10-09-2013, 03:18 PM
مزدك بامداد نوشته: شاه سفید اینجا پوزیسیون خوبی دارد و برای انیکه دست [SIZE=2]شاه سیاه و
اسب سیاه به فیل و پیاده نرسد و هم اینکه شاه سیاه ناچار بشود شاه
سفید را دور بزند، بهتر این است که فیل سفید را به خانه ی c8 [/SIZE][SIZE=2]ببریم.
خوبی فیل هم در پایان بازی ها همین [SIZE=2]دوربـرد بودن شان است![/SIZE]
[/SIZE][SIZE=3]•[/SIZE]
مزدک گرامی حرکت اول درست است ولی من باید حرکات را ببینم تا مطمئن شوم شما چیستان را حل کرده اید. چه بسا ایده کلی را کمابیش فهمیده اید ولی در شیوه رسیدن به این ایده غیردقیق عمل کنید پس فقط توضیح ایده کلی ماجرا نشان نمی دهد که چیستان حل شده. در مسابقات حل کردن چیستان ها هم باید حرکات نوشته شوند و امکانات سفید و سیاه توضیح داده شود تا داور مطمئن شود که مسئله حل شده. این پوزیسیون اقتباس از یک بازی واقعی است. تایمانوف هم تا چند حرکت به بازی ادامه داد تا مطمئن شود فیشر اشتباهی نمی کند و به پیروزی می رسد.
مثلا الان بعد از 82.Bc8 سفید به حرکاتی مثل 82...Nf3 یا 82...Nd3 و مهم تر از همه حرکت تایمانوف در بازی یعنی 82...Kf4 چگونه واکنش می دهد؟
Mehrbod نوشته:1- Nf3 d5
2- N+d5 Nd7
3- N+C7 Nc6
4- N+b8 N+b8
شیوهیِ فرجامیابی:١. سپید باید در سه جنبش سه مهرهیِ سیاه راه بزند.
٢. سپید باید در واپسین زدن خود بگونهای باشد که مهرهیِ سیاه پس از زدن وی, سر جای مهادین خودش برگردد.
excellent. شما کار پیچیده را انجام دادی فقط کار ساده که نوشتن بود را اشتباه کردی. :e303:
از چپ به راست، ستون a تا h است. + علامت کیش است. x علامت زدن مهره است. فقط برای نوشتن حرکت سوارها از حروف بزرگ استفاده می شود.
Russell نوشته: درست است
البته علائم و نام فایل و اینها را قاطی کردهای.
1-Nf3 e5
2-Nxe5 Ne7
3-Nxd7 Nec6
4-Nxb8 Nxb8
متشکرم که علائم را درست کردید.