دفترچه
تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) - نسخه قابل چاپ

+- دفترچه (https://daftarche.com)
+-- انجمن: تالارهای ویژه (https://daftarche.com/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87)
+--- انجمن: دین (https://daftarche.com/%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D9%86)
+--- موضوع: تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) (/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B6%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86)



تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) - sonixax - 02-16-2011

آقا داشتیم برای مرتب کردن بیش از 10 ترابایت آرشیو فایلها و صفحات وب ذخیره شده و ... همین طوری ول میچرخیدیم و آت و آشغال ها را پاک میکردیم و فایلها را مرتب میکردیم ، به یک صفحه ی ذخیره شده از گفتگو رسیدم که این پستش رو جناب [NAME]Satan[/NAME] زده بودند و خلاصه باحال بود ، برای اینکه از دست نره اینجا کپی و پیست مینمایم ؛ آمین 4

--------------------------------------------------------------------

در ادامه تناقضات فراوان در تازینامه اینبار به بررسی شیطان می پردازیم. شیطان یا ابلیس در بعضی آیات تازینامه به نوشته خود مترجمان و ماله کشان منجمله مکارم جزو ملائکه نام برده شده! ولی در بعضی دیگر جزو جنیان! و در بعضی دیگر جزو انس! و احادیث و تفاسیر ماله کشی مبنی بر تقرب شیطان به خدا و فرشتگان به دلیل عبادت زیاد و غیره!! یاوه ای بیهوده از سوی مفسران برای لاپوشانی چنین تناقضات بزرگ تازینامه است.

مثلا در سوره ص آیات 73 و 74 ، سوره اعراف آیه 12 و سوره حجر آیات 30 و 31 ، شیطان جزو فرشتگان آمده و اشاره ای هم به جن بودن او نشده است:

ص:


۞ فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ ۞ إِلاَّ إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ ۞

۞ در آن هنگام همه فرشتگان سجده کردند ۞ جز ابلیس که تکبّر ورزید و از کافران بود!۞


اعراف:

۞ وَ لَقَدْ خَلَقْناكُمْ ثُمَّ صَوَّرْناكُمْ ثُمَّ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ ۞

۞ ما شما را آفریدیم؛ سپس صورت بندی کردیم؛ بعد به فرشتگان گفتیم:«برای آدم خضوع کنید!» آنها همه سجده کردند؛ جز ابلیس که از سجده کنندگان نبود.۞


حجر:

۞ فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ ۞ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبى أَنْ يَكُونَ مَعَ السَّاجِدِينَ ۞

۞ همه فرشتگان، بی استثنا، سجده کردند ۞ جز ابلیس، که ابا کرد از اینکه با سجده کنندگان باشد. ۞

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:13 PM ---------- ارسال قبلی در 11:12 PM ----------

در سوره های زیر شیطان جزو جنیان و انس آمده است مثلا:


در سوره کهف آیه 50 ابلیس هم جزو فرشتگان و هم جنیان آمده:


۞ وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ كانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِي وَ هُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلاً ۞

۞ به یاد آرید زمانی را که بهفرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده کنید!» آنها همگی سجده کردند جز ابلیس -که از جن بود- و از فرمان پروردگارش بیرون شد آیا (با این حال،) او و فرزندانش را به جای من اولیای خود انتخاب میکنید، در حالی که آنها دشمن شما هستند؟! (فرمانبرداری از شیطان و فرزندانش به جای اطاعت خدا،) چه جایگزینی بدی است برای ستمکاران!۞


و در سوره انعام آیه 112 شیطان به دو صورت جن و انس معرفی شده:


۞ وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطِينَ الإِْنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ ۞

۞ اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آنها بطور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بیاساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر میگفتند؛ و اگر پروردگارت میخواست، چنین نمیکردند؛ (و میتوانست جلو آنها را بگیرد؛ ولی اجبار سودی ندارد.) بنابر این، آنها و تهمتهایشان را به حال خود واگذار!۞


پس در اینجا باز فراموشکاری های محمد کار دستش داده و خودش هم گیج شده که بالاخره شیطان چه بوده است؟! فرشته ، جن یا انس؟!! http://www.pic4ever.com/images/ugly_confused2.gif


---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:14 PM ---------- ارسال قبلی در 11:13 PM ----------

از آیه‏ی ۱۱ سوره‏ی الاعراف، ظاهرا چنین به نگر می‏آید که ابليس ابتدا یکی از جمع فرشتگان بوده است:
و به راستى كه شما را آفريديم آنگاه به شما صورت و سامان بخشيديم‏. آنگاه به فرشتگان گفتيم: «بر آدم سجده بريد!» پس همه سجده بردند، مگر ابليس كه از سجده‏كنندگان نبود.
از اینکه در این آیه (و آیاتِ مشابه)، آمده: «همه‏ی فرشتگان سجده بردند، مگر ابليس كه از سجده‏كنندگان نبود،» چنین برمی‏آید که ابليس با فرشتگان هم‏تراز و هم‏مقام بوده است، و یک فرشته به‏شمار می‏آمده است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، ذیل این آیه، چنین می‏نویسد:
حقيقت مطلب اين است كه از ظاهر آيه استفاده مى‏شود كه ابليس با ملائكه بوده و هيچ فرقى با آنان نداشته، و از آيه‏ی «و اذ قال ربك للملائكه انى جاعل فى الارض خليفه قالوا اتجعل فيها من يفسد فيها و يسفك الدماء و نحن نسبح بحمدك و نقدس لك» نيز استفاده می‏شود كه او و همه‏ی فرشتگان در مقامى قرار داشتند كه مى‏توان آن را مقام «قدس‏» ناميد، و امر به سجده هم متوجه اين مقام بوده نه به يک يک افرادى كه در اين مقام قرار داشته‏اند، همچنانكه جمله‏ «فاهبط منها فما يكون لك ان تتكبر فيها» نيز اشاره به اين معنا دارد. (منبع)
در آیه‏ی ۵۰ سوره‏ی الکهف، اما، چنین می‏خوانیم:
چنين بود كه به فرشتگان گفتيم به آدم سجده بريد؛ همه سجده بردند مگر ابليس كه از جنيان بود و از فرمان پروردگارش سرپيچيد.
به نگرم البته، این آیه لزوما با آیه‏ی ۱۱ سوره‏ی الاعراف تناقضی ندارد. از این آیه شاید استنتاج شود که ابلیس فرشته‏ای از جنس جن بوده است. چه‏بسا، همانطور که شیاطین می‏توانند از جنس انسان یا جن باشند (الانعام ۱۱۲)، فرشتگان هم می‏توانند از جنس‏های مختلفی تشکیل شوند. این البته هنگامی معنا می‏دهد که "فرشته بودن" یک مخلوق به معنای مقام یا جایگاهی باشد که او به آن رسیده باشد - همانطور که "شیطان بودن" ظاهرا چنین است. (ر.ک. الانعام ۱۱۲)

در اینجاست که مسئله‏ای خود را به رخ می‏کشد. طبق اسلام (؟)، فرشتگان به‏خاطر مقام روحانی‏شان از خطا به‏دور هستند. ظاهرا، چنین استدلال می‏شود که مقام روحانی و سطح بینش فرشتگان (ملائکه) چنان است که آنان از گناه و نافرمانی به‏دور می‏مانند. حال، اگر ابلیس هم در ابتدا یک فرشته بوده باشد، با چنین تعریفی، چطور می‏توان پذیرفت که او نافرمانی کرده است؟!

تنها راهی که به نگرم در اینجا برای مدافعان اسلام مانده آن است که این نظریه که "فرشتگان معصوم هستند و امکان ندارد گناه کنند،" را مردود اعلام کنند. حداقل، دسته‏ای خاص از فرشتگان (که علامه طباطبایی مقام آنان را «قدس» نامیده)، ممکن است، همچون ابلیس، گناه یا نافرمانی کنند، و موردِ خشم خدا واقع شوند.

البته، من در اینباره حضور ذهن کافی ندارم. اما، اگر از آیاتی از قرآن، یا منایع معتبر حدیث یا کلام اسلامی، چنین استنتاج شود که همه‏ی فرشتگان از گناه و معصیت به‏دورند، چنانچه برای آنان امکان ندارد که نافرمانی کنند، باید پذیرفت که این آیات دارای مشکل منطقی و عقلانی هستند.

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:14 PM ---------- ارسال قبلی در 11:14 PM ----------

سوره انبیا - آیات 26 و 27:

۞ وَ قالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمنُ وَلَداً سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُكْرَمُونَ ۞ لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ ۞

۞ آنها گفتند:«خداوند رحمان فرزندی برای خود انتخاب کرده است»! او منزه است (از این عیب و نقص)؛ آنها [= فرشتگان] بندگان شایسته اویند. ۞ هرگز در سخن بر او پیشی نمیگیرند؛ و (پیوسته) به فرمان او عمل میکنند


کتاب صافات - ص 164-166:

در حدیثى از امام صادق (ع) آمده است: «الملائکه لا یاکلون و لا یشربون و لا ینکحون ، و انما یعیشون بنسیم العرش».

«فرشتگان نه غذا مى خورند و نه آب مى نوشند و نه ازدواج مى کنند ، آنها تنها با نسیم عرش زنده اند!»


على (ع) در حدیثى چنین مى گوید: «لیس فیهم فترة ، و لا عندهم غفلة ، و لا فیهم معصیة ... لا یغشاهم نوم العیون و لا سهو العقول ، و لا فترة الابدان ، لم یسکنوا الاصلاب و لم تضمهم الارحام »

«در آنها نه سستى است ، و نه غفلت ، و نه عصیان ... خواب بر آنها چیره نمى گردد و عقل آنها گرفتار سهو و نسیان نمى شود ، بدن آنها به سستى نمى گراید ، و در صلب پدران و رحم مادران قرار نمى گیرند»

آنها مقامات مختلف و مراتب متفاوت دارند، بعضى همیشه در رکوعند و بعضى همیشه در سجودند:

«ما منا الا له مقام معلوم و انا لنحن الصافون و انا لنحن المسبحون »

«هر یک از ما مقام معلومى دارد، ما همواره صف کشیده منتظر فرمان او هستیم و پیوسته تسبیح او مى گوئیم»


کتاب عیون الاخبار:

حدیث از حضرت رضا (ع): فرشتگان همگى معصومند و محفوظ از کفر و زشتیها به لطف پروردگار.

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:14 PM ---------- ارسال قبلی در 11:14 PM ----------

در سوره بقره آیه 30 فرشتگان به الله می گویند:

۞ وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الأَْرْضِ خَلِيفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فِيها مَنْ يُفْسِدُ فِيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ ۞

۞و (به یاد آر) وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفهای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس میکنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) میدانم که شما نمیدانید.۞


اکنون پرسش اینجاست، این فرشتگانی که هیچ قدرت اراده ای از خود ندارند و بنابر آیات خود تازینامه و احادیث ، فقط دستوراتی که الله برای آنها موظف کرده را اطاعت و اجرا می کنند، چگونه این سؤال را از الله پرسیده اند؟! اراده پرسیدن این سؤال را از کجا پیدا کردند؟!

و پرسش مهمتر آنکه این فرشتگان از کجا می دانسته اند انسان بر روی زمین فساد خواهد کرد؟! مگر فرشتگان هم علم غیب دارند؟!


پس با توجه به این آیه و دیگر آیات متناقض درباره فرشتگان، به این نکته می رسیم که محمد آنچنان دچار فراموشکاری و گیجی بوده که در زمان تراوش این افکار مالیخولیایی به اسم وحی، یادش رفته که در جایی گفته است فرشتگان اراده ای از خود ندارند. در جای دیگر گفته همین فرشتگان از الله سؤال کرده اند!!! و در جای دیگر گفته ابلیس از دستور خدا سرپیچی کرد!

---------- ارسال جدید اضافه شده در 11:14 PM ---------- ارسال قبلی در 11:14 PM ----------

ترجمه ای که مکارم برای این آیه کرده است کاملا در جهت ماله کشی این تناقض بزرگ می باشد:


۞(به خاطر بیاور) هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روی زمین، جانشینی [= نمایندهای] قرار خواهم داد.» فرشتگان گفتند: «پروردگارا! »آیا کسی را در آن قرار میدهی که فساد و خونریزی کند؟! (زیرا موجودات زمینی دیگر، که قبل از این آدم وجود داشتند نیز، به فساد و خونریزی آلوده شدند. اگر هدف از آفرینش این انسان، عبادت است) ما تسبیح و حمد تو را بجا میآوریم، و تو را تقدیس میکنیم.» پروردگار فرمود: «من حقایقی را میدانم که شما نمیدانید.»۞


در هیچ کجای این آیه چنین اشاره ای مبنی بر موجودات پیش از انسان نشده است و معلوم نیست مکارم این چرندیات عجیب و بی منطق را از کجا به این آیه وصل کرده است؟! و فقط تنها دلیل اینکار ماله کشی تناقض مربوط به پرسش فرشتگان از الله می باشد. و جالبتر آنکه در هیچیک از ترجمه های دیگر چنین چیزی بیان نشده این موضوع فقط از مخیلات مکارم بر آمده است.


تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) - Rouzbeh - 09-17-2014

نقل قول:مثلا در سوره ص آیات 73 و 74 ، سوره اعراف آیه 12 و سوره حجر آیات 30 و 31 ، شیطان جزو فرشتگان آمده و اشاره ای هم به جن بودن او نشده است:

ص:


۞ فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ ۞ إِلاَّ إِبْلِیسَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِینَ ۞

۞ در آن هنگام همه فرشتگان سجده کردند ۞ جز ابلیس که تکبّر ورزید و از کافران بود!۞
آین را با هیچ ماله ایّ نمیشود پوشاند .
اول فرشته بود بعد از جنیان شد ؟؟؟.

محمد کانسپت شیطان را از تورات و انجیل برداشته و به آن یک پیچ و تاب تازه داده است.

بباور یهودیان شیطان از فرشتگان تراز بالا است و ماموریت او آزمودن آدمیان می‌باشد. حتا در انجیل هم آمده است که شیطان عیسی را هم سه‌ بار ازمود.


کانسپت شیطان گویا ۳۰۰ سال پیش از مسیح وارد باور یهودیان شد. و روشن است که در داستان افرینش آدم و حوا شیطانی نبوده. آنکه آدم و حوا را فریفت یک مار بود. مسیحیان بعد‌ها آمدند و از خودشان تفسیر درست کردند که که گویا آن شیطان بوده که خود را بشکل مار در آورد.

بنابرین داستان شیطان قرآن یک افسانه درون یک افسانه ی دیگر است.


تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) - mbk - 09-17-2014

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
آغاز بروید به زبون خودتون چم شیطان , ملائکه را برگیرید پسش همانند ابلیس سرپیچی نکنید همانند شیطان نشوید پسش گول سرپیچی کنندگان را نخورید آنوقت بیایید ببینید کی فراموشکاره شما یا خداوند.؟آقا روزبه هم اینگلیسی کمتر پرتاب کند چم رابلد است بگوید کانسپت را هم بلد باشد فارسی بگوید .خداوندا تو از همه داناترینی چه بخواهیم یا نه


تناقضی دیگر در تازینامه (قرآن) - Rouzbeh - 09-18-2014

mbk نوشته: به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
آغاز بروید به زبون خودتون چم شیطان , ملائکه را برگیرید پسش همانند ابلیس سرپیچی نکنید همانند شیطان نشوید پسش گول سرپیچی کنندگان را نخورید آنوقت بیایید ببینید کی فراموشکاره شما یا خداوند.؟آقا روزبه هم اینگلیسی کمتر پرتاب کند چم رابلد است بگوید کانسپت را هم بلد باشد فارسی بگوید .خداوندا تو از همه داناترینی چه بخواهیم یا نه



شما که دینتان عربی است، کتاب دینی تان عربی است , خدایتان هم زبانش عربی روشن و "فصیح" است , کهرمانان تان هم عرب هستند، از یک واژه ی ما خرده می‌‌گیرید ؟دیگر اینکه کاربرد زبان از یک فرهنگ برتر خیلی بهتر از چسبیدن به یک فرهنگ واپسمانده ی بیابانی است.

نقل قول:عوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین الرحمن الرحیم مالک یوم الدین ایاک نعبد وایاک نستعین اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم ولا الضالین

E40c