نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بحث های حقوقی
#21

Anarchy نوشته: رضایت چی آخه ؟ رضایت اینکه ببخشید من با زن شما لاس زدم یا ببخشید من با زن شما سکس کردم ؟ این مساله رو اگه به هر ترتیبی لو بره خود قانون رسیدگی میکنه حتی اگه شاکی خصوصی در کار نباشه ... زنا هم اگر کرده باشی دیگه رضایت مضایتی در کار نیست و قطعا مجازات میشی !! حالا شاید به طریق دیگه ای مساله رو بپیچونن اما اگر ثابت شد ، دیگه از مجازاتش نمیشه فرار کرد ...
رضایت نه به معنای رضایت از انجام کار که صرف نظر از شکایت هست.

وقتی شاکی خصوصی از ادامه دادن پروندش صرف نظر میکنه دادگاه تنها ظبق ضوابطی حداقل مجازات رو برای متهم صادر میکنه.اونهم زمانی که تمامی شواهد اثبات شده باشن و گرنه اگر اول کار یا اواسط پرونده باشه که رسما مختومه میشه.
پرونده ی دون زنا بدون شاکی خصوصی هیچ ارزشی برای دادگاه نداره و نهایتا و در شدید ترین حالت به جریمه نقدی منتج میشه
رابطه همراه با زنا هم که من سراغ دارم طرف زنش رو در حال گروپ دستگیر کرده بود اونم همراه مامور!! نهایتا با رضایت و صرف نظر شکایت شاکی, زنه به چند سال زندان محکوم شده بود.

شراب اولی تر ...
پاسخ
#22

kourosh_bikhoda نوشته: یادمه زمانیکه باورمند بودم میگفتم این احکام حتمن منطق و هدفی دارند که ما از عهده فهمیدنشون بر نمیایم
البته همچین هم بی هدف و منطق نیستند:e405:
من همیشه فکر میکردم چه قدر این قوانینی که حالت تنبیهی و ارعاب دارن ظالمانه و بی نتیجه هستند.هنوز هم همین باور رو دارم با این تفاوت که برای یک مقطعی از زمان موثر میدونمشون.
انگار هرچه یک جامعه برهم ریخته تر و بی نظم باشه این قوانین ارعابی و تنبیهی تا یک جایی خوب جواب میده.
حد اقل توی کشور خودمون که این رو دیدم

شراب اولی تر ...
پاسخ
#23

Russell نوشته: آری اینکه دیگه خیلی تابلوست و اگر خب زنا ثابت بشود که دیگر اجرا نکردن حکم خنده‌دار می‌شود !!، ولی کلا رویکرد دادگاه‌ها و قضات را می‌گویم. خود قاضی بزبان خودش می‌گوید زیاد شده و بی‌خیالش شوید دیگر.
آری این که هست. معمولا قاضی گوش خاطی‌ها را یک کم می‌کشد و قضیه را خاتمه می‌دهد. اما اگر مصلا شوهر سماجت کند، این پرونده‌ها از دادسرا به دادگاهِ کیفری فرستاده می‌شود و آنجا دیگر اینکه چه کسی از شما شاکی هست و نیست اصلا خارج از موضوع است.

کسشر هم تعاونی؟!
پاسخ
#24

kourosh_bikhoda نوشته: یادمه زمانیکه باورمند بودم میگفتم این احکام حتمن منطق و هدفی دارند که ما از عهده فهمیدنشون بر نمیایم

ندارند ؟!

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان