نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نرم افزار های کاربردی و مفید رایگان و متن باز
#31

sonixax نوشته: خوب یک مدتی بود اینجا داشت خاک میخورد ! گفتم دوباره یک حالی بهش بدم :یکی از آنتی ویروس های خوب و رایگانی که امروزه در دسترس هستش Avast هست . شاید خیلی از شماها بشناسید ولی من میخوام دوستانی که نمیشناسنش ازش استفاده کنند .

یک فایروال نسبتن خوب داره و هر روز هم به روز میشه به نظرم اگر نمیخواهید پول آنتی ویروس بدید نسخه ی خانگیش رو استفاده کنید .

[عکس: 17.png]

[HIGLIGHT]
از اینجا دانلود کنید .

[/HIGLIGHT]
[HIGLIGHT]سایت سازنده[/HIGLIGHT] : avast! | Download Free Antivirus Software or Internet Security
آواست آنتی ویروس خیلی خوبی است ولی در نهایت بنده مجبور شدم به آویرا روی بیاورم:
به نظر من آواست دو ایراد اساسی دارد:
1- افزایش زمان بوت، در طی بوت آواست بین 90 تا 120 ثانیه وقت می گیرد. این را من از بعضی کاربران دیگر آواست نیز شنیده ام.
2- این یک مورد شخصی است: آواست اخیرا نتوانست یک rootkit را روی کامپیوتر من تشخیص داده و جلوی نفوذش را بگیرد.در نهایت در پی بی کفایتی آواست مجبور شدم به آویرا روی بیاورم. مساله عجیب این بود که یک rootkit خیلی راحت وارد شده bootrecord را تغییر داده بود و آواست کوچکترین واکنشی نشان نمی داد. خوشبختانه این روت کیت رفتارهای احمقانه ای از خود نشان داد که منجر شد شک کنم.
با سختی بسیار آن rootkit را ریشه کن کردم و بعد آویرا را نصب کردم. با آویرا کامپیوتر سریعتر بالا می آید و تاکنون که مشکلی نداشته. (البته در پی آن حادثه دچار پارانویا شدم و فایروال ویندوز را با کومودو جایگزین کردم. )

لینک دانلود: Avira Free Antivirus 2012 | Download Best Free Antivirus Software
پاسخ
#32

حالا که این تاپیک رو آمد یک نرم افزار مفید دیگر را هم معرفی کنم. شاید دوستان آشنا باشند.

truecrypt نرم افزار رایگانی برای رمزگذاری و مخفی کردن فایلهای حساس و یا حتی یک درایو کامل سیستم است. همچنین خصوصیتی دارد که با آن می توان درایو مخفی کدگذاری شده تشکیل داد تا در صورتی مجبور شدید رمز را لود دهید اطلاعات حساس تر اشکار نشوند.

TrueCrypt - Free Open-Source On-The-Fly Disk Encryption Software for Windows 7/Vista/XP, Mac OS X and Linux - Downloads

[ATTACH=CONFIG]774[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg Truecrypt-Review-3.jpg اندازه 63.08 KB  تعداد دانلود: 93
پاسخ
#33

Kaveh نوشته: حالا که این تاپیک رو آمد یک نرم افزار مفید دیگر را هم معرفی کنم. شاید دوستان آشنا باشند.

truecrypt نرم افزار رایگانی برای رمزگذاری و مخفی کردن فایلهای حساس و یا حتی یک درایو کامل سیستم است. همچنین خصوصیتی دارد که با آن می توان درایو مخفی کدگذاری شده تشکیل داد تا در صورتی مجبور شدید رمز را لود دهید اطلاعات حساس تر اشکار نشوند.

TrueCrypt - Free Open-Source On-The-Fly Disk Encryption Software for Windows 7/Vista/XP, Mac OS X and Linux - Downloads

[ATTACH=CONFIG]774[/ATTACH]

سد در سد پیشنهاد میشود، اینجا من یک توضیح کوتاه داده بودم: شگرد‌های ناشناس ماندن و دور زدن فیلترینگ - صفحه 2



باید در یک زمانی که بدست آمد درباره اش یک آموزش کامل نوشت.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#34

یک نرم افزار امنیتی دیگر Sandboxie است. ویژگی آن این است که در صورتی که بخواهید کاری ریسکی در کامپیوتر انجام دهید (همچنین اجرای یک فایل مشکوک و یا استفاده از مرورگر اینترنت و ورود به سایتهای ناشناخته یا با ریسک آلودگی، یا حتی برای جلوگیری از ثبت هر نوع اطلاعات در سیستم) می توانید آن کار را داخل محیط مجازی این برنامه انجام دهید بدون اینکه بقیه سیستم تهدید شود.

[ATTACH=CONFIG]775[/ATTACH]

Download Sandboxie 3.74 - FileHippo.com


فایل‌های پیوست
.png 1013__sandboxie1.png اندازه 33.18 KB  تعداد دانلود: 87
پاسخ
#35

من به تجربه توصیه می کنم همیشه از یک براوزر در کارهای مختلف استفاده نکنید. به خصوص برای کارهایی همچون عملیات بانکی و کارهای حساس دیگر. بعضی ها حتی توصیه می کنند که برای این نوع کارها یک اکانت محدود (غیر ادمین) تشکیل داده و داخل آن هم از مرورگری که به طور روزمره استفاده میشود برای کارهای حساس استفاده نشود.

انواع و اقسام مرورگرهای اینترنت وجود دارد بنده Comodo Dragon Internet Browser را برای کارهای خاصی همچون کارهای مالی توصیه می کنم. این در واقع همان کروم گوگل است ولی با بهبود privacy و استفاده از DNS های خود شرکت کومودو.
Features:
Improved Privacy over Chromium
Easy SSL Certificate Identification
Fast Website Access
Greater Stability and Less Memory Bloat
Incognito Mode Stops Cookies, Improves Privacy
Very easy to switch from your Browser to the Dragon.

Download Comodo Dragon Internet Browser 21.1 - FileHippo.com
پاسخ
#36

این کمپانی DVDVideoSoft یک سری محصول رایگان داره که خیلی خوب هستند و خیلی از نیازهاتون رو برطرف میکنند : DVDVideoSoft: Free Studio, YouTube to MP3, YouTube Downloader, YouTube Converter

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#37

یکی از نرم افزارهای خیلی خوب و شاید بی رقیب در ویرایش تصاویر فتوشاپ هستش . ولی همون طوری که میدونید این برنامه قیمت زیادی داره .

ولی یک خبر خوب ، کمپانی Adobe سری CS2 تمام محصولاتش رو به صورت رایگان بر روی وبسایتش برای دانلود قرار داده - یعنی از این به بعد سری CS2 محصولات Adobe رایگان هستند .

از اینجا دانلود کنید : Adobe - CS2 Downloads

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#38

"دروپال یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتواست، پس چرا یک سیستم ساده ارسال خبر یا ایجاد رویداد نداره"
ممکنه شما هم این حرف رو از آدم های حرفه ای شنیده باشید از کسانی که سیستم های مدیریت محتوا رو به خوبی میشناسند. این یک نقد منصفانه است تا وقتی که ما در مورد یک سیستم مدیریت محتوا صحبت میکنیم اما آیا دروپال یک سیستم مدیریت محتواست؟
این که دروپال یک سیستم مدیریت محتوا نیست خیلی واضح نیست. دروپال باید یک چیز باشد. دروپال یک فریم ورک مدیریت محتواست. یک فریم ورک برای ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا متناسب با نیاز شما.
دروپال برای رسیدن به این نقطه راه پر پیچ و خمی را طی کرده است. اول به عنوان یک نرم افزار مدیریت تالار گفتگو معرفی شد بعدها قسمت هایی از محتوا که به اونها نود (node) میگفت رو به خودش اضافه کرد و کم کم توسعه پیدا کرد به طوری که کاربران احساس کردند دروپال فراتر از یک سیستم مدیریت محتواست. بنابراین شروع به ایجاد سیستم های خاصی از دروپال کردند. البته بحث های زیادی در مورد اینکه دروپال یک فریم ورک هست یا یک اپلیکیشن مدیریت صفحات وجود داره.
تا دروپال نسخه 4.6 هنوز هم از دروپال به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا نام برده میشد. نود (node) هسته سیستم بود و کار ماژول ها این بود که بعد از نصب به شما اجازه ایجاد "نودهای خبری" یا "نودهای رویداد" یا "نودهای گالری" و ... میداد. و اینجا دقیقا جایی هست که یک سیستم مدیریت محتوا متوقف میشه. یعنی سیستم های مدیریت محتوا برای این به وجود آمدند که به شما اجازه ایجاد مدیریت این نوع محتواها را بدهند و دروپال 4.6 به این نقطه رسیده بود.
اما دروپال متوقف نشد، حدودا از دروپال 4.7 دروپال به نقاط کلیدی از توسعه دست پیدا کرد مثل FORM API و CCK و VIEWS. اینها مسیر دروپال رو عوض کردند. هسته دروپال هنوز عوض نشده بود اما "نودهای خبری" ، "نودهای رویداد" و "نودهای گالری" به "فیلد متنی" ، "فیلد تاریخ" و "فیلد عکس" تبدیل شدند که شما از این به بعد میتونستید نوع محتوای خبری یا رویداد یا گالری دقیقا مطابق با آنچه نیاز دارید ایجاد کنید و "بلوک آخرین اخبار" به "بلوکی از آخرین اخبار از نوع محتوای اخبار شما که با views ساخته بودید و مطابق نیاز شما بود" تغییر کرد.
این روند تسریع شد و با دروپال 7 تکمیل شد. الان دیگه کسی ماژول تولید خبر نمی نویسد، این ماژول ها دیگه وجود ندارند. فرض دروپال اینه که شما به راحتی میتونید یک نوع محتوا برای خبرهای خودتون تولید کنید. و میتونید به این وسیله نیازهای خودتون به محتواهای خبری یا رویداد یا گالری رو برطرف کنید. و این شاید راز سخت بودن دروپال برای تازه کارهاست. چون اونها عادت دارند برای ایجاد خبر یک ماژول نصب کنند و خبرهاشون رو وارد کنند اما دروپال با این فرض کار میکنه که کاربر میدونه که برای ایجاد خبر چه فیلدهایی لازم هست و اونها رو میسازه و اخبارش رو تولید میکنه. بنابراین دروپال خیلی خوبه اگر شما میدونید چی میخواهید. اگر انتظار دارید برای ایجاد هر محتوا یک ماژول داشته باشید باید به شما بگم: متاسفم.
[عکس: 18.jpg]
دروپال امروز یک ابزار برای ایجاد سیستم های مدیریت محتوا متناسب با نیازهای متفاوته. خیلی مهمه که کسانی که از دروپال برای ایجاد یک سایت استفاده میکنند این نکته را بدانند. دروپال یک سیستم مدیریت محتوا نیست، دروپال یک ابزار برای ایجاد سیستم مدیریت محتوایی است که شما به آن نیاز دارید و کاملا متناسب با نیازهای شما و یا سایت شماست. دروپال یک فریم ورک مدیریت محتواست.
در خیلی از حالات سیستم مدیریت محتوایی که شما به آن نیاز دارید ایجاد شده است. دروپال به اونها توزیع (distributions) میگه. اونها سیستم های مدیریت محتوایی هستند که با دروپال ساخته شده اند. Open Atrium ( یک نرم افزار مدیریت پروژه) یکی از اولین توزیع های ساخته شده با دروپال است. توزیع های دیگه ای هم هستند مثل Managing News, Drupal Commons و Open Academy و ... . میتونید لیست اونها رو از صفحه توزیع های دروپالی ببینید. ممکنه بعضی از اونها خیلی خوب نباشه اما خیلی از اونها واقعا میتونن برای نیازهای شما کافی باشند.
اما اگر هیچ کدام از این توزیع ها متناسب با نیاز دروپالی شما نیست، شما میتونید خودتون توزیع مناسب برای خودتون رو ایجاد کنید. ساختار منعطف دروپال به شما این امکان رو میده که به راحتی این کار رو انجام بدید. برای مدل کردن دیتا میتوانید از محتوا (Content) و فیلدها (CCK) استفاده کنید. نمایش مطالب رو میتونید به views و Panels واگذار کنید. جریان های کاری رو با Workbench پیاده سازی کنید، گروه ها و ساختار سایت و دسترسی های سلسله مراتبی رو با Workbench access و Organic Group و Domain access پیاده سازی کنید یا از ماژول های دیگری که فکر میکنید به درد شما میخوره.
وقتی کار شما تموم شد شما یک سیستم مدیریت محتوا دارید که بر پایه دروپال است و کاملا هماهنگ با نیازهای شما خواهد بود. نگران نباشید بعد از ساختن یک سیستم مدیریت محتوای مختص خودتون باز هم میتونید از تمام قابلیت هایی که در دروپال وجود داره استفاده کنید. حتی میتونید از قابلیت های سیستم های مدیریت محتوایی که بر پایه دروپال ایجاد شدند هم استفاده کنید چون معمولا روش ایجاد ماژول ها و بلوک ها در دروپال یک جور هست. شما میتوانید از مستندات تمام پروژه های دروپالی استفاده کنید یا حتی از بلوک های اونها. این یک جامعه آزاد هست. از آزادی خودتون لذت ببرید و اگر سیستم مدیریت محتوایی ایجاد کردید که خوب بود با بقیه به اشتراک بزارید تا در این جریان به آزادی دیگران هم کمک کرده باشید.
البته واضحه که ایجاد سایت با دروپال یک تفریح آخر هفته نیست برای ایجاد یک سایت خوب با دروپال باید برنامه داشت و خوب بررسی کرد اینطور نتیجه همیشه برای شما و مشتری شما باورنکردنی خواهد بود. نگران نباشید توی این راه میتونید روی دوستان دروپال کار خودتون هم حساب کنید. ما شما رو تنها نخواهیم گذاشت.
از این به بعد اگر کسی که مفاهیم سیستم های مدیریت محتوا رو میدونست به شما از نبود یک سیستم ایجاد خبر در دروپال ایراد گرفت شما میتونید قاطعانه به اون بگید: دروپال یک فریم ورک مدیریت محتواست.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#39

خیلی وقته که نرم افزار جدید معرفی نکردم .

حتمن خیلی از دوستان اپ Shazam رو میشناسند ، اگر نمیشناسند این طوری میشه معرفیش کرد که وقتی شما دارید از رادیو یک موسیقی رو گوش میکنید و نمیدونید اسمش چیه یا مال کیه شزم رو باز میکنید دکمه گوش کن رو میزنید برنامه آهنگ رو گوش میکنه و بعد بهتون میگه که اسمش چیه . این برنامه رایگانه و برای اندروید وIOS و Windows 8 هست .

ولی من نمیخوام این رو معرفی کنم ، این مقدمه ای بود برای برنامه ای که میخوام معرفی کنم . شزم برای اینکه بفهمه موسیقی چیه از یک تکنولوژی به اسم Audio Fingerprint استفاده میکنه کاری که یوتیوب هم میکنه تا بفهمه شما موسیقی غیر مجاز آپ کردید .

احتمال خیلی زیاد شما هم موسیقی های زیادی دارید که این طوری نامگذاری شدند :Track 3 یا 4 یا 5 !
از طریق برنامه Iriver Plus نسخه های 3 و 4 این لینکها :

the next simplicity_iriver

IRIVER GLOBAL

شما میتونید از طریق همون تکنولوژی که بالاتر گفتم به صورت رایگان تمام مشخصات موسیقی های بی نام و نشونتون رو به صورت تگ ID3 توی فایلها ذخیره کنید (همه چیز هم تقریبن اتومات هست فقط از شما دست آخر یک تائیدیه میخواد) بعد از اینکه این کار رو کردید و همه رو Save کردید نوبت به

Advanced Renamer - Free and fast batch rename utility for files and folders

میرسه ، شما برای این برنامه خیلی ساده یک رول تعریف میکنید که فایلها رو به هر شکلی که دوست دارید از روی تگهای ID3 که قبلن بهشون دادید براتون Rename کنه .

تگها که تکلیفشون روشنه توی برنامه های پلیر یا دستگاه های پلیرتون تمام زار و زندگی آهنگ (حتا عکس کاور آلبوم) رو روی صفحه میبینید . نامگذاری درست هم که به شما کمک میکنه آهنگهاتون رو راحت تر پیدا کنید .

برنامه های زیادی هستند که کار منظم کردن تگهای ID3 رو با استفاده ازدیتابیسهای آنلاین انجام میدند ولی هیچ کدوم از تکنولوژی Fingerprint استفاده نمیکنند و همشون بر مبنای اسم یا اطلاعاتی که از قبل موجوده آهنگ رو شناسایی میکنند از جمله Windows Media Player . ولی Iriver از روی تکنولوژی که گفتم این کار رو میکنه و در نتیجه بی نام و نشان ترین آهنگها رو هم براتون تمام شناسنامه اش رو میریزه بیرون .

به جز Iriver یک برنامه دیگه هست به اسم TuneUp که به شکل یک پلاگین روی Itunes یا مدیا پلیر نصب میشه و تمام اتومات هست ولی قیمتش 50 دلاره .
یعنی بهترین انتخابتون همین Iriver هستش .

یادتون باشه که این برنامه موسیقی های ایرانی که در مارکتینگهای بین المللی مثل Itunes یا Amazon یا ... به فروش نمیرسند رو نمیتونه شناسایی کنه . از بین تمام خواننده های ایرانی که من امتحان کردم هر دو برنامه فقط راستین رو تشخیص دادند .

خوب دو تا برنامه مجانی باحال معرفی کردم برید حالشو ببرید E00e

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان