04-23-2015, 05:08 PM
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان " ( یا أیها الذین آمنوا إنما المشركون نجس فلا یقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا وإن خفتم عیلة فسوف یغنیكم الله من فضله إن شاء إن الله علیم حكیم ( 28 ) ) ""ای هرآن کسانی باور کردید چون چه همبازگذاران پلیدیند باز نباشد نزدیک می شوند پیشانی بخاک گذار گاه ناروا چندی سال این هم اگر ترسیدید تنگنا باز زود بهرهمند می کندتان خداوند از بیشتری اش اگر خواست چون خداوند خیلی داناییست خیلی فرمانروا 28"
m@hdi نوشته: با سلاماینکه کسی در نقد قرآن و اسلام در صحبت هایش حرف های توهین آمیز به کار ببرد به تعریف فرد از توهین و آزادی بیان بستگی دارد ولی توهین کردن شاید چیزی از ارزش نویسنده کم کند اما چیزی از ارزش متن کم نمیکند و متن میتواند منطقی یا غیر منطقی باشد.اما چیزی که حقیقت دارد این است که مسلمین متنی را که در آن به مقدساتشان توهین شده باشد نمیخوانند یا با دیدی آنقدر منفی میخوانند که از اول تا پایان متن به دنبال موضع گیری مخالف و توجیه ایرادات و زیر سوال بردن حرف طرف مقابلشان هستند. این را نویسنده بزرگترین سایت نقد اسلام، آرش بیخدا هم فهمید و در زندیق بخشی به نام ویژه باورمندان درست کرد که در آن با احترام، عقاید مسلمین را نقد کند اما هنوز مطلبی در آن قرار نداده است.بنده شخصا اسم کتاب "نقد قرآن" دکتر سها را شنیده بودم و دانلود هم کردم ولی از یک طرف چون از طریق زندیق هرچی مطلب بر ضد قرآن و اسلام بوده خوانده بودم و از طرف دیگر بخاطر حجم بالای کتاب (860 صفحه) انگیزه ای برای خواندنش نداشتم ولی چند هفته پیش شروع به خواندنش کردم و امروز آن را تمام کردم.کتاب کاملا با احترام به عقاید مسلمین نوشته شده است و نویسنده هم در بیش از 90 درصد موارد از ترجمه مستقیم و صحیح قرآن با برخی پرانتزها که مورد تایید دیگر ترجمه ها هم هست استفاده کرده است. تنها ترجمه ای که من دیدم فرق اساسی با ترجمه ایشان دارد ترجمه مکارم شیرازی بود که این ترجمه اصولا با بقیه ترجمه ها هم فرق میکند و کمتر پرانتز دارد و ماله کشی در آن فراوان است و ترجمه ای کاملا فریبکارانه برای توجیه ایرادات قرآن است.در کمتر از 10 درصد موارد هم به سنت مراجعه شده که آن هم براساس معتبرترین کتب سنت اسلامی هست. البته ماله کشان همیشه وقتی چیزی غیر منطقی در سنت میبینند حتی در صورت تواتر آن را ضعیف دانسته و خودشان را به آن راه میزنند ولی محقق واقعی نباید براساس میل شخصی خود عمل کند و بگوید چون دوست دارم این صحیح نباشد پس صحیح نیست بلکه محقق واقعی به دنبال واقعیت است خواه برایش شیرین باشد خواه تلخ.نکته دیگر این است که بسیاری از ایرادات وارد شده بر قرآن در این کتاب را در زندیق ندیده ام و این کتاب میتواند برای منتقدین جدی اسلام هم حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشد.در آخر حتما توصیه میکنم این کتاب را بخوانید مخصوصا کسانی که تاکنون یک کتاب هم در نقد قرآن و اسلام نخوانده اند. بعید میدانم بعد از خواندن این کتاب مسلمان باقی بمانید!کسی که در آغاز نوشته اش نام خداوند را بکار نبرده همتا گذار پلیدست همانند گوسفندی که بی شناسهء خداوند سربریده شود خوردنش نارواست تازه ناباوران به خداوند اگر انگبین شوند نمی خورم شان خداوندا پاس تو برای اندیشه که دادی ام نوشتارت سخنت قرآن ناتوان کنندهء هر رویگردان که جز زیانی برشان نیافزاید