نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 11 رای - 4.91 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاتوق شب نشینی

(10-30-2020, 12:39 PM)sonixax نوشته:  
(10-29-2020, 04:21 PM)Anarchy نوشته:  مرگ عریان ترین واقعیت زندگیه که بقیه مسائل و دغدغه ها و اهداف رو تبدیل به یه شوخی میکنه .

اتفاقا مرگ به نظر من یعنی آرامش! و البته انگیزه ای برای بهتر زندگی کردن و بیشتر تلاش کردن و آدم بهتری بودن.
چند وقت پیش خواب دیدم مردم! نه تنها نترسیدم بلکه در خواب یک آرامش عجیبی داشتم. جالب بود.
بیا جور دیگری به موضوع نگاه کنیم میلاد عزیز. فرض کن در یک میهمانی هستی و همه خوش و خندان، که ناگهان در آن میان کسی سکته می‌کند و تا اینکه کسی خودش را به برساند جان می‌دهد... وضعیت آن میهمانی بعد از این اتفاق چگونه می‌شود؟ آیا آن آرامش پیشین قابل بازگشت است؟

مرگ، دو وجه دارد: یکی مرگ خود و یکی مرگ دیگری. راست‌اش من حرف چندانی برای گفتن در مورد مرگ خود ندارم، اگرچه دنیا دنیا ناگفتنی دارم و فکر می‌کنم این برای اغلب آدم‌ها «هست». اما در مورد مرگ دیگری، حرف‌های زیادی برای گفتن هست.

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ

(11-26-2020, 11:53 PM)Dariush نوشته:  بیا جور دیگری به موضوع نگاه کنیم میلاد عزیز. فرض کن در یک میهمانی هستی و همه خوش و خندان، که ناگهان در آن میان کسی سکته می‌کند و تا اینکه کسی خودش را به برساند جان می‌دهد... وضعیت آن میهمانی بعد از این اتفاق چگونه می‌شود؟ آیا آن آرامش پیشین قابل بازگشت است؟

مرگ، دو وجه دارد: یکی مرگ خود و یکی مرگ دیگری. راست‌اش من حرف چندانی برای گفتن در مورد مرگ خود ندارم، اگرچه دنیا دنیا ناگفتنی دارم و فکر می‌کنم این برای اغلب آدم‌ها «هست». اما در مورد مرگ دیگری، حرف‌های زیادی برای گفتن هست.

من بسیار مرگ دیگری دیده ام! حتا وسط میهمانی!!! کماکان به آرامش اعتقاد دارم.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ

Ba puzesh az dustaan, man zamaan peiyda nemikonam dabireye dastsaaze ParsoArabik xodam ra ruye in laptop am piyade konam, azinru be in dabire minevisam.


Bedide man agaahi az marg, yeki az zharftarin va mehand-tarin daadehayi-st ke maqz adami dar kudaki be aan pey mibarad, va bishtar az hame niz be aan xodfarib ast.

Az didgahe naxodagaah agar be padideye marg bengarim, hich sudi nadaraad ke xodagaahi ra be pendar bish-az-andaze be aan vaadaraad, bevarune, har che jaandaar kamtar be marge xod biyandishad zendegih behtari xwaahaad dasht, chera ke marg saye bar ruye hameye angize haye adami miafkanad.

Adami garche midaanad ruzi xwahad mord, vali harkas, darune xod, be an baavar nadarad. In "yek ruzi" besyar, besyar dur mizanad va hargez nazdik nist. Azinruz niz tajrobeye nazdiki be marg porgaah jahaanbinihe yek adam ra midegaraanad.


Be baavaare man, harkas ke goft az marg haraas nadarad, ya bija miguyad, ya xobfarib ast, ya bimaar. Haraas az marg yek chize saarasaar sereshtin va baayaa-st.


.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ


Dorud Dariush jaan,

Neveshtahye vaapas-e shoma talxtaro kam-hoseletar az gozashte mizanand. Shayad ruzhayi corona-i bi-ta'sir nabude and.

Man darbaareye Iran va badbinihe shoma be pishraftemaan miandishidan, bedide man iranian tavand (potential) besyar balayih baraye pishraft dashte o daarand, vali beraasti bozorgtarin gire ma injast ke hambastegihe basande nadaarim. Man negariste am, nemunevan shoma be chiniha negah konid, baavaretan beshavad ya na be chin eshgh mivarzand va ba inke ba dowlate xod saarsaar hamsu nistand, vali be keshvareshan mibaaland.

Be amrikaha benegarid, hanuz ke hanuz ast "being an american" barayeshan arzesh ast.

In chasbe farhangi ma az chand sadeye gozashte Eslam e shiy bude ke aanham in ruza naxnema va rish-rish gashte. Farhange "ariaih" in ruzha digaar delhara garm nemikonad, eslam ham ke bezanim be taxte guya ham az bix bi-din shode bashand, dowlate o keshvareman ham ke doshmane shomare yek be shomar miravand, che mimaanad? hich, har kas baraaye xod-ash.

Chizhayih ke dar Iran bedide man mitavannand naqshe in chasb ra baazih konand:


- Zabaane Parsi
- Daneshvarzih (hanuz dar iran daanaa budan arzesh ast)
- Jahaanbinihe irani va farhange pisha-islami (nowruz, etc.)
- ...

In chasb-ha bayad anjaa bashand ta mardom be ham chasbide va sude jam'i-eshan bishtar az sude taki-eshan beshavad ta betavanand dar reqabaat ba digar keshvarha az qafele pish namananand.









.Unexpected places give you unexpected returns
[-]
  • Dariush
پاسخ

@mbk

mbk نوشته: ...

اگر میخواهید در این انجمن بنویسید, به زبانی بایست بنویسید که برای همگان دریافت‌پذیر باشد. من پیک شما را از جُستار صادق هدایت زدودم.

در جُستارهایی که خودتان اغازگر بوده‌اید میتوانید به روال پیشین بنویسید, ولی از نوشتن (اسپم) لابلایِ نوشته‌های دیگران به این "زبان" خودداری فرمایید.

.Unexpected places give you unexpected returns
[-]
  • Dariush
پاسخ

mbk نوشته: "باسم الله الرّحمان الرّحيم
.وَٱتۡلُ عَلَیۡهِمۡ نَبَأَ ٱبۡنَیۡ ءَادَمَ بِٱلۡحَقِّ إِذۡ قَرَّبَا قُرۡبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنۡ أَحَدِهِمَا وَلَمۡ یُتَقَبَّلۡ مِنَ ٱلۡـَٔاخَرِ قَالَ لَأقۡتُلَنَّكَۖ قَالَ إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ ٱللهُ مِنَ ٱلۡمُتَّقِینَ 27سوره المائدة."
"به شناسهء بی کمداشت خدا پُر بار آورنده بسيار ويژه بار آورنده


...

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ

(11-28-2020, 10:33 PM)Mehrbod نوشته:  


Dorud Dariush jaan,

Neveshtahye vaapas-e shoma talxtaro kam-hoseletar az gozashte mizanand. Shayad ruzhayi corona-i bi-ta'sir nabude and.

Man darbaareye Iran va badbinihe shoma be pishraftemaan miandishidan, bedide man iranian tavand (potential) besyar balayih baraye pishraft dashte o daarand, vali beraasti bozorgtarin gire ma injast ke hambastegihe basande nadaarim. Man negariste am, nemunevan shoma be chiniha negah konid, baavaretan beshavad ya na be chin eshgh mivarzand va ba inke ba dowlate xod saarsaar hamsu nistand, vali be keshvareshan mibaaland.

Be amrikaha benegarid, hanuz ke hanuz ast "being an american" barayeshan arzesh ast.

In chasbe farhangi ma az chand sadeye gozashte Eslam e shiy bude ke aanham in ruza naxnema va rish-rish gashte. Farhange "ariaih" in ruzha digaar delhara garm nemikonad, eslam ham ke bezanim be taxte guya ham az bix bi-din shode bashand, dowlate o keshvareman ham ke doshmane shomare yek be shomar miravand, che mimaanad? hich, har kas baraaye xod-ash.

Chizhayih ke dar Iran bedide man mitavannand naqshe in chasb ra baazih konand:


- Zabaane Parsi
- Daneshvarzih (hanuz dar iran daanaa budan arzesh ast)
- Jahaanbinihe irani va farhange pisha-islami (nowruz, etc.)
- ...

In chasb-ha bayad anjaa bashand ta mardom be ham chasbide va sude jam'i-eshan bishtar az sude taki-eshan beshavad ta betavanand dar reqabaat ba digar keshvarha az qafele pish namananand.





درود مهربد عزیز؛ عجیب و شرم‌آور اینکه من تازه این پیام شما را خطاب به خود دیدم!

واقع‌بینی تمامیت‌خواه است مهربد جان، آنگاه که شما واقع‌بینی را برگزیدید، دیگر خوش‌بینی یا بدبینی معنا ندارد و من اتفاقا اصلن بدبین نیستم، بلکه نسبت به آنچه می‌بینم، در حال حاضر می‌کشم خنثی باشم (غیر از آنجاهایی که بطور مشخص و محسوس به خودم مربوط میشود) تا رنج کمتری را متحمل شوم. راست‌اش من اتفاقا به هیچ رو تصور نمی‌کنم مردم ایران کم‌هوش یا کم‌توان هستند؛ بلکه کاملا برعکس! ایرانیان بسیار باهوش هستند. آنچه را که می‌خواهند به هوشمندانه‌ترین شکل، حداقل در محدوده‌ی ایران، به شما تحمیل می‌کنند. این کار را حتی می‌توانند با دشمنان (ظاهری) خود نیز بکنند. مثال زدم از رابطه‌ی همین مردم و حکومت. همین مردم شجریان که شعار مرگ بر دیکتاتور میداد را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد و کوروش را، تتلو را، فردوسی را، مرتضی پاشایی و شاملو و حتی زدبازی را! از آن گذشته، من آتئیست خایه‌ی آن را ندارم که پسرم را ختنه نکنم در همین ایران، نه از ترس حکومت، از ترس همین مردم. جرئت اینکه در خیابانی که اثری از هیچ مامور و بسیجی‌ای نیست پارتنرم را ببوسم. مثال‌ها پرشمار هستند واقعا. کافی‌ست در میان یک گروه 30 نفره، یک نفر مذهبی حضور داشته باشد و زن من بی‌اعتنا به او، روسری سر نکند، تمام آن جمع، که خود همگی بی‌دین، یا چُس‌دین هستند، به او چشم‌غره خواهند رفت. اینها همگی نشان از قدرت و نفوذ جامعه در لایه‌های مختلف زیست اجتماعی ما دارد و اکنون پرسش اولی، یعنی اینکه «چرا مردم ایران نمی‌توانند از سد جمهوری اسلامی بگذرد؟» باید تبدیل شود « آیا واقعا ایرانیان چنین می‌خواهند؟».

من در حال نوشتن مطلبی هستم کاملا مرتبط با همین موضوع، با عنوان «ستیز بیهوده» که بخش نخست آن تکمیل شده. بزودی آن را در «پاره‌خط» منتشر خواهم کرد. پس از آن احتمالا بخث در این مورد کمی فرم دقیق‌تری به خود می‌گیرد.

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ

(11-28-2020, 10:33 PM)Mehrbod نوشته:  


Dorud Dariush jaan,

Neveshtahye vaapas-e shoma talxtaro kam-hoseletar az gozashte mizanand. Shayad ruzhayi corona-i bi-ta'sir nabude and.

Man darbaareye Iran va badbinihe shoma be pishraftemaan miandishidan, bedide man iranian tavand (potential) besyar balayih baraye pishraft dashte o daarand, vali beraasti bozorgtarin gire ma injast ke hambastegihe basande nadaarim. Man negariste am, nemunevan shoma be chiniha negah konid, baavaretan beshavad ya na be chin eshgh mivarzand va ba inke ba dowlate xod saarsaar hamsu nistand, vali be keshvareshan mibaaland.

Be amrikaha benegarid, hanuz ke hanuz ast "being an american" barayeshan arzesh ast.

In chasbe farhangi ma az chand sadeye gozashte Eslam e shiy bude ke aanham in ruza naxnema va rish-rish gashte. Farhange "ariaih" in ruzha digaar delhara garm nemikonad, eslam ham ke bezanim be taxte guya ham az bix bi-din shode bashand, dowlate o keshvareman ham ke doshmane shomare yek be shomar miravand, che mimaanad? hich, har kas baraaye xod-ash.

Chizhayih ke dar Iran bedide man mitavannand naqshe in chasb ra baazih konand:


- Zabaane Parsi
- Daneshvarzih (hanuz dar iran daanaa budan arzesh ast)
- Jahaanbinihe irani va farhange pisha-islami (nowruz, etc.)
- ...

In chasb-ha bayad anjaa bashand ta mardom be ham chasbide va sude jam'i-eshan bishtar az sude taki-eshan beshavad ta betavanand dar reqabaat ba digar keshvarha az qafele pish namananand.





درود مهربد عزیز؛ عجیب و شرم‌آور اینکه من تازه این پیام شما را خطاب به خود دیدم!

واقع‌بینی تمامیت‌خواه است مهربد جان، آنگاه که شما واقع‌بینی را برگزیدید، دیگر خوش‌بینی یا بدبینی معنا ندارد و من اتفاقا اصلن بدبین نیستم، بلکه نسبت به آنچه می‌بینم، در حال حاضر می‌کشم خنثی باشم (غیر از آنجاهایی که بطور مشخص و محسوس به خودم مربوط میشود) تا رنج کمتری را متحمل شوم. راست‌اش من اتفاقا به هیچ رو تصور نمی‌کنم مردم ایران کم‌هوش یا کم‌توان هستند؛ بلکه کاملا برعکس! ایرانیان بسیار باهوش هستند. آنچه را که می‌خواهند به هوشمندانه‌ترین شکل، حداقل در محدوده‌ی ایران، به شما تحمیل می‌کنند. این کار را حتی می‌توانند با دشمنان (ظاهری) خود نیز بکنند. مثال زدم از رابطه‌ی همین مردم و حکومت. همین مردم شجریان که شعار مرگ بر دیکتاتور میداد را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد و کوروش را، تتلو را، فردوسی را، مرتضی پاشایی و شاملو و حتی زدبازی را! از آن گذشته، من آتئیست خایه‌ی آن را ندارم که پسرم را ختنه نکنم در همین ایران، نه از ترس حکومت، از ترس همین مردم. جرئت اینکه در خیابانی که اثری از هیچ مامور و بسیجی‌ای نیست پارتنرم را ببوسم. مثال‌ها پرشمار هستند واقعا. کافی‌ست در میان یک گروه 30 نفره، یک نفر مذهبی حضور داشته باشد و زن من بی‌اعتنا به او، روسری سر نکند، تمام آن جمع، که خود همگی بی‌دین، یا چُس‌دین هستند، به او چشم‌غره خواهند رفت. اینها همگی نشان از قدرت و نفوذ جامعه در لایه‌های مختلف زیست اجتماعی ما دارد و اکنون پرسش اولی، یعنی اینکه «چرا مردم ایران نمی‌توانند از سد جمهوری اسلامی بگذرد؟» باید تبدیل شود « آیا واقعا ایرانیان چنین می‌خواهند؟».

من در حال نوشتن مطلبی هستم کاملا مرتبط با همین موضوع، با عنوان «ستیز بیهوده» که بخش نخست آن تکمیل شده. بزودی آن را در «پاره‌خط» منتشر خواهم کرد. پس از آن احتمالا بخث در این مورد کمی فرم دقیق‌تری به خود می‌گیرد.

کسشر هم تعاونی؟!
[-]
  • Mehrbod
پاسخ

دوستان اطلاع دارید سایت فوضول محله به چه دلیلی چند سالیه که آپدیت نمیشه؟
گویا سرور این سایت از لندن اداره میشد.

یک وبلاگ و یا سایت بودم دقیقا به خاطر ندارم اگر اشتباه نکنم وردپرس بود کتاب های ممنوعه PDF میذاشت اون هم چند سالیه ترکید! واقعا عالی بود این سایت و کلی کتاب نایاب ممنوعه توش پیدا میشد.
اتفاقا الا یادم اومد فکر کنم اسم سایت کتاب های ممنوعه نایاب بود! یک همچین اسمی ...
پاسخ

Scarylol

این ترول‌ها چه اسم‌هایی به ذهن‌شون خطور میکنه.

شعب ابیطالب

بوزینه خاکستری








ما هم ان اندازه خندیدیم که یکی باید ما را میگیگیرید  😂

.Unexpected places give you unexpected returns
1
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان