نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی
#22

Archive: goftegu.com - پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - #21

***

kamran333
11-07-2008
پیک 181

نقش برق در
بارندگی و رشد گیاه

(
روم 24 )

« و از نشانه های دیگر او این است که برق را
بمثابه ترس و چشم داشت به بهره وری بیشتر به شما نشان می دهد و با آن از ابر
آب فرو می فرستد و بعد با آن زمین را پس از مردن دوباره زنده می کند. در این
رابطه برای اندیشمندان استدلالاتی وجود دارد».
(«طمع» بمعنی:چشم داشت بهره وری و برخورداری
بیشتر، و چشم داشت به چیز دوست دا
شتنی
است).

نکات آیه:

1ــ برق چشم داشت
بهره وری و برخورداری بیشتر را به انسان می دهد:
http://www.quranology.com/t-ketab/abr.ba...nitrat.GIF

برق بخشی از اکسیژن و نیتروژن جو را به هم می
بندد و به ترکیبات شیمیائی تبدیل می کند که اکسید نیتروژن نامیده می شود. این
ترکیبات بعداً با آب باران ترکیب می شـونـد و اسـیـد ضـعـیفی را تشکیل می
دهند و بر زمین سقوط می کنند و به نیترات تبدیل می شوند. و نیترات نیز تغذیه
ای بـرای گیاهان می شود.کسانیکه با کشت سر و کار دارند و یا منافعی در این
زمینه دارند،از وقتی با این مقوله آشنا شوند، به برق طمع می کنند. یعنی برای
بهره وری و برخورداری بـیـشـتـر از کـشـت بـه بـرق چـشـم می دوزند.


2ــ برق از ابر آب
فرو می فرستد:

برق
موجود در ابر ذرات آب را به هم ترکیب می دهد و قطره های بزرگ تری که درحد
سقوط کردن می رسند درست می شود. بعد قطره سقوط می کند و در مسیر سقوط خود
قطره های بیشتری را جمع می کند و بزرگ تر می شود. (عمل ترکیب شدن قطره های
ریز آب توسط جریانالکتریسیته در قرن بیستم در آزمایشگاه مشاهده
شد).



***

Mazdak Bamdad
11-07-2008
پیک 182

و یكى از آیات او این است كه برق را به شما نشان
مى دهد كه شما به خوف و طمع درآیید و از بالا آبى نازل مى كند پس با آن آب
زمین را بعد از مردنش زنده مى كند، در این نیز آیت ها هست براى مردمى كه تعقل
كنند (24)
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j16...tm#link152



بازگردان درست آیه از تفسیر المیزان نشان میدهد
كه هیچ
معجزه علمی و اسید نیتریك !! و چشم داشت
به بهره وری بیشتر !![عکس: 44.gif] و غیره در
كار نیست، بلكه
امید در " برق" در این است كه شاید بارانی ببارد
( كه
در عربستان كمیاب بوده)و ترس هم روشن است كه از برق زدگی بوده!
همین.


و در این بازگردان هم جایی نیامده است كه " با آن=با برق
"
باران درست میشود !! اصولا ً الكتریسیته ی ساكن ابرها هم پیوندی
یكراست با درست شدن چكه های باران ندارد !
• و غیره در
كار نیست، بلكه[BR]


***

kamran333
11-08-2008
پیک 183

میزان بارندگی و تبخیر ــ منابع آب درون
زمین(مومنون 18 -19 )(زمر 21 ) « و از ابر آبی به اندازه فرو می فرستیم و
آنرا در زمین جا می دهیم و ما در بردن آن (یعنی بردن آن اندازه ای که بارانده
ایم) توانائیم ـــ و با آن باغهای خرما و انگور برای شما تولید می کنیم، که
هم فراورده های زیادی در آن برای شما هست و هم از آن می خورید (مؤمنون
18ــ19)». « آیا نمی بینی خدا آبی را از ابر پائین می آورد و آنرا در آب
راهها در درون زمین راه می برد، سپس با آن رویشها با رنگهای گوناگون درمی
آورد، سپس پژمرده می شود، پس از آن آنرا زرد شده می بینی، سپس آنرا خرد خرد
می گرداند. در این روند براستی برای ناب اندیشمندان یادآوری افزون نهفته است
(زمر 21)».(«سُـلُوک» بمعنی: راه رفتن یا راه بردن در جای تنگ یا تنگ تر است
ـ« ذِكرى» بمعنی: یاد آوری زیاد است (و منظور از آن در آیه اینست که "گیاهان
فراوان پیش روی ما یافت می شوند و روند و فرایند زندگی و مرگ آنها، مرتب
یادآور و بنمایش گذارنده روند و فرایند مرگ و زندگی برای انسان است").
«الباب» جمع لب، بمعنی چیز ناب (یعنی چیزی که ناخالصی ندارد، آفت ندارد، شیله
پیله ای در آن نیست، چیزهای هرز در آن نیست). و به مغز و اندیشه ناب اطلاق
شده (یعنی مغز و اندیشه ای که در خردورزی و اندیشمندی هیچگونه شیله و پیله،
پیش داوریها، پیشینه های ذهنی، مکتبها، فلسفه ها، آداب و رسوم، منافع شخصی و
گروهی و غیره ندارد و با مسائل برخورد حق بینانه و واقع بینانه می کند). آب
باران دو نوع گردش در درون زمین را شکل می دهد. یکی در عمق سطح زمین (بالای
لایه یا لایه های سفت و فشرده و سنگی زمین) که دوران وجود و گردش آن بطور
میانگین تقریباً 10 روز است، و دیگری نفوذ در اعماق زمین (نفوذ به زیر لایه
یا لایه های سفت و فشرده و سنگی زمین)، که دوران گردش و وجود آن می تواند
1000 سال طول بکشد.نکات آیات:1ــ میزان بارندگی و تبخیر به اندازه است:
چنانکه در آیه گفته شده میزان بارش آب به زمین ومیزان تبخیر شدن آب از زمین
به یک اندازه است. برآورد می شود که در سال 513 ترلیون تن آب به زمین می بارد
و همین اندازه نیز تبخیر می شود، که بخش عمده آن از دریاها و اقیانوسها است،
و در مرتبه پس از آن از حوضه های آبی دیگر روی زمین، و در مرتبه پس از آن از
ترشح و عرق درختان است.2ــ آب درون زمین آب باران است و برخی از درختان از آب
درون زمین استفاده می کنند: چنانکه در آیه گفته شده آبهای درون زمین در واقع
آب باران است که در زمین فرو رفته، و بشکلی که در تصویر می بینیم از جمله در
عمق کم در زمین روان می شود. این آبها بطور میانگین تا ده روز می توانند روان
باشند و به حوضه های آبی می ریزد، و برعکس از حوضه های آبی نیز وارد چشمه ها
و راه های آبی می شود و از راه های باریک و موئی به بالا نفوذ می کند و
درختان از آن استفاده می کنند و درختانی که خود ریشه در اعماق دارند آب خود
را از آن می گیرند. بخش دیگری از آب باران از لایه یا لایه های سفت و سنگهای
شکافته زمین نفوذ کرده به اعماق می رود و انبار می شود، و مدت 1000 سالی می
تواند باقی بماند. در جهان دانش در این رابطه یک تئوری می بینیم که مربوط به
قرن هفدهم است (یعنی بیش از هزار سال پس از گفته قرآن)، که می گوید آب منابع
زمین همان آب باران است که درون زمین نفوذ می کند. البته در این تاریخ قرآنِ
ترجمه شده در غرب وجود داشته و احتمال اینکه منبع برخی تئوریها قرآن باشد نیز
بعید نیست.

***

kamran333
11-08-2008
پیک 184

مربوط به متن پست قبلیhttp://www.quranology.com/t-ketab/abr.ba...-zamin.JPG

***

Mazdak Bamdad
11-15-2008
پیک 185

اینها هم باز معجزه ی علمی نیست، روشن بوده است كه

باران میبارد و بخشی هم در پیش چشمان همه به زمین فرو
میرود و بخشی
چون جوی و رود به دریا میریزد و از آن گیاهان
میرویند و غیره. باقی داستان
آبهای زیرزمینی و غیره را هم
خود آن شارلاتان های سایت قرانشناسی سرهم
بندی كرده است.


***

kamran333
11-15-2008
پیک 186

البته این یکی همانند بسیاری دیگر ارزش بررسی
ندارد اما حالا که جناب مزدک دارند زحمت می کشند بهتر است کار کامل باشد تا
بهانه ای برای اسلام گرایان ایران ستیز باقی نماند................آب
باران........(فرقان 48 ) .............« و اوست که بادها را با نوید رحمت
فرستاد و از ابر آب طَـهُـور فرو فرستادیم»....................آب باران در
آیه آبِ طَهُور نامیده شده است. واژه طهور و طهارت (بمعنی مصدری) بمعنی: پاکی
از نجاست است. یعنی پاکی از چرک، پلیدی، بو، عرق، گندیدگی و مواردی از این
قبیل. و طهُور بمعنی فاعلی و وصفی بمعنی: چیزی است که موارد مزبور را ندارد
یا آنها را برطرف می کند.چرا آب باران را آب طَهُور نامیده است؟ به این خاطر
که اگر آب های زمین در روند تبخیر شدن و به جو رفتن و ابر شدن و باریدن نمی
بودند آبهای زمین می گندید، چون در هر لحظه میلیونها جانور در آنها متولد می
شود و می میرد. در سال حدوداً 380 هزار کیلومتر مکعب آب از سطح آبها و خشکی
ها تبخیر میشود.

***

Mazdak Bamdad
11-15-2008
پیک 187

اینهم بیخود است، چون حتی همان گندیدن هم یعنی
پدید امدن
گونه های دیگری از زندگی ! اینكه ما
از این گونه زندگی خوشمان نمیاید چیزی
دیگر
است و این " طهارت" تنها در نزد ما این چم
را دارید كه گونه های
از زندگی، مانند میكرب ها
و باكتری ها از ما دور باشند، كه این را هم

آب باران نمیتواند به تنهایی انجام دهد و باید گاهی سابون هم زد
!![عکس: 45.gif] • [FONT
color]





تازه در جاهایی هم ، زمانی كه آب بخار میشود،
به گند و
پلیدی می انجامد، مثلا ً در عربستان كه
آب نبوده، همه گند و چرك بودند و
چرك خود رالوله میكرده اند !![عکس: 46.gif]

***

kamran333
11-16-2008
پیک 188

درخـتـان - گـیـاهـان -
مـیـوه هـا

(رعد
14)

[b]«و در زمین مزرعه
های کوچک ناهمگون در جوار همدیگر وجود دارد، در حالی که در آنها باغهای
انگور، کشت و درخت های خرما از نوع صنو و غـیر صنو وجود دارد، که همه با یک
آب آبیاری میشوند ولی از نظر غذائی آنها را بر یکدیگر برتری میدهیم! دراین
موارد برایکسانیکه فکر میکنند نشانه هائی وجود دارد».

نکات آیه: 1ــ مزرعه های کوچک کنار هم ناهمگون
هستند.
2ــــ صفات و خصوصیات میان درختان به صِنو و غیر
صِـنـو بودن آنها بستگی دارد. 3ـــ در موارد مزبور نشانه هائی وجود
دارد.

1ـــ مزرعه های
کوچک کنار هم ناهمگون هستند:

http://www.quranology.com/t-ketab/derakh...oochek.GIF
در زمان محمد انسان می دانست که
خاکهای زمین با هم فرق میکنند، ولی اینکه خاک دو مزرعه کوچک چسـبیده به هم
نیز دقـیـقـاً یکی نیستند، از عـلـم امـروزی بشر است که با امکانات پیچیده
علمی امروزی آنرا بدست آورده است.

2ــ صفات و خصوصیات میان درختان به صنو و غیر صنو
بودن آنها بستگی دارد:

http://www.quranology.com/t-ketab/derakh...-farsi.JPGدرختی
که از درخت دیگر روئیده باشد صِـنـْـونامیده می شود و درختی که از بذر روئیده
باشد غیر صنو نامیده می شود.

آیه صفات و خصوصیات درختان را به صنو و غیر صنو بودن آنها مربوط می
داند. واقعیت هـم همین است. درخت صِنو (یعنی درختیکه از درخت دیگری روئیده
باش
د) تمامی صفات و خصوصیات وراثتی
درخت مادر خود را دربـردارد. یعنی از نظر رنگ، طـعـم، مـزه و غـ
ـیـره دقـیـقـاً مانـنـد درخـت مـادر است. ولی
درخـتی که از بذر روئیده باشد، صفات و خصوصیات آن ترکیبی است از صفات و
خصوصیات درخت مادر بعلاوه صـفـات و خصوصیات درخت پدر (که به درخت مادر
تـلـقـیح شده است).

3ـــ در موارد مزبور نشانه هائی وجود
دارد:

(منظور از وجود
"نشانه ها"، وجود ه
ـدایت خداوندی
است). آیه این موضوع را مطرح می کند که در صورت نبودن هدایت پشت پدیده ها اگر
بنا می بود چیزی بروید، در یک خاک و از یک آب منطقاً می بایست فقط یک نوع
گیاه
می رویید، نه اینکه مثلاً درخت
خرما در انواع خاکها بروید.

چنانکه می دانیم در موجودات زنده از جمله گیاهان عنصری وجود دارد که
گیاه را هدایت می کند. این عنصر که ژن نامیده می شود اطلاعاتی از ویژگیهای
پدیدهخود را با خود دارد که بنابر آن اطلاعات، پدیده خود را هدایت می
کند.

[/b]

***

Skeptic
11-18-2008
پیک 189

kamran333 نوشته: [عکس: 47.gif]


نقش برق در بارندگی و رشد گیاه
( روم 24 )[عکس: 47.gif]
[color=black][font=arial]«
و از نشانه های دیگر او این است که برق را بمثابه ترس و چشم داشت به
بهره وری بیشتر به شما نشان می دهد و با آن از ابر آب فرو می فرستد و
بعد با آن زمین را پس از مردن دوباره زنده می کند. در این رابطه برای
اندیشمندان استدلالاتی وجود دارد».
[font=arial](«طمع» بمعنی:چشم داشت بهره وری و
برخورداری بیشتر، و چشم داشت به چیز دوست دا
ش

[font=arial]تنی است).

نکات آیه:
1ــ برق چشم داشت بهره وری و برخورداری بیشتر را به انسان
می دهد:
http://www.quranology.com/t-ketab/abr.ba...nitrat.gif

برق بخشی از اکسیژن و نیتروژن جو را به
هم می بندد و به ترکیبات شیمیائی تبدیل می کند که اکسید نیتروژن نامیده
می شود. این ترکیبات بعداً با آب باران ترکیب می شـونـد و اسـیـد
ضـعـیفی را تشکیل می دهند و بر زمین سقوط می کنند و به نیترات تبدیل می
شوند. و نیترات نیز تغذیه ای بـرای گیاهان می شود.کسانیکه با کشت سر و
کار دارند و یا منافعی در این زمینه دارند،از وقتی با این مقوله آشنا
شوند، به برق طمع می کنند. یعنی برای بهره وری و برخورداری بـیـشـتـر
از کـشـت بـه بـرق چـشـم می دوزند.

[/quote]
عمده
نیتروژن مورد نیاز گیاهان با تثبیت بیولوژیکی نیتروژن تامین می شود
(میکروارگانیزم ها و همزیستی گیاهان با باکتری ها). در ضمن نیتروژن اکسید ها
از مهم ترین آلاینده های اتمسفر و بسیار سمی و خورنده هستند و سبب باران های
اسیدی می شوند. من یکی هیچ چشمداشتی به نیتروژن اکسید های اتمسفری ندارم!

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ


پیام‌های این موضوع
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-19-2012, 11:43 PM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:53 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:54 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:55 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:57 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:59 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Rouzbeh - 09-16-2014, 01:31 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان