11-09-2013, 01:22 PM
Parastesh نوشته: این هم بیجاست !بیجاست!
ما همچه چیزهایی نگفتیم گویا یک بار هم مبانی لیبرالیسم را مطالعه نفرمودید .
ما میگوییم هر جا معه ای برای داشتن دینامیسم و پیشرفت نیاز به قانون و سلسه
مراتب دارد اما این قوانین و سلسله مراتب نباید سرشت و نهاد انسان ها را مورد
هدف قرار دهد .
برای مثال احترام به حقوق و آزادی های فردی و ایجاد بستری برای اعمال اراده فرد
در جامعه نمونه ای از این موارد است زمانی که فرد بتواند در جاعه اعمال اراده فرماید
مشخص میشود آیا جامعه در برابر آن همگرایی دارد یا خیر و راه تاریخی یک جامعه
اینگونه باز میشود نه با زور و دستورات مونولوگ وار الیت .تنها سیستمی که امتحان
خودش را پس داده و از این آزمون های دشوار سربلند بیرون آمده همان کپیتالیسم
و لیبرالیسم بوده است .
در مورد جمهوری اسلامی هم مقایسه نا به جا فرمودید زیرا در چنین سیستم هایی
دولت و الیت به دنیال یک امت اسلامی میگردند واز این رو آزادی های فردی که در سرشت
هر انسانی وجود دارد را زیر پرسش میبرند و این به عقاید کمونیستی بیشتر شبیه میباشد و
باز هم کمونیسم گند تطهیر نمیشود .
:e057:
ستیز بر سر همین است که کدام قانون هومنی است. پیشتر ها برده داری هم قانونی بود!
همینگونه است این زنجیره ی تراز ها ( سلسله مراتب) که باید دید چه کسی و با چه
سزامندی باید آن بالا باشد و این جایگاه "بالا" از بیخ چی هست و چرا باید باشد.
در برده داری هم همین رده بندی بود و هرچه ستمگر تر و برده دار تر بودید، بالاتر
بودید. در زمان کنونی هم هرچه بیشتر پدرسوخته تر و بهره کش تر باشید بالا ترید !
و اندک سرمایه داران چاق و گنده دارند سرنوشت همه ی جهانیان را از ان بالا ، به
بهانه همین "آزادی" و لیبرالیسم ! ، که در فربود همان آزادی چپاول و بهره کشی است،
کنترل میکنند و جهان را به بیدادگری و بدبختی ودرگیری ها جنگ ها فروانداخته!
+++
سنجش شما با جمهوری اسلامی هم سفسته ی ناب است، چرا که سخن بر سر این
است که از کدام آزادی تکینه (فردی) سخن در میان است، ما میگوییم ازادی چپاول و
بهره کشی نباید باشد چرا که این ازادی به وارون دید شما تکینه و خودینه نیست،
بساکه همبودین است و به دیگر تک تک مردم هم پیوند دارد و ازادی کار و سود
آنهارا به بیم میافکند، جمهوری اسلامی ولی به آزادی حجاب و کوتاه و بلندی
جوراب و آزادی زیر پرسش بردن بهره کشی فاشیستی اسلامی ( که چهره ی
دیگر و ناب تر همان سرمایه دارای پسندین شما هست) ، گیر داده و بر این پایه
این سخن تان یاوه ی پاک و کژفرنود سنجش نابرابر بیش نبود و نشان از
ناآگاهی سخت خود شما دارد!
•
پارسیگر
خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
بــه دانــش روان را هــمی پــرورد