شفای مردم است در این امر نشانه روشنی است برای جمعیتی كه اهل فكرند!
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi"]خرمشاهی: سپس از همه میوهها بخور و راه پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى، [آنگاه] از شكمهاى آنها شهدى رنگارنگ مىتراود كه در آن شفاى مردمان است، در این براى اندیشهوران مایه عبرتى است
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]