07-08-2016, 06:59 PM
solo نوشته: نقد زندیق_ 1 (نقد بر رد برهان علیت) - گفتگو دات کام
اصل نقد کجاست؟
اینی که شما گذاشتی تنها مقدمه است....
این را گذاشتم تا بدانید ادعای بی دلیل نکرده ام، غیر از این نقد نقدهای دیگری هم هست
سونیکس به آرشیو کامل گفتگو دسترسی دارد از ایشان بخواهید بقیه اش را اینجا بارگزاری کند.
نقل قول:آیا فکر کردی نقد های شده حقیقت مطلق هستند؟آیا نمیشود نقد های شده را نقد کرده؟
در این نوشتار رد برهان علیت نقد شده و مزدک بامداد تمام قد و تمام عیار سعی در دفاع از آن می کند، بحث های جالبی مطرح شده و البته قضاوت نهایی با خواننده است.
نقل قول:قبلا اینگونه برهان ها را خوانده ام هیچ برهانی نیست که بتوانید خدا را اثبات کند
وقتی خدا خود را نمیتواند اثبات کند چرا فکر میکنی تو میتونی؟
وجود ذات خداوند است و نیازی به اثبات وجود برای او نیست
همانطور که نیازی به اثبات رطوبت برای آب نیست و رطوبت ذات آب است
نقل قول:فرض رو بزارید کنار حقیقت این است که خداباوران نمیتوانند خدای خود را به کرسی اثبات بنشانند.
چون خداوند روی کرسی اثبات نشسته است و تلاش برای اثبات مجدد آن تحصیل حاصل است و
برهانهایی که برای این اثبات اقامه شده تنها تلاشی است برای زدودن غباری که بر چشم جان عده ای نشسته است
یا من دل علی ذاته بذاته و تنزه عن مجانسة مخلوقاته و جل عن ملائمه کیفیاته، یا من قرب من خطرات الظنون و بعد عن لحظات العیون
حال فارغ از این بحث ها
خیلی دوست دارم بدونم توانایی اثبات وجود برای شخص خودتون رو دارید یا نه؟؟؟
ما در عالمي زندگي ميكنيم كه جلوهگاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديدههاي عالم تا كوچكترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستيشناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهادهاند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازيهاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني