12-09-2013, 10:15 PM
کوشا نوشته: نمی دانم
من تنها با توجه به نوع عمل او می توانم بگویم مستحق جهنم است یا لایق بهشت.
در مورد شهدا آمده که عند ربهم یرزقون اند
و در کلام پیامبر خدا صلی الله علیه و سلم است که: فَإِنَّ أَحَدَكُمْ إِذَا مَاتَ فَقَدْ قَامَتْ قِیَامَتُهُ یَرَى مَا لَهُ مِنْ خَیْرٍ أَوْ شَر
بعد از مرگ هر کس قیامت او برپا می شود و خیر و شر خود را می بیند.
و
وَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان
قبر یا باغی از باغهای بهشت است یا چاهی از چاههای جهنم
این بعث در مورد جسم است.
از سوی دیگر برزخ در زبان تازی به دورا (فاصله) گفته میشود
قدری در باره عالم مثال (ملکوت) مطالعه کنید.
از امام صادق علیه السلام روایت شده که ما در آخرت به فریاد شما می رسیم اما قبر و برزختان با خودتان
وجود این عالم لطفی است برای بندگان نیک و بد برای کم کردن آثار بدی ها .
بیجاست، ما گفتیم از قران بنمایه بیاورید نه از علی و حس و صادق
که همه به هرروی دروغ های باقر مجلسی هستند و تنها ده درسد
از مسلمین که همانا شیعیان باشند بر انها استوارند!
در قران هم نوشته است که از گور ها بر میخیزانیم .
پس این برزخی که آخوند ها بافته اند نمیتواند درست باشد
چون با قران همخوان نیست.
از سوی دیگر یا روز رستاخیز و داوری هست ( یوم الدین)
یا اینکه نیست و هر کس پس از مرگش داوری میشود.
یک بام و دو هوا که نمیشود!
برای "عند ربکم یرزقون" هم برای همین ماست مالی کرده اند
که چون پس از مرگ زمان بر کسی نمیگدرد، در روز رستاخیز
برای او مانند این است که دیشب خوابیده باشد.
چیزی هم درباره ی عالم مثال! در قران نیست، این چیز های
"فلسفی" را دیرتر بافته اند که کت و شلوار تن اسلام گند کرده باشند.
همچنین نگفتید که چگونه پیش از روز داوری، روشن میگردد
که یارو در برزخ ! به "بهشت برزخی" (هردم از این باغ بری میرسد)
میرود یا به "دوزخ برزخی" ؟ و از انجا که این برزخ نمیتواند
پیکری باشد و تنها روانی است، چگونه میتوان روان و جان را
که گویا بخشی از روح خود الله است، شکنجه (= عذاب) نمود؟
•
خرد، زنـده ی جــاودانی شنـــاس
خرد، مايــه ی زنــدگانی شنـــاس
چنان دان، هر آنكـس كه دارد خرد
بــه دانــش روان را هــمی پــرورد