نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فلسفه روح
#6

Rationalist نوشته: من نیز با چنین مواردی آشنا هستم، ولی هنوز به بررسی دقیق دانشیک آنها نپرداخته ام. آیا شما آگاهی دارید که از لحاظ دانشیک چه طور چنین چیزی ممکن است رخ دهد؟ چه فرایندی صورت می گیرد؟




چه طور به این نتایج رسیدید؟ و چه طور از دوران جنینی خاطرات باقی می مانند؟




نیک تر بود قبل از پرداختن به مبدا و ویژگی های "روح" ،ابتدا تعریفی شفاف و مناسب از آن به دست می دادید.



درود

به تجربه ثابت شده كه هرگاه مادر در دوران بارداری آهنگی را در موقعیتی شاد بشنود . هارمونی این صوت بر جنین تاثیر می گذارد . و او در سن بلوغ اگر این آهنگ را بشنود متاثر می شود و احساس آشنائی می كند . همچنین در ابتدا تعاریف متعددی برای روح آورده ام گرچه هیچكدام قطعیت ندارد .


با قبول این واقعیت كه در بدن انسان دستگاه گردش خون و دستگاه تنفس مصرف كننده انرژی اند . و دستگاه گوارش با جذب مواد خوراكی تولید كننده انرژی . اثبات وجود روح به تعبیر علمی نیز محتمل است . چرا كه طبق قانون انیشتین ماده نابود نمی شود . بلكه به ماده ای دیگر یا انرژی تبدیل می گردد . حال اگرتن آدمی را ماده و روح او را انرژی تعبیر كنیم . اندازه جرم ثابت می ماند كه به موادی دیگر تجزیه می گردد . لاكن انرژی از میان می رود . و این انرژی كه ( كندالینی ) خوانده می شود همان روح است .


كاندالینی قویترین انرژی موجود در عالم فیزكی است كه برای بیدارساختن و كنترل آن تمرینات زیاد و عبادات بیدریغ لازم است . كندالیتی انرژی پنهانی است كه در نهاد انسان قرار داده شده است . بزرگترین و قویترین انرژی روحانی یا همان نیروی حیات است كه ما انسانها و عالم ما را خلق كرده است .


موضوع روان - داستان دیگری است با ویژگیهای متفاوت . روح و روان گرچه در مواردی ویژگی مشترك دارند و بگونه ای مترادف بكار می روند . اما واژگانی مستقل اند . كه در معنا تفاوتی فاحش دارند .روح تصورات ذهنی عامه است كه مبنای علمی ندارد . اما روان یك واقعیت علمی قابل مطالعه و پژوهش است . كه با مغز و اعصاب و هوش و حواس ارتباط و هم آهنگی دارد . دانش روانشناسی . روان كاوی و روانپزشكی در طیف این موضوع به شمار می آیند . عوامل غم . استرس . اظطراب . دلهره . افسردگی و پریشانی بر روان اثر می گذارند ؟ چنانكه روان آدمی به تناسب خصوصیات ذاتی و شرایط زندگانی اش شكل می گیرد .


روان شناسان معتقدند . هوش و حواس و یاد و خاطره در نوزاد اندك است . اما از سن 2 تا 3 سالگی شروع به رشد می كند . و بتدریج قوام می گیرد . از این رو هیچ كس خاطرات دوران نوزادی خود را به یاد نخواهد آورد . مگر در ضمیر ناخودآگاه . روان آدمی به تناسب خصوصیات ذاتی و شرایط زندگانی شكل می گیرد .


آن گاه كه انسان در افكارخود غوطه ور می شود . و به عالم خواب وخیال . رویا . مستی . خلصه و یا اغما فرو می رود . احتمال دارد به طور نا خود آگاه گفتاری بشنود یا در ذهن او القا شود . كه اصطلاحا الهام گویند . بدیهی است كه چنین مواردی جنبه روانی دارد . طبقاتی از جامعه مثل شعرا . عرفا . پیامبران و حتی افراد عادی ممكن است این پدیده را تجربه كرده باشند .


نعمت آزادی . باورهای معنوی و عوامل شادی و خیلی فاكتورهای دیگر جزو نیازهای روانی بشر است . انسان نیازمند است به اینكه گه گاه برای بكار انداختن قدرت تفكر و جوشش فكر و تمركز حواس مشغله زندگی را رها كرده . فارغ از هیاهوی پیرامونش در محیط آزاد و سرسبز . یا ساكت و آرام قدم بزندو تمدد اعصاب نماید . خیلی از بزرگان از جمله شعرا حكما و دانشمندان به هدف آرامش خیال و تسكین خاطر به میكده پناه می برند . تا خود را ازعالم هشیاری برهانند و به عالم بی خیالی برسند . بدین منظور به شرب شراب . استعمال دخانیات . مواد مخدر . افیون و داروهای روان گردان روی می آورند .


غذای روح بود باده رحیق الحق كه رنگ او كند از دور رنگ گل را دق (بوعلی)
پاسخ


پیام‌های این موضوع
فلسفه روح - توسط azadah - 12-22-2013, 07:53 PM
فلسفه روح - توسط Rationalist - 12-22-2013, 09:17 PM
فلسفه روح - توسط azadah - 12-23-2013, 03:33 PM
فلسفه روح - توسط Theodor Herzl - 12-23-2013, 03:48 PM
فلسفه روح - توسط Rationalist - 12-25-2013, 09:51 PM
فلسفه روح - توسط azadah - 12-27-2013, 06:09 PM
فلسفه روح - توسط Alice - 12-27-2013, 08:29 PM
فلسفه روح - توسط Rationalist - 12-27-2013, 09:02 PM
فلسفه روح - توسط azadah - 12-29-2013, 06:58 PM
فلسفه روح - توسط Rationalist - 12-29-2013, 07:34 PM
فلسفه روح - توسط azadah - 12-31-2013, 03:32 PM
فلسفه روح - توسط Rationalist - 01-03-2014, 01:17 PM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 8 مهمان