12-09-2013, 10:34 PM
کوشا نوشته: در بعضی از آیات آمده که هم فیها خالدون اما در بعضی دیگر آمده خالدین فیها ابداروایات را که درکوزه بگذارید، کسی دوزخ را ندیده!
از آیات نوع اول این مطلب قابل استفاده است.
آیه فمن یعمل مثقال نیز دلالت بر گذرا بودن دوزخ کسانی که اعمال خیرشان بر اعمال نیک شان می چربد دارد.
روایات هم در این زمینه بسیار است.
روایت دست بالا میتواند در باره ی احکام شرعی و شماره ی دولا و راست شدن باشد
و اینکه دست دزد را از مچ ببریم یا از آرنج ! نه اینکه در کدام اشکوب دوزخ چه کسی گرفتار خواهد بود!
خالد | لغت نامه دهخدا
"هم فیها خالدون" = آنها در آن (دوزخ) جاودانه اند =" خالدین فیها ابدا" = جاودانه در آن، تا ابد !
هم با هم هیچ دگرسانی ندارند و از ان نمیشود دریافت که زمانی کسی از این دوزخ رهایی می یابد!
( ماست مالی نکنید != سفسته ی عربی گویی)
در بیخ داستان این بود که این مثقال خیر یره، با خالدین فیها نمیخواند نه اینکه از شکم خود
به این برآورد ببرسید که پس خالدین درست نیست و پس از یک و نیم میلیارد سال آزاد میشوند!!
•
*
هم فیها خالدون:
- کسانی که کافر شوند ، و آیات خدا را تکذیب کنند خود اهل جهنمند و جاودانه در آنجا خواهند بود
- ترجمه فولادوند
- http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=18395&AyeID=46
خالدین فیها ابدا
- که در آن جاودانه اند و هیچ دوست و یاوری نخواهند یافت
- ترجمه فولادوند
- http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=...AyeID=3702
پس همچنان پرسش بجای خود است:
در کجای قران به روشنی (کتاب مبین!) نوشته است که میشود که کسی پس از زمانی از دوزخ به بهشت برود؟
خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
بــه دانــش روان را هــمی پــرورد