دفترچه

نسخه‌ی کامل: احکام شگفت‌انگیز اسلامی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4
نقل قول:درباره ارتداد بد نیست که نکات زیر توجه داشته باشیم :

نکته اول:


مشهور در میان فقها این است كه مرتد اگر فطری باشد (یعنی نطفة او در حال مسلمان بودن پدر و مادر یا لااقل یكی از آن دو منعقد شده باشد) حدّ او قتل است و توبه ‏اش پذیرفته نیست (البته در صورتی كه مرد باشد) و اگر مرتد ملّی باشد، یعنی از پدر و مادر غیر مسلمان متولّد شده است، نخست به او پیشنهاد توبه می‏شود اگر پذیرفت چیزی بر او نیست و اگر توبه نكرد حدّ او قتل است (1)

نکته دوم:

در قلمرو حقوق و آزادی‏ های مذهبی، مسأله ارتداد، از مهم‏ترین و حساس‏ترین موضوعات شمرده می‏شود. ارتداد واقعه مخربی است که ریشه های بنیاد حکومت اسلامی را تهدید می کند چون که فرد مرتد عقیده اش این است که اصلا خدایی وجود ندارد و تمام این نظامات و تشکیلات فردی و اجتماعی مسلمانان که بر اساس یکتا پرستی و ایمان به رسالت استوار است، باطل و بی اساس و باید به جای این نظام، نظام دیگری جایگزین گردد بنا بر این ارتداد یک فرد به صورت هسته فتنه در می آید و تحریکات و واکنش های او، مایه جذب دشمنان و مغرضان و افراد ضعیف الایمان می گردد و به ایجاد شورش منجر می شود. این است که اسلام برای ریشه کن ساختن چنین فتنه و فسادهایی، به طور قاطع دستور می دهد که مرتد کشته شود تا نظام دین ثابت گردد و حکومت اسلامی دستخوش چنین حوادث شومی نگردد

با توجه به مطالب گفته شده، نکته تفاوت میان مرتد فطری و مرتد ملی روشن می شود؛

ضرر ارتداد فردی که اصالتا مسلمان بوده است به مراتب بالاتر از فرد بیگانه ای است که غیر مسلمان بوده و سپس اسلام آورده است. فرد اول به خاطر داشتن ارتباطات قوی و نیرومند با مسلمانان تاثیرات منفی بیشری بر خانواده های مسلمانان خواهد گذاشت و بهتر خواهد توانست به ضد حکومت اسلام، قیام و فعالیت کند چون که این فرد ضعف مسلمانان را شناخته و کامل می تواند به دین اسلام ضربه بزند . در حالی که اثر منفی نزد دومی کمتر است. این است که مرتد ملی این فرصت را دارد که با توبه و بازگشت به آغوش اسلام، از مجازات اعدام معاف می شود پس کسی
كه آئینى همچون اسلام را بعد از تحقیق و پذیرش رها كند و به سوى آئین‏هاى دیگرى برود معمولا انگیزه صحیح و موجهى ندارد، و بنابراین مجازات سنگینی برای او در نظر گرفته شده

1-ترجمه العروه الوثقی ج 1 ص87

چرا کسی که از دین اسلام خارج میشود حکمش اعدام است؟ - صفحه 3
نقل قول:هرگاه مردی بخواهد زن برادرش به وی محرم شود میتواند دختر شیر خواری را با اجازه ی ولی او به عقد موقت خود دراورد و در همان حال زن برادرش آن دختر را كامل شیر دهد و بنابر احتیاط واجب باید مدت عقد به قدری باشد كه دختر به حد قابلیت بهره گیری جنسی! باشد و چنین عقدی موافق مصلحت دختر نیز باشد، بعد از آنكه شیر دادن تمام شد میتواند مدت عقد موقت را به او ببخشد
مساله 2132 مكارم شیرازی

نقل قول:مردی كه دو همسر دارد اگر یكی از آن دو همسر فرزند عموی زن دیگر را شیر دهد زنی كه فرزند عموی او شیر خورده به شوهر خود حرام نمیشود

همچین ذهن فعالی دارن یعنیE40d
Russell نوشته: چرا کسی که از دین اسلام خارج میشود حکمش اعدام است؟ - صفحه 3
عبید زاکانی بود(؟) که این حکایت را نقل کرده بود که از شخصی پرسیدن اسلام چگونه دینی‌ست گفت دین عجیبی‌ست ، هنگام ورود به آن سر کیرت (با پوزش از خواهران مجلس)را میبرند، هنگام خروج از آن از سر خودت را.
Dariush نوشته: عبید زاکانی بود(؟) که این حکایت را نقل کرده بود که از شخصی پرسیدن اسلام چگونه دینی‌ست گفت دین عجیبی‌ست ، هنگام ورود به آن سر کیرت (با پوزش از خواهران مجلس)را میبرند، هنگام خروج از آن از سر خودت را.


«عبید زاکانی را گفتند اسلام چه دینی است؟ فرمود: دین عجیبی است چون در آن داخل شوی سر کیرت را ببرند و چو از آن خارج شوی سر خودت را»


4
Mehrbod نوشته: «عبید زاکانی را گفتند اسلام چه دینی است؟ فرمود: دین عجیبی است چون در آن داخل شوی سر کیرت را ببرند و چو از آن خارج شوی سر خودت را»


4
اسپاگتی اموات‌ات را بیامرزد، دیگر کمتر آن واژه‌ی رکیک را تکرار کن ؛ اینجا بانوان متشخصی رفت و آمد میکنند.
نقل قول:هرگاه زن یقین كند كه همسرش از دنیا رفته و عده ی وفات نگه دارد و بعدا شوهر كند چنانچه معلوم شود شوهر او بعد مرده است باید از شوهر دوم جدا شود و احتیاط واجب ان است كه اگر باردار است به مقداری كه در عده ی طلاق گفته شده برای شوهر دوم عده ی طلاق نگه دارد و بعد از آن برای شوهر اول چهار ماه و ده روز عده ی وفات نگه دارد و بعد دوباره به عقد شوهر دوم درآید
E403
yasy نوشته: هرگاه زن یقین كند كه همسرش از دنیا رفته و عده ی وفات نگه دارد و بعدا شوهر كند چنانچه معلوم شود شوهر او بعد مرده است باید از شوهر دوم جدا شود و احتیاط واجب ان است كه اگر باردار است به مقداری كه در عده ی طلاق گفته شده برای شوهر دوم عده ی طلاق نگه دارد و بعد از آن برای شوهر اول چهار ماه و ده روز عده ی وفات نگه دارد و بعد دوباره به عقد شوهر دوم درآید
من نگرفتم چه شد ؟!
Dariush نوشته: من نگرفتم چه شد ؟!
عده نگه داشتن ینی اینكه بعد از طلاق یا مرگ مرد زن باید یه مدتی كه برای هر كدوم مشخصه ازدواج نكنه بنابر احتیاط واجب از خونه بیرون نره زیورآلات استفاده نكنه و همچین مزخرفات

فكر كنم اون زمان به خاطر اینكه اگه زن حامله باشه پدر بچه مشخص باشه گفتن كه ازدواج نكنن
ولی تا آدم میخواد برای این پرت و پلاهاشون منطق پیدا كنه با همچین حكمی كه گذاشتم آدم و پشیمون میكنن
yasy نوشته: عده نگه داشتن ینی اینكه بعد از طلاق یا مرگ مرد زن باید یه مدتی كه برای هر كدوم مشخصه ازدواج نكنه بنابر احتیاط واجب از خونه بیرون نره زیورآلات استفاده نكنه و همچین مزخرفات

فكر كنم اون زمان به خاطر اینكه اگه زن حامله باشه پدر بچه مشخص باشه گفتن كه ازدواج نكنن
ولی تا آدم میخواد برای این پرت و پلاهاشون منطق پیدا كنه با همچین حكمی كه گذاشتم آدم و پشیمون میكنن
یاسی‌جان، من کلا نمیفهمیدم منظورش چیست که اول زن یقین کند شوهرش مرده و ازدواج کند و سپس بفهمد که شوهرش بعدا مرده است . دوباره که خواندم متوجه منظورش شدم. اما خیلی بد بیانش کرده بود .
برای این آخوندها اختراع انقلابی وسیله‌ای بنام کاندوم هنوز جا نیافتاده،آزمایش ژنتیکی برای تشخیص پدر بچه بماند حالا !!
صفحات: 1 2 3 4