12-07-2013, 10:33 PM
کوشا نوشته: آدم نمی داند به حال این مثلا جناب فیلسوف گریه کند یا بخندد؟؟!!!
میتونی یکی در میون بخندی و گریه کنی ، شکلکم اگه در بیاری قول میدم مشتریات روز به روز بیشتر شن !!
کوشا نوشته: آدم نمی داند به حال این مثلا جناب فیلسوف گریه کند یا بخندد؟؟!!!
مزدك بامداد نوشته: چیزهای بسیاری هستند که شما یا نمیدانید و یا به باور نادرست درباره ی آن گرفتارید!عمل خیر از غیر مسلمان
چرا که بیگمان آسمان شکافته شده و راستی و فرهود ناب، یکراست در دامان مشتی
شیعه ی دوازده امامی پیرو ولایت سفیه افتاده است ولی در های بهشت بروی ادیسون
بیخدا و کافر مهدورالدم بسته !!
•
پارسیگر
Anarchy نوشته: میتونی یکی در میون بخندی و گریه کنی ، شکلکم اگه در بیاری قول میدم مشتریات روز به روز بیشتر شن !!سرقفلی این کار رو که شش دنگش رو به نام شما کردن
مزدك بامداد نوشته: پرسش دیگر:
میدانیم که در رستاخیز اسلامی، در دادگاه الله، هرکس که بدی هایش
بر خوبی هایش بچربد ( ۵١% به ۴۹%) ! به دوزخ روانه میشود
و آنهم برای جاودان ( فیها خالدون)
پرسش ١: در قران گفته که اگر به اندازه ی مورچه هم خوبی بکنید،
پاداش انرا میبینید. خب، پاداش این خوبی هایی که یارو کرده،
یکباره به باد نیستی رفته است !
پرسش ٢- هر گناه و کار بد، در این جهان مرز مند است و برای
همین هر بزهی در دادگاه هم یک پادافره مرز مند دارد، از دادن
پول گرفته تا چند سال زندان و یا اعدام.
ولی در آن جهان، برای کارهای بد مرزمندی که در این جهان
انجام شده است، پادافره سخت و سوزتنده و شکنجه ی
سخت و باورناپذیری تا جاودان، چشم براه گناهکار است.
آیا این با خرد جور در میاید که ازبرای گناهان مرزمند، مانند
نخواندن نماز، پادافره بیمرز و جاودان داده شود؟
•
پارسیگر
کوشا نوشته: سرقفلی این کار رو که شش دنگش رو به نام شما کردن
اگه منم بیام دست زیاد می شه و کاسبی بقیه لنگ !
کوشا نوشته: عمل خیر از غیر مسلمان
کوشا نوشته: در نوع سوم مجازات که مخصوص مجازات اخروی است رابطه جرم و مجازات، نهماست مالی کودنانه ایست:
قرارداری است و نه از نوع رابطه تکوینی، بلکه یک رابطه قویتری است که در آن
بین جرم و مجازات، رابطه «عینیت» و «اتحاد» حکمفرماست. یعنی کیفر و مجازات
در آخرت تجسم خود عمل است. عذاب اخروی صورت واقعی اعمال بد است که در آنجا
خود را نشان داده و به صورت عذاب تمثل پیدا میکند. قرآن کریم در این
زمینه میفرماید: «و بدا لهم سیئات ما عملوا» (جاثیه33) «اعمال بدشان در
برابر آنان آشکار میشود.»
ولی باز جای این سئوال است که چرا عملی محدود در دنیا، به صورت عذابی
نامحدود تجسم مییابد؟ در جواب این سئوال، چنانچه قبلا گفته شد هر عمل زشت،
عذاب همیشگی بدنبال ندارد، وقتی انسان یک عمل ناروا را به صورت مداوم
انجام دهد و انجام این عمل برای او عادت گردد در این صورت اثر بد آن در نفس
و جان انسان رسوخ کرده و طبیعت ثانوی او میگردد و حقیقت جدیدی را برای او
شکل میدهد و باعث میشود فطرت انسان مستور و مدفون بماند و به حکم قاعده
معروف «ذاتی الشیء لایختلف و لا یتخلف»؛ «چیزی که ذاتی و حقیقت چیزی به شما
آید، هرگز دستخش تغییر قرار نگرفته و تخلف پذیر نیست.»این حقیقت جدید آثار
دائمی در پی داشته و در نتیجه مایه عقوبت و عذاب ابدی میگردد.
حکیم سبزواری به این مطلب اشاره کرده و میگوید:«تصیر الكیفیة الظلمانیة جوهریة و
العرضیة السیئة ذاتیة مثل مركب القوى فإن الفطرة الإنسانیة ذاتیة لا تزول و
الفطرة الثانیة أیضا ذاتیة إذ صارت ملكة جوهریة إذ العادة طبیعة ثانویة»
«کیفیت ظلمانی گناه، صورت جوهری مییابد و آلودگی عرضی آن ذاتی میگردد؛
زیرا فطرت اولیه انسان، ذاتی او است و زوالپذیر نیست و فطرت ثانوی نیز،
هرگاه به صورت ملکه جوهری مبدل شود، جنبه ذاتی به خود میگیرد زیرا عادت،
طبیعت ثانوی انسان به شمار میرود.»
کوشا نوشته: تنافی خلود با عدل الهی
مهمترین و اصلیترین اشکالی که در مورد مساله خلود شده این است که باید
میان جرم و کیفر تناسب وجود داشته باشد و کیفر متناسب با جرم و گناه تعیین
شود، در این صورت چگونه عذاب ابدی قابل توجیه است با اینکه زمان جرم و گناه
محدود بوده است؟ انسانی که حداکثر صد سال در کفر و عناد زندگی کرده چگونه
میتوان او را در برابر یکصد سال گناه، عذای بینهایت کرد؟ آیا این کاری
غیر عادلانه نیست؟ ....
نقل قول:میدانیم که در رستاخیز اسلامی، در دادگاه الله، هرکس که بدی هایش
بر خوبی هایش بچربد ( ۵١% به ۴۹%) ! به دوزخ روانه میشود
و آنهم برای جاودان ( فیها خالدون)
پرسش ١: در قران گفته که اگر به اندازه ی مورچه هم خوبی بکنید،
پاداش انرا میبینید. خب، پاداش این خوبی هایی که یارو کرده،
یکباره به باد نیستی رفته است !