نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آرشیو معمای شطرنج
#1

در این جستار فقط معماهای شطرنج را قرار می دهیم. برای پاسخ دادن به آن ها یا بیان دیدگاه های خود، به جستار معمای شطرنج بروید.


پتروسیان - اسپاسکی بازی دهم مسابقه قهرمانی جهان 1966
[ATTACH=CONFIG]2543[/ATTACH]
سفید می برد.(آسان)

بعد از حرکت پتروسیان، اسپاسکی تسلیم شد.

[ATTACH=CONFIG]2544[/ATTACH]
پتروسیان - اسپاسکی

[ATTACH=CONFIG]2545[/ATTACH]
سریعترین راه برد سفید را بازی کنید.(آسان)

[ATTACH=CONFIG]2546[/ATTACH]
سریعترین راه برد سفید را بازی کنید.(متوسط)

کرس - گوتی تل آویو 1964
[ATTACH=CONFIG]2547[/ATTACH]
سریعترین راه برد سفید را بازی کنید.(متوسط)

لتلیه- اسمیسلوف هاوانا 1967
[ATTACH=CONFIG]2548[/ATTACH]
سریعترین راه برد سیاه را بازی کنید.(دشوار)


فایل‌های پیوست
.jpg 2483d1380579208t-%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D9%86%DA%AF-untitled.jpg اندازه 14.52 KB  تعداد دانلود: 96
.jpg 1007314.jpg اندازه 41.17 KB  تعداد دانلود: 65
.jpg 2489-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled7.jpg اندازه 23.55 KB  تعداد دانلود: 66
.jpg 2490-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled8.jpg اندازه 16.58 KB  تعداد دانلود: 66
.jpg 2493-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled9.jpg اندازه 25.01 KB  تعداد دانلود: 57
.jpg 2494-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled90.jpg اندازه 20.09 KB  تعداد دانلود: 58
پاسخ
#2

ایوانچک - گریچک گراندپری پاریس 2013
[ATTACH=CONFIG]2549[/ATTACH]

گریچک(سیاه) با حرکتش ثابت می کند که آخرین حرکت ایوانچک 30.Rc1-c5 اشتباه بود. حرکت گریچک چیست و چگونه به برتری قاطع سیاه منجر می شود؟(دشوار)

[ATTACH=CONFIG]2550[/ATTACH]

سفید شروع می کند و می برد.(آسان)

[ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]
سفید شروع و مساوی می کند.(آسان)

[ATTACH=CONFIG]2552[/ATTACH]
سفید شروع می کند و می برد.(متوسط)

[ATTACH=CONFIG]2553[/ATTACH]
سفید در 5 حرکت خود را مات می کند.(متوسط)


فایل‌های پیوست
.jpg 2496-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled88.jpg اندازه 16.96 KB  تعداد دانلود: 75
.jpg 2498-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled11.jpg اندازه 16.04 KB  تعداد دانلود: 62
.jpg 2497-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled880.jpg اندازه 16.83 KB  تعداد دانلود: 57
.jpg 2517-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled55.jpg اندازه 19.78 KB  تعداد دانلود: 67
پاسخ
#3

[ATTACH=CONFIG]2554[/ATTACH]
سفید شروع و مساوی می کند.(متوسط)

[ATTACH=CONFIG]2555[/ATTACH]
سفید شروع می کند و می برد.(دشوار)

[ATTACH=CONFIG]2556[/ATTACH]
سفید شروع می کند و می برد.(دشوار)

[ATTACH=CONFIG]2557[/ATTACH]

پوزیسیون زیر بعد از انجام چهار حرکت توسط دو طرف ایجاد شده است. 4 حرکت آغازین چه بوده است؟(دشوار)


فایل‌های پیوست
.jpg 2507-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled000.jpg اندازه 16.75 KB  تعداد دانلود: 66
.jpg 2508-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC-untitled00.jpg اندازه 21.53 KB  تعداد دانلود: 83
پاسخ
#4

جذابیت این چیستان ها در اینجاست که همه آن ها بازی های واقعی هستند. بازی هایی در بالاترین سطح که استادان بزرگ جهان در آن ها مرتکب اشتباهات بزرگی شدند.

اولافسون - تال تورنمنت یادبود آلخین 1971
[ATTACH=CONFIG]2558[/ATTACH]

در اینجا تال حرکت اشتباه 21...??Rc8 را بازی می کند و پس از پاسخ سفید تسلیم می شود. پاسخ سفید چه بود؟(آسان)



برونشتاین - باتوینیک بازی ششم مسابقه قهرمانی جهان 1951
[ATTACH=CONFIG]2559[/ATTACH]

اینجا برونشتاین 57.Kc2 را بازی کرد و پس از پاسخ باتوینیک تسلیم شد. پاسخ سیاه را پیدا کنید.(متوسط)

فیشر- تایمانوف بازی دوم مسابقه نامزدی قهرمانی جهان 1971
[ATTACH=CONFIG]2560[/ATTACH]
آخرین حرکت تایمانوف 81...Ke4 اشتباه بزرگی بود. فیشر به دقت از این اشتباه استفاده می کند و می برد.(متوسط)


اگر اشتباه تایمانوف در بازی پیشین چندان هم بزرگ نبود ولی اشتباه او در بازی پنجم باور نکردنی بود.

بازی پنجم
[ATTACH=CONFIG]2561[/ATTACH]


در اینجا تایمانوف 46.Rxf6 را بازی می کند. فیشر چگونه بازی را برد؟(آسان)



فایل‌های پیوست
پاسخ
#5

[ATTACH=CONFIG]2563[/ATTACH]
سفید در دو حرکت خود را مات می کند.(دشوار)

[ATTACH=CONFIG]2564[/ATTACH]
سفید در دو حرکت خود را مات می کند.(متوسط)

مسئله: بازی با 1.e4 آغاز می شود و بعد از 5 حرکت، با گرفتن رخ توسط اسب و مات شدن تمام می شود.(بسیار دشوار.)
A game begins with 1.e4 and ends in the fifth move with knight takes rook mate
ChessBase News | The infamous 1999 ChessBase Christmas Puzzle


فایل‌های پیوست
پاسخ
#6

گلر - اسپاسکی مسکو 1967
[عکس: 2703d1382258893t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...itled1.jpg]

آخرین حرکت اسپاسکی 27...Rd8 اشتباه بوده است. گلر چگونه از اشتباه اسپاسکی سود برد؟(آسان)

اسپاسکی - لارسن پالمادومایورکا 1969
[عکس: 2704d1382259192t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...tled11.jpg]

آخرین حرکت لارسن 65...h4 اشتباه بزرگی بود. اسپاسکی چگونه از این اشتباه سود برد؟(متوسط)

کاسپارف - پتروسیان مسکو 1981
[عکس: 2705d1382259432t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...led111.jpg]

آخرین حرکت کاسپارف 40.Ra1-xa4 اشتباه بزرگی بوده است. پتروسیان چگونه پاسخ داد؟(آسان)
پاسخ
#7

آلخین - بلکبرن سن پترزبورگ 1914
[عکس: 2718d1382299710t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...itled2.jpg]

آخرین حرکت آلخین Nd2 اشتباه بود. بلکبرن چگونه بازی را ادامه داد؟(آسان)

کرس - فیلیپ مسابقه نامزدی قهرمانی جهان 1956
[عکس: 2719d1382299998t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...tled22.jpg]
آخرین حرکت کرس Kh2 بود. سیاه چگونه ادامه داد؟(متوسط)

آلخین - ایوه مسابقه قهرمانی جهان 1937
[عکس: 2720d1382300063t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...led222.jpg]

بهترین حرکت سفید را بازی کنید.(آسان)

[عکس: 2722d1382300646t-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A...itled8.jpg]

بهترین حرکت سیاه را بازی کنید.(متوسط)
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: