چه میگی برای خودت دخترم
!!
این اولین نوشته شما که یادت نره چی گفتی !!
یه نفر نوشته: سپاس فراوان از حکومت صفویان که شیعه رو در ایران گستراندند..
شیعه صد شرف دارد بر سلفی هایی که فکر کردن و اندیشیدن در آن جــرم محسوب میشود..
پ ن: تا قبل از صفویان، ایرانیان سلفی بودند چون حاکمانشان سلفی بودند
----------------------------------------------------------------
یه نفر نوشته: شما ثابت کن تفکر سلفی تازگی ها بوجود آمده. شما که خدای سرچ و تاریخ هستید آیا نمیدانی که در اشعار مولانا از سلفی ها نام برده شده؟! آیا نمیدانی در تذکره اولیا شیخ عطار حکایتی از سلفی ها و طرز فکرشان هست؟!
لابد عطار و سعدی و حافظ و مولانا و .. در همین چندسال اخیر بوده اند و تحت تاثیر آل سعود بوده اند!!!
کمی سرچ کن و یه کم فکر کن
گنجور � عطار � تذکرة الأولیاء � ذکر سفیان ثوری قدس الله روحه
گنجور � عطار � تذکرة الأولیاء � ذکر ذالنون مصری رحمة الله علیه
گنجور � عطار � تذکرة الأولیاء � ذکر حمدون قصار قدس الله روحه العزیز ***
گنجور � عطار � تذکرة الأولیاء � ذکر مالک دینار رحمة الله علیه
تا تو گرفتی قبول از علمای نجف
فر تو پیشی گرفت از امرای سلف
نصرت و اقبال و جاه پیش تو بربست صف
گشته به تیر بلا سینهٔ خصمت هدف
شما اول همیشه سعی کن قبل از لینک دادن یک نگاهی هم به لینک هات بکنی که مثل لینک لوموند شه !! همین الانم همین 4 تا لینکی که دادی رو چک کن ببین چند بار توش نوشته شده "سلف" و اشاره به چی هست...
بعد هم توجه بفرمایید که هر گردی ، گردو نیست... هر جا گفتن "سلف" منظور "سلفی" به عنوان یک جنبش فکری نیست...
ریشه های این جنبش فکری به افکار احمد بن حنبل بر میگرده اما حداقل تا قرن هشتم هجری ، خبری از اون نبود :
فرقه "سلفیه" چگونه شکل گرفت؟/ خدمتی که نجّار ایرانی به وهابیت کرد + تصاویر - مشرق نیوز | mashreghnews.ir
نقل قول:کدام "سلف صالح"؟«سلفیّه» در قرن چهارم قمری (323 ه.ق) توسّط گروهی از اهل حدیث به وجود آمد که خودشان را پیرو "سلف صالح" می شمردند و در صدد احیای سیره "سلف صالح" (مسلمانان صدر اسلام) بودند. آنها مدّعی شدند که امّت پیامبر (ص) را از انحراف به راه مستقیم بر می گردانند و برای این منظور از آنچه در دوره پس از پیامبر (ص) افزوده شده بود، برائت جستند. آنان خود را به «احمد بن حنبل» منسوب می نمودند و با بکارگیری هرگونه شیوه عقلی، منطقی و استدلالی برای اجتهاد دینی مخالف بودند، زیرا بسنده نمودن به ظواهر آیات و احادیث نبوی را برای فهم از دین مکفی می دانستند.
«محمد ابوزهره مقصود» درباره معنای «سلفیّه» می نویسد: «مقصود کسانی اند که در قرن چهارم هجری ظاهر شدند. آنها تابع «احمد بن حنبل» بودند و گمان کردند که تمام دیدگاه هایشان به وی منتهی می گردد.»، «غشنوی راشدی» نیز می نویسد: ««سلفیّه» طریقی است قائم بر ترک تقلید مذهبی، فقهی و اعتقادی و مراجعه به اصل (یعنی کتاب خدا و سنت و تجربه خلفاء و اصحاب و تابعین). این طریق بر اولویت نصّ مطلق بر طریق عقل قائم است.» («اهل بیت از دیدگاه سلفیّه»- «نقی آقایف»- «فصلنامه طلوع»- 19). از این حیث می توان نگاه صرف سلفیّون به نصّ متون دینی را پایه عقاید انحرافی بعدی دانست، برای مثال برای خداوند جسمیّت قائل شدند و ذات احدیّت را مرکّب فرض نمودند.تاریخ پژوهان، اغلب احیای چنین تفکّری را بعد از یک دوره طولانی از فراموشی (بواسطه ظهور اشاعره) مربوط به قرن 8 ه.ق می دانند، زمانیکه «ابن تیمیه حرّانی» در دمشق به جای پدر بر کُرسی تدریس نشست.
اوّلین بار تفسیر وی از آیه «الرَّحمنُ علَی العَرشِ استَوی» برای ساکنان «حماه» مناقشه انگیز شد، وی در این تفسیر برای خدای سبحان مکانی در فراز آسمان ها تعیین نمود که بر عرش متّکی است. متعاقب انتشار تفسیر وی در دمشق و اطراف آن، گروهی از فقیهان بر ضدّ وی قیام کردند و از «جلال الدین حنفی» (قاضی وقت) محاکمه او را خواستار شدند؛ با اثبات انحراف وی طیّ چندین مناظره او به زندان محکوم شد و بعدها نیز با پافشاری بر عقاید انحرافی، توسّط قضّات همه مذاهب اربعه اهل سنّت (شافعی، حنبلی، حنفی و مالکی) چندین بار به تبعید و زندان محکوم گردید.
بد نیست اول کمی در مورد فرق مختلف اسلامی بدونید ، دوم کمی هم در مورد معتزله و اشاعره و زمانی که افکار غالب بودن در حکومت اسلامی...
مذاهب اسلامی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
معتزله - ویکی فقه
اشاعره - ویکی فقه
این هم کمی اطلاعات به زبان شیرین انگلیسی :
Salafi movement - Wikipedia, the free encyclopediaنقل قول:
History
Early examples of usage
- [*=left]Ibn Taymiyyah wrote: "There is no criticism for the one who proclaims the madh'hab of the Salaf, who attaches himself to it and refers to it. Rather, it is obligatory to accept that from him by unanimous agreement because the way of the Salaf is nothing but the truth."[SUP][30][/SUP]
- [*=left]The term salafi has been used to refer to the theological positions of particular scholars. Abo al-Hasan Ali ibn Umar al-Daraqutuni (d. 995 C.E., 385 A.H.) was described by al-Dhahabi as: "Never having entered into rhetoric or polemics, instead he was salafi."[SUP][46][/SUP]
- [*=left]Also, al-Dhahabi described Ibn al-Salah, a prominent 12th century hadith specialist, as: "Firm in his religiosity, salafi in his generality and correct in his denomination. [He] refrained from falling into common pitfalls, believed in Allahand in what Allah has informed us of from His names and description."[SUP][47][/SUP]
- [*=left]In another of his works, Tadhkirat al-huffaz, al-Dhahabi said of Ibn al-Salah: "I say: He was salafi, of sound creed, abstaining from the interpretations of the scholars of rhetoric, believing in what has been textually established, without recourse to unjustified interpretation or elaboration.[SUP][48][/SUP]
- [*=left]In his book, Tabsir al-Muntabih, Ibn Hajar al-Asqalani mentioned the ascription al-Salafi and named Abd al-Rahman ibn Abdillah ibn Ahmad Al-Sarkhasi al-Salafi as an example of its usage. Ibn Hajar then said: "And, likewise, the one ascribing to the salaf."[SUP][49][/SUP]
- [*=left]Ibn Hajar al-Asqalani also used the term, salafi in describing Muhammad ibn al-Qaasim ibn Sufyan al-Misri al-Maliki (d. 966 C.E., 355 A.H.) He said that al-Malaiki was: "Salafi al-madh'hab – salafi in his school of thought."[SUP][50][/SUP]
- [*=left]In the book Al-Ansaab by Abu Sa'd Abd al-Kareem as-Sama'ni, who died in the year 1166 (562 of the Islamic calendar), under the entry for the ascription al-Salafi he mentions an example or more of people who were so described in his time.[SUP][51][/SUP] In commenting upon as-Sama'ni, Ibn al-Athir wrote: "And a group were known by this epithet."[SUP][52][/SUP]
یه نفر نوشته: سنی هایی که جنبش فکری سلفی دارند را سلفی می نامند! و این یک فرقه است ...
من چه کار به مبانی فقه اهل سنت دارم؟! تفاوتی هم بین جنبش های فکری و کلامی و فقهی اهل سنت نمیبینم!
همشون مثل همه و سر یه چیزای خیلی ریز و جزئی تفاوت دارن.
مثل این میمونه که بگیم شیعه علوی با شیعه اثنی عشری و شیعه جعفری و شیعه زندی فرق میکنه! :-)
همشون یکی هستن! صلـــوات :-)
تو اصل ماجرا رو نفهمیدی و داری بحث رو به حاشیه میکشونی..
خب فرزندم... کمی مطالعه کن !! شما تفاوتی نمیبینی چون آگاهی نداری... چون اطلاع از معتزله و اشاعره نداری و فکر میکنی تفکرات اهل سنت در طول تاریخ همیشه و در بین همشون یکسان بوده !!
شیعه زندی :e407: ؟ همون زیدی منظورت هست ؟ فرزندم مطالعه کن... جای دوری نمیره !!
ضمنا شما باز هم اطلاعات نداری ، کی گفته همه فرق شیعه مثل هم هستن :
اندیشه قم
همین اشتباهات و عدم آگاهی شما رو دیدم که گفتم حوصله توضیح ندارم دیگه !!!
یه نفر نوشته: بنظرت 700 - 800 سال پیش تقسیم بندی های کرد و بلوچ و لر و ترک و فارس بوده؟؟؟! نه!
ولی کرد و بلوچ و لر و ترک و فارس بوده اند!
همه زیر پرچم ایران بوده اند.
جدی میگی ؟ 700-800 سال پیش ترک و بلوچ و کرد و ... نداشتیم
!!
زیر پرچم ایران ؟ اصلا میدونی 700-800 سال پیش دقیقا میشه چه دورانی از تاریخ ایران ؟ یه نگاهی به سمت چپ صفحه
این لینک بنداز ، ببین 700-800 سال پیش میشه کدوم دوره !!
یه نفر نوشته: قبل از صفویان هم سلفی ها بوده اند. ولی زیر پرچم اهل سنت..
کم کم سنی های افراطی خود را از سنی جماعت جدا کردند و سلفی نام نهادند..
وای خیلی ساده ست. چجور نمیخوای قبول کنی؟ نکنه سنی سلفی هستی؟! آره؟
قبل از صفویان ، ایرانی ها همه سلفی بودن زیر پرچم اهل سنت
!!
سنی های افراطی شدن سلفی :e407: ؟ شما فکر کردی هر کسی سلفی هست ، حتما افراطی و خشونت طلب هست ؟ نمیدونستی یکی از شاخه های سلفی جهادی ها هستن ؟
فرزندم کمی مطالعه کن...
نقل قول:Salafist jihadism is a jihadist movement or ideology among Salafi Muslims. The term was coined by scholar Gilles Kepel[SUP][1][/SUP][SUP][2][/SUP] to describe the beliefs of Salafi who became interested in violent jihad starting in the mid-1990s. Practitioners are often referred to as "Salafi jihadis" or "Salafi jihadists". They are sometimes described as a variety of Salafi,[SUP][3][/SUP] and sometimes as separate from "good Salafis"[SUP][1][/SUP] whose movement is a "precursor" of Salafist jihadism.[SUP][2][/SUP]
بله مگه نمیدونستی من از اعضای ارشد القاعده هستم
!!
یه نفر نوشته: بله. امویان و عباسیان سلفی بودند. شکی ندارم. شما خلاف نظر منو اثبات کن!
البته اگر لینک های مرتبط با امویان و عباسیان رو بخونی کفایت میکنه... اما یک سوال !!!
شما با ملا نصر الدین نسبتی نداری که میخی رو کوبید به زمین و گفت اینجا مرکز زمین هست ، اگر قبول نمیکنید خلافش رو ثابت کنید
!!
کمی مطالعه و تفکر بد نیست... یک اصل ساده منطق : بار اثبات ادعا بر دوش مدعی هست !!
حالا بفرمایی ثابت کنید امویان و عباسیان سلفی بودن ....
یه نفر نوشته: سلفی در ذات سنی هست. همه سلفی ها سنی هستند. برعکسش نه! پس در دربار امویان و به ویژه عباسیان این امکان وجود داره که سلفی بوده اند و بوده اند.
من چکار به سقوط عباسیان و مغول دارم؟! میگم تا قبل از صفویان ، حاکمان و خلیفه ها و پادشاهان ایرانی سلفی بوده اند ..
آها الان شد "امکان"
!! شما پست اولت رو که همین بالا آوردم ببین...
یه نفر نوشته: سپاس فراوان از حکومت صفویان که شیعه رو در ایران گستراندند..
شیعه صد شرف دارد بر سلفی هایی که فکر کردن و اندیشیدن در آن جــرم محسوب میشود..
پ ن: تا قبل از صفویان، ایرانیان سلفی بودند چون حاکمانشان سلفی بودند
فرزندم سیر تحول تفکرات اسلامی رو بخون ف مشکلت حل میشه !!
شما ببین خلفای عباسی چقدر قبل از ظهور صفویه دودماشون برچیده شده بود !! بعد ببین حاکمان ایران بعد از کنار رفتن عباسیان و قبل از به قدرت رسیدن صفویان چه کسانی بودن... بعد فکر کن آیا میشه ایلخانان مغول مثلا سلفی باشن !!
حالا بحث در مورد تونل وحشت تاریخ ایران که عصر صفویان باشه و شما خیلی بهش افتخار کردی رو هم زیاد اینجا باز نمیکنم، فقط این ها رو بخون :
رازهای دل: چگونگی پیدایش مذهب شیعه در ایران
صفويان و تغيير ماهيت مذهبي ايرانيان | صـــدای اهل ســـنـت ایران