نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مبنای شیطان پرستی
#31

کافر_مقدس نوشته: یه زمانی میخاستم برم شیطان پرست بشم! احساس می کردم افکار و روحیاتم به اون ها شباهت زیادی داره.

گرچه همین الان هم خیلی ها بهم میگن شیطان پرست!

در جایی خواندم شیطان پرستی صرفا به این معنا نیست که به خدا و شیطان اعتقاد داشته باشی و شیطان را بپرستی یعنی اینکه شیطان میتونه نمادی باشه از یک نوع تفکر خاص.

در پست 13 این تاپیک گفتم شیطان پرستی را من هم قبول دارم به این معنا که خدا پرستی یعنی ایمان محوری و شیطان پرستی یعنی خرد محوری. شما نگاهی به ماجرای خوردن میوه درخت ممنوعه در بهشت بیاندازید. خدا استدلالی برای آدم و حوا ارائه نمیدهد بلکه صرفا از آن دو اطاعت میخواهد. اما شیطان (هرچند غلط) به آنها میگوید از این درخت بخورید تا فرشته بشید یا جاودان شوید یا خدا شوید (تعابیر مختلف است) خب انسان فرشته نشد بواسطه داشتن روح هم که جاودان بود.

اما در مورد خدا شدن چطور؟ اگر دین را در تضاد با علم ببینیم بخوبی روند خدا شدن انسان را شاهد هستیم. بخوبی میفهمیم که چرا اسم آن درخت درخت معرفت هست. انسان در بهشت بود ولی بردگی میکرد اما به زمین آمد و به مرور زمان پیشرفت کرد. اگر انسان میوه ممنوعه را نمیخورد چطور؟ خب در بهشت میماند اما چون احساس نیاز نمیکرد به فکر پیشرفت نبود و نادان میماند. فرود انسان به زمین خود زمینه ای شد برای دانا شدن انسان. اینجاست که تعبیر شیطان در مورد خدا شدن انسان منطقی به نظر میرسد.​
پاسخ
#32

جالبه جمله "چگونه شیطان پرست شویم" یکی از جملات پر جستجو در گوگل هست اما ما که چند صفحه اول را گشتیم هیچ نتیجه ای پیدا نکردیم! شیطان پرستی از نقطه نظر فلسفی برای من جالب است اما از نقطه نظر کارهایی که میکنند خیلی مسخره است! :

:: My Savior ::

با توجه به قیافه هایی که این افراد برای خودشان درست کرده اند میشود فهمید اینکه میگویند رهبران سیاسی و اقتصادی جهان عمدتا شیطان پرست هستند غلط است چون حتی یک رهبر سیاسی یا اقتصادی پیدا نمیشود که چنین قیافه ای برای خودش درست کند!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
آخرین ارسال توسط Agnostic
03-22-2012, 09:45 AM

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان