نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتباط اینترنتی ایرانیان با جهان قطع می شود
#1

عضو انجمن "نظام صنفی رايانه‌ای" ايران گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اينترنت در اين کشور، ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود.
پيام کرباسی، سخنگوی انجمن نظام صنفی رايانه‌ای، در توضيح جداسازی اينترنت ايران از اينترنت جهانی به روزنامه روزگار گفته است: "همان طور که شما در روزنامه‌تان شبکه داريد و ديگران نمی‌توانند وارد آن شوند و يا اگر شبکه خودتان محدوديتی ايجاد کند، امکان دسترسی به برخی سايت‌ها را نخواهيد داشت."
پیش از این گفته شده بود که "تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت در چند هفته اخير است."
به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود. مسئولان دولتی نيز گفته‌اند اينترنت ملی حداکثر تا ۲۲ بهمن سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش رادیو زمانه، يکی از مديران ارائه دهنده اينترنت در تهران نیز گفته است، در صورت آغاز به کار شبکه ملی اينترنت، "کل محدوده ايران به شکل يک شبکه در می‌آ‌يد که متوليان آن اجازه می‌دهند کاربران به کدام سايت‌ها سر بزنند يا کدام سايت‌ها با کمترين سرعت ممکن در دسترس باشند."
وی که نامش فاش نشده، گفته است: "ما در منحنی‌ها مشاهده می‌کنيم که در طول روز بارها مسير خروج اطلاعات از کشور عوض می‌شود. در ساعاتی از روز می‌ينيم که اطلاعات کشور از کانال ترکيه خارج می‌شود اما چند ساعت بعد متوجه می‌شويم کانل‌ها عوض شده و اطلاعات مسير جنوب کشور را در پيش گرفته است. ظاهراً اين آزمون و خطاها برای راه‌اندازی اينترنت ملی تا کمتر از دو هفته ديگر است."
در چند هفته اخير که سرعت اينترنت در ايران به شدت کاهش يافته است، دسترسی به سايت‌های دولتی و سايت‌های فيلترنشده با مشکل کمتری روبرو است اما استفاده از وی‌پی‌ان برای مراجعه به سايت‌های فيلتر شده، سرعت اينترنت را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. اين کاهش شديد سرعت امکان دسترسی به سايت‌های فيلترشده را در اغلب موارد ناممکن می‌کند.
پيام کرباسی در همين باره به روزگار گفته است: "تصور کنيد سيستم پايشی وجود دارد که تک تک بسته‌های ارسالی از طريق اينترنت را چک می‌کند و اجازه تردد به آن‌ها را می‌دهد يا آن را غيرتميز تشخيص می‌دهد در اين شرايط به خاطر حجم بالای بسته‌های اطلاعات، برخی از آن‌ها در نوبت چک می‌مانند و همين مسأله باعث کاهش سرعت می‌شود."
رضا تقی‌پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران اسفند ۱۳۸۹ از تشکيل هسته‌های اوليه ايده "اينترنت پاک" در ايران خبر داد و ابراز اميداوری کرده بود پس از شروع اين طرح در ايران، اينترنت پاک در اختيار تمام بشريت قرار ‌گيرد.
چند ماه پيش نيز علی آقامحمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سياست‌های اقتصادی معاون اول رئيس‌ دولت ايران، گفت نخستين شبکه اينترنت "حلال" که از سايت‌های غيراخلاقی پاک شده است، در ايران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش رادیو زمانه، سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غيردولتی در دفاع از آزادی اطلاع‌رسلانی است، اينترنت ملی ايران را "طرحی عليه آزادی بيان و اينترنت جهانی" توصيف کرده و آن را در خدمت "تشديد سانسور و کنترل گسترده شهروند وب‌نگاران" ناميده است.


منبع

---------- ارسال جدید اضافه شده در 02:22 PM ---------- ارسال قبلی در 02:21 PM ----------

تلاش جمهوری اسلامی برای قطع ارتباط مردم با دنیا/ دولت: اینترنت ملی، آمریکا را غافلگیر می کند




در حالی که پیش از این یک عضو انجمن "نظام صنفی رايانه‌ای" ايران گفته است، "با راه‌اندازی شبکه ملی اينترنت در اين کشور، ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود"، پایگاه اطلاع رسانی دولت هم اطلاعات تازه ای از این پروژه ارائه داد و نوشت: "راه اندازی اینترنت ملی، آمریکا را غافل گیر می کند."

به نوشته این پایگاه، آمریکا به عنوان قلب و مغز سیستم سایبری جهان و صاحب و مالک اینترنت بین المللی با نگرانی هایی مواجه می شود که دستیابی به اهداف خود از طریق جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را بسی دشوارتر از قبل و با هزینه های جبران ناپذیرتر خواهد دید.
این اظهارات نشان می دهد که برنامه جمهوری اسلامی برای قطع ارتباط مردم با شبکه اینترنت، دارای انگیزه های سیاسی است. به نظر می رسد این برنامه به طور تدریجی در حال طی شدن است.
پایگاه اطلاع رسانی دولت در این باره نوشته است " دولت آمریکا سیاستهایی را برای جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان و براندازی حکومت کشورهای مستقل در فضای سایبر در پیش گرفته و با استفاده از رسانه ‌ها و ابزارهای ارتباطی و الکترونیکی چون اینترنت و موبایل و بازیهای رایانه ای اقداماتی را برای تضعیف کشورهای هدف انجام می دهد که به طور قطع تاثیرات عمیقی بر شکل دهی افکار عمومی خواهد داشت این در حالی است که اخیرا هم مدعی شده اند در حال راه اندازی پروژه ای تحت عناوینی چون "اینترنت چمدانی" ، "اینترنت غیرقابل کشف " ، "اینترنت سایه " و "اینترنت نامرئی" هستند تا به وسیله آن دست به یک سری عملیات روانی در راستای براندازی حکومت‌های کشورهای مخالف خود بزنند."
این پایگاه افزوده است که این موضوع باعث شده تا دولتمردان جمهوری اسلامی پروژه های شبکه ملی اطلاعات، هاستینگ و دیتاسنترملی را کلید زده و آن را در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی کنند.
پاسخ
#2

دوستان به نظر شما واقعا این کار رو میکنن؟این جوری که میشیم یه کره شمالی دیگه...
پاسخ
#3

من فکر نمیکنم همچین حماقتی بکنند . توی خبر هم اومده که ارتباط با برخی سایتهای خارجی قطع میشه .
همچین کاری یعنی به طور کامل نظارت بر اینترنت رو از دست میدند - اینترنت ماهواره ای دو طرفه این روزها خیلی خیلی ارزون شده و قابل ردگیری هم نیست .
ولی اگر همچین حماقتی کردند به نظر من باید ایرانیان خارج از کشور دولتهای غربی رو تحت فشار بذارند مبنی بر اینکه حالا که مردم داخل ایران به اینترنت جهانی دسترسی ندارند ، حکومت ایران هم نباید دسترسی داشته باشه .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#4

قطع شدن اینترنت کذب محض است

14 دى 1390 - آی تی ایران - در حالی که خبر روزنامه روزگار در مسدود شدن اینترنت طی روزهای اخیر در سایتها و شبکه های اجتماعی بازتاب فراوانی یافته پیام کرباسی که این روزنامه به نقل از وی موضوع مسدود شدن اینترنت و ایجاد اینترنت ملی را منتشر کرده بود طی نامه‌ای به رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرده است.

متن نامه پیام کرباسی به این شرح است:‌

سردبیر محترم روزنامه روزگار،
با سلام.

احتراما، بدینوسیله اینجانب پیام کرباسی نسبت به مطالب منتشره در روزنامه شماره 1600 مورخ یکشنبه یازدهم دیماه 1390 به نقل از اینجانب، اعتراض داشته و خواهشمند است نسبت به درج این تکذیبیه به شرح زیر طبق آیین نامه مطبوعات اقدام فرمایید:

اینجانب بخش هایی از مطالب مندرج در روزنامه شماره 1600 مورخ یکشنبه یازدهم دیماه 1390 تحت عنوان، "دلایل کندی اینترنت" که خطوطی از آن به نقل از اینجانب ذکر شده است را تکذیب و توضیحات زیر را اعلام می دارد:

1. اینجانب، اجرایی کردن راه اندازی شبکه اینترانت ملی را عامل بروز این اختلالات ندانسته و تصریح دارد که به صورت منطقی ارتباطی میان راه اندازی اینترانت ملی و اختلالات اخیر در ارتباط با اینترنت نیست. طبیعی است هریک شرایط اجرایی و کیفی خاص خود را خواهند داشت.

2. اینجانب تصریح می دارد که به غیر از چند مورد اختلالات مقطعی در قریب به دو ماه گذشته در ارتباطات معمول اینترنتی (و نه بکارگیری VPN ها که غیرقانونی است)، کندی مشخصی مشاهده نشده و دسترسی به سایت های مجاز با سرعتی که کاربران با ISP های خود قرارداد دارند، برقرار است.


3. زمان بارگذاری شبکه اینترانت ملی کشور نیز بسته به سیاست های اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراحل برنامه ریزی و اجرایی است و اینجانب تصریح می دارد که هزینه های اجرایی مترتب بر آن و نوع مراحل اجرایی شدن آن، موضوع بحث شرکت های انتقال داده با مسوولین است که امیدواریم به نتایج مثبتی به نفع آحاد کاربران منجر شود.


4. هر نوع برداشت یا تفسیر دیگر از مصاحبه اینجانب مبنی بر قطع شدن اینترنت کشور در آینده، کذب محض است.


در پایان استدعا دارد به همکاران محترم خبرنگار بفرمایید که در درج سمت افراد، حساسیت های لازم را اعمال و برای درج آنها ذیل مطالب خود حتما با مصاحبه شونده هماهنگی لازم به عمل آید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
راه‌اندازی اینترنت ملی، آمریکا را غافلگیر می‌کند


با انتشار خبر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات(اینترنت داخلی) در آینده‌ای نزدیک که مهم‌ترین دستاورد آن، ایجاد امنیت و مصون ماندن از حملات اینترنتی عنوان شده، آمریکا را به عنوان قلب و مغز سیستم سایبری جهان به عنوان صاحب و مالک اینترنت بین‌المللی با نگرانی‌هایی مواجه کرده که دستیابی به اهداف خود از طریق جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را بسی دشوارتر از قبل و با هزینه‌های جبران‌ناپذیرتر خواهد دید.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: آنچه مسلم است کشور ما به طور مرتب در معرض حملات اینترنتی قرار دارد که البته تا به امروز ظرفیت خوبی در بحث تامین امنیت و ایمنی برای شبکه‌های داخل کشور فراهم بوده اما با ایجاد شبکه ملی اطلاعات به طور قطع با یک تحول و انقلاب در تامین امنیت فضای مجازی در کشور روبرو خواهیم بود.

دولت آمریکا سیاست‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی شهروندان و براندازی حکومت کشورهای مستقل در فضای سایبر در پیش گرفته و با استفاده از رسانه‌‌ها و ابزارهای ارتباطی و الکترونیکی چون اینترنت و موبایل و بازی‌های رایانه‌ای اقداماتی را برای تضعیف کشورهای هدف انجام می‌دهد که به طور قطع تاثیرات عمیقی بر شکل‌دهی افکار عمومی خواهد داشت این در حالی است که اخیرا هم مدعی شده‌اند در حال راه‌اندازی پروژه‌ای تحت عناوینی چون "اینترنت چمدانی"، "اینترنت غیرقابل کشف"، "اینترنت سایه " و "اینترنت نامرئی" هستند تا به وسیله آن دست به یک سری عملیات روانی در راستای براندازی حکومت‌های کشورهای مخالف خود بزنند.

این ادعایی است که مقامات امنیتی کشورمان آن را تأیید و عنوان کرده‌اند که این اقدام آمریکایی‌ها حرکت جدیدی نیست و از سال ۸۸ سرمایه‌گذاری سنگینی در این بخش انجام داده‌اند و بیشتر هدفشان جنگ سایبری علیه ایران است. اما تاکنون به دلیل اشراف و تسلط جمهوری اسلامی ایران بر فضای سایبر و پیش‌بینی اقدامات دشمن و طراحی راه‌های مقابله با آن شکست خورده‌اند.

اهمیت امنیت فضای سایبر و دنیای مجازی و حفظ و حراست از اطلاعات ملی و شخصی هموطنان یکی از اهدافی است که باعث شده دولتمردان پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات، هاستینگ و دیتاسنتر ملی را کلید زده و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کنند اما این موضوع واکنش آمریکایی‌ها را بر انگیخته و تا جایی که چندی پیش کارن کورنبلوه نماینده آمریکا در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) و دنیل ویتزنر، معاون فناوری سیاست اینترنتی درکاخ سفید با انتشار مقاله‌ای در واشنگتن پست نسبت به ایجاد اینترنت ملی در ایران واکنش نشان داده‌اند و این اقدام ایران را نشانه‌ای دیگر از در خطر بودن منافع آمریکا دانسته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر ارتباطات با بیان اینکه آمریکا هم از منظر امنیتی اینترنت را یک شبکه امن نمی‌داند و نمی‌تواند امنیت اطلاعات موجود در شبکه‌اش را تامین کند گفت: چندی پیش مایکل هایدن رئیس اسبق سیا تاکید کرده بود که آمریکا هم نیاز به اینترنت جدیدی دارد و باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

تقی پور تاکید کرده که در کنار شبکه ملی اطلاعات، اینترنت را به عنوان یک سرویس به همان شکلی که تاکنون وجود داشته است کماکان خواهیم داشت و پهنای باند داخل را به صورت امن و حفاظت شده برای کسب و کار اقتصادی و حریم شخصی خانوارها توسعه خواهیم داد.

وی تلویزیون اینترنتی، ویدئو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های قابل ارائه بر روی شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و افزود: شبکه ملی اینترنت یا شبکه اطلاعات ملی بر پایه پروتکل اینترنت طراحی شده و یکی از زیرساخت‌های اصلی دولت الکترونیک محسوب می‌شود و پهنای زیاد باند، ارسال تصویر، صوت و حجم زیاد اطلاعات از ویژگی‌های این شبکه است.[COLOR="Silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 06:44 PM ---------- ارسال قبلی در 06:42 PM ----------

[/COLOR]
sonixax نوشته: اینترنت ماهواره ای دو طرفه این روزها خیلی خیلی ارزون شده و قابل ردگیری هم نیست .
میلاد جان خیلی هم ارزون نیست.ظاهرا تجهیزاتش چیزی در حدود یک میلیون تومن در میاد.من از هر کی شنیدم میگن قابل ردیابیه که!!! از نظر فنی میشه این جریان ردیابی رو یه توضیح بدی؟!
پاسخ
#5

Havadar_e_Democracy نوشته: میلاد جان خیلی هم ارزون نیست.ظاهرا تجهیزاتش چیزی در حدود یک میلیون تومن در میاد.من از هر کی شنیدم میگن قابل ردیابیه که!!! از نظر فنی میشه این جریان ردیابی رو یه توضیح بدی؟!
ارتباط باماهواره از نوع Point to point هستش و تنها راه ردگیری قرار گرفتن ما بین فرستنده و گیرنده هستش .
تجهیزات هم گرون نیست ، اگر شما با شرکتها قرارداد ببندید تجهیزات رو رایگان در اختیارتون میذارند (البته در اروپا و آمریکا) . ولی خود تجهیزات قیمت زیادی ندارند - چیزی در حدود ۱۰۰ یورو هستش . شرکتهای خیلی زیادی هم هستند که این سرویس ها رو ارایه میدند از جمله :
http://www.skywayusa.com/
http://www.skydsl.eu/
http://www.tooway.com/
اگر این سایتها رو چک کنید میبینید که نه تنها هزینه ی ماهیانه اش زیاد نیست ، بلکه هزینه سخت افزارش هم خیلی نمیشه .
http://de.skydsl.eu/index.php?c=tariff&s=skydsl2p
من یک مدتی از سرویسهاشون استفاده میکردم و به جز روزهایی که هوا باد و باران شدید بود مشکلی نداشتم . در ایران هم که مثل اروپا هما بیشتر وقتها خراب نیست و خیلی خوبه . پارازیت انداختن روی این سیستم هم عملی نیست چون یک فرکانس ثابت برای همه ندارند ، یعنی در قبال یک تعداد مشخصی کاربر یک ترانسپوندر هستش و ممکنه فقط برای مشترک های ایرانی بیش از ۱۰۰ فرکانس مختلف و یا حتا ماهواره ی مختلف استفاده بشه .
رد گیری هم از اون شایعات حکومتی هست که مردم رو ازش بترسونند تا طرفش نرند . یادمه یک زمانی میگفتند که پلیس ایران دستگاهی در اختیار داره که با این میتونه تشخیص بده توی خونه چه کسانی ماهواره هستش !!! حکومت ایران اگر بخواد اینترنت های ماهواره ای که مردم استفاده میکنند یا خواهند کرد رو ردیابی کنه باید روی هر شهر بزرگش و جاهایی که احساس خطر میکنه یک هواپیمای آواکس بفرسته تا شاید این هواپیما ما بین فضای ماهواره و کاربر قرار بگیره و اون رو ردیابی کنه . از اونجایی که ایران همش یه دونه آواکس از رده خارج روسی ی به درد نخور قدیمی داره عملن امکان این کار رو نداره و فقط به تبلیغات و پروپاگاندا دست میزنه .
خیلی ها همین الانش هم توی ایران هستند که دارند از این سرویسها استفاده میکنند و گیر نیوفتادند وگرنه این همه لیست قیمت توی سایتهای مختلف فارسی وجود نداشت ! این یک نمونه اش :
http://www.4shared.com/office/iF32wK61/S...Price.html
البته قیمت ها قدیمی هست و مربوط به سال ۲۰۰۶ و الان خیلی خیلی خیلی ارزون تر شده .
میتونید خیلی راحت تجهیزاتش رو در بازار ایران تهیه کنید و اشتراک رو مستقیم از خارج از کشور بخرید ، تمام چیزی که لازم دارید یک حساب پیپال هستش که تهیه اش کار چندان سختی نیست .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#6

میلاد جان رفتم تو این سایت.واقعا ما چقدر بد بختیم که عراق و اقغانستان به قول آقایان اشغالی و نابود شده این امکانات رو دارن اما ما نه!!! همینم حدود 600$ در میاد.
پاسخ
#7

Havadar_e_Democracy نوشته: دوستان به نظر شما واقعا این کار رو میکنن؟این جوری که میشیم یه کره شمالی دیگه...


ده سالی می‌شود که می‌خواهند اینترنت را جمع کنند، ولی همانطوری که میلاد گفت چنین کاری شدنی نیست.

دولت باید جلوی همه راه‌های ارتباط اینترنت را بگیرد، مردم اما تنها نیاز به داشتن یک راه ارتباطی دارند.

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#8

دوستان بالاخره آخرین موضع رسمی ارازل حکومت در مورد ملی شدن اینترنت چیه؟من که نفهمیدم

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#9

Russell نوشته: دوستان بالاخره آخرین موضع رسمی ارازل حکومت در مورد ملی شدن اینترنت چیه؟من که نفهمیدم
تکذیب کردند !

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#10

اوتقدر هر جا میرم میبینم حرف از قطع اینترنت هست ادم شک میکنه 1

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان