دفترچه

نسخه‌ی کامل: خسته شده ام!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" {فالق الإصباح وجعل اللیل سكنا والشمس والقمر حسبانا ذلك تقدیر العزیز العلیم} [الأنعام: 96]""باز کننده سپده دمان هم گذاشت شب را آرام گزینی هم آفتاب هم ماه شماره گشته ای این اندازه گذاری ِخیلی شکست ناپذیر خیلی داناست 96جانوران سراسر بخشش"
کوشا نوشته: تعیین زمان بر اساس حرکت خورشید یک موضوع اعتباری است یعنی هر لحظه و هر آن سال در حال تحویل شدن است و این انسان است که می تواند انتخاب کند کدامیک را مبنای تاریخ خود قرار دهد
به خلاف حرکت ماه که مثلا روز پانزدهم ماه فقط روز پانزدهم است و نمی توان آن را لحظه ای عقب و جلو کرد.
خداوند هم آفتاب هم ماه را برای شمارش گذاشت برپایه کاربردی که ازشان می بریم یکی را می گزینیم نمونه اش کاری کشاورزی از آفتاب که چرخیدن خمش هم دوری اش به میانه آسمان کمتر بیشتر شود تابستان زمستان هم ماه که به نازک دیده شدن یا یکسو سراسر دیده شدن هم شمار اینها برای انجام آیین تلاش خانه خداوند حج کاربرد دارد اگر یک زمانی انجام گردش دور خانه در تابستان یا زمستان افتد خواست خداوند است یا همینجور ماه خوداری از خوردن روزه گیری شاید بالا آمدن آب دریا یا فروکش کردنش به ماه پیوند پایه برای آدمیان داشته باشد
خداوندا تو را برای همه ء کارهایت که بجاست هم جای اندیشیدن دارد پاس
کوشا نوشته: تعیین زمان بر اساس حرکت خورشید یک موضوع اعتباری است یعنی هر لحظه و هر آن سال در حال تحویل شدن است و این انسان است که می تواند انتخاب کند کدامیک را مبنای تاریخ خود قرار دهد
به خلاف حرکت ماه که مثلا روز پانزدهم ماه فقط روز پانزدهم است و نمی توان آن را لحظه ای عقب و جلو کرد.
بیجاست!
در ماه هم میتوان برای نمونه روز نخست را در نیمه هلال نهاد و پیمان بست.
همه چیز اینجا هم پیمانی است. تازه، هر سال گردار ماه دگرگون میشود و
ماه ۴ سانت از زمین دورتر. پس نمیشود گفت که این جاودانه باریکسنج (دقیق) است.
از سوی دیگر، در گردش زمین برد خورشید، دو زمان بسیار باریک داریم که بدان
ترازمندی ( اعتدال) میگویند که آنجا، شب و روز درست و ١۰۰% برابر هم میباشند
که یکی همان نوروز )اعتدال ربیعی) و دیگری همان مهرگان است. از اینرو این نوروز
بگونه ی طبیعی ، آغازگاه روزشماری سالانه شده است. گاهشمار عربی به اندازه ای
ناجور است که گاه ماه "جمادی" (= زمستان) به تابستان میافتد!!= گوه

پارسیگر
Hezbollah_yaAli نوشته: یک نمونه دیگر از حکمتهای خداوند تبارک و تعالی همین خلقت ماه است که به هدف زمانسنجی برای مسلمانان آن را خلق کرده تا حساب ایام مذهبی را داشته باشند و در قرآن کریم به این امر اشاره شده است
سفسته:
ایام مذهبی از روی ماه پدید آمده اند! نه وارونه:
چیزی که شما میگویید این است که اگر اسلام نبود، ماه هم نبود!
گرچه میدانیم که گویال بهرام ( سیاره ی مریخ) هم دو تا ماه دارد
ولی هیچ مسلمان گوهی در ان زندگی نمیکند! آنهارا الله احمق
برای چه آفرید؟
E415

پارسیگر
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
مزدك بامداد نوشته: ایام مذهبی از روی ماه پدید آمده اند! نه وارونه:
آدم نادان دیگری هر چند آفریننده اش را نادان می داند مانند کسی که راننده نباشد نشیند پشت فرمان بگوید جاده کج شد برای فرمان نه که بگوید فرمان گذاشته شد برای راننده که در جاده های خم راه برود خداوند هیچ کارش بیهوده نیست هر چند انگلی در انگلدان بیافریند بالا گفتم خداوند گذاشتشان هر کدام را بگزینیم برای کاری ویژه بجاست نه که بی جا کنارشان بگذاریم آنهم شتا وصیف زمستان تابستان در شمارسال آفتابی است نه ماهی جدای همند
خداوندا مرا خودخواه از نشانه هایت مگذار
mbk نوشته: آدم نادان دیگری هر چند آفریننده اش را نادان می داند مانند کسی که راننده نباشد نشیند پشت فرمان بگوی
بیجاست بیسواد!
سخن یاوه این است که بگوییم که خداوند قطب شمال را برای خرس برفی آفرید!
نه بیسواد الممالک! خرس برفی برای این سفید شد که بتواند در قطب شمال بزید!
sonixax نوشته: و برای همین است که تقویم قمری همیشه عقب جلو میشه یک بار 10 عاشور وسط زمستانه یک بار وسط تابستان :)))
خسته نباشید واقعن!

عقب و جلو نمی شود سیری یکنواخت دارد اول ماه، وسط ماه و آخر ماه بر اساس حرکت ماه ثابت است.

در عالم ماده یک لحظه از زمان هرگز دو بار تکرار نمی شود.
مزدك بامداد نوشته: بیجاست!
در ماه هم میتوان برای نمونه روز نخست را در نیمه هلال نهاد و پیمان[١] بست.

آن وقت زمانی که ماه به محاق می رود باید منتظر بمانیم که مثلا فردا شانزدهم است یا هفدهم ! و به جای اینکه بگوییم ماه تمام است یا بیست و نه روزه باید بگوییم ماه شانزدهم دارد یا ندارد، اگر اینگونه کنیم آسمان به زمین نمی آید و اتفاق خاصی نمی افتد اما حتما قبول دارید کمی تا قسمتی احمقانه است.

درست است که دنیای ما سراسر اعتبار است اما این قدرها هم کشکی نیست.
کوشا نوشته: عقب و جلو نمی شود سیری یکنواخت دارد اول ماه، وسط ماه و آخر ماه بر اساس حرکت ماه ثابت است.

در عالم ماده یک لحظه از زمان هرگز دو بار تکرار نمی شود.
دوتا سخن بیجا گفتید!
١- اینکه کجارا ارا آغاز ماه بگیریم و کجا را میان ماه و اینها، پیمانی است (قراردادی)
برای نمونه میشد ماه شب ١۴ را یکم ماه گرفت و آنگاه پایان ماه میشد ١۴-هم آن !!
درست مانند مزدائیک ( ریاضیات) که هر کجارا میتوان برای شمارگری، آغازگاه همارا
( مبدا مختصات) گرفت و بر پایه ان پیش رفت. روشن است که آدم جایی را میگیرد که
کمی پررنگ تر و آسانتر باشد ولی چنین نیست که تنها و تنها یک گزینه باشد!
٢- ما هم نگفتیم که یک دم از زمان باز میگردد، ( بیرون از فرهشت)، گفتیم که جنبش
ماه و زمین و انیها، چون گرداری است، ناوسان periodic و بازآینده هم هست، هر سال بهار
و زمستان داریم و هر ماه ، ماه شب چارده و .. هم داریم. این بدان چم نیست که زمان
باز میگردد! به این میگویند جنبش ناوسانی یا گرداری ( پریودیک) و ما باشمردن
این گونه جنبش های بازآیند، زمان را میشماریم ! و گفتیم که از انجا که این جنبش
ماه وزمین و اینها هر سال اندکی دگرگون میشود، نمیتواند "نظم الهی" برای گاهشماری
بشمار اورده شود!

پس اینجا هم باز بیسوادی دین یاران ( بویژه اسلامیست ها که در ته چاه بیسوادی اند) رو شد!

پارسیگر
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
مزدك بامداد نوشته: سخن یاوه این است که بگوییم که خداوند قطب شمال را برای خرس برفی آفرید!
چرا باشتاب راه روم خرس برفی را هم برای قطب آفرید قطب را هم برای خرس برفی چون من گمان داشتم اگر خرس برفی مویش سیاه بود شاید گرمای بیشتری از آفتاب به دست می آورد که خداوند جور دیگر کردش
خداوندا برای همه سرزمینهایت از دونوک سرماخیز هم میانشان گرما خیز هم بیابانهایت هم جاهای دیگر که طراز است پاس تو
کوشا نوشته: اگر اینگونه کنیم آسمان به زمین نمی آید و اتفاق خاصی نمی افتد
مهند همین است که خستو شدید که میشود!
اینکه احمقانه است یانه، در تراز دوم است.
پس همه ی فرنود شما پوچ شد!

پارسیگر
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12