12-20-2012, 02:00 AM
Archive: goftegu.com - پاسخ به جفنگیات سایت قرآنولوژی - #11
***
kamran333
09-16-2008
پیک 91
ماه شکافته شده
بوده
« روز رستاخیز نزدیک شد و ماه شکافته
شد».
( قمر 1 )
[b]در بررسی هـائی کـه در سال 1970 از ماه شـد
شکـافی به طول 160کـیلـومتر در ماه مـشـاهـده شـد. همینطور اثر جوش خوردگی
نیز در سلسله کوههای ماه، و ادامه آن در اعماق ماه دیده شده است. برخی از
محققین معتقدند که ماه شکافته شده بوده و دوباره جوش خورده بوده
است.
[/b]
***
Mazdak Bamdad
09-16-2008
پیک 92
كشك است، شكافهای پدید امده
رویه ی ماه در پوسته هستند
و بسیار كوتاه و گاه پیچ و خم دار
هستند كه نشان میدهد كه
بستر
ماگما ( مواد مذاب) بوده اند.
هیچكس از " محققین" چنین
اعتقادی
ندارد و برای همین
هم این شیادان نام هیچكدام از
آن " محققین" ادعایی
را ننوشته اند
و احتمالا ً از همان محققین اسلامی جمهوری اسلامی یا
پاكستان ! هستند! •
***
kamran333
09-17-2008
پیک 93
مرسی مزدک گرامی
خـورشـیـدهـا و مـاهـهـا
(
فصلت 37 )
« نه به خورشید و نه به ماه
هیچکدام سجده نکنید، بلکه به خدائی سجده کنید که آنها را (یعنی: ماهها و
خورشیدها را) آفـرید».
[b]نکـتـه آیه: خورشیدها و ماهها وجود دارد:
در زبان عربی «ضـمـیـر» برای مفـرد (یکی) و برای مثنی (دوتا) و
برای جمع (سه تا و بالاتر از آن) صـرف مـی شود. آیـه از مـاه و خـورشـیـد
که دوتا هستند صحبت می کند ولی بجای ضمیر دوتائی مناسبِ آنها که
«هُـمـا» به معنی «آنـدو» باشد، ضمیر جمع «هُـنَّ» به معنی «آنـهـا»
بکار برده است. یعنی می گوید: به خدائی سجده کنید که خورشـیـدها و ماهـهـا را
آفـرید.
در زمـانمحـمـد و تا پیش از
اختراع تـلـسـکـوپ کـسـی خورشـیدی و ماهی غیر ماه و خورشیدی که می بینیم را
نمی شناخت. از زمـان اختراع و بکارگیری تـلـسـکـوپ (هـزار سhttp://www.quranology.com/t-ketab/khorsh...-farsi.GIFـال
پـس از محمد) تا کـنون (در منظومه شمسی) دهـها ماه کشف شـده است. تعداد ماه
های سیاره مـشـتری که تا کنون شـنـاخـتـه شده 16 تا است، مریخ دو تا، کـیوان
19 تا، اورانـوس 15 تا و نپتون 8 تا.
خـورشـیـد نـیـز چنانکه آیـه آنرا جمع بسـته تنها خورشید منظومه
شمسیما نیست، بلکه در هـسـتی مـیـلـیاردهـا خـورشـیـد وجود دارد.
[/b]
***
Mazdak Bamdad
09-17-2008
پیک 94
تفسیر المیزان
وَ مِنْ ءَایَتِهِ
الَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ الشمْس وَ الْقَمَرُ لا تَسجُدُوا لِلشمْسِ وَ
لا لِلْقَمَرِ وَ اسجُدُوا للَّهِ الَّذِى
خَلَقَهُنَّ إِن كنتُمْ إِیَّاهُ
تَعْبُدُونَ(37)
و یكى از آیات او شب و روز و خورشید و
ماه است ، پس دیگر معنا ندارد كه براى خورشید و
ماه سجده كنید بلكه باید براى خدایى سجده كنید كه
آنها را آفریده اگر به راستى مى خواهید عبادتى كنید (37).
پس
جمله ((و من آیاته اللیل و النهار(( احتجاجى است از راه وحدت تدبیر سراسر
عالم و پیوستگى آن بر وحدت رب مدبر. و باز احتجاجى است از راه وحدت رب ، بر
پرستش او به تنهایى . و به همین جهت دنبال جمله مورد بحث فرمود: ((و براى
خورشید و قمر سجده مكنید...((.
پس كلام در این آیه در واقع دفع دخلى است
از توهمى كه ممكن است بشود، گویا بعد از آنكه فرمود: ((و یكى از آیات او شب و
روز است ...(( و با این جمله یگانگى خداى تعالى در ربوبیت را اثبات كرد، كسى
پرسیده پس حال چه باید كرد؟ در پاسخ فرموده : براى خورشید و ماه سجده مكنید،
كه آن دو مخلوق خدا و مدبر به تدبیر اویند، بلكه تنها
خداى را سجده كنید، و تنها او را عبادت كنید. و عموم وثنى
مذهبان خورشید و ماه را تعظیم مى كردند، ولى آنها را نمى پرستیدند،
تنها صابئین بودند - كه به طورى كه مى گویند - این دو را
عبادت مى كردند. و ضمیر در ((خلقهن (( به لیل و
نهار و شمس و قمر برمى گردد
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j17...tm#link383
میبینیم كه مانند همیشه، بازگردان تقلبی شده است
و "
آنها" در اینجا، همان یك ماه و یك خورشید ،
بهمراه شب و روز هستند.
از
سوی دیگر، القمر و الشمس، نام خاص
خورشید و ماه ما هستند و به دیگر
ستارگان
خورشید ( الشمس) نگفته اند و هرگز در هیچ
جای قران، از خورشید
ها ! و یا ماه ها !
سخن گفته نشده است كه اینجا دومی اش باشد.
در
اینجا ضمیر جمع مونث چندتایی است چون
به آغاز آیه كه از الَّیْلُ وَ
النَّهَارُ وَ الشمْس وَ الْقَمَرُ
سخن گفته نیز اشاره دارد كه نوسینده
از قصد،
ایه را ناقص آورده است.یعنی باز یك شارلاتان بازی دیگر
اسلامی برای احمقان •
***
Ataabak
09-17-2008
پیک 95
kamran333 نوشته:
مرسی مزدک گرامی
خـورشـیـدهـا و مـاهـهـا
( فصلت 37 )
[font=arial]« نه به
خورشید و نه به ماه هیچکدام سجده نکنید، بلکه به خدائی سجده کنید که
آنها را (یعنی: ماهها و خورشیدها را) آفـرید».
[/quote]
این دیگه
چه جور شعبده بازیست؟! لابد خدا وقتی "آنها" رو میگفته یه چشمک هم به محمد
میزده!
امیر
خان میگفت "هفت" همون میلیارد هاست،این یکی که پاک میگه "آنها" همون میلیارد
و تریلیون ستاره ست!
والا نمیدونم شاید معجزات که میگن به همین
شامورتی بازی ها میگن ؟
***
[b]kamran333
09-17-2008
پیک 96
[font=Arial]دور بردن زمین و درآوردن آب و گیاه آن
( نازعات 30 - 31 )
« و زمین
را پس از آن ضمن چرخش دور برد. آب و گیاهِ آن را هر دو از خود آن درآورد».
[b][font=Arial]نکات
آیه:
1ـــ زمین ضمن چرخش دور برده
شدهاست:
در آیات پیش از این آیات می گوید:
«اَ اَنـْـتـُمْ اَشَـدُّ خـَلْـقـاً اَمِ السَّـماءُ بَـنـیـها ــ رَفـَعَ
سَـمْکَـهـا فـَسَـوّیـهـا»!
«آیا آفـرینش
شـمـا مـشکـل تر است یاساختن مـنـظومـه شمسی؟ که نواحی و جوانب آنرا بهم
آورده غلظت آنرا بالا برد و آنرا ساخت». راجع به این آیات در آغاز مـنـظـومه
شمسی صحبت شد.پـس از آن، آیات مزبور مطرح می کند کـه:زمـین را ضمن چرخاندن
(غـلـتاندن) دور برده است. این موضوع نیز در مطالب مربوط به منظومه شـمـسی
دیـدیـم کـه در ابـتـدا سیارات در کنار خورشید درست شدند و بعد فاصله
گرفـتند. موضوع جدید در آیه چـرخـش زمـیـن است.http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...-zamin.GIF
2ـــ آب و گیاه زمین از خود آن در آورده شده
است:
آب موجود روی زمین گاز و بخاری بوده
کهبا آتـشـفـشـانـهـای اولیه زمین از درون آن درآمده و به جو رفته و بعد
باریدن گرفته. گیاهان نیز ناشی از وجود دی اکسید کربن بوده که ضمن فعالیت
آتشفشانها از درون زمین درآمده بوده است.
[/b]
***
Mazdak Bamdad
09-18-2008
پیک 97
ALMIZAN
ءَ أَنتُمْ أَشدُّ خَلْقاً أَمِ
السمَاءُ بَنَاهَا(27)
رَفَعَ سمْكَهَا فَسوَّاهَا(28)
وَ أَغْطش
لَیْلَهَا وَ أَخْرَجَ ضحَاهَا(29)
وَ الاَرْض بَعْدَ ذَلِك
دَحَاهَا(30)
أَخْرَجَ مِنهَا مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا(31)
آیا
خلقت شما سخت تر است یا آفرینش آسمان كه خدا بنایش كرده ؟! (27).
و سقف آن
را بالا برده و آن را منظم ساخته ؟ (28).
شبش را تاریك و روزش را روشن
كرده (29).
و زمین را بعد از آن گسترده (30).
آب و چراگاه در آن بیرون
كرده (31).
http://www.ghadeer.org/qoran/almizan/j20...tm#link186
((و الارض بعد ذلك دحیها)) - یعنى بعد از آنكه آسمان را بنا كرد و سقفش
را بلند نمود، و هر جزئش را در جاى خود قرار داد، و شبش را تاریك و روزش را
روشن ساخت ، زمین را بگسترانید.
بعضى گفته اند: معنایش این است كه زمین را
با این حال بگسترد، (و خلاصه كلمه بعد ذلك به معناى مع ذلك است )، همچنان كه
در جمله ((عتل بعد ذلك زنیم
)) كلمه بعد به معناى مع آمده ، و
ما در تفسیر سوره ((الم سجده
)) گفتارى پیرامون اینكه از كلام
خدا درباره خلقت آسمان و زمین چه استفاده مى شود داشتیم . و بعضى گفته اند:
كلمه ((دحو)) كه فعل ((دحیها)) از آن مشتق است ، به
معناى ((دحرجه )) یعنى غلتاندن است
---------
اینهم بیخود است كه باز سماوات را " منظومه ی شمسی
"!!
معنی كرده است. گویا هر جا گیر میكند، گاه سماوات كهكشانها
میشوند
و گاه جو زمین و گاه منظومه ی شمسی و روشن
نیست كه "آسمان" چه پیوندی مثلا
ً با مریخ دارد!!
تازه زمین هم تیله نیست كه روی چیزی
بغلتد!
بلكه زمین در فضا بگرد خود و هور " میچرخد".
غلتیدن همواره نیاز
به یك جای دوم دارد كه چیزی
در روی ان بتواند بغلتد!
تازه این ایه
نشان میدهد كه تصور بر این بوده كه
زمین صاف است و آنرا مانند فرش لوله
شده
غلتانیده و باز كرده اند كه امروزه نادرستی اینمزخرفات اثبات
شده.
تازه میبینیم كه باز در بازگردان آیه ها تقلب كرده
است،
و سخنی از دور بردن و غلتانیدن هم در آن نیست!
یعنی شارلاتان بازی
هفت طبقه !!•
***
kamran333
09-18-2008
پیک 98
زمـیـن آرام
شـده
( نمل 61 )
« آیا آنکه زمین را آرام نمود و درون آن رودها قـرار داد و
برایآن کـوههـا قرار داد و میان دو دریا
دیوار قرار داد، آیا خدائی پابپای وی وجود دارد؟ بیشترین اینها دانشی ندارند (از طبیعت چیزی نمی
دانند)».
[b]"أرض" در
آیه بمعنی بخشی از کره زمین است که روی آن راه می رویم و زندگی می کنیم، یعنی
لایه و قشر خارجی آن است. و نکته آیه اینست که زمین زیرپای ما در آغاز آرام
نبوده بلکه می لرزیده است.
http://www.quranology.com/t-ketab/zamin/...in-f-a.JPG
زمـیـن در واقـع در ابـتدای شکل گیری خود مذاب و متلاطم بوده است.
پس از اینکه رفته رفته سرد شده و قشر بالائی آن سفـت شده نیز، بخاطر نازک
بودن آن قشر، فعل و انفعالات خشونت بار درونی زمین، آن قشر نازک و در نتیجه
سطح زمین را پیوسته بگونه خشونت باری می لرزانده است (یعنی سطح زمین پیوسته
زلزله های خشونت بار داشته است). تا اینکه با گذشت زمان رفته رفته زمین سردتر
و سردتر شده، و قشر خارجی آن کلفت تر و کلفت تر می شود، و فعل و انفعالات
خشونت بار درونی زمین به اندازه ای از سطح آن فاصله می گیرند که دیگر نمی
توانند سطح زمین را بلرزانند (بگونه ای که ما آنرا احساس کنیم). امروزه ضخامت
لایه سطح زمین در خشکیها 70 کیلومتر است. و به این شکل زمین رفتهرفته آرام می
شود. (بـقـیه مطالب آیه در جاهای مربوط بخود بررسی شده
اند).
[/b]
***
Mazdak Bamdad
09-19-2008
پیک 99
بیخود است، اگر زمین را ارام كرده چرا مردم و شهر رودبار
از
روی نقشه ایران در زمین لرزه پاك شدند و همچنان زمین لرزه
ها دنباله
دارد؟ پس زمین آرام و رام نسده و الله دروغ گفته است.
دیگر اینكه انزمانی
كه بروی زمین مواد مداب بوده، اصولا ً
آدمی نبوده است كه زمین زیرپای او
بلرزد. یعنی این زندگی
است كه بر اثر سرد شدن زمین توانسته پدید بیاید و
نه وارونه
كه گویا خدا زمین را " برای" ما رام كرده باشد.
تازه
بازگردان درست ایه هم چیز دیگری است و میرساند كه
گویا الله با كوبیدن
میخ هایی بنام " كوه" !! زمین را ارام نموده
است و این یكی از مسخره ترین
ادعا های قرانی و اسلامی
است، چرا كه كوه ها خود از آتشفشان ها و جریان
همرفت
مواد مذاب درونی زمین كه تكه های پوسته ی زمین را بهم
فشار
میدهند، پدید امده اند و هیچ همانندی، نه از دید كاربرد
و نه ریخت و نه
جنس ، با میخ ندارند! و برروی زمین هم " قرار داده" نشده اند( جعل لها
رواسی !!) •
.Unexpected places give you unexpected returns