نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دین‌دار و بی‌دین
#11

Timsar نوشته: میشه بگید کجای دین مخالف پیشرفت و اندیشه های نو بوده؟
ادیان پر از کلی گویی و مبهم گویی و مغلطه هستند. اصولا قوهء عاقله و نحوهء استدلال غلطی را به انسان القا میکنند. همه چیز رو از خودشون تعریف میکنن بدون اینکه اثبات روشن و محکمی براش ارائه کنن. اینه که مثلا وضعیت مسیحیت نهایتا به جایی کشید که بصورت گسترده در برابر عقل و علم و وجدان بشری قرار گرفت. چون دین رو براحتی بخاطر همین کلی گویی ها و مبهم بودن و مغالطه و توسل به چیزهای به اصطلاح ماورایی و الهام و خرافات و غیره میشه براحتی آلت دست کرد، دانسته یا ندانسته، و زمینهء خوبی برای ایجاد انواع عقاید و نظامهای فکری ساختگی و نتیجه گیری های غلط و کلی گویی و مبهم گویی و مغالطه ایجاد میکنه. همین بود که کلیسا به اون وضعیت قرون وسطی رسید و دست آخر اینقدر گندش بالا اومد و نتونستن جلوی دانشمندان و آدمهای باهوشی مثل گالیله استوار بمونن و سرانجام بشریت کلیسا رو از منصب قدرت و مرجعیت خودش پایین کشید. مسیحیت که حالا وضعش خیلی خرابه، چون حتی قدیسین بزرگی داشته که علنا و صریحا ابزار کردن که عقل و ایمان دشمن هم هستن! بعد شما فکر کن چرا اونا به چنین نتایجی رسیدن؟ آیا علتش خود دین نبوده؟ پس چی بوده؟ آیا دین حداقل نقش کاتالیزور رو نداشته و این مسئله رو تسهیل نکرده؟
پاسخ
#12

کلا در دین مسائل ضد و نقیض زیاده. اصلا مرجع و منبعش هم معلوم نیست بالاخره کیه چیه. و حتی بزرگان و افرادی که به قدیس بودن معروف هستن هم دچار همین تناقضها و مسائل غیرقابل درک هستن.
مثلا من مطالبی دربارهء آیت اله بهجت خوندم قبلا. در جایی صحبتی کرده بود که این صحبتش هم معروفه. همون داستانی که حضرت مسیح از خدا خواهش میکنه یا نمیدونم میپرسه که آیا شیطان رو میبخشه یا نه، خدا میگه که اگر شیطان توبه کنه و بیاد به خطای خودش اعتراف کنه میبخشمش، حضرت مسیح میره به شیطان اینو میگه اما شیطان قبول نمیکنه و این حرفا... حالا بحث چیه؟ بحث اینه که خود کسی مثل بهجت که اینقدر میگن آدم بزرگی بوده مقامات کرامات داره این حرف رو میزنه خودش هم میگه ببینید خدا چقدر بخشنده است که شیطان رو که تمام این مسائل از گور اون بلند شده این همه آدم رو گمراه کرده به این راحتی میبخشه و این حرفا...
خب پس تا اینجا ما میتونیم آیا به مرجعیت و حرف آقای بهجت استناد کنیم بگیم خدایی که اینقدر بخشنده است اینقدر آسون میگیره، نمیاد آدم رو فقط بخاطر نماز نخوندن جهنم بندازه یا نه؟
ولی من میگم شایدم خدا میدونسته شیطان قبول نمیکنه این حرف رو زده - lol
مطمئن باش بحثش بشه امثال همین mbk و خیلی آخوندها همین رو میگن که بله اون حرف خدا بخاطر این بوده که میدونسته شیطان این کار رو نمیکنه این کار براش خیلی سخته!!
دوست عزیز دین همش همینه. بخوای بری سمت دین یعنی کون پارگی حاد، یعنی عقل و شعور و منطق و وجدان رو بذار در کوزه آبش رو بخوره!
حالا بقیهء ماجرا رو واست بگم! من از همین آقای بهجت دیدم جای دیگه نقل شده بود گفته بود که بله نمیدونم در خوابی چیزی دیدم که در اون دنیا یا شایدم برزخ اینه یه عده آدمهای عزب رو دارن عذاب میکنن!
حالا شما ببین این مسئله و روایت با اون یکی داستان چقدر هماهنگی داره؟ خدایی که خود بهجت میگه اینقدر بخشنده است که شیطان رو با یک توبه میبخشه، حالا چطور شده داره یک عده انسان مفلوک عزب بدبخت رو عذاب میکنه بخاطر عزب موندنشون!!
اینه که ادیان و مدعیان اونا آش شله قلم کاری از انواع تناقض گویی و مسائل غیرمنطقی و مخالف عقل و منطق و علم و وجدان بشری هستن.
من یکی اصلا توی کتم نمیره یه آدم عزب واسه چی باید عذاب بشه! عزب موندن خودش بقدر کافی سخت هست، آدم کسخل نیست که دستی دستی خودش رو عزب کنه، حتما یه مشکلی یا مشکلاتی هست بالاخره که عزب میمونه یا این انتخاب رو میکنه. مثلا من خودم یه آدم عزب هستم :e057: آقا کسخل نبودم مگه خودآزاری دارم که خودم رو از این لذت محروم کنم؟ حتما که دلیل و دلایل سخت و روشنی از دید خودم داشتم واسه خودم داشتم که عزب موندم. حالا اون خدایی که بخواد منو بابت این مقصر بدونه و مجازات کنه، من میگم برو به درک! نه ازش میترسم نه باورش دارم، چون بهرصورت وقتی چیزی با عقل و منطق و وجدان و هیچی از دید من جور درنمیاد دیگه بود و نبودش عملا با هم تفاوتی نداره، گذشته از اینکه به این راحتی باور کردنش یعنی اینکه کارایی مغز من با مغز خر تفاوتی نداره بلکه بدتر هم هست!! صد رحمت به خر که نمیفهمه حداقل اینقدر مغزش بدوی هست که دچار این کس شعرها و ویروسهای فکری نمیشه راحت فقط درحال خوردن و ریدن و کردنه!
پاسخ
#13

ادیان در دنیا مایهء دردسر و اشتباه و سوء استفاده هستن. شاید یه زمانی بیشتر از ضررشون سود داشتن، ولی امروزه فکر نمیکنم دیگه این قاعده چندان بشه بهش مطمئن بود!

شما نگاه کنید مثلا همین اسرائیل که بناش بر ظلم و اشغالگری نظامی و جنایت و حیله هست بر اساس منابع و اعتقادات دینی اومد حالا بهانه کرد هرچی بهرحال تشکیل شد.

یعنی یک انسان مذهبی اینقدر مغزش کس شعره که پیرو منابع مذهبی خودشه میگه آهان خدا گفته این زمین واسه ماست پس باید حقمون رو پس بگیریم!
دیگه عقل و منطق و شعور و وجدان خود آدم رفته کجا؟ ددر!!

ریدم به اون مغزها به اون کس شعر همهء مذاهب که ریدن به هرچی عقل و منطق و شعور و وجدان بشریت!

خاک بر سر این همه انسان ابله.
کودن هایی مثل mbk.
و حقه بازها و شارلاتان ها و دروغگوهایی امثال آخوندها.
آدمهای کس مغز بیکار بی خاصیت علاف.
حیف اون مغز که توش رو پر بکنی با این همه زیاد گویی و اراجیف مذهب!
از اون گندهشون که خمینی بود ماست مالی و ماله کشی کردن تا بقیشون. خودشون هم میدونن دین چقدر بی سر و ته و پر از مسائل مبهم و متناقضه.

حالا اسرائیل اونطور با دروغ و حیله و ظلم و زور تشکیل شد، ولی الانش از اینور هم بنظر من اینکه برای مسلمان ها هم مثلا میگن قدس قبلهء اول و مقدس و این حرفا و بخاطر دوتا این حرفها و یه مشت سنگ و گل و خاک و دیوار خرابه میان اینقدر گیر میدن اینقدر رنج و بدبختی و کون پارگی اینقدر کشته از زن و مرد و پیر و جوان و کودک و بالغ، بخاطر اینکه ارزشها و مقدسات و آموزه ها و دستورات و ادعاهای دین حفظ بشن، بنظر من فرقی نمیکنه اینا هم یه مشت احمق دیگه بیشتر نیست که بخاطر توهم و چیزهایی که با عقل و منطق و وجدان بشری سازگار نیستن حاضرن کون خودشون و دیگران رو پاره کنن.

یا اون مکه یه چهاردیواری خشت و گلی بوده وسط بیابون ساختن حالا این همه آدم سالیانه باید برن اونجا کلی پول هم بریزن توی حلقوم اون عرب های عقب مونده وحشی و شهوت ران شکم گنده کیر گنده بعد بچه هاشون رو هم بگیرن تجاوز بکنن بهشون!!
خاک بر سر تفکر و عقاید و آدمهایی که اینقدر دربست تسلیم این تفکرها که آدمها رو به کارهای غیرمنطقی و کون پارگی حاد سوق میدن شدن. ریدم به هرچی عرب و دین و اعتقادشون. منکه حاضر نیستم یه ریال هم پول خرج کنم واسه این چیزا واسه رفتن و دیدن و دور یه ساختمون چهارگوش چرخیدن یا محافظت کردن ازش هزینه ای بکنم کون خودم یا دیگران رو پاره کنم یا به خطر بندازم.

یا مثلا چقدر در همین سوریه هزینه کردن آدم کشته و زخمی و ناقص شده ظاهرا بخاطر حفاظت از مکانهای مقدس. بنظر منکه هیچ ماده ای در این دنیا ارزش اینو نداره که انسانهای دیگر همینطور فقط بخاطر اسم تقدس که روش هست بخاطرش فنا بشن رنج بکشن بیچاره بشن ناقص بشن کشته بشن و غیره.
حالا اینا میدونن اگر این مکانها رو حفظ نکنن دین سست میشه این همه هالو که هستن اونوقت چی دارن که دلشون خوش باشه بالاخره آدمهایی که مغز ضعیفی دارن نیاز دارن یه سری نمادهای برونی و اینا باشه یه چیزی باشه تجسم خارجی بکنن بهش دست بکشن پارچه ببندن بوس کنن که اون به اصطلاح ایمانشون قوی نگه داشته باشه شک نکنن باور کنن دلشون خوش باشه بعد دنبال یه مشت آخوند و پاپ و اسقف مثل گوسفند رام باشن بشینن پای منبر اینا.
پاسخ
#14

من نمیدونم این خدای دین چیه از کدوم جهنم دره ای اومده همش فقط میخواد دهن آدما رو سرویس کنه این دنیا رو جهنم کنه بلکه اون دنیا وعده و وعید و زندگی بهتری نصیبمون بشه!
همش میخواد ما رو بگاد! کونمونو پاره کنه به بهانه های واهی.
اصلا چرا اینقدر دنبال مقصر میگرده دنبال مجازات و عذاب و انتقام و این حرفاس؟ عقده داره؟ سادیسم داره؟ واسه سرگرمیشه؟
والا منم از خدا دل خوشی ندارم شده خیلی وقتا هرچی فحشه بهش میدم، ولی پای انتقام و عذاب و مجازات که فکرم میره میگم نه خدایا من مثل تو نیستم مثل تو فکر نمیکنم هرچی کردی کردی دیگه ما رو گاهیدی کونمون رو پاره کردی ولی من کاری باهات ندارم حتی اگر بتونم ولی بازم دنبال مجازات و انتقام و عذاب کردن تو یا هرکس دیگری نیستم چون بی معنیه چون بیهودس چون کینه ای نیستم چون کینه عقلانی نیست فایده نداره کاری که شد شد گذشت نباید میشد که شد حالا که شد من اینقدر احمق نیستم اینقدر علاف نیستم که دنبال عذاب و مجازات و انتقام باشم، که چی بشه آخه، از بابتش چی به من میرسه، آیا چیزی که سرم اومده برمیگرده کار شده نشده میشه، آیا نفعی برام داره؟
نمیدونم اصلا درک نمیکنم این حرفهای انتقام و عذاب و مجازات اونم برای مسائل و زندگی سختی که ما خودمون همین الان داریم رنج و بدبختیش رو میکشیم و بقدر کافی رنج و مکافات و عبرت و تجربه توی همین دنیا همین زندگی هست آخه چرا خدایی که کمال مطلق قادر مطلق رحیم و مهربان و خیرخواهه خودش وضعش خوبه خوشبختی مطلق و بینهایت داره و به ما هم نیازی نداره کسی نمیتونه آزارش کنه بهش صدمه ای بزنه، باید بخواد این داستان بدبختی و خشونت و کینه و عذاب و انتقام رو همینطور امتداد بده بسط بده دنیای دیگه هم همین مسائل بی ارزش و مسخره و بد باشه آخه از بدبختی و رنج و عذاب یه مشت مخلوق بدبخت مفلوک چی عاید کسی میشه ارزش و معناش در چیه!
پاسخ
#15

نقل قول:اصولا باید پرسید دلیل برای اثبات دین و خداش چیه. چون دین امری است که هزینه های زیادی رو تحمیل میکنه، پس باید اثبات و توجیه بشه، نه همینطوری از روی تصور و ادعا و تخیل و ترس و این حرفها.


هنگامی که به دلیل دین داری، نظر بیفکنیم، متوجه ضرورت دین داری می شویم. و با این نگاه، سخن از چیستی و چگونگی فایده های دین، جای طرح چندانی ندارد. چون انسان وقتی در مقام اضطرار و ناچاری قرار گرفت، راه دیگری برایش مطرح نمی شود تا بخواهد به سنجش و ارزیابی فایده ها و سبک و سنگین کردن آن ها برسد! آیا کسی که در وسط دریا، در شرف غرق شدن قرار گرفته، از تکه الواری که در کنارش است، دست می کشد؟ و در آرزوی قایقی تفریحی می ماند؟

kourosh_iran نوشته: بقول خودتون میگید من چرا آزارم به مورچه هم نرسیده بخاطر نماز نخوندن باید برم جهنم!
خب این خودش یکی از دلایل غیرمنطقی بودن و یاوه گو بودن ادیان که توشون پر از این موارده.
چرا آدم باید چیزی رو که منطقش قابل درک نیست، با وجدان خود آدمی جور درنمیاد، باور کنه؟
البته باید بگم درمورد نماز و اینها اینطورها هم نیست و این فقط مذهبیون دو آتشه و امثال آخوندها هستن که این حرفا رو میزنن وگرنه خیلی از مکاتب و بزرگان مذهبی دیگر حالا ضمنی یا صریح گفتن که خدا از حق خودش (حق الله) میگذره.
منکه شخصا باور نمیکنم اگر فرضا خدایی باشه، خدای درست و حسابی، اونوقت بخاطر این مسائل مسخره انسانها رو بندازه جهنم. اونم برای ابد و این حرفا!
تازه مکاتبی هستن که به نظام زندگیهای چندگانه اعتقاد دارن. من معتقد هستم اگر خدا و نظام الهی درست و حسابی در کار باشه طبیعتا این بهترین و معقول ترین و محتمل ترین گزینه است. چرا باید بیام مثلا در مقابلش اسلام کلاسیک رو که خیلی محدودتر و خشک مغزتره باور کنم؟!

من هم این را شنیده‌ام که خدا از حق خودش "حق الله" میگذره و این هم شاید بستگی به دیگر اعمال آن طرف دارد
پاسخ
#16

kourosh_iran نوشته: ادیان پر از کلی گویی و مبهم گویی و مغلطه هستند. اصولا قوهء عاقله و نحوهء استدلال غلطی را به انسان القا میکنند. همه چیز رو از خودشون تعریف میکنن بدون اینکه اثبات روشن و محکمی براش ارائه کنن. اینه که مثلا وضعیت مسیحیت نهایتا به جایی کشید که بصورت گسترده در برابر عقل و علم و وجدان بشری قرار گرفت. چون دین رو براحتی بخاطر همین کلی گویی ها و مبهم بودن و مغالطه و توسل به چیزهای به اصطلاح ماورایی و الهام و خرافات و غیره میشه براحتی آلت دست کرد، دانسته یا ندانسته، و زمینهء خوبی برای ایجاد انواع عقاید و نظامهای فکری ساختگی و نتیجه گیری های غلط و کلی گویی و مبهم گویی و مغالطه ایجاد میکنه. همین بود که کلیسا به اون وضعیت قرون وسطی رسید و دست آخر اینقدر گندش بالا اومد و نتونستن جلوی دانشمندان و آدمهای باهوشی مثل گالیله استوار بمونن و سرانجام بشریت کلیسا رو از منصب قدرت و مرجعیت خودش پایین کشید. مسیحیت که حالا وضعش خیلی خرابه، چون حتی قدیسین بزرگی داشته که علنا و صریحا ابزار کردن که عقل و ایمان دشمن هم هستن! بعد شما فکر کن چرا اونا به چنین نتایجی رسیدن؟ آیا علتش خود دین نبوده؟ پس چی بوده؟ آیا دین حداقل نقش کاتالیزور رو نداشته و این مسئله رو تسهیل نکرده؟
اما به نظر من اینطور نیست ، مقصر ما هستیم که درک درستی از دین نداریم و به آن عمل نمیکنیم، وگرنه دین خوب و بد را گفته حلال و حرام را برای ما تعریف کرده و حتی محرمات غذایی را برای ما توضیح داده چه بسا که بعد از 1400 سال میبینیم به تازگی غربی‌ها ذبح اسلامی حیوانات را تایید کرده‌اند و به مضرات گوشت خوک پی برده‌اند آیا اینها همه دلیل نیست؟ من خودم شخصا مخالف خرافه‌گرایی هستم و هر چه با عقل و برهان مطابق نباشد آن را نمیپذیرم

شما چه طور انتظار دارید سر صاحب دین و خلیفه خدا بر روی نیزه باشد و شهر به شهر گردانده شود و مردمان شادمان و رقصان از این کشتار باشند و بعد کدام اسلام بیاید و چه کار کند؟! دشمنان نگذاشتند که نمونه ای از اسلام حقیقی شکل بگیرد. در همان چند سالی هم که امیرالمومنین علی (ع) روی کار آمد با سه جنگ بزرگ بر علیه او شوریدند و بعد چه کسانی بر سر کار آمدند ؟ وقتی هم که ولایت نباشد بقیه چیزها سیاهی لشکر می شوند. پوچ می شوند. گردوی بدون مغز ندیده اید؟ ظاهرش مثل بقیه گردوهاست، اما وقتی می شکنید مثل ذغال است.
پاسخ
#17

kourosh_iran نوشته: کلا در دین مسائل ضد و نقیض زیاده. اصلا مرجع و منبعش هم معلوم نیست بالاخره کیه چیه. و حتی بزرگان و افرادی که به قدیس بودن معروف هستن هم دچار همین تناقضها و مسائل غیرقابل درک هستن.
مثلا من مطالبی دربارهء آیت اله بهجت خوندم قبلا. در جایی صحبتی کرده بود که این صحبتش هم معروفه. همون داستانی که حضرت مسیح از خدا خواهش میکنه یا نمیدونم میپرسه که آیا شیطان رو میبخشه یا نه، خدا میگه که اگر شیطان توبه کنه و بیاد به خطای خودش اعتراف کنه میبخشمش، حضرت مسیح میره به شیطان اینو میگه اما شیطان قبول نمیکنه و این حرفا... حالا بحث چیه؟ بحث اینه که خود کسی مثل بهجت که اینقدر میگن آدم بزرگی بوده مقامات کرامات داره این حرف رو میزنه خودش هم میگه ببینید خدا چقدر بخشنده است که شیطان رو که تمام این مسائل از گور اون بلند شده این همه آدم رو گمراه کرده به این راحتی میبخشه و این حرفا...
خب پس تا اینجا ما میتونیم آیا به مرجعیت و حرف آقای بهجت استناد کنیم بگیم خدایی که اینقدر بخشنده است اینقدر آسون میگیره، نمیاد آدم رو فقط بخاطر نماز نخوندن جهنم بندازه یا نه؟
ولی من میگم شایدم خدا میدونسته شیطان قبول نمیکنه این حرف رو زده - lol
مطمئن باش بحثش بشه امثال همین mbk و خیلی آخوندها همین رو میگن که بله اون حرف خدا بخاطر این بوده که میدونسته شیطان این کار رو نمیکنه این کار براش خیلی سخته!!
دوست عزیز دین همش همینه. بخوای بری سمت دین یعنی کون پارگی حاد، یعنی عقل و شعور و منطق و وجدان رو بذار در کوزه آبش رو بخوره!
حالا بقیهء ماجرا رو واست بگم! من از همین آقای بهجت دیدم جای دیگه نقل شده بود گفته بود که بله نمیدونم در خوابی چیزی دیدم که در اون دنیا یا شایدم برزخ اینه یه عده آدمهای عزب رو دارن عذاب میکنن!
حالا شما ببین این مسئله و روایت با اون یکی داستان چقدر هماهنگی داره؟ خدایی که خود بهجت میگه اینقدر بخشنده است که شیطان رو با یک توبه میبخشه، حالا چطور شده داره یک عده انسان مفلوک عزب بدبخت رو عذاب میکنه بخاطر عزب موندنشون!!
اینه که ادیان و مدعیان اونا آش شله قلم کاری از انواع تناقض گویی و مسائل غیرمنطقی و مخالف عقل و منطق و علم و وجدان بشری هستن.
من یکی اصلا توی کتم نمیره یه آدم عزب واسه چی باید عذاب بشه! عزب موندن خودش بقدر کافی سخت هست، آدم کسخل نیست که دستی دستی خودش رو عزب کنه، حتما یه مشکلی یا مشکلاتی هست بالاخره که عزب میمونه یا این انتخاب رو میکنه. مثلا من خودم یه آدم عزب هستم :e057: آقا کسخل نبودم مگه خودآزاری دارم که خودم رو از این لذت محروم کنم؟ حتما که دلیل و دلایل سخت و روشنی از دید خودم داشتم واسه خودم داشتم که عزب موندم. حالا اون خدایی که بخواد منو بابت این مقصر بدونه و مجازات کنه، من میگم برو به درک! نه ازش میترسم نه باورش دارم، چون بهرصورت وقتی چیزی با عقل و منطق و وجدان و هیچی از دید من جور درنمیاد دیگه بود و نبودش عملا با هم تفاوتی نداره، گذشته از اینکه به این راحتی باور کردنش یعنی اینکه کارایی مغز من با مغز خر تفاوتی نداره بلکه بدتر هم هست!! صد رحمت به خر که نمیفهمه حداقل اینقدر مغزش بدوی هست که دچار این کس شعرها و ویروسهای فکری نمیشه راحت فقط درحال خوردن و ریدن و کردنه!
به نظر من آقای بهجت انسان معصومی نیست شاید علم و اندیشه ایشان در این حد بوده و شاید هم دلیل خاص خودش را برای این حرفها داشته اینها همش ربطی به تناقص اسلام نداره
کوروش-ایران اما من مثل تو انقدر دین را برای خودم سخت و عذاب آور نمیکنم تعریف من از دین اینه که انسان خلق شده برای اینکه در این دنیا خدای خود را عبادت کند و کارهای نیک انجام دهد سفارشات دین را بهره بگیرد و هر آنچه خوبی است را انجام دهد و از بدی دوری کند، اگر دین نبود شاید ما تا الان زندگی حیوانی داشتیم، انسان کافر ترس از خدا ندارد چون اصلا اعتقادی به خدا نداره و ممکنه هر گناهی ازش سر بزنه شاید افراد مبتلا به ایدز را دیده و یا تصاویر آن ها را رصد کرده باشید، آن ها همان افرادی هستند که برای خوشی های زود گذر و لحظه‌ای، گرفتار این بیماری و مصیبت شده اند.
پاسخ
#18

بدن انسان دارای مزاج چهارگانه است و تعادل یا عدم تعادل در این مزاجها بیماری و سلامتی رو رقم میزنه
مصرف بیش از حد غذاهایی با مزاجی خاص طبع رو بسمت آن مزاج سوق می دهد مثلا مصرف زیاد غذاهایی با طبع سرد مزاج را هم سرد خواهد کرد
مثلاً معصوم می‌فرماید: اگر مردم می‌دانستند در نمک چه هست، به غیر نمک مداوا نمی‌کردند، اما پزشکی روز می‌گوید نمک نخورید!
معصومین می‌فرمایند گوشت ماهی کم بخورید. امیرالمؤمنین می‌فرماید مرغ، خوکِ پرندگان است.

آن‌وقت دکترها می‌گویند گوشت سفید مصرف کنید، ماهی زیاد بخورید، مرغ بخورید.

معصومین می‌فرمایند: گوشت گوسفند دواست، اما دکترها می‌گویند گوشت قرمز کم بخورید. روایت داریم که گوشت شتر را نمی‌خورد مگر مؤمن. روایت داریم آب کم بخورید،

ولی دکترها می‌گویند روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بخورید.
پس معلوم است که منبع اهل بیت نیستند. خب، حالا چرا این‌قدر اختلاف؟
فرض کنید اصلاً تحقیق کرده‌اند و به این‌جا رسیده‌اند، ولی آیا می‌شود این فرض را پذیرفت؟
چه‌طور تحقیقات‌شان خلاف فرمایش معصومین از آب در می‌آید؟ وقتی بررسی کنید می‌فهمید منبع جای دیگریست!

وقتی یک بررسی اجمالی می‌کنیم می‌بینیم علوم ما، یعنی همان مطالبی که دارد در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، از همان جا می‌آید که قرآن می‌گوید «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً».
خداوند در قرآن می فرماید : «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا»1؛ ای پیامبر! تحقیقاً، یقیناً، موکداً شدیدترین دشمنی را نسبت به مؤمنین در یهودیان و مشرکین پیدا می‌کنی.
قرآن وقتی چیزی را بزرگ حساب می‌کند واقعاً بزرگ است: «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً». اما مسلمانان دقیقاً برعکس این آیه رفتار کرده‌اند. آن افرادی را که قرآن می‌گوید دشمن سرسخت شما هستند و شدیدترین دشمنی را با شما دارند، مسلمان‌ها بیش‌ترین دوستی را با آن‌ها برقرار کرده‌اند! کجا؟ کی؟ در عمل!
من یک سوال از شما می‌پرسم. این مطالبی که الآن به عنوان علم در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود و به جوانان تعلیم داده می‌شود، از کجا می‌آید؟ تا حالا فکر کرده‌ایم یا نه؟ این مطالب از امام صادق و امام باقر است؟ این علم پزشکی که الآن در جامعه‌ی ما و در دانشگاه‌های ماست، منبعش فرمایشات معصومین است یا از جای دیگری می‌آید؟ اگر از امام صادق باشد که نباید این همه تعارض بین نظرات پ
پزشکی روز و فرمایشات معصومین باشد؟
حالا به این روایات توجه کنید :
امیر المومنین (ع) در مورد ماهی می فرماید : أقلوا من أکل الحیتان فإنها تذیب البدن وتکثر البلغم، وتغلظ النفس.
کمتر ماهی بخورید - چون بدن را ذوب می کند و بلغم را زیاد می نماید و نفس را سنگین می کند .
بلغم ، خلط سرد و تری است که ریشه خیلی از بیماری ها ست از جمله تنگی نفس ، فشار خون ....
آن‌ها را دوست خالص و مخلص خودمان فرض کرده‌ایم. چه‌طور؟
مثلا توصیه می کنند به مصرف گوشت ماهی آنهم هفته ای دو تا سه بار . توصیه به مصرف شیر ماست لبنیات گوشت سفید ، آب و ... در صورتی که ریشه هر دردی در غلبه سردی است . گاهی بیمار مراجعه می کند ، بیست تا مریضی دارد و خودش هم فکر می کند که بیست تا مریضی دارد در حالی که وقتی که بررسی می کنیم می بینیم تمام این بیست مریضی در واقع یک مریضی بیشتر نیست و آن مریضی ، غلبه سردی است و اگر سردی را از وجود این بیمار بردارند در خیلی از موارد مشکل حل می شود
خلاصه حالا بی‌رویه توصیه به خوردن گوشت سفید می‌کنند! در مورد گوشت مرغ از
امیرالمومنین روایت داریم که «الدُّجاجُ خِنزیرُ الطَّیر»؛
مرغ، خوکِ پرندگان است. علتش هم گفته شده؛ مرغ مثل خوک نجاست‌خوار است، با این تفاوت که خوک نجاست خودش را می‌خورد، اما مرغ هر نجاستی را که بیابد می‌خورد و پشتک هم می‌زند و کیف هم می‌کند!

تازه مرغی که امیرالمومنین می‌فرمایند مرغ رسمی خانه‌گی است، نه این مرغ ماشی نی با این فرمولی که الآن وجود دارد! مرغِ آن زمان، که نماز شب می‌خواند!!!!

بالا بردن آمار طلاق - عقیمی و ناباروری - تضعیف قوه جنسی - ضعف اعصاب - ضعف و بی حالی - افسردگی عمومی- مشکلات ذهنی و کند فهمی ها .... از جمله مشکلاتی هست که سردی خواری در سطح جامعه بر جای میگذارد.

یکی از سیاست های مهم دشمن که خیلی روی آن مانور می دهد و کار می کند سیاست شوم « سردی خواری » است که سعی کرده اند به عنوان علم پزشکی در مراحل مختلف سردی خواری را ترویج کنند، در صورتی که ریشه هر دردی در غلبه ی سردی بر جسم انسان است و اگر این یک کلمه از جامعه ما برداشته شود بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد .
پزشکان روز دائما می گویند که سردی بخورید و در تجویزهایشان سفارش به خوردن گرمی خیلی کم پیدا می شود .
دوستی می گفت : مادری آمد پیش من در دوران بارداری. وگفت من بهترین رژیم غذایی را داشتم.شیر، لبنیات و ماه
ماهی ن
یز زیاد مصرف می‌کردم. وقتی بچه به دنیا آمد رفتیم آزمایش. به ما گفتند بچه کمبود کلسیم دارد!» بنده عرض کردم؛ «خانم! شما که می‌فرمایید ماهی زیاد خوردید، لبنیات زیاد خوردید، پس چرا بچه‌تان مشکل کمبود کلسیم پیدا کرده؟ یک سرّی دارد؛ یک فن و فوتی دارد که آن را به شما نمی‌گویند
مثل کوزه‌گری که یک فن و فوتی دارد.»
بله، فوت کوزه‌گری را که نقطه‌ی اصلی است دست مردم نمی‌دهند!

بچه‌ای که مادرش در دوران بارداری لبنیات و سردی‌جات زیاد بخورد، انواع بیماری‌ها و گرفتاری‌ها را از روز تولدش خواهد داشت
یا آشامیدن آب . حتما شنیدید که اطبا فرنگی می فرمایند روزی 7-8 لیوان خوردن آب بر همگان واجب است در حالی که :

امام صادق (ع) می فرمایند :
«أقلِل‏ مِن شُربِ الماءِ؛ فَإِنَّهُ یَمُدُّ كُلَّ داءٍ، وَاجتَنِبِ الدَّواءَ ما احتَمَلَ بَدَنُكَ الدّاء».
(الكافی، ج ۶، ص ۳۸۲، ح۲)
«آب بسیار مخور كه هر دردی را به سوی تو می كشد و تا تاب داری دوا مخور».

« لا تُكثِر مِن شُربِ الماءِ؛ فَإِنَّهُ مادَّةٌ لِكُلِّ داءٍ».(الكافی، ج ۶، ص ۳۸۲، ح ۴)
«زیاد آب ننوشید كه ماده هر بیماری است».
یا در رابطه با نمک : لو یعلم الناس ما فی الملح ما تداووا الا به . اگر مردم از آنچه در نمک هست آگاهی داشتند به غیر نمک با چیزی دیگر مداوا نم کردند.
خداوند عز و جل به موسى بن عمران وحى كرد كه : «با نمك ، آغاز كن و با نمك ، پایان ده ؛ چرا كه درمان هفتاد درد ، در نمك است و كمترینِ این دردها دیوانگى ، جذام ، پیسى ، گلودرد ، دندان‏درد و شكم‏درد است» .
هر كس پیش از هر چیز و پس از هر چیز ، نمك بخورد ، خداوندْ سیصد و سى نوع بلا را كه كمترینش جذام است ، از او برمى‏دارد .

بالاخره بسیاری از مطالبی که طب جدید اصرار بر آن دارد از دیدگاه طب اسلامی مردود است.
پاسخ
#19

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاَةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ وَ إِنْ کُنْتُمْ جُنُباً فَاطَّهَّرُوا وَ إِنْ کُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْکُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لاَمَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیداً طَیِّباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیْدِیکُمْ مِنْهُ مَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لٰکِنْ یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ وَ لِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿6﴾المائده" < br / > "ای هرآن کسانی باورکردید گداری برپا شدید سوی نماز باز بشویید چهره هاتانُ هم دستهاتانُ سوی آرنج هم بمالید به سرهاتان هم پاهاتانُ سوی دوغوز هم اگر بودید همنشین شده باز پاک بزدایید هم اگر بودید بیماری یا در زمین گردی یا آمد یکی ازتان از درروجا یا سائیدید زنانُ باز نبوده پیدا می کنید آبی باز روی آورید سختی پاکیزه ای باز بمالید به رخ هاتان هم دستهاتان ازش چه می خواهد خداوند برای می گذارد برتان از رنجی هم تا برای بود می خواهد برای پاکیزه می کندتات هم برای رسا می کند سراسر بخششُ برتان تا برای انگیزدتان خوش بجا می آورید خوان6"< br / >
Timsar نوشته: ... حالا به این روایات توجه کنید : امیر المومنین (ع) در مورد ماهی می فرماید : أقلوا من أکل الحیتان فإنها تذیب البدن وتکثر البلغم، وتغلظ النفس. کمتر ماهی بخورید - چون بدن را ذوب می کند و بلغم را زیاد می نماید و نفس را سنگین می کند . بلغم ، خلط سرد و تری است که ریشه خیلی از بیماری ها ست از جمله تنگی نفس ، فشار خون .... آن‌ها را دوست خالص و مخلص خودمان فرض کرده‌ایم. چه‌طور؟ مثلا توصیه می کنند به مصرف گوشت ماهی آنهم هفته ای دو تا سه بار . توصیه به مصرف شیر ماست لبنیات گوشت سفید ، آب و ... در صورتی که ریشه هر دردی در غلبه سردی است . گاهی بیمار مراجعه می کند ، بیست تا مریضی دارد و خودش هم فکر می کند که بیست تا مریضی دارد در حالی که وقتی که بررسی می کنیم می بینیم تمام این بیست مریضی در واقع یک مریضی بیشتر نیست و آن مریضی ، غلبه سردی است و اگر سردی را از وجود این بیمار بردارند در خیلی از موارد مشکل حل می شود خلاصه حالا بی‌رویه توصیه به خوردن گوشت سفید می‌کنند! در مورد گوشت مرغ از امیرالمومنین روایت داریم که «الدُّجاجُ خِنزیرُ الطَّیر»؛ مرغ، خوکِ پرندگان است. علتش هم گفته شده؛ مرغ مثل خوک نجاست‌خوار است، با این تفاوت که خوک نجاست خودش را می‌خورد، اما مرغ هر نجاستی را که بیابد می‌خورد و پشتک هم می‌زند و کیف هم می‌کند! تازه مرغی که امیرالمومنین می‌فرمایند مرغ رسمی خانه‌گی است، نه این مرغ ماشی نی با این فرمولی که الآن وجود دارد! مرغِ آن زمان، که نماز شب می‌خواند!!!! ..
زمانی که خداوند تنها خوک را ناروا کرد پی ناروا کردن دیگر جانوران هم بخشهایی از بدن آزاد گوشتان همانند دنبلان یا بخشهای مغزشان یا چشمش نروید ما تا کنون هر چه مرغ گونه های گوشت چهار پایان خوردیم بیماری نگرفتیم جز که گزافکاری کرده باشیم خداوندا ما را بیشتر از این روزی های پاک خوشمزه بده بخوریم
پاسخ
#20

mbk نوشته: به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاَةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُءُوسِکُمْ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَى الْکَعْبَیْنِ وَ إِنْ کُنْتُمْ جُنُباً فَاطَّهَّرُوا وَ إِنْ کُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْکُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لاَمَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیداً طَیِّباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیْدِیکُمْ مِنْهُ مَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیَجْعَلَ عَلَیْکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَ لٰکِنْ یُرِیدُ لِیُطَهِّرَکُمْ وَ لِیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ ﴿6﴾المائده" < br / > "ای هرآن کسانی باورکردید گداری برپا شدید سوی نماز باز بشویید چهره هاتانُ هم دستهاتانُ سوی آرنج هم بمالید به سرهاتان هم پاهاتانُ سوی دوغوز هم اگر بودید همنشین شده باز پاک بزدایید هم اگر بودید بیماری یا در زمین گردی یا آمد یکی ازتان از درروجا یا سائیدید زنانُ باز نبوده پیدا می کنید آبی باز روی آورید سختی پاکیزه ای باز بمالید به رخ هاتان هم دستهاتان ازش چه می خواهد خداوند برای می گذارد برتان از رنجی هم تا برای بود می خواهد برای پاکیزه می کندتات هم برای رسا می کند سراسر بخششُ برتان تا برای انگیزدتان خوش بجا می آورید خوان6"< br / > زمانی که خداوند تنها خوک را ناروا کرد پی ناروا کردن دیگر جانوران هم بخشهایی از بدن آزاد گوشتان همانند دنبلان یا بخشهای مغزشان یا چشمش نروید ما تا کنون هر چه مرغ گونه های گوشت چهار پایان خوردیم بیماری نگرفتیم جز که گزافکاری کرده باشیم خداوندا ما را بیشتر از این روزی های پاک خوشمزه بده بخوریم
خب دیگر من هم در اینجا اشاره به افراط داشتم که در پست پیشین گفتم منظورتان از چهارپایان یعنی همه‌ی حیوانات چهارپا را خوراک میکنید؟ فرقی نمیکند چه حیوانی باشد؟
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان