02-06-2014, 06:11 PM
من تحریف حقیقت و تقیه را خیلی و به وضوح در آثار کلامی که خوانده ام ندیده ام ولی چیزی که هست کار متکلمان نیز چون بقیه شاخه های علوم اسلامی چون مال عهد عتیق است از نظر روش اشکالات جدی دارد و پر از مغالطه است.
نه منظور من این است که علاوه بر نقد صحیح که میتواند تاریخی ، فلسفی _ منطقی ، اخلاقی و ... باشد. میتوان از روش جدلی که مبتنی بر اعتقادات اسلامی است نیز استفاده کرد. البته همه اینکارها باید بدون تحریف و مغلطه صورت گیرد. طنز و شوخی و تمسخر نیز در جای خود کاربرد دارد و مفید است.
نه منظور من این است که علاوه بر نقد صحیح که میتواند تاریخی ، فلسفی _ منطقی ، اخلاقی و ... باشد. میتوان از روش جدلی که مبتنی بر اعتقادات اسلامی است نیز استفاده کرد. البته همه اینکارها باید بدون تحریف و مغلطه صورت گیرد. طنز و شوخی و تمسخر نیز در جای خود کاربرد دارد و مفید است.