نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی
#13

Archive: goftegu.com - پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - #12

***

kamran333
09-19-2008
پیک 100

حـرکـت وضـعـی
زمـیـن

«آیا زمین را گهواره وار
نکردیم»!

(نباء 6 )
«اَلَم نـَجْـعـل» بهمعنی: «قـَدْ جَعَـلـنا»
است. (پرسش مـنـفـی برای "اقـرار گرفـتن" است). و «مِـهاداً» تشبیه بلـیغ
است، به معنی: «کَـالـمِـهاد» به معنی: «گـهـواره وار». و آیه به این معنی
است که: « ما زمین را گهـواره وار نـمـودیـم ».



نـکـات آیـه:1ــ زمین گهـواره وار است:
http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...hvareh.GIFیکی
از حرکات زمین حرکت گهواره واری آن است. در این نوع حرکـت قـطـب شـمـال آن در
تابـسـتان و زمـستان به یک طرف مایل می شود. در تابستان تمایل آن رو به
خورشید است. در پـائـیـز مـحـور آن راست اسـت. در زمـستان تمایـل آن در جهت
خلاف خورشید است. و در بـهـار محور آن راست است. این حرکت گهـواره واری
زمـیـنحـرکت وضعی نامیده می شود.

2ـــ زمین حرکت
دارد:

تشبیه زمین به "گهواره" به معنی:
"متحرک" بودن آن است. (و این برخلاف علم نجومعـصر
پیامبر است که در آن زمین ثابت و مرکز
جهان بود).



***

Mazdak Bamdad
09-20-2008
پیک 101

ترفند در این سفسته است كه گهواره دو ویژگی دارد،
یكی
برای آرامش و نگهداری و پرورش كودك و یكی
دیگر,
جنبدگی ان است ، امّا جنبدگی او فرعی و در راستا و آماج

آسایش كودك است. از اینرو، چم سنجشی و وام گرفته
( تشبیه و استعاره )
از واژه ی مهد/مهاد، " آرامشگاه
و پروشگاه" است و نه جنبندگی. با نگاه به
ایه های پس
از این ایه كه میگوید: "ایا كوه ها را نگهدار آن
نساختیم
و برای شما همسر آفریده و خواب را برای آسایش شما
درست
كردیم ". میبینیم كه همان چم آسایش و پرورش
و نگهبانی و مراقبت از آدمی از
واژه ی گهواره منظور
بوده و بازگردان های درست هم همین را گفته اند و
از
چم " آسایش" سود برده.
از سوی دیگر، جنبش زمین هیچ نزدیكی و همانندی
با
گهواره ندارد و دارای جنبش پیچیده ی آمیخته از چرخش
بگرد خود و بگرد
خورشید و بهمراه خورشید و سرانجام
دگرگونی زاویه ای محور قطبی است كه
تابستان /زمستانرا پدید میاورد.

***

kamran333
09-21-2008
پیک 102

حـرکـت زمین
[b]«او زمین و سیارات منظومه شمسی را هر کدام بجا
و بمورد آفرید. شب را بر روز می پیچاند در حالیکه روز را بر شب می پیچاند. و
خورشید و ماه را مناسب نمود.ه
ـمه آنها تا
زمان مشخصی در حرکت هستند». ( زمر 5
)
[/b]
نکـتـه
آیه: سیارات، زمین، خورشید و ماه تا زمان تعیین شده ای در حرکت خواهند
بود:

http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...-farsi.JPG
[b]عـلـم نـجـوم عـصـر پیامبر میگفـت: زمین ثابت و مرکز جهـان است. ایـن تـئوری تا سال 1543 بقوت
خود باقی بود. در آن تئوری (یعنی وقتی زمین ثابت و مرکز جهان باشد و خورشید و
سیارات بدور زمین بچرخند)، ما می بایست سیاره زهره راهمیشه به شکلی که در
تصویر سمت چپ می بینیم، بصورت هلالهای ماه ببینیم. ولی وقتی انسان تلسکوپ
بکار گرفت دید که سیاره زهره به شکل ماه کامل (ماه شب چهارده) پیدا است
(تصویر سمت راست). نتیجه این شد که زهره می بایست به آن طرف خورشید رفته باشد
و آن طرف خورشید باشد تا بتواند به این شکل نور خورشید را بازتاب بدهد. و
نتیجه این شد که زهره در واقع دور خورشید می گردد نه به دور زمین. و از اینجا
بود که انسان نتیجه گرفت که خورشید در مرکز است و سیارات به دور آن می
گردند.

از آنجا که مسلمانان معمولاً چیزهای خارجی را دوست دارند و می
پسندند، دنبال اندیشه های علمی آن دوران رفته بوده اند و مانند بقیه نوشته
اند که زمین به دورخورشید می گردد، در حالیکه آیه خیلی صریح و
واضح
پس از اینکه از
سیارات و زمین و ماه و خورشید صحبت می کند می گوید
: همه آنها (یعنی هر یک از سیارات و زمین و خورشید و ماه)
تا زمان تعیین شده ای در
جریان هستند (یعنی حرکت می کنند).
یکی از حرکتهای خورشید حرکت آن در مداری در کهکشان راه شیری با
سرعت 900000 کـیـلـومتر در ساعت است، که 225 میلیون سـال طـول می کشد تا آن
را طی کند. و حرکت ماه نیز اینست که بدور زمین در حرکت
است.

مدت
زمان حرکـت آنها نیز چنانکه آیــه مطرح کرده جاودانه نیست بلکه مدت زمان
مشخصی دارند.

[/b]


***

pakdin
09-21-2008
پیک 103

kamran333 نوشته: [عکس: 25.gif]


مرسی مزدک گرامی ..............
خـورشـیـد ............... ( شمس 1 - 4 ) ............ « سوگند به
خورشید و پرتو آن ــ و به ماه وقتیکه آنرا بازتاب می دهد ــ و به روز
وقتیکه آنرا متجلی می کند ــ و به شب وقتیکه آنرا می پوشاند»
.......... نکته آیات: روز پرتو خورشید را متجلی می کند و شب آنرا می
پوشاند:تصویری که می بینیم تصویر کره زمین است که از فضا گرفته شده
است. چنانکه می بینیم فضا در اصل سیاه و تاریک است، هر چند نور و پرتو
خورشید در فضا وجود دارد اما متجلی نیست، ولی آن بخشی از زمین که
روبروی خورشید قرار دارد و روز نامیده می شود آن را متجلی می کند. که
ارتفاع آن حدوداً 100 کیلومتر از جـو است. و با چرخش زمین و رفتن روز
بجای شب، شب آن بخش متجلی پرتو خورشید را می
پوشاند.....
والشمس وضحاها ﴿1﴾ والقمر
اذا تلاها ﴿2﴾

تلاهابه معنی به دنبالش رفتن است یعنی ماه مثل
کسی که به دنبال کسی راه می رود به دنبال خورشید حرکت می کند!

نکته
مهم این است که در هر زبانی معانی کلمه با گذشت زمان دگرگون میشود! فرضا جسم
منیر و غیر منیر یک اصطلاح امروزی در زبان فارسی و مربوط به علم فیزیک است
ولی معنی آن در زبان گذشته به دقت تعریف فعلی نیست.

http://www.ghoran-etrat.com/soreha/vazheh-shams.pdf

در
این فایل پی دی اف ببینید مترجم قرآن معنی کلمه شمس را چه نوشته:


نقل قول:بسم
الله الرحمن الرحیم
واژه های سوره شمس:
- شمس : ستاره ای است
ثابت آه از خود نور و حرارت دارد و در اطرافش اقمار وسیاره دارد؛ مؤنث
است.
با توجه به آیات قرآن به نظر می رسد شمسی آه در قرآن مطرح است
همان شمسی است آه مرئی ما انسانهاست.
حتی إذا بلغ »،«78/ لدلوك
الشمس 17 »،«33/ سخّرلكم الشمس 14 »،«38/ الشمس تجری لمستقرّلها 36 »
می فرماید
این خورشیدی آه ما می بینیم جریان دارد و گرنه آن .«86/
حتی إذا بلغ مغرب الشمس 18 »،«90/ مطلع الشمس 18
آره ی آتشینی آه در
خارج از جو وجود دارد ثابت است ، نه طلوع دارد، نه غروب دارد، نه دلوك
دارد. شب آه ما
می خوابیم خورشید وجود دارد، درخشندگی هم دارد ولی
ما به او پشت آردیم. مطلع و مغربی آه به خورشید نسبت داده
فعل ماضی
است، یعنی خورشید در تسخیر شما « سخّر » . می شود به خاطر حرآتی است آه
ما نسبت به خورشید داریم
قرار گرفته است. چه چیز از آن قابل تسخیر
برای ماست؟ جاذبه، گرما و نوری آه می دهد. در قرآن از شمس ها
و
اقمار دیگر صحبت نشده است ، چون شمس و قمر ما نیستند. چون قرآن
بیان للناس است، هدی للناس است. از هر
پدیده ای آه حرف می زند ربطی
به ما انسان ها دارد.
مطلق روشنایی و درخشش را نور گویند و روشن گری
.«5/ هو الذی جعل الشمس ضیاء والقمر نورا 10 » می فرماید
را ضیاء.
این مطلب آه خورشید جعل شده است، تأآید می آند آه شمسی آه در قرآن مطرح
است آن چیزی است آه ما
می بینیم. جعل برای پدیده های مهم اتفاق می
افتد، مثل امامت، خلافت انسان. آن آره ای آه خارج از جو است
جعل
نشده است.
قرآن به لحظه لحظه ی زندگی ما مربوط است. در زندگی
ما شمس و قمر مصادیقی دارند آه باید آنها را پیدا آنیم. هر
چیزی در
آفرینش خصوصیات شمس را داشته باشد- ثبات، جاذبه،گرما،روشنگری- می شود
مصداق شمس؛ مانند وجود
زن. زن با حرارت و جاذبه ای آه دارد به آانون
خانواده گرما می بخشد. و همچنین افراد خانواده حول محور زن
مانند
اقماری سازماندهی می شوند. زن اگر نباشد مرد به تنهایی انگیزه
هیچ آاری را ندارد.
- ضحی : زمانی است آه روشنایی و گرمای خورشید
تمام ناحیه ای را آه در معرضش قرار گرفته را می گیرد.
و أغطش لیلها
وأخرج ضحاها »،«1/ والضحی واللیل 93 » . با توجه به آیات می بینیم آه
در مقابل لیل و عشاء قرار دارد
عشاء آغاز تاریكی شب است. .«46/
آأنهم یوم یرونها لم یلبثوا إلّا عشیة أو ضحاها 79 »،«29/79
و » ،
خطاب به آدم می فرماید آه در بهشت گرسنه نمی مانی، عریان نمی مانی،
تشنه نمی مانی، آفتاب زده هم نمی شوی
به نظر می رسد آه عمده ترین
خصوصیت ضحی پخش گرما است ، وگرنه .«119/ أنك لا تظمؤا فیها ولا تضحی
20
از صبح صادق آه هوا روشن است تا وقت ضحی.
- قمر : آوآب سماوی
است آه از خود نوری ندارد ونور خورشید را می گیرد و منعكس می
آند.
نور ماه منیر است ولی سراج نیست. گرما ندارد و خیلی روشنگر
نیست. قمار را به خاطر پنهان آاریش و چون در نور
آم انجام می شود
نام گذاشته اند. ضمن اینكه درآمد قمار هم زندگی را نمی چرخاند، مثل نور
ماه آه جایی را روشن نمی
آند و ضیاء ندارد.
- تلی : چیزی را
از بیرون گرفتن و اظهار آردن. انعكاس دادن چیزی از جایی به جایی.
از
این آیه دو نكته برداشت می شود اول اینكه در این انتقال هیچ نیازی برای
شخص تلاوت «2/ یتلوا علیهم آیاته 62 »
آننده دیده نمی شود. دیگر
اینكه ما آیات را قبلاً نمی دیدیم، یعنی ضمن این انتقال چیزی بر ما
نمایان می شود آه قبلاً
« راه نمایی » هم همراه است. آار پیامبر «
معنی آردنی » نمی توانستیم خودمان ببینیم. پس در تلی ضمن انعكاس
یك
است ، نشانه ها را به نشانی تبدیل می آند.
فرق تلاوت با قرائت
این است ، قرائت یعنی چیزی را از درون ابراز آردن، ازبینشی ابراز آردن.
لذا قرائت هیچ وقت
مفعول ندارد. در نماز هم قرائت واجب است، نه سوره
ی حمد. یعنی یك بینشی باید داشته باشیم آه اگر این بینش درست

الرحمن. علّم القرآن » باشد می شود سوره ی حمد. قرآن در درون همه هست.
از غیب هم نیامده چرا آه می فرماید
با توجه به این آیه قرآن ذآر
است. به پیامبر هم « انّا نزّلنا الذآر » ؛ هیچ انسانی قرآن را حفظ نمی
آند، به یاد می آورد
گفتند اقرأ، نگفتند چه چیز را بخوان.
والقمر
إذا تلاها، قمر خورشید را تلاوت می آند(ها به شمس بر می گردد). معنای
تلی با تولی و تبعیت متفاوت است.
ماه وساطت دارد، سفیر بین خورشید و
زمین است. این تلاوت همیشگی است. ماه در روز هم دیده می شود، در
روز
هم تلاوت می آند.

امام نسبت به پیامبر نقش قمر را بازی
می آند. ترجمان وحی است، تلاوت می آند ضیاء پیامبر را. در خانواده هم
مرد
نسبت به زن نقش قمر را بازی می آند. محبت مادر باید به مرد
منتقل شود و از مرد به بچه منتقل شود، وگرنه بچه می
سوزد از گرمای
مادر. محبت مادر آه حدی ندارد، این باید جایی فیلتر شود و تحلیل شود
بعد به بچه منتقل شود. ولایت
پدر باید از این طریق به بچه تفهیم
شود. هنر بزرگی نیست آه مادر برای بچه پدر هم باشد، بلكه ظلم بزرگی است
آه
برخی مادران هم به خود و هم به خانواده ی خود می آنند.
- نهار
: تداوم روشنایی و ضحی را گویند، آه دارای حدودی است.
فرق نهار با
یوم این است آه یوم یك مرحله است و در آن حقیقتی تجلّی پیدا می آند؛
مانند یوم الدین. امّا در نهار ظاهر
اشیاء نمایان می شود، یعنی
واقعیت ها تجلّی پیدا می آنند. نهار دارای تقسیم بندی هایی است: فجر
اول+ فجر صادق+
صبح + طلوع + ضحی+ ظهر+ عصر+ غروب + عشاء. نهار
حالتی است آه زمین توجه می آند به خورشید.
- جلی : نمایان
آردن.آشكار آردن.
نهار خورشید را تجلّی می دهد یا اشراق دارد؟ نهار
شمس را تجلّی می دهد. اشراق جلّای خاص است. اشراق چشمه ای
،« اشرقت
الأرض » است آه از درون به فوران درآمده. اشراقیون از درون آشف و شهود
می آنند. در قرآن آمده است
یعنی زمین نمایان می آند درون خود
را.
- لیل : زمانی است آه همه ی اشیاء مرئی نامرئی میشوند. وجود
خارجی ندارد و از پشت آردن زمین به خورشید به
وجود می آید.
لیل
همان ظلمت نیست. ظلمت چیزی در درون ماست. در لیل هم می توان دید ولی در
ظلمت نمی توان. امام صادقعلیه السلام
به یكی از یارانش فرمود: در شب
چه می بینید؟ گفت ستاره ها را. فرمودند آه ملائكه هم آه در شب به زمین
نگاه می
آنند خانه های روشن را می بینند. خانه هایی آه با چراغ ذآر
روشن است. امیرالمؤمنینعلیه السلام نیز در خطبه ی متقین
توضیح می
دهند آه متقین چگونه در شب آسب نور می آنند آه در روز می درخشند و نور
افشانی می آنند. پس در
شب می توان دید اگر پرده ی شب را آنار
بزنیم.
- غشی : به چیزی می گویند نامرئی آه چیزهای مرئی را می
پوشاند.
غشا مانع نور نیست. ظلمت در مقابل نور است و نور را جذب می
آند و انعكاس نمی دهد (یخرجهم من الظلمات إلی
النور). غشا نوعی
حفاظت است.

***

Artaban
09-22-2008
پیک 104

امیدوارم "آف تاپیك" نباشه!
ولی اینجا حدیثی
هست كه بسیار جالبه!
خانه
کسانی که در نماز جماعت شرکت نمیکنند را بسوزانید! (صادق!)



نقل قول:سایت
مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن
چهل داستان و چهل حدیث
از
امیرالمؤمنین على علیه السلام
عبداللّه صالحى

(نماز جماعت یا
تخریب خانه )
مرحوم شیخ طوسى به نقل از امام جعفر صادق صلوات اللّه
علیه حكایت فرماید:
روزى به حضرت امیرالمؤ منین امام علىّ بن ابى
طالب علیه السلام خبر رسید: عدّه اى از مسلمانانى كه در همسایگى مسجد
زندگى مى كنند، به نماز جماعت در مسجد حاضر نمى شوند.
پس آن گاه
امام ، امیرالمؤ منین علىّ علیه السلام در جمع نمازگذاران حضور یافت و
بعد از اقامه نماز، ضمن ایراد خطبه اى اظهار داشت :
شنیده ام عدّه
اى از افراد، در مساجد ما و در صفوف مؤ منین مشاركت ندارند و با ما به
نماز جماعت حاضر نمى شوند. از این به بعد، كسى حقّ ندارد با آن
ها هم غذا و همنشین و هم سخن گردد. و همچنین كسى حقّ ندارد با ایشان
پیمان زناشوئى ببندد و یا به ایشان كمك نماید، تا مادامى كه آنان نیز
همانند دیگران در جمع مسلمین حضور یابند و در نماز جماعت شركت
كنند.
سپس آن حضرت افزود: چه بسا ممكن است دستور دهم كه خانه هاى
چنین افرادى را بر سرشان(!) تخریب كرده و
آتش زنند و بسوزانند
، مگر آن كه از این عملشان دست بردارند و به
درگاه الهى توبه نمایند.
امام جعفر صادق علیه السلام در ادامه
افزود: مؤ منین به وظیفه خود كه امیرالمؤ منین علىّ صلوات اللّه علیه
مشخّص نموده بود عمل كردند و با افراد متخلّف ترك معاشرت و معامله
نمودند، تا آن كه بالا خره ، آن ها از عمل خود پشیمان شده ؛ و همراه
دیگر نمازگذاران در مساجد؛ و نماز جماعت شركت كردند.)
خیلی جالبه شكل گسترش اسلام در بین حتی خود
تازیها! [عکس: 26.gif]


***

Mazdak Bamdad
09-22-2008
پیک 105

kamran333 نوشته: [عکس: 25.gif]


حـرکـت
زمین

[b]«او زمین و سیارات منظومه شمسی را هر کدام بجا و بمورد
آفرید. شب را بر روز می پیچاند در حالیکه روز را بر شب می پیچاند. و
خورشید و ماه را مناسب نمود.ه
ـمه[عکس: 25.gif] آنها
تا زمان مشخصی در حرکت هستند». ( زمر 5
)


نکـتـه آیه: سیارات، زمین، خورشید و ماه تا زمان تعیین شده
ای در حرکت خواهند
بود:

[b]http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...-farsi.jpg[/b]
[B]عـلـم نـجـوم عـصـر پیامبر میگفـت: زمین ثابت و مرکز جهـان است. ایـن
تـئوری تا سال 1543 بقوت خود باقی بود. در آن تئوری (یعنی وقتی زمین
ثابت و مرکز جهان باشد و خورشید و سیارات بدور زمین بچرخند)، ما می
بایست سیاره زهره راهمیشه به شکلی که در تصویر سمت چپ می بینیم، بصورت
هلالهای ماه ببینیم. ولی وقتی انسان تلسکوپ بکار گرفت دید که سیاره
زهره به شکل ماه کامل (ماه شب چهارده) پیدا است (تصویر سمت راست).
نتیجه این شد که زهره می بایست به آن طرف خورشید رفته باشد و آن طرف
خورشید باشد تا بتواند به این شکل نور خورشید را بازتاب بدهد. و نتیجه
این شد که زهره در واقع دور خورشید می گردد نه به دور زمین. و از اینجا
بود که انسان نتیجه گرفت که خورشید در مرکز است و سیارات به دور آن می
گردند.
[/b]
[b]از آنجا
که مسلمانان معمولاً چیزهای خارجی را دوست دارند و می پسندند، دنبال
اندیشه های علمی آن دوران رفته بوده اند و مانند بقیه نوشته اند که
زمین به دورخورشید می گردد، در حالیکه آیه خیلی صریح و
واضح
پس از اینکه از
سیارات و زمین و ماه و خورشید صحبت می کند می گوید
: همه آنها (یعنی هر یک از سیارات و زمین و خورشید
و ماه)
تا زمان
تعیین شده ای در جریان هستند (یعنی حرکت می کنند).
یکی از حرکتهای خورشید حرکت آن در مداری
در کهکشان راه شیری با سرعت 900000 کـیـلـومتر در ساعت است، که 225
میلیون سـال طـول می کشد تا آن را طی کند. و حرکت ماه نیز اینست که
بدور زمین در حرکت است.

مدت زمان حرکـت آنها نیز چنانکه آیــه
مطرح کرده جاودانه نیست بلکه مدت زمان مشخصی
دارند.

[/quote]




بیخود است،
چون در جای دیگر قران گفته است كه : آنها
[نیكوكاران] تا زمانی كه زمین
و آسمانها پا برجایند، در بهشت خواهند بود!
پس اگر قرار باشد خورشید
از میان برود كه زمین دیگر نمیتواند باشد و
اسمانها هم كه از آنها بارها
بعناون سیارات منظومه ی شمسی ! و غیره یاد
كرده اند هم نخواهند بود
و وعده ی بهشت پوچ از اب در میاید!
اینجا هیچ
معجزه ی علمی ! هم دركار نیست، چون این اشاره به قیامت
است كه از اموزه
های اسلامیست و ربطی به فیزیك ستاره ای و نابودی
خورشید و ( زمین ) و ماه
در چند میلیارد سال دیگر ندارد، چون باقی
جهان همچنان بجای خود است و این
ها تنها یك دانه ی شن هم در برابركهكشانها بشمار نمیروند.
[/نیكوكاران] تا زمانی كه زمین [BR]


***

kamran333
09-22-2008
پیک 106

راهـنـمـای مـسـیـر یـابـی
زمین

( نوح 19-20)
« و همینطور خدا زمین را برای
شما نشانه دار درست کرد تا بتوانید راه هایِ بازِ آن را طی
کنید».

[color=black]نکـتـه آیه: زمین نشانه ای دارد که انسان می
تواند با آن راههای باز را طی کند:

راهـهـای بـاز زمـین، راهـهـای دریائی، هـوائی و بیابانـی
هـستـنـد که بصورت http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...-zamin.GIFجاده
نیستند. و نشانه داری زمین نیز قطب مغناطیسی آن است که بمثابه نشانه عمل می
کند. انسان با تقسیم بندی نمودن زمین و قـطب نما، مسیرهای هوائی و دریائی و
زمینی که بصورت جادهنیستند را جهت یابی و پیدا می کند و بسوی مقصد مورد نظر
خود پیش می رود.

آیه
مزبور نقـل قول از حضرت نوح است. یعنی وی چند هزارسال پیش از میلاد این موضوع
را به مردم خود گفـته بوده است، ولی مردم طبق عادت همیشگی خود به وی می
خندیده اند.



***

Mazdak Bamdad
09-23-2008
پیک 107

نوح
ترجمه فارسی مکارم
و خداوند زمین را براى شما فرش گسترده‏اى قرار
داد
«[color=blue]19»تا از راههاى وسیع و دره‏هاى آن بگذرید (و به هر
جا مى‏خواهید بروید)!»
«[color=blue]20»

ترجمه فارسی فولادوند
و خدا زمین را براى شما فرشى [گسترده]
ساخت[/گسترده]
ساخت
[size=2] «19» تا در راههاى فراخ آن بروید «[color=blue]20[/size]»[/font][/font]
ترجمه انگلیسی یوسف علی
"'And Allah has made the earth for you as a
carpet (spread out),
[color=red] «[color=blue]19
» "'That ye may go about
therein, in spacious roads'"

«
[color=blue]20
»
[/font]
http://www.tooba-ir.org/guide.asp?fn=_bo...ran/s1.asp


اینجا هم در بازگردان راستین ان میبینیم كه باز
شارلاتان های سایت قران شناسی تقلب كرده اند!

***

Mazdak Bamdad
09-23-2008
پیک 108

kamran333 نوشته: مزدک گرامی اگر برایتان ممکن است و
زمان دارید مقدمه کوتاه یا حتی چکیده ای برای ابتدای کتاب پاسخ به
جفنگیات سایت قرآنولوژی به من بدهید.

بسیار زیبا خواهد شد
اگر کتاب با نوشته شما آغاز شود(در حد چند خط هم باشد ممنون می
شوم)



از سده ی پیش، كه دانش راه خود را در اندیشه های
مردم،
در شمار یك بنمایه باورپذیر و تكیه گاه استوار
باز كرد، زمزمه هایی از سوی
اسلامیست ها براه
افتاد كه قران هم دانشیك ( علمی) است و فزون تر
از
انم، دارای "اعجاز علمی" هم میباشد. آماج این
گونه ادعا ها، هر آیینه سود
جستن از پذیرفتگی
دانش در نزد مردم، و واگیر دادن این پذیرفتگی و
باور
پذیری ( اعتبار) به قران تازی و تهی از دانش
و آدمی گری بوده و هست. اكنون
بویژه پس از
پیروزی اسلامیست ها در ایران و یافتن بنمایه های
پولی و
نیروی رسانه ای، تارنماهایی زیر نام
" قران شناسی " پدید آمده اند كه یك
رشته ادعا ها
در همین باره ی " اعجاز علمی"! قران در ان
بازتاب یافته
است. این ادعا ها بسیار از سوی
اسلامیست ها، از انجا برداشت شده و در
فاروم ها
و وبلاگ ها و رسانه های گوناگون كپی میشود.
این بود كه برآن
شدیم كه یك یك و تك تك این ادعا
ها را بررسی كرده و چند و چون درستی آنرا
نشان
دهیم. ما برای بازگردان ها و سفرنگ ها( تفسیر)
از تفسیر المیزان
علامه طباطبایی و یا بازگردان
های مكارم و فولادوند و ..سود بردیم كه
اسلامیست
ها نتوانند با سفسته ( سفسطه) " شما زبان تازی
نمیدانید" و
"شما كارشناس " قران نیستید، بسراغ
ما بیایند. در این جا ما نشان دادیم كه
نه حتی یكی
از ادعا ها درست نیست، بلكه با نگرش به ترفند ها
و دروغ
هایی كه دراینكار بكار بسته شده، این ها
را در كاتگوری "جفنگ" جای دادیم.
در اینجا برای
هر ادعایی پاسخی فراهم شده است كه میتوان در
رویارویی با
اسلامیست هایی كه از تارنمای قران-
شناسی برداشت میكنند، این پاسخ را
برداشت كرد.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ


پیام‌های این موضوع
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-19-2012, 11:43 PM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:53 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:54 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:55 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:56 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:57 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:58 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 01:59 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:00 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:02 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:03 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:04 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:05 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:06 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:07 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:08 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:09 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Mehrbod - 12-20-2012, 02:10 AM
بایگانی: پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - توسط Rouzbeh - 09-16-2014, 01:31 PM

موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان