نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی
#26

Archive: goftegu.com - پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - #25

***

kamran333
06-02-2008
پیک 217

با سپاس فراوان از آموزگار
گرامی................................پس گرفته شدنِ موادِ زائدِ جنین توسط
رحم................(رعد-8)..............................«خدا می داند هر
(مادر) بارداری چه بار دارد، و می داند رحمها چه چیزی می مکند و چه چیزی را
اضافه می کنند و هر چیزی پیش او اندازه ای
دارد»........................................ .......نکته آیه: رحمها
چیزهائی را از جنین می مکند و چیزهائی را به او می دهند، و هر چیزی نیز
اندازه مشخصی دارد:......................................... ..........رحم
(یا بعبارتی کیسه ای که جنین در آن بـسر می برد) به جنین مـواد غـذائی می
فـرسـتد و از همانجا نیز مواد برگشتی جـنـیـن را می گیرد. کُـرکها و پـرزهای
کوچک رحم (یعنی کیسه رحم) که در خون مادر غـوطـه می خورند هـمـه
مـولکـولـهـائـی کـه از انـدازه مـشـخـصی بـزرگـتـر هـسـتند را تصـفـیه می
کنند. و فقط کوچکترینهای عناصر حفاظتی بدن می توانند رد شوند و از طریق بند
ناف به جنین برسند..................................در زمان محمد انسان می
دانست که رحم مادر نوزاد را تغـذیه می کند، ولی اینکه جنین مـواد برگشتی نیز
دارد و رحم آنرا را پـس می گیرد، و یا ایـنـکـه پـرز هــای رحم مـولکـولـهای
بـزرگ را تصـفـیه می کـنـد طـبعاً کسی چیزی نمی دانسته و این عـلـوم مربوط به
علم عصر ما است. ..................

***

Mazdak Bamdad
06-02-2008
پیک 218

.(رعد-8)

وَ یَقُولُ الَّذِینَ
كَفَرُوا لَوْ لا أُنزِلَ عَلَیْهِ ءَایَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنت
مُنذِرٌ وَ لِكلِّ قَوْمٍ هَادٍ(7)
اللَّهُ یَعْلَمُ مَا تحْمِلُ كلُّ
أُنثى وَ مَا تَغِیض الاَرْحَامُ وَ مَا تَزْدَادُ وَ كلُّ شىْءٍ عِندَهُ
بِمِقْدَارٍ(8)
عَلِمُ الْغَیْبِ وَ الشهَدَةِ الْكبِیرُ
الْمُتَعَالِ(9)
تفسیر المیزان:

كسانى كه كافر شدند گویند
چرا از پروردگارش آیتى به او نازل نمى شود، تو فقط بیم رسانى ، و هر گروهى را
رهبرى هست (7)
خدا مى داند كه هر موجود حامله اى چه بار دارد، و رحمها چه
كم و زیاد مى كنند، و همه چیز نزد او به اندازه است (8)
داناى غیب و شهود،
و بزرگ و متعال است .(9)


نخست اینكه میبینیم كه بازگردان ایه در سایتسارلاتانی
قران شناسی ، من درآوردی است.

:
[size=1]((
و غیض الماء - آب ناقص شد))،
((و ما تغیض الارحام - آنچه رحمها ناقص مى كند - یعنى
آنرا فاسد مى سازد، و بصورت آبى درمى آورد كه بزمین فرو میرود)) و كلمه ((غیضه ))
به معناى محلى است كه آب در آنجا بایستد و زمین آنرا ببلعد، و ((لیله غائضه [size=1]))
به معناى شب ظلمانى است
.[/size][/size]



این اشاره به این است كه گاه سقط جنین میشود
و
آب و خون و جنین از رحم به بیرون " میریزد" و یا گاه
دوقلو و چند قلو
بدنیا میایند.(تَزْدَادُ)


پس معنی كوتاه این آیه اینست كه خدا میداند كه
در زهدان
ها، پسر است یا دختر، سقط میشود
ویا نمیشود، یك بچه است و یا چند
قلوست.


پس میبینیم كه اینجا هم معجزه علمی وجود ندارد و این
ها را مردم آنزمان میدانسته اند.

***

kamran333
06-02-2008
پیک 219

سپاس فراوان و به امید آزادی
ایران........................................ ................چگـونگی
خـروج نـطـفـه زن و مـرد................(طارق
5-7)....................................« انـسـان می بـایـد ببیند از چـه
درست شـده ــ از آب جهـیـده ای درست شده ــ که از خروجی سفت و خروجیهای نرم
خارج می شود»!........................................� �کته آیه: آب جهیده
ای که انسان را درست می کند از خروجی سفت و خـروجیهای نرم خارج
میشود:..........................خروجی سفـت: خـروجی «سفت» که مفرد آمده و به
معـنی "یکی بودن" آن است، مربوط به خروجی تخمک " زن" است. چنانکه در تصویر می
بینیم تخمک زن یک خروجی بیشتر ندارد، و آن خروج از تخمـدان است (تصویر1).
خروجی تخمـدان نیز بسته است. وقـتی تخمک بخواهد بیرون بیاید به کناره جداره
خروجی تخمدان می رود. بعد در تخمدان فـشار ایجاد می شود و جداره تخمدان پاره
می شود و تخمک به بیرون جهش داده می شود (تصویر 2). تخمک زن در قـرن نوزدهـم
کشف شد........................خروجیهای نرم:خروجی های نرم که جمع آمده (یعنی
بیش از دوتا خروجی است، چون در عربی از سه ببالا جمع محسوب می شود) مربوط به
خروجی های نطفه مرد است....................درون بیضه کانالهای خرطومی
(مارپیچی) زیادی وجود دارد که طول آنها روی همدیگر به چند صد متر می رسد. در
آنجا پیوسته سلولهای خاصی تقـسیم می شوند که در هـر روز میلیونها کروموزوم
تولید می کنند. و در کانال خرطومی سراسری پشت بیضه کروموزمها از اطلاعات
توارثی شارژ میشوند. بعد از طـریق مجـرای منی که نیم متر طول دارد پـس از دور
زدن مثانه به درون غـده زیر مثانه رفـته و پس از طی قـسمتی از آن در آنجا در
مجرای ادرار جاری می شوند. علت جهش آن نیز انبساط ماهیچه های قوی
است.....................چنانکه در تصویر می بینیم نطفه مرد بیش از یک خروجی
دارد و هـمه آنها نیز نرم می باشند (یعنی جلو آن مانعی وجود ندارد که مانند
درِ خروجی تخمدان زن بخواهد بترکد یا پاره شود).......................

***

Mazdak Bamdad
06-03-2008
پیک 220

(طارق 5-7)
فَلْیَنظرِ الانسنُ مِمَّ
خُلِقَ(5)
خُلِقَ مِن مَّاءٍ دَافِقٍ(6)
یخْرُجُ مِن بَینِ الصلْبِ وَ
الترَائبِ(7)

بازگردان و تفسیر المیزان:
انسان باید نگاه
كند كه از چه چیز آفریده شده است (5).
از آبى جهنده آفریده شده (6).
كه
از ما بین استخوانهاى پشت و استخوانهاى سینه بیرون مى آید (7).http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j20...tm#link291
----


پس میبینیم كه در بازگردان تقلب كرده و " خروجیهای
سفت
و نرم "!! را ابداع كرده اند كه یك جوری این مزخرفاترا، دانشیك
بنمایانند!


از توضیح خروجی سفت! [عکس: 56.gif]به
بعد هم ، یافته های دانش
را با بافته های قران ملات كرده و چنین سخنانی در
قراننیست!

تفسیر المیزان:

استدلال بر قدرت خدا بر احیاء اموات به خلقت انسان از آبى
جهنده كه از بین
به
بعد هم ، یافته های دانش[BR](([size=4]صلب))
و
((ترائب ))[عکس: 56.gif]به
بعد هم ، یافته های دانش[BR]
خارج مى
شود


خُلِقَ مِن مَّاءٍ
دَافِقٍ



آبى را كه با سرعت و فشار
جریان داشته باشد آب دافق گویند، كه در اینجا منظور نطفه آدمى است ، كه با
فشار از پشت پدر به رحم مادر منتقل مى شود، و این جمله جواب از استفهامى
تقدیرى است كه جمله ((مم خلق )) آن
را مى فهماند (و آن همین است كه بعد از اندیشیدن ، از خود مى پرسد من از چه
خلق شده ام ؟ جوابش هم جمله مورد بحث است كه مى فرماید از آبى جهنده
).


یخْرُجُ مِن بَینِ الصلْبِ وَ
الترَائبِ



كلمه ((صلب )) به معناى پشت ، و كلمه ((ترائب
)) جمع ((تریبه )) است كه به معناى استخوان سفید است

مفسرین در توجیه این آیه اختلافى عجیب به راه انداخته اند، و
ظاهرا منظور از جمله ((بین الصلب و الترائب )) این است كه : منى از نقطه محصورى از بدن خارج مى شود
كه آن نقطه بین استخوانهاى پشت و استخوانهاى سینه قرار دارد.

http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j20/al200032.htm
---


اینجا هم میبینیم كه اصولا ً زن مطرح نیست و خواستگاه
آب
منی مرد مطرح است كه در قران، همساز با نگر
پزشكان یونان كهن و پزشكی رایج
زمان، كه تا كنون
هم عوام بدان باور دارند، همان كمر است. یعنی منی
را
همان آب كمر (كمرگاه) مرد میدانسته اند.
كه باز اینهم خود مزخرف بودن و
جعلی بودن قرانپلید تازی و شارلاتانیسم محمد زنباره را
میرساند.



نكته ی دیگر كه بیسوادی نویسنده را میرساند این استكه
تخمك های زنان با فشار ! از تخمدان بیرون نمیجهند!:
تخمدانها دو عدد هستند
که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار میگیرند. تخمدانها تخم مرغی شکل
هستند و حاوی هزاران تخمک هستند که بعد از بلوغو شروع قاعدگی، هر ماه یک
تخمک آزاد میکنند
. این تخمک از طریق لولههای فالوپ به سمت رحم حرکت
میکند. در صورتیکه در این مسیر با اسپرم مردانه برخورد کند تخم تشکیل میشود
که میتواند باعث حاملگی و تولید جنین شود، در غیر اینصورت تخمک به همراه
بافتهای رحمی در هنگام خونریزی قاعدگی از بدن خارج میشود.
[b]http://www.pezeshk.us/cms/wp-content/the...ckmark.gif
دستگاه تولید مثل در
دختران ، کارکرد آن و مشکلاتی که می تواند برای آن پیش بیاید( مرجع کامل
اطلاعات )
[/b]

http://www.pezeshk.us/ads/adclick.php?ba...eshk.us%2F"http://www.pezeshk.us/banners/pezeshk2.gif[/url [url=http://www.pezeshk.us/ads/adlog.php?bannerid=7&clientid=2&zoneid=1&source=&block=0&capping=0&cb=654979add2000fb430b9409ee26a3d64]http://www.pezeshk.us/ads/adlog.php?bannerid=7&clientid=2&zoneid=1&source=&block=0&capping=0&cb=654979add2000fb430b9409ee26a3d64

http://www.pezeshk.us/?p=6852


***

kamran333
06-03-2008
پیک 221

با سپاس بسیار بسیار
فراوان.................تقسیم سلولها و به تعادل رسیدن
آنها.....................(انفطار 6-8)..............................«ای
انسان! چه چیزی جای آفریدگار خود که در نهایت خوبی است چشم ترا گرفته؟!
آفـریـدگـاری کـه تو را آفرید، مدت کوتاهی بـعـد ترا به اندازه های مساوی
تقسیم نمود، و مدت کوتاهی بعد ترا به تعادل رسانید ــــ در هر شکلی که خواسته
بود ترا رفته رفته شکل داد»........................................ح ـرف«
ف» حرف عـطف برای ترتیب و تعـقـیب است. یعنی انجام کاری را بلافاصله یا با
فاصله کوتاهی پس از انجام کار دپگری بیان می کند. (مدت زمان فاصله بستگی به
کلِ زمانِ مقوله مورد بحث دارد). و جمله به این معنی میشود که «تسویه» در مدت
کوتاهی پس از «خلـق» صورت می گیرد و «تعدیل (تعادل)» پس از تسویه صورت
میگـیرد.............................نکا� � آیه: 1ــ انسان ابتدا آفریده می
شود. 2ـــ انسان مدت کوتاهی پس از آفرینش به اندازه های مساوی تقسیم می شود.
3ـــ انسان مدت کوتاهی پس از تقسیم شدن به تعادل رسانده می شود. 4ـــ انسان
پس از به توازن رسیدن آغاز به شکل گرفتن بشکلی که از پیش خواسته شده (از پیش
تعـیین شده) می کند..................................1ــ انسان ابتدا آفریده
می شود:وقـتـی سـلـول نطـفـه مرد ( اسـپـرم) وارد تخمک زن می شود و در هـم
ذوب و با هم ترکیب می شوند در آن زمـان انـسـان بعــنـوان یک هـویت و فـردیت
و اینکه چه ویژگیها و خصوصیات فـیزیکی خواهد داشت، آفـریده می
شود.....................2ـــ انسان مدت کوتاهی پس از آفرینش به اندازه های
مساوی تقسیم می شود:چنانکه آیه می گوید:انسان ساعـاتی پس از آفـریـنش (یعنی
ساعاتی پس از ذوب شدن هسته های سلولی اسپرم و تخمک که در آنوقت انسان بعنوان
یک هویت، یک ماهیت و یک فرد آفریده میشود، که در اولـین شـبانه روز صـورت
میگیرد)، اولین تقـسـیم سلولی صورت می گیرد. از آن به بعـد هـر 12 تا 15 ساعت
سـلـولـهـا تـقـسـیـم می شـونـد. در ضـمـن 3 تا 4 شبانه روزی که تخم در مسیر
رفـتن بطرف رحم است، ابتدا به دو قسمت مساوی تقـسیم می شـود، بعد به چهار
قسمت، بعد به هشت قسمت، بعد به شانزده قسمت، و بعد به سی و دو قسمت. بعد
سلولها (یعنی آن 32 سلول) به دو دسته مـسـاوی تقـسـیـم می شوند و خود را
بکناری می کشند.....................................3ــ ـ انسان مدت کوتاهی
پس از تقسیم شدن به تعادل رسانده می شود:در اولـیـن سـلـول (یعـنی: سـلـول
تخـمک زن که اسپرم وارد آن می شود و در هم ذوب می شوند)، مواد غـذائی مـوجود
در سـیتوپلاسم (که دور هـسته را گرفـته) بیش از میزان مورد نیاز هسته آن سلول
است. بمیزانیکه سلولها رفـته رفـته تـقـسیم می شوند مـتعاقـب آن نسبتِ زیادی
ِمواد غـذائیِ موجود در سـیتوپلاسمها نسبت بـه مـیزان مورد نیاز سلول نیز
رفـته رفـته کم و کمتر می شود. تا اینکه وقـتی تـقـسـیم آنها تمام می شود (به
32 سلول می رسند) این نسبت به تـعـادل می رسد. یعنی پـس از ایـنکـه 16 سـلـول
آخر به 32 سـلـول تـقـسـیـم شـدنـد نـسبت مواد غذائی موجود در سـیتوپلاسمِ
هـر سـلـولی مساوی می شـود بـا مـیزان نیاز هـسـتـه آن سلول. و به این شکل
انسان (که در آن نقـطه هـمان سلولهاست) به تعـادل می
رسد.............................4ـــ انسان پس از تـعـادل یافـتن آغـاز به
شکل گرفتن به شکلی که از پیش خواسته شده است (از پیش تعیین شده است) می
کند:پس از اینکه تقسیم سلولی تمام می شود و میزان مواد غـذائی موجود در
سـیـتوپلاسمهای سلولها نیز معادل نیاز هسته های آنها می شود، شکل گیری جنین
آغاز می شود. شکل و شمایل جنین و سایر خصوصـیات فـیـزیـکـی آن نـیـز
هـمانگونه که آیه آنرا مطرح می کند پـیـش از ایـنـکه جنین شکل بگیرد وجود
دارد، که انسان آنها را بصورت اطلاعاتی که بصورت کد در خلایای توارثی ضبط شده
درک و تصور می کند...................................

***

mikh
06-05-2008
پیک 222

این بخشی از نامه ی عبد العلی بازرگان به دکتر
سروش است.لطف کنید و نظرات خود را در این مورد مطرح کنید.به نظر می رسد این
مورد اساسی ترین ادعا در الهی بودن قرآن است.علوم دقیقه نظم فعلی قرآن را
اثبات می كند. آیا جای یك یك سوره ها و آیات به دستور خدا و زیر نظر خاص
پیامبر تعیین شده و قطعیت یافته و به همان ترتیبی كه الان در دست ماست تقدس
ماورائی دارد، یا بر مبنای دخالت نظر و اجتهاد اصحاب شكل گرفته است؟اگر در
گذشته های دور با فلسفه و كلام و عرفان و ادبیات ، رسیدن به حقیقتِ وحیانی
بودن كامل قرآن ، مشكل و محال می نمود، امروز از طریق علوم دقیقه ، بخصوص
ریاضیات و آمار و به كمك كامپیوتر و ابزار الكترونیكی ، به نتایجی می توان
رسید كه با كنكاش هایِ قابلِ چون و چرایِ عقل نظری ، تفاوت اساسی دارد. در
اینجا دیگر ذوق و سلیقه دخالتی ندارد و ارقام و اعدادِ قطعی ، منصفان را
مجبور به تسلیم می كند.ملاحظات « رشاد خلیفه » محقق مصری ، در كشف كد ریاضی
قرآن ( هرچند بعد ها ادعاهای باطلی كرد و برخی یافته هایش جای چون و چرا دارد
) حقایق غیر قابل انكاری را آشكار ساخت. مضرب مشترك بودن عدد ۱۹ در ۲۹ سوره
ای كه با حروف مقطعه آغاز می شوند ، و صدها شاهد آماری برای اثبات این نكته و
نكات ریاضی فراوانی كه توسط او یا شاگردانش مطرح گردید ( از جمله روابط بسیار
حیرت آوری كه اعداد ۷ و ۹ و ۴۰ و . . . در قرآن دارند) نشان داد كه حتی یك
كلمه را نمی توان در قران جا به جا كرد ، چه آنكه خواسته باشیم اجتهاد اصحاب
را در ترتیب فعلی قرآن دخیل بدانیم.تحقیقات فوق در ایران نیز از جمله توسط
آقای دكتر سید محمد فاطمی استاد فیزیك دانشگاه تهران پیگیری و تكمیل گردید و
در سال ۱۳۷۲ در مجموعه ای به نام « آیت كبری » همراه با دهها جدول و نمودار
با صدها رابطه شگفت آور ریاضی عرضه گردید.نویسنده دیگر مصری « عبدالرزاق نوفل
» در كتاب « معجزات عددی قرآن » به حدود ۱۵۰ رابطه یا تساوی عددی در قرآن
اشاره كرده همچون تساوی واژه های متضاد : دنیا و آخرت ، صبر و شكر ، زن و
مرد، شیطان و فرشته و . . . همچنین تكرار ۳۶۵ بار كلمه یوم ( مساوی تعداد
روزهای سال ) ، ۱۲ بار كلمه شهر ( تعداد ماه های سال ) و . . . روشنگر این
حقیقت اند. كتاب « سیر تحول قرآن » [24] كه از زاویه و با متدی دیگر در
جستجوی كشف ترتیب نزول آیات سوره های قرآن بوده ، بدون پیش داوری و فرضیه
ذهنی قبلی و تحمیل تئوری و تمایلات اعتقادى، به نتایجی رسیده است كه نشان می
دهد تعداد كلمات و آیات نازل شده در ظرف ذهن پیامبر ، در تمامی بیست و سه سال
رسالت ، چه آن زمان كه پیامبر فقط خدیجه ( س ) و علی ( ع ) را در كنار داشت و
مذهبش مخفی بود، چه آن زمان كه دعوتش علنی گشت و اسلام شبه جزیره را فرا گرفت
و هر ماه در جنگ و جریانی اجتماعی بود و مناسباتی با دنیای آن روز پیدا كرد ،
در همه حال ثابت و یكنواخت و « كیلی » ثابت ! داشته است ، این سخن یعنی
استقلال وحی از تجربه درونی و بیرونی پیامبر !

***

raypoz
06-05-2008
پیک 223

mikh نوشته: [عکس: 55.gif]


این بخشی از نامه ی عبد العلی بازرگان
به دکتر سروش است.لطف کنید و نظرات خود را در این مورد مطرح کنید.به
نظر می رسد این مورد اساسی ترین ادعا در الهی بودن قرآن است.علوم دقیقه
نظم فعلی قرآن را اثبات می كند. آیا جای یك یك سوره ها و آیات به دستور
خدا و زیر نظر خاص پیامبر تعیین شده و قطعیت یافته و به همان ترتیبی كه
الان در دست ماست تقدس ماورائی دارد، یا بر مبنای دخالت نظر و اجتهاد
اصحاب شكل گرفته است؟اگر در گذشته های دور با فلسفه و كلام و عرفان و
ادبیات ، رسیدن به حقیقتِ وحیانی بودن كامل قرآن ، مشكل و محال می
نمود، امروز از طریق علوم دقیقه ، بخصوص ریاضیات و آمار و به كمك
كامپیوتر و ابزار الكترونیكی ، به نتایجی می توان رسید كه با كنكاش
هایِ قابلِ چون و چرایِ عقل نظری ، تفاوت اساسی دارد. در اینجا دیگر
ذوق و سلیقه دخالتی ندارد و ارقام و اعدادِ قطعی ، منصفان را مجبور به
تسلیم می كند.ملاحظات « رشاد خلیفه » محقق مصری ، در كشف كد ریاضی قرآن
( هرچند بعد ها ادعاهای باطلی كرد و برخی یافته هایش جای چون و چرا
دارد ) حقایق غیر قابل انكاری را آشكار ساخت. مضرب مشترك بودن عدد ۱۹
در ۲۹ سوره ای كه با حروف مقطعه آغاز می شوند ، و صدها شاهد آماری برای
اثبات این نكته و نكات ریاضی فراوانی كه توسط او یا شاگردانش مطرح
گردید ( از جمله روابط بسیار حیرت آوری كه اعداد ۷ و ۹ و ۴۰ و . . . در
قرآن دارند) نشان داد كه حتی یك كلمه را نمی توان در قران جا به جا كرد
، چه آنكه خواسته باشیم اجتهاد اصحاب را در ترتیب فعلی قرآن دخیل
بدانیم.تحقیقات فوق در ایران نیز از جمله توسط آقای دكتر سید محمد
فاطمی استاد فیزیك دانشگاه تهران پیگیری و تكمیل گردید و در سال ۱۳۷۲
در مجموعه ای به نام « آیت كبری » همراه با دهها جدول و نمودار با صدها
رابطه شگفت آور ریاضی عرضه گردید.نویسنده دیگر مصری « عبدالرزاق نوفل »
در كتاب « معجزات عددی قرآن » به حدود ۱۵۰ رابطه یا تساوی عددی در قرآن
اشاره كرده همچون تساوی واژه های متضاد : دنیا و آخرت ، صبر و شكر ، زن
و مرد، شیطان و فرشته و . . . همچنین تكرار ۳۶۵ بار كلمه یوم ( مساوی
تعداد روزهای سال ) ، ۱۲ بار كلمه شهر ( تعداد ماه های سال ) و . . .
روشنگر این حقیقت اند. كتاب « سیر تحول قرآن » [24] كه از زاویه و با
متدی دیگر در جستجوی كشف ترتیب نزول آیات سوره های قرآن بوده ، بدون
پیش داوری و فرضیه ذهنی قبلی و تحمیل تئوری و تمایلات اعتقادى، به
نتایجی رسیده است كه نشان می دهد تعداد كلمات و آیات نازل شده در ظرف
ذهن پیامبر ، در تمامی بیست و سه سال رسالت ، چه آن زمان كه پیامبر فقط
خدیجه ( س ) و علی ( ع ) را در كنار داشت و مذهبش مخفی بود، چه آن زمان
كه دعوتش علنی گشت و اسلام شبه جزیره را فرا گرفت و هر ماه در جنگ و
جریانی اجتماعی بود و مناسباتی با دنیای آن روز پیدا كرد ، در همه حال
ثابت و یكنواخت و « كیلی » ثابت ! داشته است ، این سخن یعنی استقلال
وحی از تجربه درونی و بیرونی پیامبر
!
اگر فرض کنیم تمام موارد گفته شده
صحیح باشد ودر قرآن یک نظم ریاضی هم وجود داشته باشد ،چیزی از اصل قضیه کم
نمی کند.(در حالیکه فکر می کنم برای خود رشاد خلیفه هم مشکل ایجاد شده بود
ومی خواست برای اینکه نظم دلخواهش ایجاد شود آیاتی را کم وزیاد
کند).

اولا" قرار دادن نظم ریاضی از نظر عقلی محال نیست ومعجزه محسوب
نمی شود ،چون یک فرد عادی هم می تواند به راحتی با یک کتاب اینکار را انجام
دهد.مثلا" بعد از اتمام کتاب با اضافه کردن فقط یک صفحه و گذاشتن وقت برای
این صفحه خاص کتاب را به صورت دلخواه تنظیم کند.

دوم اینکه اگر هم
اینکار بصورت سحرآمیز ومعجزه آسایی انجام شده باشد واز یک موجود ناشناس
(مثلا" می تواند یک موجود فضایی هوشمند باشد)بر محمد الهام شده باشد باز دلیل
بر عالم مطلق یا خیر مطلق یا قادر مطلق بودن وبطور کلی خدا بودن بمعنای تعریف
شده در قرآن نیست.ومثلا" می تواند از طریق یک موجود شرور این محاسبات انجام
شده باشد.

سوم اینکه معجزه قرآن در اعداد وارقام وربط آنها با هم نمی
تواند باشد ،چون برای اقوام گذشته که بر فرض با این ارتباطات عددی آشنا نبوده
اند قابل فهم نبوده است ،پس الله برای اثبات حقانیت خود نیاز به عدد ورقم
ندارد وباید در مفهوم آیات معجزات خودش را نشان می داده که متاسفانه اپسیلونی
در این زمینه از خودش لیاقت و حتی هوش سطحی نیز نشان نداده ودر آنجایی که
باید معجزه می کرده انواع واقسام تناقضات ،کوته نظری ها و نادانیها و... بروز
داده که به ارتباطات اعداد وارقام نیز این معضل حل نمی شود.در بهترین حالت می
توان الله را یک ریاضی دان متوسط دانست در سطح تالس وفیثاغورث.

چهارم
ومهمتر از همه اینکه اگر منطقا" یک اشکال در قرآن یافت شود با توجه به ادعای
مطلق بودنش این کتاب باطل است و دیگر اگر قرآن اسب را هم به اژدها تبدیل کند
تفاوتی در ابطالش نخواهد داشت.

پس برای کسی که از لحاظ منطقی این کتاب
را فاسد وباطل یافته است،حتی اگر خدا هم برای او نازل شود وبگوید این کتاب
کار من بوده است ،تغییری در اراده واندیشه آن انسان منطقی نخواهد گذاشت ،مگر
اینکه خداهه بنشیند وجواب سوالات منطقی فرد یاد شده را بدهد که از چنین خدای
کله شق و مدعی هم چنین کاری بعید است .

***

Mazdak Bamdad
06-05-2008
پیک 224

kamran333 نوشته: [عکس: 57.gif]


با سپاس بسیار بسیار
فراوان.................تقسیم سلولها و به تعادل رسیدن
آنها.....................(انفطار
6-8)..............................«ای انسان! چه چیزی جای آفریدگار
خود که در نهایت خوبی است چشم ترا گرفته؟! آفـریـدگـاری کـه تو را
آفرید، مدت کوتاهی بـعـد ترا به اندازه های مساوی تقسیم نمود، و مدت
کوتاهی بعد ترا به تعادل رسانید ــــ در هر شکلی که خواسته بود ترا
رفته رفته شکل داد»........................................ح ـرف« ف»
حرف عـطف برای ترتیب و تعـقـیب است. یعنی انجام کاری را بلافاصله یا با
فاصله کوتاهی پس از انجام کار دپگری بیان می کند. (مدت زمان فاصله
بستگی به کلِ زمانِ مقوله مورد بحث دارد). و جمله به این معنی میشود که
«تسویه» در مدت کوتاهی پس از «خلـق» صورت می گیرد و «تعدیل (تعادل)» پس
از تسویه صورت میگـیرد.............................نکا� � آیه: 1ــ
انسان ابتدا آفریده می شود. 2ـــ انسان مدت کوتاهی پس از آفرینش به
اندازه های مساوی تقسیم می شود. 3ـــ انسان مدت کوتاهی پس از تقسیم شدن
به تعادل رسانده می شود. 4ـــ انسان پس از به توازن رسیدن آغاز به شکل
گرفتن بشکلی که از پیش خواسته شده (از پیش تعـیین شده) می
کند.............
انفطار
6-8)
یَأَیهَا الانسنُ مَا غَرَّك بِرَبِّك الْكرِیمِ(6)
الَّذِى
خَلَقَك فَسوَّاك فَعَدَلَك (7)
بازگردان و تفسیر المیزان:
اى
انسان چیست كه تو را به پروردگار كریمت مغرور كرده است ؟
(6).



[color=#b00e]ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 صفحه
365

پروردگارى كه تو را آفریده و پرداخته و تناسب داده
(7).
و به هر صورتى كه خواسته تركیب كرده است (8).

برقرارى عدالت بین اعضاء و قواى انسان یكى از
موارد تدبیر الهى

[size=1](([/color][size=4]الذى خلقك فسویك فعدلك
[FONT
size=1])) - این جمله ربوبیت توام با كرم خدا را بیان مى
كند و مى فرماید: یكى از موارد تدبیر او این است كه : انسان را با همه اجزاى
وجودش خلق كرد، و سپس به تسویه اش پرداخته ، هر عضو او را در جاى مناسبش كه
حكمت اقتضاى آن را دارد قرار داد، و سپس به عدل بندى او پرداخته ، بعضى از
اعضا و قوایش را با بعضى دیگر معادل قرار داد، و بین آنها توازن و تعادل
برقرار كرد، كه مى بینیم هیچ عضوى از اعضاى او از معادلش قوى تر و سنگین تر
نیست ، در نتیجه اگر یكى از اعضایش نتوانست كار او را انجام دهد عضوى دیگر
برایش قرار داده تا آن كار را انجام دهد، مثلا خوردن كه با لقمه انجام مى شود
كار دهان است ، و چون دهان خودش نمى تواند لقمه را پاره و خرد كند این كار را
با دندانهایى مختلف انجام مى دهد، و چون نیازمند است لقمه را زیر دندانها
بدهد، و از این سو به آن سو ببرد، خداى تعالى این كار را به عهده زبان گذاشت
، و چون دهان در گرفتن لقمه احتیاج به آلتى داشت كه لقمه را گرفته در آن قرار
دهد، این كار را به عهده دست ها نهاد، دست هم احتیاج به كف و كف دست هم
احتیاج به انگشتان - با آن منافع مختلفش - داشت ، و انگشتان هم احتیاج به بند
داشت و از سوى دیگر دست هم بخاطر اینكه همه جا دراز نمى شود، احتیاج داشت كه
از جایى به جایى دیگر منتقل شود، و لذا خدا براى آدمى پا قرار داد، و روى
همین حساب معادله را در اعمال سایر اعضاء و قوا كه هزاران هزار و بلكه از حد
شمار بیرون است برقرار ساخت ، و همه اینها مظاهرى از تدبیر خداى تعالى است
،

----[عکس: 57.gif]


میبینیم كه در این آیات هیچ معجزه ی دانشیك نه هست!
این
" فسواك" هم به معنی پرداختن و ساختن است و به
تقسیم سلول بطور مساوی !
پیوندی ندارد ( ترفند شارلاتان های اسلامی)
در متن دینی روشن است كه خدا
آدم را ساخته و پرداخته!
كه چه ؟
این دیگر سخنان كه از سلول و غیره
سخن گفته، به این
آیات بسته است و مكانیسم دانشیك رویش آدمی ( و
جانوران)
را كه اكنون میدانیم، بسادگی به دُم این آیات چسبانیده
كه
خواننده گمان كند كه آیه از سلول هم سخن گفته!!

از دید دانشیك
تازه ، این سخنان سایت قرانشناسی و هم
تفسیر المیزان پوچ است، چون انسان
را كسی نیافریده و
اندام های او هم در درازای تكامل ، به اینگونه متناسب

زندگی اش شده اند، یعنی شل و كور ها مرده اند !

تازه در دوران
جنینی هم آدم آفریده نمیشود ( آنهم با
همه اندام هایش، بلكه از یاخته های
جنینی كه همه
فن حریف هستند، گاه استخوان و گاه ماهیچه و گاه
عصب و
بدینگونه، كم كم همه ی اندام ها در چند ماه
بارداری پدید میایند و از آغاز
نطفه در آن نبوده اند!


***

kamran333
06-05-2008
پیک 225

مرسی از پاسخ خوب مرد
خردمند...................................... ........شنوائی در یک نقطه و
بینائی در چند نقطه از مغز...........(سجده
9)..................................« و برای شما شنوائی و بینائیها درست
کرد».......................................... ........نکته آیه: واژه
سَمْع (شنوائی) در آیه مفرد است ولی واژه اَبصار (بینائی) جمع. چرا؟ مـفـرد
بـودن سَـمْـع به این معنی است که شـنـوائی فـقـط یکی است. واقعیت هم همین
است. شنوائی در مغـز فـقـط یکی است (یعنی: یک چیز و در یکجا است). محل آن زیر
قسمت آبی رنگ تصویر است. به این خاطـر «سَـمْـعْ »هـمیـشـه در قـرآن مـفـرد
آمده است. ( ضمن اینکه واژه سَمْعْ در زبان عربی جمع دارد. جمع آن
«اَسْـمـاعْ و اَسْـمُـع» است)...........................................
.........و عـلـت اینکه اَبصار (بـیـنـائـیـهـا) جمع آمده این است که محل
بینائی در مـغـز در بیش از دو نقـطه است، (در زبان عربی از سه ببالا جمع
محسوب می شود). به این خاطر قرآن آنرا جمع بسته است. بینائی بخشهای ویژه درک
رنـگ، درک بُعـد و درک تـصـویـر دارد کـه جدا از هم هستند ولی در ارتباط
دائمی با هم هستند و با هم کار می کنند.
..................................................
.......................نکته دیگر آیه این نیز هست کـه "شـنـوائی" و
"بـیـنـائیِ" انسان در گوشها و چشمهای وی نیستند، چنانکه انسان در گذشته چنین
تصور می کرد............................................ .......

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ


پیام‌های این موضوع
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-19-2012, 11:43 PM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:53 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:54 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:55 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:57 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:59 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Rouzbeh - 09-16-2014, 01:31 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 4 مهمان