11-21-2014, 12:19 PM
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"چون کسانی گفتند پروردگارمان خداوند است پس پابرجایی خواستند کنند فرو می آید برشان داراگشته های فرشته که نباشد می ترسید هم نباشد اندوهناک می شوید هم مژده دهند به باغ همانکه بودید پیش پیمان می گرفتید 30 ما سرپرستان تان ایم در زندگی نزدیک هم در واپسین هم برایتان درشان چه کشش می دارد تنتان هم برایتان درشان چه فرا می خواهید است 31 فرو آمده ای از خیلی آمرزنده ء خیلی مهربان است 32"
این همه خداوند می گوید بازگو کنید بخششهای سراسری خداوند را بر خود هم دیگر آفریده ها هم رونپوشید به او هم همتا به او نگذارید که تنها گناهی که بخشیده نمی شود همین همتا گذاری است یکی از انگیزه های تلاش یا جهاد آغازین گوشزد کردن به خود و دیگران همین است که اگر نخواهید این را به شمار آورید هم رو در رویش قد برافرازید زود شکست می خورید پس سوی دوزخ برانگیخته می شوید خداوندا مرا از پابرجا خواهی کنان بگذار
m@hdi نوشته: در این لینک شرایط جهاد کردن (چه دفاعی چه ابتدایی) از نظر اهداف و ماهیت و شیوه آمده است اما همگی بدون منبعند!" إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی كنتم توعدون ( 30 ) نحن أولیاؤكم فی الحیاة الدنیا وفی الآخرة ولكم فیها ما تشتهی أنفسكم ولكم فیها ما تدعون ( 31 ) نزلا من غفور رحیم ( 32 )"
....
نتیجه=نتیجه گیریی که من میتوانم بکنم این است که حقیقت از 2 حالت خارج نیست:
1-مسلمین دلایل اصلی جهاد ابتدایی را نمیگویند و این دلایل در کتب بی شمار سنت و حدیثشان وجود دارد و این وظیفه حقیقت جویان هست که بروند و از درون این کتب دلایل اصلی جهاد ابتدایی را پیدا کنند که اینطور که من میبینم تاکنون چنین اقدامی انجام نشده.
2-مسلمین افرادی وحشی هستند و کاری ندارند که دینشان دقیقا چه گفته بلکه تحت تاثیر اینکه دینشان آنها را وحشی کرده قرار گرفته اند و بقیه راه را خود رفته اند. مثلا در قرآن گفته شده که ملاک برتری تقوا هست اما در دوران حکومت مسلمین بر ایران مسلمین ابتدایی که اعراب بوده اند به ایرانیان توهین میکردند و میگفتند چون عربند از آنها برترند و مثال دیگر صدام هست که بدون در نظر گرفتن اینکه آیا از نظر اسلامی باید به ایران حمله کند یا نه گفت سردار قادسیه هست و فقط ایرانی بودن ایرانیان را دلیلی قرار داد برای تهاجمش و اعراب به هر شکل ممکن او را حمایت کردند.
"چون کسانی گفتند پروردگارمان خداوند است پس پابرجایی خواستند کنند فرو می آید برشان داراگشته های فرشته که نباشد می ترسید هم نباشد اندوهناک می شوید هم مژده دهند به باغ همانکه بودید پیش پیمان می گرفتید 30 ما سرپرستان تان ایم در زندگی نزدیک هم در واپسین هم برایتان درشان چه کشش می دارد تنتان هم برایتان درشان چه فرا می خواهید است 31 فرو آمده ای از خیلی آمرزنده ء خیلی مهربان است 32"
این همه خداوند می گوید بازگو کنید بخششهای سراسری خداوند را بر خود هم دیگر آفریده ها هم رونپوشید به او هم همتا به او نگذارید که تنها گناهی که بخشیده نمی شود همین همتا گذاری است یکی از انگیزه های تلاش یا جهاد آغازین گوشزد کردن به خود و دیگران همین است که اگر نخواهید این را به شمار آورید هم رو در رویش قد برافرازید زود شکست می خورید پس سوی دوزخ برانگیخته می شوید خداوندا مرا از پابرجا خواهی کنان بگذار