نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزيده هايي از نشست تخصصی حجاب و خانواده (توسط استاد حوزه علميه قم)
#11

David Hume نوشته: اصولاً در غرب کسی‌ به کسی‌ نگاه نمیکند ، چون همه چیز عادی شده است و افراد به یکدیگر به عنوان یک وسیلهٔ جنسی‌ نگاه نمیکنند. تازه اگر هم یکی‌ گیر بدهد ، انقدر اینجا کانادا یا هر کشور غربی قوانین ضّد sexual harrasment قوی هست که کسی‌ جرات نمیکند کاری بکند.

این نکته + بود یا -؟ یکی از مزخرف‌ترین قانون‌هایی که امروز در غرب می‌بینیم همین sexual harrasment است: گرفتن آزادی نگاه کردن از مردم!

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#12

مهربد نوشته: این نکته + بود یا -؟ یکی از مزخرف‌ترین قانون‌هایی که امروز در غرب می‌بینیم همین sexual harrasment است: گرفتن آزادی نگاه کردن از مردم!
کسی‌ آزادی نگاه کردن را از شما نمی‌گیرد ، شما حق ندارید در محل کار به همکاران زن یا مرد خود با حالتی جنسی‌ دست بزنید ، نمیتوانید با زور آنها را مجبور به کار جنسی‌ کنید ، نمیتوانید طوری رفتار کنید که همکاران زن یا مرد اطراف شما احساس ناراحتی‌ کنند ، ولی‌ چه کسی‌ گفته است نگاه نکنید! شما می‌خواهید harras کردن و اذیت و آزار مردم قانونی‌ باشد؟39

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#13

نقل قول:این نکته + بود یا -؟ یکی از مزخرف‌ترین قانون‌هایی که امروز در غرب می‌بینیم همین sexual harrasment است: گرفتن آزادی نگاه کردن از مردم!
این رو باید متذکر شد که نگاه کردن هست تا نگاه کردن!بعضی وقتها خودم بیرون دیدم طرف یه جوری به جنس مخالفش و اندامهاش نگاه میکنه که کم مونده با چشماش بخورتش( که اگر میتونست همون جا کارش رو میکرد!) که واقعا کار بسیار زشتی هست و به نظر من این قانون از این جهت خیلی عالی هست و برای این جور افراد بیمار جنسی گذاشته شده.
پاسخ
#14

david hume نوشته: کسی‌ آزادی نگاه کردن را از شما نمی‌گیرد ، شما حق ندارید در محل کار به همکاران زن یا مرد خود با حالتی جنسی‌ دست بزنید ، نمیتوانید با زور آنها را مجبور به کار جنسی‌ کنید ، نمیتوانید طوری رفتار کنید که همکاران زن یا مرد اطراف شما احساس ناراحتی‌ کنند ، ولی‌ چه کسی‌ گفته است نگاه نکنید! شما می‌خواهید harras کردن و اذیت و آزار مردم قانونی‌ باشد؟39

دست زدن و نگاه کردن دو چیز سراسر متفاوتی هستند.

چیزی هم که من و هر آدم خردگرایی می‌خواهد این است که نگاه کردن جرم محسوب نشود، و به کسی
هم پروانه و اجازه برداشت اینکه یک نگاه هیز بوده یا سکسی و یا معمولی هم داده نشود: قصاص پیش از جنایت ممنوع.[color="silver"]



---------- ارسال جدید اضافه شده در 12:07 am ---------- ارسال قبلی در 12:05 am ----------



[/color]
d@mned نوشته: این رو باید متذکر شد که نگاه کردن هست تا نگاه کردن!بعضی وقتها خودم بیرون دیدم طرف یه جوری به جنس مخالفش و اندامهاش نگاه میکنه که کم مونده با چشماش بخورتش( که اگر میتونست همون جا کارش رو میکرد!) که واقعا کار بسیار زشتی هست و به نظر من این قانون از این جهت خیلی عالی هست و برای این جور افراد بیمار جنسی گذاشته شده.

حرف زدن هم هست تا حرف زدن! چطور است از فردا هم بیاییم لحن کسی که حرف می‌زند را بررسی کنیم، اگر بد بود جلوی آزادی بیانش را بگیریم؟ 39

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#15

مهربد نوشته: چیزی هم که من و هر آدم خردگرایی می‌خواهد این است که نگاه کردن جرم محسوب نشود
تا جایی که من می‌دانم نگاه کردن جرم نیست و جزو harassment ها حساب نمی‌شه ولی‌ creepy هست آدم همش به یک نفر دائماً نگاه کند ، جالب نیست ، باعث میشود طرف مقابل احساس راحتی‌ نکند.

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:18 PM ---------- ارسال قبلی در 11:15 PM ----------

مهربد نوشته: حرف زدن هم هست تا حرف زدن! چطور است از فردا هم بیاییم لحن کسی که حرف می‌زند را بررسی کنیم، اگر بد بود جلوی آزادی بیانش را بگیریم؟

آزادی بیان هم اندازه‌ای دارد مثلا شما متلک گفتن به زن‌ها رو در ایران آزادی بیان می‌‌دونید؟ برای همین چیز‌ها هست که امنیت در جامعه وجود ندارد ، verbal harassment جزو آزادی بیان نیست ، یک شخص نمی‌تواند در محل کار مثلا دائماً به دیگران حرف‌های جنسی‌ بزند

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#16

David Hume نوشته: تا جایی که من می‌دانم نگاه کردن جرم نیست و جزو harassment ها حساب نمی‌شه ولی‌ creepy هست آدم همش به یک نفر دائماً نگاه کند ، جالب نیست ، باعث میشود طرف مقابل احساس راحتی‌ نکند.

پس درست نمی‌دانید گرامی، راهنمای دستور کار EEOP (Equal Employment Opportunity Commission) را می‌‌توانید از اینجا گرفته و بخوانید:


· Looking a person up and down (elevator eyes).
· Staring at someone.
· Sexually suggestive signals.
· Making sexual gestures with hands or through body movements.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#17

مهربد نوشته: · Looking a person up and down (elevator eyes).
· Staring at someone.
· Sexually suggestive signals.
· Making sexual gestures with hands or through body movements.

خوب این قوانین چه اشکالی‌ دارد؟ به نظر شما کار درستی‌ هست وقتی‌ طرف مقابل نمی‌خواهد ، شما هی‌ پایین و بالا با انگیزه جنسی‌ به او نگاه کنید یا انگشت میانه هی‌ نشان بدهید؟ من نمیدانم مشکل شما چیست اینجا!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#18

مهربد نوشته: شما آزادید که با کسی هم‌سخن نشوید و قانون‌وار حق دارید که از دیگران بخواهید با شما سخن نگویند
خوب مساله همین است ، این مساله وقتی‌ harassment میشود که بر خلاف میل کسی‌ که نمی‌خواهد با او به صورت جنسی‌ صحبت کنید شما به کار خود ادامه بدهید ، ولی‌ به خودی خود آن حرف جرم نیست.

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان