"باسم الله الرّحمان الرّحيــــم
...ﻗَﺎﻟُﻮﺍ ﻳَﺎ ﺷُﻌَﻴْﺐُ ﻣَﺎ ﻧَﻔْﻘَﻪُ ﻛَﺜِﻴﺮًﺍ ﻣِﻤَّﺎ ﺗَﻘُﻮﻝُ ﻭَﺇِﻧَّﺎ ﻟَﻨَﺮَﺍﻙَ ﻓِﻴﻨَﺎ
ﺿَﻌِﻴﻔًﺎ ﻭَﻟَﻮْﻟَﺎ ﺭَﻫْﻄُﻚَ ﻟَﺮَﺟَﻤْﻨَﺎﻙَ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧْﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻨَﺎ ﺑِﻌَﺰِﻳﺰٍ ۹.."
"به شناسهء بی کمداشت خدا پُر بار آورنده بسيار ويژه بار آورنده
..گفتند: ای شعیب{شایدتوشه دان ساز}! چه درمییابیم فراوانی از چه میگوییُ؟؟؟؟ اگریم تا میبینیمت در ما بسیار خُردیُ! تا يا نبايد دانه درشت ات تا پرتاب کردیمت,ُ چه تو بر ما به سرفرازی؟!۹.."
بینید گمانم برخی با خودشان سر جنگ دارند, چه به سود همه هست را گفتیم, که نمونه یکی بیگناه را تو به ناشایست تو کوچه گویی تو چنینی تو چنانی اونهم از خودش میپرسد که نه چرا من چنین چنان باشم, یا بیهوده بهش گیر دهی اونهم پاسخی درخور بهت میدهد,
قانون از قن میآید همان بازدارنده, اگر بازدارنده ای را "الله""بی کمداشت خدا" گذاشت درستست نه که هر کسی هر چیزی درست کند به دگری گوید اینها را پایبند باشید,
اگر پارسی نویسی برای برخی بیهوده ناخوشایندست چه که مغزشان تنبل بار آمده! برای برخی دلچسبست آنهم با انگیزهء راستین که باهاش میتوانند هدفشان را بهتر بازگو کنند!,
یا اگر "الله""بی کمداست خدا" پرستی یا یکتا پرستی برا برخی دلهره آورست از پیشینهء بدشان برای برخی آرامش بخشست برای سر سامان گرفتن زندگیشان,
اگر از دیدگاه گروه دگر میخواهید برایتان پیوند گذارم که داستان پیر زن را پذیرا نیستند,
www.pajoohe.ir/نقد-و-بررسی-خبر-تاریخی-اُم-قِرفَه-در-سال-6-ه.ق__a-35066.aspx
تازه اگر کمی یا فرا چندی پذیرای این داستان باشند یا نباشند سخن خدا برگرفتگاه یا مرجع هست, برخی جاها میگوید نرمی نشان دهید,
برخی جاها هم میگوید تندی نشان دهید در برابر نوک اندازها با "الله""بی کمداشت خدا" نمونه
".محمد رسول الله والذین معه اشدّاء علي الكفّار رحماء بينهم."
زیروروکارهای کافر همیشه نبایستی چشمداشت نرمی از روراست شده های مؤمن داشته باشند,اگر جایی زیروروکارها با نوک تیزی میخواهند سر یک روراست شده مؤمن را شکافند روبرو نیز همینکار با زیرورو کننده خواهد داشت,چه که وگرنه برای زندگی ارزشی هست که روراست شده آن را نبایستی کنار گذارد ,,
هم آنکه همیشه در پی سود رساندن به خودش هم دگریست کجا,
"..ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥُ ﺃَﻥ ﻳُﻮﻗِﻊَ ﺑَﻴْﻨَﻜُﻢُ ﺍﻟْﻌَﺪَﺍﻭَﺓَ ﻭَﺍﻟْﺒَﻐْﻀَﺎﺀَ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺨَﻤْﺮِ ﻭَﺍﻟْﻤَﻴْﺴِﺮِ ﻭَﻳَﺼُﺪَّﻛُﻢْ ﻋَﻦ ﺫِﻛْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَﻋَﻦِ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎﺓِ ۖ ﻓَﻬَﻞْ ﺃَﻧﺘُﻢ ﻣُّﻨﺘَﻬُﻮﻥَ 91.."
آنها که در چاله افتند به دست خود دور شونده از یاد خدا هم دور شونده از پیوستن نماز هم میانشان دشمنی برگشت نیز خشم هست, توان دریافت پاکیزگی هم.چشیدن مزه اش برایشان بسی جانفرساست,
به گفته سراینده 'هرکه آن تلخش دهند حلوا بها جانش دهند' که تنها بلوف هست حلوایی درکار نیست یا ' در بحر عمیق می غرقه گشتندُ نگشتند به آب آلوده' که اینهم بلوف هست تو آب اندکی می ریختند رفتند توش گمان برشان داشت همه اش می هست. کنون با حافظ خدا آمرزدش جنگ ندارم چه که پرده گویی شوخی سراینده هاست, تنها میخواستم رفتار اینگروه را بازخوانی کنیم,
"اللّهُمَّ""بي کمداشت خدایا" مرا تاربین خوشی هات نکن که دگرسرا خوشیهات از ما میگیری, هم به یادت دار سرنگون برپاساز پیوستن نماز سمت همنشين خانه ات در مكه
...ﻗَﺎﻟُﻮﺍ ﻳَﺎ ﺷُﻌَﻴْﺐُ ﻣَﺎ ﻧَﻔْﻘَﻪُ ﻛَﺜِﻴﺮًﺍ ﻣِﻤَّﺎ ﺗَﻘُﻮﻝُ ﻭَﺇِﻧَّﺎ ﻟَﻨَﺮَﺍﻙَ ﻓِﻴﻨَﺎ
ﺿَﻌِﻴﻔًﺎ ﻭَﻟَﻮْﻟَﺎ ﺭَﻫْﻄُﻚَ ﻟَﺮَﺟَﻤْﻨَﺎﻙَ ﻭَﻣَﺎ ﺃَﻧْﺖَ ﻋَﻠَﻴْﻨَﺎ ﺑِﻌَﺰِﻳﺰٍ ۹.."
"به شناسهء بی کمداشت خدا پُر بار آورنده بسيار ويژه بار آورنده
..گفتند: ای شعیب{شایدتوشه دان ساز}! چه درمییابیم فراوانی از چه میگوییُ؟؟؟؟ اگریم تا میبینیمت در ما بسیار خُردیُ! تا يا نبايد دانه درشت ات تا پرتاب کردیمت,ُ چه تو بر ما به سرفرازی؟!۹.."
بینید گمانم برخی با خودشان سر جنگ دارند, چه به سود همه هست را گفتیم, که نمونه یکی بیگناه را تو به ناشایست تو کوچه گویی تو چنینی تو چنانی اونهم از خودش میپرسد که نه چرا من چنین چنان باشم, یا بیهوده بهش گیر دهی اونهم پاسخی درخور بهت میدهد,
قانون از قن میآید همان بازدارنده, اگر بازدارنده ای را "الله""بی کمداشت خدا" گذاشت درستست نه که هر کسی هر چیزی درست کند به دگری گوید اینها را پایبند باشید,
اگر پارسی نویسی برای برخی بیهوده ناخوشایندست چه که مغزشان تنبل بار آمده! برای برخی دلچسبست آنهم با انگیزهء راستین که باهاش میتوانند هدفشان را بهتر بازگو کنند!,
یا اگر "الله""بی کمداست خدا" پرستی یا یکتا پرستی برا برخی دلهره آورست از پیشینهء بدشان برای برخی آرامش بخشست برای سر سامان گرفتن زندگیشان,
اگر از دیدگاه گروه دگر میخواهید برایتان پیوند گذارم که داستان پیر زن را پذیرا نیستند,
www.pajoohe.ir/نقد-و-بررسی-خبر-تاریخی-اُم-قِرفَه-در-سال-6-ه.ق__a-35066.aspx
تازه اگر کمی یا فرا چندی پذیرای این داستان باشند یا نباشند سخن خدا برگرفتگاه یا مرجع هست, برخی جاها میگوید نرمی نشان دهید,
برخی جاها هم میگوید تندی نشان دهید در برابر نوک اندازها با "الله""بی کمداشت خدا" نمونه
".محمد رسول الله والذین معه اشدّاء علي الكفّار رحماء بينهم."
زیروروکارهای کافر همیشه نبایستی چشمداشت نرمی از روراست شده های مؤمن داشته باشند,اگر جایی زیروروکارها با نوک تیزی میخواهند سر یک روراست شده مؤمن را شکافند روبرو نیز همینکار با زیرورو کننده خواهد داشت,چه که وگرنه برای زندگی ارزشی هست که روراست شده آن را نبایستی کنار گذارد ,,
نقل قول:ﺑﻤﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻌﺘﺎﺩ ﮐﺎﺭﺗﻦﺧﻮﺍﺏ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪآنکه در پی آسیب زدن به خودش نیز گرداگردهاش هست کجا,
ﻣﻔﺘﺨﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦﮐﻪ ﻟﺐ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻣﺎﺩﻩﯼ ﻣﺨﺪﺭﯼ ﻧﺰﺩﻩ،
ﻗﺎﺋﻠﻢ
هم آنکه همیشه در پی سود رساندن به خودش هم دگریست کجا,
"..ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳُﺮِﻳﺪُ ﺍﻟﺸَّﻴْﻄَﺎﻥُ ﺃَﻥ ﻳُﻮﻗِﻊَ ﺑَﻴْﻨَﻜُﻢُ ﺍﻟْﻌَﺪَﺍﻭَﺓَ ﻭَﺍﻟْﺒَﻐْﻀَﺎﺀَ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺨَﻤْﺮِ ﻭَﺍﻟْﻤَﻴْﺴِﺮِ ﻭَﻳَﺼُﺪَّﻛُﻢْ ﻋَﻦ ﺫِﻛْﺮِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَﻋَﻦِ ﺍﻟﺼَّﻠَﺎﺓِ ۖ ﻓَﻬَﻞْ ﺃَﻧﺘُﻢ ﻣُّﻨﺘَﻬُﻮﻥَ 91.."
آنها که در چاله افتند به دست خود دور شونده از یاد خدا هم دور شونده از پیوستن نماز هم میانشان دشمنی برگشت نیز خشم هست, توان دریافت پاکیزگی هم.چشیدن مزه اش برایشان بسی جانفرساست,
به گفته سراینده 'هرکه آن تلخش دهند حلوا بها جانش دهند' که تنها بلوف هست حلوایی درکار نیست یا ' در بحر عمیق می غرقه گشتندُ نگشتند به آب آلوده' که اینهم بلوف هست تو آب اندکی می ریختند رفتند توش گمان برشان داشت همه اش می هست. کنون با حافظ خدا آمرزدش جنگ ندارم چه که پرده گویی شوخی سراینده هاست, تنها میخواستم رفتار اینگروه را بازخوانی کنیم,
"اللّهُمَّ""بي کمداشت خدایا" مرا تاربین خوشی هات نکن که دگرسرا خوشیهات از ما میگیری, هم به یادت دار سرنگون برپاساز پیوستن نماز سمت همنشين خانه ات در مكه