12-21-2012, 05:56 AM
Archive: goftman.com - آگاهی - #19
***
مزدك
امروز
پیک 73
گفتآورد:
نقل قول:فرستنده Orphée
پس
می توانیم دو و یا چند جهان داشته باشیم كه هر یك قواعد خاص خود را
داشته باشند ؛ این جهانها می توانند قابلیت تاثیر گذاری در یكدیگر را
داشته و یا نداشته باشند .
این قسمت را برای ادامه بحث نگه داریم
.
اگر درست متوجه شده باشم ؛ مفهوم و چینش دو معنای متفاوت در
دیدگاه شما دارند .
در حقیقت چینش را مقدمه ای برای فهمیدن می دانید
.
بسیار خوب ؛ این سخنان شما نیز برای من قابل قبول است .
اگر
موافق باشید ؛ بحث را درباره مفهوم ادامه دهیم .
مفهوم متعلق به
كدام دنیاست ؟!پاسخ شما : جهان ذهنی !
پرسش دیگر من : جهان
ذهنی را می توان به عنوان جهانی موازات دنیای مادی در نگر گرفت ؟!
شما اشاره كرده اید :
و این مورد :«
این تقسیم
بندی خود نشان از وجود دو دنیای مادی و ذهنی ( مفاهیم ) ندارد
؟!
بله، روشن است كه دو گونه (نوع) جهان داریم،
جهان بیرونی خارجی كه مطلق است و جهان درونی
كه ذهن هر كدام از ماست
كه نسبی است و
بازتابی از جهان خارخی و بیرونی بشمار میرود،
یعنی
بدون جهان خارجی، جهان (های) ذهنی وجود ندارد
ولی بدون جهان ذهنی، جهان
خارجی وجود دارد
به گفته دیگر، جهان بیرونی و حقیقی اصل است
و جهان
ذهنی فرع و بازتاب آن جهان در " آیینه "
بر این پایه، این دو
گونه جهان را نمیتوان موازی هم قرار داد
چرا كه وجود یكی وابسته
به وجود دیگری است و
دستگاه ( هایی ) كه جهان ذهنی را پدید میاورد نیز
بخشی از
جهان بیرونی و كاملاً مادی است ( پروتئین یا سیلیسم ..) ،بلكه
شما میتوانید این جهان ها را بصورت هیرآرشیك ( خوشه ئ انگور مثلاً )
تصور كنید، یك محور و شاخه ئ اصلی (= یك جهان بیرونی ) كه جهان
های
ذهنی هركدام از ما مانند حبه های انگور از آن آویخته و بدان وابسته اند.
***
مزدك
امروز
پیک 74
گفتآورد:
نقل قول:فرستنده Orphée
در این باره حق به
جانب شماست .
واحد حافظه دارای جرم است ؛
اما آگاهی ( جابه جایی جرمها ) تنها یك چینش
است .
...
گفتآورد:
نقل قول:فرستنده _ _
یه ایرادی كه سوالهای
شما داره اینه كه كمیتهای مختلف رو با هم دیگه
به دلخواه مخلوط می كنین. فقط خواستم این نقطه رو متذكر بشم. به نظر من
جواب این سوال شما رو مزدك داده
بود.
***
Orphée
امروز
پیک 75
گفتآورد:
نقل قول:فرستنده مزدك
بله، روشن است كه دو گونه (نوع) جهان
داریم،
جهان بیرونی خارجی كه مطلق است و جهان درونی
كه ذهن هر
كدام از ماست كه نسبی است و
بازتابی از جهان خارخی و بیرونی بشمار
میرود،
یعنی بدون جهان خارجی، جهان (های) ذهنی وجود ندارد
ولی بدون جهان ذهنی، جهان خارجی وجود دارد
به گفته دیگر، جهان بیرونی و حقیقی اصل است
و جهان ذهنی فرع و بازتاب آن جهان در "
آیینه "
بر این پایه، این دو گونه جهان را
نمیتوان موازی هم قرار داد
چرا كه وجود یكی وابسته به وجود دیگری
است و
دستگاه ( هایی ) كه جهان ذهنی را پدید میاورد نیز بخشی از
جهان بیرونی و كاملاً مادی است ( پروتئین یا سیلیسم ..) ،بلكه
شما میتوانید این جهان ها را بصورت هیرآرشیك ( خوشه ئ انگور مثلاً
)
تصور كنید، یك محور و شاخه ئ اصلی (= یك جهان بیرونی ) كه
جهان
های ذهنی هركدام از ما مانند حبه های انگور از آن آویخته و
بدان وابسته اند.
ای بابا !
مزدك جان
؛ من و شما كه در این باره اختلاف نگری نداشتیم !
اما
درباره موازی بودن ؛ نیز بار دیگر تعاریف شخصی من ؛ دردسر ساز شده است
.
(ببینید ؛ من می توانم یك موجود ۸ سر ؛ با ده دست را تصور كنم !
این تصور در حقیقت حاصل خطا در چیدمان هاست ؟! پاسخ من به این پرسش مثبت است
)
پ.ن : دوستان دیگری هستند كه با من به دلیل همان متن قرمز
رنگ ؛ مخالفت داشته باشند . در انتظار حضور آن دوستان هستیم . )
***
مزدك
امروز
پیک 76
گفتآورد:
نقل قول:فرستنده Orphée
..(ببینید ؛ من می توانم یك موجود ۸ سر ؛ با ده دست
را تصور كنم ! این تصور در حقیقت حاصل خطا در چیدمان هاست ؟! پاسخ من
به این پرسش مثبت است )
.. )
[/i]
خیر
این حاصل خطا نیست. بلكه مغز
میتواند مفاهیم و بازتاب های جهان
خارجی را كه در آن ثبت شده است، باهم
تركیب كند. برای همین
میتواند مفهوم سر را با عدد 8 و مفهوم دست را با
عدد 10 و همه ی
اینها را هم باهم، تركیب كرده و بدین ترتیب، در جهان ذهنی
شما یك
موجود 8 سری و 10 دستی " پدید " میاید. این همان توانایی پندار یا
تخیل است كه سبب پدید آمدن موجوداتی مانند فرشته، موجودی كه
شكل آدمی
دارد ولی نورانی است و بال هم دارد و .. هم شده است
و همچنین سبب
اختراعات بسیار، مانند زیردریایی كه از تركیب بدیع
ذهنی ماهی و موتور و
.. پدید آمده و سپس انسان توانسته است كه
این موجود ذهنی خود را بیاری
دانش و فند، در جهان خارجی هم
ساخته و با " تركیب " اجرام، آنرا پدید
بیاورد. ( جهان سوم یا چهارم ؟ !
در طبقه بندی پوپری )
ولی مغز
شماو من، نمیتواند چیز هایی را كه نمیشناسد و مفهوم آن در
مغزش وجود
ندارد، باهم تركیب كند. مثلاً یك بچه عرب كه در عمرش
برف ندیده است،
نمیتواند یك آدم برفی را مانند یك بچه اروپایی در ذهن
با تركیب آدم و برف
پدید بیاورد تا چه رسد به اینكه آنرا بسازد. بلكه
او ممكن است یك آدم
سنگی و یا شنی و یا ساخته شده از خرما را
تصور كند و آنرا بسازد ( مانند
آن بت كعبه كه از خرما ساخته شده
بود)
.Unexpected places give you unexpected returns