با سلام
اینکه علی یک انسان پلیدی بوده از کشتار بنی قریظه بدست او و نیرنگ او به عمر بن عبدود و رفتارش با مشرکان مشخص است اما ایرانیان خیلی علی را دوست دارند همانقدر که از عمر بدشان میاید و حمله به ایران را کار عمر میدانند حال آنکه عمر داماد علی بوده و جانشینش در مدینه و از همه مهمتر مشاور او در حملات عمر به ایران بوده و هیچوقت کشته شدن ایرانیان و تجاوز به زنان ایرانی و برده شدن کودکان ایرانی باعث اعتراض علی به عمر نشد همانطور که حسین در مقابل این فجایع سکوت کرد و وقتی دید یزید شعایر اسلامی را رعایت نمیکند قیام کرد و اصولا از نظر اسلامی کشته شدن مشرکان و برده شدن نامسلمانان و تجاوز به زنانشان مسئله ای نیست که ناراحت کننده باشد مسئله ناراحت کننده شرابخواری حاکم اسلامیست!
اما در مورد رفتار علی با ایرانیان به کنار از مشورت هایی که با عمر در هنگام حمله او به ایران میکرد و همچنین کشتار ایرانیان در زمان خلافت خودش صرفا به این دلیل که خراج را پرداخت نمیکردند (که در تاپیکی جداگانه به آن پرداختم) نکته دیگری وجود دارد که به تنهایی نشان میدهد که علی همانند عمر که نزد ایرانیان منفور است شخصی بوده که ذلت ایرانیان برایش دلپذیر بوده همانند پیامبرش که براساس حدیثی در زمان حیاتش هدفش از لا اله الا الله تسلط عرب بر عجم بوده.
یکراست میرم سر اصل مطلب! راجع به "دشمنی علی بن ابیطالب با ایرانیان" مقاله ای کامل با همین نام در زندیق موجود است ولی این جمله به تنهایی برای رهایی از خواب غفلت در مورد علی کفایت میکند. علی پس از شکست ایرانیان و پیروزی اعراب گفت:
"ای مردم کوفه! شما شوکت عجمان را ببردید!" (تاریخ طبری جلد 6 صفحه 2408)
تاریخ طبری هم که منبع معتبری هست. میبینید چقدر خفت ایرانیان برای علی دلپذیر است؟! آیا کسی که به دنبال هدایت مردم است اینگونه سخن میگوید؟! آیا کسی که نژاد برایش مهم نیست اینگونه سخن میگوید؟!
شاید بگویید چون در قرآن آمده که نژاد مهم نیست پس این گزارش جعلی است! من از شما میپرسم آیا در قرآن آمده که شکنجه صحیح است؟! اما محمد شوهر صفیه را شکنجه کرد!
همین مساله در مورد طالبان و القاعده و النصره و وهابیون و داعش و امثالهم هم صدق میکند. همه چیز لازم نیست که صریحا در قرآن آمده باشد. در کنار قرآن، سنت وجود دارد و مفتی ها هم با توجه به سنت پیامبرشان فتوا میدهند. فهم افراد هم از سنت متفاوت است همانطور که فهم شیعیان و اهل سنت از اسلام متفاوت است. نتیجه چه میشود؟! درگیری و کشت و کشتار و خونریزی! وقتی قانونی صراحت نداشته باشد محل اختلاف میشود و وقتی این قانون گرفتن جان انسانها را براساس عقیده شان هدفمند کند نتیجه اش خون و خونریزی عقیدتی میشود. من نقش برخی کشورها را در اختلاف افکنی و کشت و کشتار نفی نمیکنم اما ریشه این مشکلات از اسلام است که قرآن کتاب محوریش پر از ابهام است چه رسد به سنت!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"إِنَّ الَّذِینَ یَكْفُرُونَ بِآیَاتِ اللّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَیَقْتُلُونَ الِّذِینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ (21) أُولَـئِكَ الَّذِینَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَةِ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِینَ (22) أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوْتُواْ نَصِیباً مِّنَ الْكِتَابِ یُدْعَوْنَ إِلَى كِتَابِ اللّهِ لِیَحْكُمَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ یَتَوَلَّى فَرِیقٌ مِّنْهُمْ وَهُم مُّعْرِضُونَ (23) ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَّعْدُودَاتٍ وَغَرَّهُمْ فِی دِینِهِم مَّا كَانُواْ یَفْتَرُونَ (24) فَكَیْفَ إِذَا جَمَعْنَاهُمْ لِیَوْمٍ لاَّ رَیْبَ فِیهِ وَوُفِّیَتْ كُلُّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ وَهُمْ لاَ یُظْلَمُونَ (25) قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِیَدِكَ الْخَیْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (26) تُولِجُ اللَّیْلَ فِی الْنَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّیْلِ وَتُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَتُخْرِجُ الَمَیَّتَ مِنَ الْحَیِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَیْرِ حِسَابٍ (27) لاَّ یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِینَ أَوْلِیَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِینَ وَمَن یَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَیْسَ مِنَ اللّهِ فِی شَیْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَیُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِیرُ (28) قُلْ إِن تُخْفُواْ مَا فِی صُدُورِكُمْ أَوْ تُبْدُوهُ یَعْلَمْهُ اللّهُ وَیَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (29) یَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُّحْضَراً وَمَا عَمِلَتْ مِن سُوَءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَبَیْنَهُ أَمَداً بَعِیداً وَیُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَاللّهُ رَؤُوفُ بِالْعِبَادِ (30) قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَیَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ (31) قُلْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ الْكَافِرِینَ (32) إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحاً وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ (33)"
"چون کسانی روی می گردانند به نشانه های خداوند نیز می کشند پیامبرانُ به بیگانهء درست هم می کشند کسانیُ دستور می دهند به سهمُ از مردمان باز مژده بدهشان به ناگواری خیلی دردناکی 21آندسته کسانی اند ناچیز شد انجامهاشان در نزدیک هم واپسین هم چیست تا برایشان از کمک کنند گانی 22آیا نبوده می بینی سوی کسانی دریافتند بهره ای از نوشتارُ فراخوانده می شوند سوی نوشتار خداوند برای فرمان می راند میانشان پس روی کج می کنند فرازی ازشان هم آنها پیداگشت هایند 23 آن به که چون آنها گفتند نمی باشد می سایدمان آتش جز زمانهایی شماره گشته هایی هم فریب ساختشان در آیینشان چه بودند می بافند 24باز چگونه هنگامی گردآوری کردیمشان برای زمانی نباشد نادرست پنداری درش هم رساشد همهء تنی چه اندوخت هم آنها نباشد ستم می شوند 25 بگو خداوندا دارای دارگشتگی می دهی داراگشتگی کسیُ می خواهی هم برمی داری داراگشتگی از کسی می خواهی هم شکست ناپذیر می کنی کسیُ می خواهی هم خوار می کنی کسیُ می خواهی بدستت بهترِ چونی بر همه چیزی خیلی اندازه گذاری 26 درمی آوری شب در روز هم درمی آوری روز در شب هم بیرون می آوری زنده از مرده هم بیرون می آوری مرده از زنده هم توشه می دهی کسیُ می خواهی به بیگانهء رسیدگی 27 نباشد می گیرد باورمندان رویگردانانُ سرپرستانی از جدای باورمندان هم کسی انجام می دهد آن باز نیست تا برایش از خداوند در چیزی جز که بیم می دارید ازشان بیمی هم پرهیز می داردتان خداوند تنشُ هم سوی خداوندِ جابجاگشت ها 28 بگو اگر پنهان می کنید در بالاجاهاتان یا آشکار می کنیدش می داندش خداوند هم می داند چه در آسمانهاست هم چه در زمین هم خداوندِ بر همه چیز خیلی اندازه گذاری 29زمانی می یابد هر تنی چه انجام داد از بهتری آماده گشته ای هم چه انجام داد از بدی آرزو می کند تا یا که چون میان خود هم میانش کشیده ایست خیلی دوری هم پرهیز می داردتان خداوند تنشُ هم خداوند خیلی دلجویست به بندگان 30 بگو اگر بودید دوست می دارید خداوندُ باز پی برویدم هم درست می کند تا برایتان گناهانتان نیز خداوند خیلی درست سازی خیلی مهربانیست 31بگو فرمان ببرید خداوندُ هم فرستادهُ باز اگر روی کج کردند باز چون خداوند نباشد دوست می دارد رویگردانانُ 32 چون خداوند برگزید آدم هم نوحی هم خاندان ابراهیم هم خاندان عمرانُ بر جهانیان 33"
خداوند نوشتارشُ آورد به این همه روشنگری ازش روی می گردانید خود خداوندُ باور ندارید روز واپسین را باور ندارید شما هیچ پی راستی نیستید چون همیشه داستان پردازی را دوست دارید
ببینید برای گفتهء یکی از باورمندان در آغاز باورمندی به آیین فرمانبرداری اسلام چند جور می شود برداشت کرد که شاید ایرانیان به نازیدن توانایی خود می پرداختند که خداوند توانشان را بدست گروهی باورمندان از اعراب برگرفت
همانند این جمهوری اسلامی که توی ایران شد گروهی بر گروه پیشین پیروز شدند هم هنوزم گروهی کینه بدلند که چرا فرمانروایی یک شاه از میان رفت
خداوندا تویی که زندهء پاینده
mbk نوشته: ببینید برای گفتهء یکی از باورمندان در آغاز باورمندی به آیین فرمانبرداری اسلام چند جور می شود برداشت کرد که شاید ایرانیان به نازیدن توانایی خود می پرداختند که خداوند توانشان را بدست گروهی باورمندان از اعراب برگرفت
شکسته شدن شوکت ایرانیان برای علی محل خوشحالی بوده و اگر علی به دنبال هدایت ایرانیان بود باید واکنشش این میبود که میگفت الله را شکر که
کفار را شکست دادیم و
اسلام پیروز شد نه اینکه بگوید شوکت ایرانیان را شکستیم!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" {لِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنا مَنْسَكاً هُمْ ناسِكُوهُ فَلا یُنازِعُنَّكَ فِی الْأَمْرِ وَادْعُ إِلى رَبِّكَ إِنَّكَ لَعَلى هُدىً مُسْتَقِیمٍ (67)""برای همهء سردسته ای گذاشتیم روش پرستیدنی آنها روش می پرستندش باز نباشد بگومگو می کندت در دستور هم فرابخوان سوی پروردگارت چونی تا برای روی پایسته خواسته گشته ای 67"
m@hdi نوشته: شکسته شدن شوکت ایرانیان برای علی محل خوشحالی بوده و اگر علی به دنبال هدایت ایرانیان بود باید واکنشش این میبود که میگفت الله را شکر که کفار را شکست دادیم و اسلام پیروز شد نه اینکه بگوید شوکت ایرانیان را شکستیم!
رفتم به نشانی که تو دادی گشتی زدم چنینی که تو گفتی نیافتم چیز دیگر نوشته بود توی irpdf.com اونو دریافت کردم سراسر این چیزها واسه ام کششی نیست بروم دنبالشان زمانی که سخن خداوندُ دارم از همه چیز گذشتم سرود نوشته دیگران که بهشان نیازی ندارم یه زمانی چیزهایی تو تارنما گیرم آمد می خوانم می گذرم نه که بمونم تویشان
خداوندا مرا نماز خوان بدار هم کنارم باش هم سخنت را بر من ارزانی بدار
mbk نوشته: رفتم به نشانی که تو دادی گشتی زدم چنینی که تو گفتی نیافتم چیز دیگر نوشته بود توی irpdf.com اونو دریافت کردم سراسر این چیزها واسه ام کششی نیست بروم دنبالشان زمانی که سخن خداوندُ دارم از همه چیز گذشتم سرود نوشته دیگران که بهشان نیازی ندارم یه زمانی چیزهایی تو تارنما گیرم آمد می خوانم می گذرم نه که بمونم تویشان
اولا که چرا دروغ میگویید؟! بنده در سال 88 زمانی که مسلمان بودم و به سایت زندیق آمدم و مطالب ضد اسلامی این سایت رو خوندم یادمه اوایل همیشه به منابع رجوع میکردم چون به نویسنده اعتماد نداشتم ولی بعد از مراجعات مکرر وقتی دیدم نویسنده دروغگو نیست دیگر مراجعه نکردم. بنده جلد 6 تاریخ طبری را از همان سایتی که گفتید دانلود کردم (irpdf.com) لطفا بروید صفحه 2408 زیر قسمت "توقف امیر مومنان" نوشته:
"ای مردم کوفه! شما شوکت عجمان و شاهانشان را ببردید و جماعتهاشان را پراکندید که میراث آنها به شما رسید ...."
میبینید؟! امیر مومنان علی نگفته شما شوکت کفار را ببردید گفته شما شوکت عجمان یا همان ایرانیان را ببردید! در کلام علی مشخص است که تفکر نژاد پرستانه وجود دارد نه تفکر هدایتگرایانه که اگر بود همانجور که در پست قبلی گفتم سخن میگفت نه به این شکل. از نظر علی میراث ما ایرانیان هم به اعراب رسیده! زهی خیال باطل!
دوما اینکه میگویید من قرآن را دارم و کافیست مزخرفی هست که همه مسلمانان وقتی به سراغ سنتشان میروند میگویند و برای من چیز جدیدی نیست! هرچند که قرآن هم به تنهایی پر از اراجیف هست (رجوع به کتاب نقد قرآن دکتر سها کنید) ولی وقتی آدم سراغ سنت برای درک بهتر میرود پی میبرد که اسلام مزخرفترین دین تاریخ بشریت هست!
پس اسلام تشکیل شده از قرآن و سنت. این دو از یکدیگر جدا شدنی نیستند. شاید پای منبر آخوندهای حیله گر هرچی که منطقی هست را مستند و هرچی که منطقی نیست را بدون سند بنامند ولی انسان محقق با این حرفها سرش کلاه نمیرود مگر کسی که دوست دارد احمق بماند.
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" وإن جادلوك فقل الله أعلم بما تعملون ( 68 ) الله یحكم بینكم یوم القیامة فیما كنتم فیه تختلفون ( 69 )"
"هم اگر بگومگو کردنت باز بگو خداوند داناتری به چه انجام می دهید است 68خداوند فرمان می راند میانتان زمانی برپاشدنست در چه بودید درش رودررو چند هستید69"
m@hdi نوشته: اولا که چرا دروغ میگویید؟! بنده در سال 88 زمانی که مسلمان بودم و به سایت زندیق آمدم و مطالب ضد اسلامی این سایت رو خوندم یادمه اوایل همیشه به منابع رجوع میکردم چون به نویسنده اعتماد نداشتم ولی بعد از مراجعات مکرر وقتی دیدم نویسنده دروغگو نیست دیگر مراجعه نکردم. بنده جلد 6 تاریخ طبری را از همان سایتی که گفتید دانلود کردم (irpdf.com) لطفا بروید صفحه 2408 زیر قسمت "توقف امیر مومنان" نوشته:
"ای مردم کوفه! شما شوکت عجمان و شاهانشان را ببردید و جماعتهاشان را پراکندید که میراث آنها به شما رسید ...."
میبینید؟! امیر مومنان علی نگفته شما شوکت کفار را ببردید گفته شما شوکت عجمان یا همان ایرانیان را ببردید! در کلام علی مشخص است که تفکر نژاد پرستانه وجود دارد نه تفکر هدایتگرایانه که اگر بود همانجور که در پست قبلی گفتم سخن میگفت نه به این شکل. از نظر علی میراث ما ایرانیان هم به اعراب رسیده! زهی خیال باطل!
دوما اینکه میگویید من قرآن را دارم و کافیست مزخرفی هست که همه مسلمانان وقتی به سراغ سنتشان میروند میگویند و برای من چیز جدیدی نیست! هرچند که قرآن هم به تنهایی پر از اراجیف هست (رجوع به کتاب نقد قرآن دکتر سها کنید) ولی وقتی آدم سراغ سنت برای درک بهتر میرود پی میبرد که اسلام مزخرفترین دین تاریخ بشریت هست!
پس اسلام تشکیل شده از قرآن و سنت. این دو از یکدیگر جدا شدنی نیستند. شاید پای منبر آخوندهای حیله گر هرچی که منطقی هست را مستند و هرچی که منطقی نیست را بدون سند بنامند ولی انسان محقق با این حرفها سرش کلاه نمیرود مگر کسی که دوست دارد احمق بماند.
یک که دروغ نگفتم رفتم پایینترهاش را خواندم به گفته ای سرسری گذشتم
دو که این نیست من برای هر گفته یا کار باورمندان نادرست بوده یا نادرست ازشان شنیدند بیایم کنار ناباوران به خداوند, خداوند میان همه فرمان می راند اگر کار نادرستی انجام دادیم همیشه دوست باورمندانم که خداوند را پذیرایند
روش یا سنت مزخرف نیست تنها چون کمی از زمانش گذشته شاید نشود درست ازش برداشتی کرد تازه در سخن خداوند بارها گفته پیامبران کارهای ناسنجیده ای ازشان سرزده باز روی به خداوند می آوردند
سه که نادکتر سها چون نام خداوند نیاورده ارزشی برای گفته اش نمی دانم پیشتر چیزهایی گفتم
پناه بر خداوندی که گناه همباز گذاری بهش را نمی بخشد هم درودی بر باورمندان
mbk نوشته: یک که دروغ نگفتم رفتم پایینترهاش را خواندم به گفته ای سرسری گذشتم
یکی از دلایلی که شما هیچوقت از اسلام برنمیگردید هم همین است! به حرف های مخالف توجه نمیکنید مبادا اینکه دینتون رو از دست بدید بیفتید جهنم!
mbk نوشته: دو که این نیست من برای هر گفته یا کار باورمندان نادرست بوده یا نادرست ازشان شنیدند بیایم کنار ناباوران به خداوند, خداوند میان همه فرمان می راند اگر کار نادرستی انجام دادیم همیشه دوست باورمندانم که خداوند را پذیرایند
اگه شیعه نیستید حرفی ندارم اما اگر شیعه هستید شما مدعی هستید که ائمه معصومند و کار غلطی از آنها سر نمیزند. خب! بفرما این یکی! اگه خواستی بیشتر هم میگم.
mbk نوشته: روش یا سنت مزخرف نیست تنها چون کمی از زمانش گذشته شاید نشود درست ازش برداشتی کرد تازه در سخن خداوند بارها گفته پیامبران کارهای ناسنجیده ای ازشان سرزده باز روی به خداوند می آوردند
بحث سر برداشت نادرست نیست عزیز بحث سر این است که شما که در قرن 21 زندگی میکنید اگر سراغ سنت بروید حرفهایی میشنوید که برای یک انسانی که در هزاره سوم زندگی میکند مسخره هست پس علما برای اینکه لاپوشانی کنند میگویند یا سندیت نداره یا میگویند برداشت درستی نکردید و اینجا منظورش این نبوده! تا دلت بخواد این علمای حیله گر اسلام تفسیر برخلاف متن میکنند تا ایرادات را بپوشانند.
mbk نوشته: سه که نادکتر سها چون نام خداوند نیاورده ارزشی برای گفته اش نمی دانم پیشتر چیزهایی گفتم
جواب خیلی ساده است! چون به خدا اعتقادی ندارد. آیا هرکسی که به خدا اعتقاد دارد و اول سخنش بسم الله الرحمن الرحیم میگوید حرفش راست است؟! به همان دلیل هرکسی که به خدا اعتقاد ندارد و اول سخنش به نام خدا نمیاورد حرفش صرفا غلط نیست. شما هنوز حرفهای ایشان را نخوانده اید بعد فله ای میزنید زیر همه چی؟!
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"قَالَ رَبِّ إِنِّی دَعَوْتُ قَوْمِی لَیْلا وَنَهَارًا. فَلَمْ یَزِدْهُمْ دُعَائِی إِلاَّ فِرَارًا. وَإِنِّی كُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَكْبَرُوا اسْتِكْبَارًا "
"گفت پروردگارم چونم فراخواندم همخویشانمُ شبی هم روزی.باز نبوده می افزایدشان فراخوانی ام جز گریزی.هم چونم هر چه فراخواندمشان برای درست می کنی تا برایشان گذاشتند انگشتهاشان در گوشهاشان هم خواستند بپوشند پیراهنشان هم لج کنند هم بخواهند بزرگی چند کنند خواهش چند بزرگی"
m@hdi نوشته: یکی از دلایلی که شما هیچوقت از اسلام برنمیگردید هم همین است! به حرف های مخالف توجه نمیکنید مبادا اینکه دینتون رو از دست بدید بیفتید جهنم!
یکی از انگیزانهایی که هیچ گاه نخواهم از آیین فرمانرواییی اسلام برگردم باور به خداوند یگانه است گفته های رودرروی خداوند تا کنون باری واسم نداشته که زین پس داشته باشد درست است از دوزخ سخت می ترسم همانجور که از یک آتش ریز می ترسم
m@hdi نوشته: اگه شیعه نیستید حرفی ندارم اما اگر شیعه هستید شما مدعی هستید که ائمه معصومند و کار غلطی از آنها سر نمیزند. خب! بفرما این یکی! اگه خواستی بیشتر هم میگم.
شیعه نیستم باز دست کمش آنها خداوند را باور دارند نه شما ناباوران که انگار از کوهی پرت شدید افتادید جانتان دررفته
m@hdi نوشته: بحث سر برداشت نادرست نیست عزیز بحث سر این است که شما که در قرن 21 زندگی میکنید اگر سراغ سنت بروید حرفهایی میشنوید که برای یک انسانی که در هزاره سوم زندگی میکند مسخره هست پس علما برای اینکه لاپوشانی کنند میگویند یا سندیت نداره یا میگویند برداشت درستی نکردید و اینجا منظورش این نبوده! تا دلت بخواد این علمای حیله گر اسلام تفسیر برخلاف متن میکنند تا ایرادات را بپوشانند.
برداشت نادرست می رساند برداشت های نیمه کاره یا گول خوردن از سرکش شیطان در زمانی ,دانشمندان آیین باورمندی اسلام چاره گری حیله شان به گرد پای شماها نمی رسد هرچند که چاره گری حیله تان دربرابر خداوند یگانه
m@hdi نوشته: جواب خیلی ساده است! چون به خدا اعتقادی ندارد. آیا هرکسی که به خدا اعتقاد دارد و اول سخنش بسم الله الرحمن الرحیم میگوید حرفش راست است؟! به همان دلیل هرکسی که به خدا اعتقاد ندارد و اول سخنش به نام خدا نمیاورد حرفش صرفا غلط نیست. شما هنوز حرفهای ایشان را نخوانده اید بعد فله ای میزنید زیر همه چی؟!
کسی که به خداوند دلبسته نیست آدمی نیست که بهشان هم به گفته شان دل ببندم خداوندی که بهمان چشم گوش آسمان دست پا داد شب روز آفرید باورمند اگر سخنش راست راست نباشد چاره دارد که راست دربیاید هر کسی که به خداوند باور ندارد فریبکاری بیش نیست که راستی ها برای هدف های بد تله گذاری می کند
زمانی که گاو گوسفندی بی نام خداوند سربریده شد فله ای کنار می اندازمش چه برسد گفته های صد من یک غاز بی سر ته که دربارهء سوگند خداوند به آفریده هایش دارد اینجا خورده ها می گیرد
خداوندا پاس تو که واپسینُ آفریدی که هر که بهش باورندارد فراهم کردی برایش ناگواری خیلی دردناکی