از کتاب نقد قرآن صفحات 203 تا 206 را خواندم. خیلی برام جالب بود که نویسنده از یک بیت شعر حافظ 14 معجزه عددی بیرون کشید در حالی که این کتاب کار یک انسان هست!
ویرایش = اگر اندک اعتقادی به معجزات عددی داشتم با خواندن این مطالب فهمیدم که کاملا در اشتباه هستم:
بررسی اعجاز عددی - اعجاز عددی دیوان حافظ - عدد 7
همان بسم الله ... را میتوان جورهای دیگر هم شمرد. برای نمونه "رحمن" را میتوان " رحمان" هم نوشت که درستش هم همین است چونکه یک الف بالای "میم" میگذارند.
دیگر اینکه همان زیر و زبر و پیش هم حرف هستند (صدا دار کوتاه) که نوشته نمیشوند ولی هستند. پس اگر همان "الرحمن" را با لاتین بنویسیم هشت حرفی است.
یک چیز مهادین آین است که شمارهها هیچ سیگنیفیکنس ندارند تا زمانی که برای شمردن بکار برده شوند.
از آینها که بگذریم، خود قرآن ادعا کرده که کتاب برای راهنمایی (هدایت) است نه کتاب چیستان و بازی با شماره ها.
البته جز مواردی که ذکر شد، در بازگشت به خود قرآن به این نکته مشه پی برد که خود قرآن اعتراف کرده که محمد فاقد مجزست و یک انسان ساده است که فرقش با بقیه در وحی شدن بهشه: کهف 110 - عنکبوت 50 - رعد 7
آماج معجزه در دینهای ابراهیمی این بوده که مردمان آن پیقمبری و دین را پذیرا بشوند. خود محمد که در قرآن اعتراف کرده که معجزه ندارد و از زبان الله گفته که اگر فلان و بهمان معجزه را هم نشان میدادیم باز ایمان نمی آوردند. پس اگر معجزه ایّ هم میبود میبایست بدرد محمد میخورد. معجزه ی محمّد شمشیر بود و با آن دینش را پیش برد. پس از ۱۴۰۰ سال دیگر این جمع و تفریق کردن خنده دار است
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
" اتبع ما أوحی إلیك من ربك لا إله إلا هو وأعرض عن المشركین ( 106 ) ولو شاء الله ما أشركوا وما جعلناك علیهم حفیظا وما أنت علیهم بوكیل ( 107 ) ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم كذلك زینا لكل أمة عملهم ثم إلى ربهم مرجعهم فینبئهم بما كانوا یعملون ( 108 ) "
"پی برو چه نشانه داده شد سویت از پروردگارت نیست خدایی جز او هم دوری کن از همتا گذاران 106هم گر خواست خداوند چه همتا خواهند گذاشت هم چه گذاشتیمت برشان نگهبان هم چه تو برشان به کارسازی 107 هم نباشد بدمی گویید کسانی فرامی خوانند از بیگانه خداوند باز بدمی گویند خداوند را دشمنی بی دانشی جور این آرایش دادیم برای هر دسته مردمانی کارشان را پس سوی پروردگارشان برگشت گاهشان است باز آگاهشان می کند به چیزی بودند انجام می دادند108"
آره سخن خداوند این است به جای اینکه دنبال ناتوانایی بروید که خداوند می تواند انجام دهد اما ما نه که سودی برای ما ندارد دنبال آنهایی از ناتوانایی ها بروید که سودمند باشد همانند دیدن نشانه های خداوند در آسمان هم زمین هم تن خودمان از شب هم روز زندگی در خشکی با دریا مردن هم زنده شدن پناه بر خداوند
ادعای الکی کردن که کاری ندارد. چند ادعای الکی در قرآن :
(۱) آیا به باران فکر کرده اید ؟ ما آن را از آسمان فرو میفرستیم یآا شما ؟
پاسخ: هیچکدام . نه شما و نه ما. باریدن باران یک پدیده ی طبیعی است. آب از دریاها و رود ها .. بخار میشود، بالا میرود، ابر میشود و در نتیجه ی سرد شدن تقطیر میشود و به صورت باران فرو میریزد. بچههای دبستانی هم روی سماور باریدن باران را میتوانند نشان بدهندند.
(۲) در آسمان کوههای یخی هستند که الله از آنها کنده و بصورت تگرگ پرت میکند که به هر چیز/کس که بخواهد میخورد نه خواهد نمیخورد ..
این یکی از فرستادن باران هم الکی تر است. این الله ترز شکل گرفتن تگرگ را نمیدانسته است. و گویا نمیدانست که برف چیست چون که از آن سخنی نگفته است.
Rouzbeh نوشته: ادعای الکی کردن که کاری ندارد. چند ادعای الکی در قرآن :
(۱) آیا به باران فکر کرده اید ؟ ما آن را از آسمان فرو میفرستیم یآا شما ؟
پاسخ: هیچکدام . نه شما و نه ما. باریدن باران یک پدیده ی طبیعی است. آب از دریاها و رود ها .. بخار میشود، بالا میرود، ابر میشود و در نتیجه ی سرد شدن تقطیر میشود و به صورت باران فرو میریزد. بچههای دبستانی هم روی سماور باریدن باران را میتوانند نشان بدهندند.
(۲) در آسمان کوههای یخی هستند که الله از آنها کنده و بصورت تگرگ پرت میکند که به هر چیز/کس که بخواهد میخورد نه خواهد نمیخورد ..
این یکی از فرستادن باران هم الکی تر است. این الله ترز شکل گرفتن تگرگ را نمیدانسته است. و گویا نمیدانست که برف چیست چون که از آن سخنی نگفته است.
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
آره شما بهانه جویان همانجور که خداوند گفت فرزندان اسرائیل تا گاوی را بکشند بهانه جویی ها کردن باز گفتند خداوند را به چشم ببینیم
آب ویژه گی اش چرخه ء تبخیر هوای پیرامون آفتاب کوههای پیرامون باد همه شان ساخت خداوند است همان بچه ای که روی سماور آب باریدن را نشان می دهد از بهره مندی های خداوند دارد بکار می برد هر چند که کسانی دستشان کاری برنمی آید خود را بادکنکی بالاها می برند خداوندا تو را پاس برای همه بهره مندی
mbk نوشته: به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
آره شما بهانه جویان همانجور که خداوند گفت فرزندان اسرائیل تا گاوی را بکشند بهانه جویی ها کردن باز گفتند خداوند را به چشم ببینیم
آب ویژه گی اش چرخه ء تبخیر هوای پیرامون آفتاب کوههای پیرامون باد همه شان ساخت خداوند است همان بچه ای که روی سماور آب باریدن را نشان می دهد از بهره مندی های خداوند دارد بکار می برد هر چند که کسانی دستشان کاری برنمی آید خود را بادکنکی بالاها می برند خداوندا تو را پاس برای همه بهره مندی
پس باران بالای سماور را هم الله درست میکند ؟:e057:
امروزه میتوانند ابری را که در شرایط باریدن نیست ، باران زا بکنند.
ولی الله ادعا کرده که او تصمیم میگیرد کی و کجا باران ببارد. و گویا در باره ی مومنون برایشان بیشتر باران فرو میفرستد (این یکی را هم جایی در کتابش نوشته است.). این تنها یک توهم است که هر پدیده ی طبیعی را به خدایان نسبت بدهیم. و بعد دعا بکنیم که خدایان باران بفرستند یا نه فرستند. یک هوا شناس امروژ از اله بهتر میداند که باران از کجا میاید.
یک اشتباه لپی یهوه و الله این است که فکر میکردند منبع و سرچشمه ی باران در آسمان است. برای همین هم در توفان نوح در فلکها راا باز میکند و چهل شبانه روز باران میریزد.. و آب روی زمین تا نوک چکاد کوهها را فرا میگیرد.این نویسندگان تورات و انجیل و قرآن نمیدانستند که منبع و سرچسمه ی باران همین زمین است نه آسمان.
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"﴿فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ وَاجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ* حُنَفَاءَ لِلَّهِ غَیْرَ مُشْرِكِینَ بِهِ وَمَنْ یُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّیْرُ أَوْ تَهْوِی بِهِ الرِّیحُ فِی مَكَانٍ سَحِیقٍ ﴾""باز دوری گزینید پلیدی از بتها هم دوری گزینید گفته ء کج شو *گرایش درستدارهایی برای خداوند بیگانه همباز گذار ها بهش هم کسی همباز می گذارد به خداوند باز جوری که چه افتاد از آسمان باز می ربایدش پرنده یا وزان می کند بهش باد در جایگاه گشته ای دورافتاده ای"
Rouzbeh نوشته: پس باران بالای سماور را هم الله درست میکند ؟:e057:
امروزه میتوانند ابری را که در شرایط باریدن نیست ، باران زا بکنند. ولی الله ادعا کرده که او تصمیم میگیرد کی و کجا باران ببارد. و گویا در باره ی مومنون برایشان بیشتر باران فرو میفرستد (این یکی را هم جایی در کتابش نوشته است.). این تنها یک توهم است که هر پدیده ی طبیعی را به خدایان نسبت بدهیم. و بعد دعا بکنیم که خدایان باران بفرستند یا نه فرستند. یک هوا شناس امروژ از اله بهتر میداند که باران از کجا میاید.
یک اشتباه لپی یهوه و الله این است که فکر میکردند منبع و سرچشمه ی باران در آسمان است. برای همین هم در توفان نوح در فلکها راا باز میکند و چهل شبانه روز باران میریزد.. و آب روی زمین تا نوک چکاد کوهها را فرا میگیرد.این نویسندگان تورات و انجیل و قرآن نمیدانستند که منبع و سرچسمه ی باران همین زمین است نه آسمان.
شما اندیشه های دورافتاده دارید اگر آبی در دریا است کنون به هر روی درآسمان رفته ابر یا نمناکی در بیرون از دریا یا زیر زمین رفته است بیشتر خودکار با آفتاب هم باد این چرخه ها رخ می دهد اگر آدمی برپایه دانشی که اندوخت این کارها را می کند این ویژگی است که خود خداوند برای آدمیان برای آسان سازی کارشان گذاشت نمونه اش همین باردارکردن ابرها برای بارانیدنش پاس خداوند که هر که را توانی فراخور کارش داد
mbk نوشته: آب ویژه گی اش چرخه ء تبخیر هوای پیرامون آفتاب کوههای پیرامون باد همه شان ساخت خداوند است
بیجاست دیگر!
همه ی پدیده ها یک روشنگری دانشیک ( توضیح علمی) دارند و چیزی از
خدا در انها دیده نمیشود. در فیزیک و شیمی هم هیچ فورمولی دارای پراسنج
( پارامتر) خدا نیست! برای همین چیزی برای دینیاران نمانده جز اینکه بگویند
خدا جهان را اینجوری استارت ! زده که اینهم پایور(ثابت) نمیشود، چون فیزیک(1)
میگوید که ماده ازلی و ابدی است و آفریده نشده و همواره بوده است و هیچ جا
هم دیده نشده که چیزی از هیچ پدید بیاید! پس تا اطلاع ثانوی خدا نیست !
بویژه الله که یک وریاسیون احمقانه از خدای فلسفی است که برای عرب های
زنباز و بی سواد درست شده بوده!
•
1: conservation of matter/Energy